Jak informować o zmianie lokalizacji służb 112, 997, 998, 999

Urząd Komunikacji Elektronicznej podał następującą procedurę informowania o zmianach lokalizacji abonentów numerów służb alarmowych i kierowaniu wywołań na numery alarmowe:

Zgodnie z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić kierowanie połączeń do numerów alarmowych właściwych terytorialnie jednostek służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.

Wobec powyższego przygotowano Numery Kierowania Alarmowego dla służb obsługujących wywołania na numery 997, 998 i 999 oraz dla numeru 112. Natomiast proces usprawnienia obsługi wywołań na pozostałe numery alarmowe rozpoczął się w grudniu 2007 roku i po jego ukończeniu możliwe będzie określenie Numerów Kierowania Alarmowego dla pozostałych służb.

Tablice z NKA są dostępne na stronie internetowej UKE i stanowią dla operatorów telekomunikacyjnych jedyne wiarygodne źródło informacji o obszarach kierowania wywołań na numery alarmowe. Aktualizacja Tablic dokonywana jest za pośrednictwem UKE przez spółkę Telekomunikacja Polska S.A.   

W związku z pojawiającymi się w trakcie uruchamiania przez spółkę Telekomunikacja Polska S.A. NKA dla numerów 997, 998, 999 i 112 problemami związanymi z niedostatecznym obiegiem informacji od służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, a także dążąc do usprawnienia procedury informowania o zmianach lokalizacji abonentów numerów służb alarmowych i kierowaniu wywołań na numery alarmowe, poszczególne służby winny zastosować się do poniższych zaleceń.

1. Informacje od poszczególnych służb (uprawnionych do dokonywania zmian na szczeblu powiatu lub województwa) o zmianach lokalizacji abonentów numerów służb alarmowych powinny być przekazywane do UKE, z kopią do Telekomunikacji Polskiej S.A. (dalej TP). Następnie Urząd, po zaopiniowaniu, przekazuje je drogą elektroniczną i pisemną, w terminie do dwóch dni roboczych, do TP celem realizacji. W przypadku braku pozytywnej opinii UKE co do zaproponowanych zmian, UKE zwraca się do służby o dodatkowe wyjaśnienia. Informacje od służb powinny zawierać dane kontaktowe (telefon i/lub adres e-mail).

2. Ustala się 2-tygodniowy okres, konieczny na wprowadzenie zmian w sieciach telekomunikacyjnych, od momentu uzyskania przez TP od UKE zaopiniowanej informacji od służb o planowanych zmianach. W przypadkach, gdy konieczne okażą się wywiady techniczne i procesy inwestycyjne po stronie TP, służby ustalają indywidualnie z TP czas konieczny do wprowadzenia zmian z jednoczesnym powiadomieniem UKE o ostatecznym ustalonym terminie zmiany kierowania wywołań.

3. Z chwilą zrealizowania zmian przez TP, TP przekazuje do UKE drogą elektroniczną na adres: numeracja@uke.gov.pl informację o tym fakcie. Po dokonaniu  zmian NKA, TP przekazuje zaktualizowaną Tablicę NKA, którą UKE niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej Urzędu. Następnie UKE przekazuje niezwłocznie wnioskodawcy (telefonicznie lub drogą elektroniczną) informację o zmianie kierowania połączeń zgodnie ze zgłoszonym zamówieniem.

4. Wszelkie zmiany dotyczące zmian lokalizacji i kierowania powinny być planowane tak, aby nie przypadały na dni charakteryzujące się wzmożonym ruchem telekomunikacyjnym (Święta Państwowe, Wielkanoc, Boże Narodzenie, Sylwester, Nowy Rok itp.), gdyż może to powodować wystąpienie błędów podczas przełączeń, a także powinny uwzględniać wyżej wymienione terminy realizacji.   

5. Dane kontaktowe dla służb:

  • Telekomunikacja Polska S.A.:
    Pan Jarosław Tratkiewicz
    Dyrektor Handlowy
    Departament Sprzedaży Instytucje Publiczne
    Pion Rynku Biznesowego Grupy TP
    ul. Moniuszki 1A
    00-014 Warszawa  

  • Urząd Komunikacji Elektronicznej:
    Pan Tomasz Karamon
    Dyrektor Departamentu Techniki
    ul. Kasprzaka 18/20
    01-211 Warszawa     

Przestrzeganie powyższych ustaleń pozwoli na właściwe aktualizowanie danych w tablicach NKA publikowanych na stronie internetowej Urzędu.  

W załącznikach do pobrania znajduje się wzór tabeli, która powinna być każdorazowo wypełniana przez daną służbę alarmową.   

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt:

  • Dyrektor Departament Techniki UKE
    Pan Tomasz Karamon
    tel. 022 53 49 320
    e-mail: t.karamon@uke.gov.pl

lub

  • Przedstawiciel Telekomunikacji Poslkiej S.A.
    Pan Tadeusz Maciołek
    tel. 022 699 13 49
    e-mail: Tadeusz.Maciolek@telekomunikacja.pl

Załączniki do artykułu:

Źródło: www.uke.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika