Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Czy mikroprzedsiębiorstwa zapłacą za rewolucję w JPK_VAT ?

(fot. )

Wtorkowe spotkania urzędników skarbowych z przedsiębiorcami i księgowymi, zobligowanymi od 1 stycznia 2018 do raportowania ewidencji zakupu i sprzedaży VAT w JPK - nie dają złudzeń.
Rewolucja w raportach VAT będzie kosztować nie tylko wiele nerwów, ale wymiernie wpłynie na koszty prowadzenia firmy.

Z informacji uzyskiwanych z biur rachunkowych wynika, że średnio ok. 50 - 100 zł miesięcznie kosztować będą przedsiębiorców dodatkowe czynności  związane z przygotowaniem i przesyłaniem pliku JPK. Na koszt ten składają się nie tylko obowiązki kontroli poprawności raportu i jego porównania z ewidencjami VAT oraz deklaracjami podatkowymi. Biura rachunkowe zmuszone będą  przede wszystkim do inwestycji w nowe oprogramowanie, ale także do zatrudnienia dodatkowych pracowników, wymagających przeszkolenia. Plik JPK wymaga bowiem szeregu czynności, które nie były wymagane dotychczas w procesie przygotowania ewidencji VAT.

Dodatkowe koszty wynikają ze specyfiki pliku JPK. Przykładowo nie ma możliwości, by jednym zapisem w JPK_VAT ująć szeregu czynności wykonywanych z jednym kontrahentem – każdy dokument generowany w kontaktach biznesowych wymaga bowiem osobnego wprowadzenia i opisania. Oprócz wyjątków, np. raportów zbiorczych z kas fiskalnych oraz dyskusyjnego już dziś - ujmowania zbiorczo dokumentów z autostrad czy parkingów – nie można jedną pozycją księgową wprowadzić do ewidencji JPK wielu czynności. To wydłuża czas przygotowania ewidencji i znacząco zwiększa koszty jej przygotowania – każdorazowo należy bowiem wprowadzać dane faktury, kontrahenta, pozycje netto i podatku VAT.

Ministerstwo Finansów wydaje się bagatelizować problem. Udostępniony powszechnie program Klient 2.0 - służący przygotowaniu JPK_VAT, posiada wyłącznie podstawowe funkcjonalności, które nie przyspieszają pracy (m.in. nie zawierają znacznej części zsumowań przygotowanych rozliczeń) i nie są zgodne z oprogramowaniem przedsiębiorstw (m.in. nie można ich zainstalować  w systemie Mac).
Na wtorkowych spotkaniach informacyjnych  „Wtorki z JPK” odbywających sie w Urzędach Skarbowych, urzędnicy starają się studzić gorącą atmosferę. Informują, że błędy w raportach na początku 2018 r. będą wyjaśniane poza typowymi postępowaniami podatkowymi (poprzez telefony, rozmowy z urzędnikami lub sprostowania). Nawet w takich przypadkach problem jednak nie znika – SMS z urzędu Skarbowego powodować będzie konieczność korekt, a te wymagać będą dodatkowego czasu i pracy.   

JPK_VAT przygotuj samodzielnie, czyli alternatywa dla wysokich kosztów

Przedsiębiorca stoi zatem przed dylematem czy akceptować nieplanowane podwyżki usług księgowych czy zmierzyć się z JPK samodzielnie ?  Alternatywą jest z pewnością samodzielny program rozliczeniowy, w którym można przygotować i wysłać plik JPK bez nerwów i komplikacji.
Na jakie funkcjonalności warto zwrócić uwagę przy dokonywaniu wyboru ?

●        na samodzielnie pobieranie danych kontrahenta z GUS poprzez weryfikację numeru NIP, 

●        konieczność wyliczania podatku VAT od kwoty netto z faktury,

●        autosumowanie kwot w rozbiciu na poszczególne czynności i stawki podatku, zgodnie z obowiązkiem raportowania JPK,

●        łatwość przenoszenia sumy kwot z ewidencji VAT do pliku JPK,

●        kontrolę zgodności ewidencji zakupu i sprzedaży VAT z plikiem JPK przed elektroniczną wysyłką,

●        obsługę e-podpisu oraz konta w ePUAP, w celu szybkiej autoryzacji i automatyzacji wysyłki pliku JPK

Wszystkie one zawarte są w programie fillup wersja 5.0 dostępnym już za 8,25 zł miesięcznie. JPKomat  fillUp to nowe narzędzie, dzięki któremu bezbłędnie i wygodnie można przygotować ewidencję VAT JPK, począwszy od faktur, które wystawia się w wygodnych kreatorach, po ich automatyczny import do arkusza ewidencji VAT_JPK, weryfikację i bezpieczną wysyłkę na serwery Ministerstwa Finansów.

JPKomat fillUp - jak to działa?

Krok 1:
Wystawiasz fakturę w fillUp
lub w swoim ulubionym programie do fakturowania.

Krok 2:
Generujesz JPK za pomocą JPKomatu
lub importujesz do fillUp plik XML JPK_VAT ze swojego programu fakturowego

Krok 3:
JPKomat weryfikuje poprawność Twojego pliku -
jeśli chcesz sprawdzi również, czy Twoi kontrahenci są płatnikami VAT!

Krok 4:

Wysyłasz plik JPK, korzystając z Profilu Zaufanego -
nie musisz mieć e-podpisu. Otrzymujesz UPO - i gotowe!


Co istotne, program służy nie tylko jako generator plików JPK, ale również pozwala przygotować tysiące innych formularzy księgowych, podatkowych i prawnych do bieżącej obsługi działalności biznesowej czy celów prywatnych. Więcej na:  www.jpk.info.pl

e-file

Autor:
e-file
Firma e-file tworzy funkcjonalne aplikacje wspierające biznes oraz komunikację z urzędami: oprogramowanie do wypełniania e-deklaracji i e-formularzy, aplikacje webowe, systemy do przechowywania i zarządzania danymi oraz inne rozwiązania z dziedziny e-government. Do produktów e-file należy m.in. aplikacja e-pity, cenione narzędzie do rozliczania deklaracji podatkowych; program fillUp, pozwalający na szybkie i proste wypełnianie formularzy oraz e-pity Płatnika, ułatwiające płatnikom PIT przygotowanie i wysyłkę informacji o wpłaconych do urzędu skarbowego zaliczkach.

 

Komentarze: Czy mikroprzedsiębiorstwa zapłacą za rewolucję w JPK_VAT ?

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    wszystkim niezdecydowanym serdecznie polecam portal e-prawnik.Ogromny plus dla portalu, że moja sprawa została bardzo dogłębnie zbadana. Stanowisko prawne i dalsza ścieżka postępowania jasno określona.Wszystkie moje wątpliwości, które nasuwały mi się po otrzymaniu opinii sukcesywnie przez kilka dni zostały wyjaśnione.Drugi ogromny plus za bardzo szybki czas reakcji na moja wysyłana korespondencję.Dzięki kontaktowi z portalem e-prawnik mam poczucie, że nie jestem sama z problemem.Biorąc pod uwagę konkurencyjną na rynku cenę za usługę, z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że była tego warta.
  • Z. Wiśniewski

    ocena usługi:

    Jestem wysoce usatysfakcjonowany pracą zespołu e-prawnik.pl Gorąco polecam
  • Renata

    ocena usługi:

  • Damian

    ocena usługi:

  • Zbyszek

    ocena usługi:

    Biuro e-prawnik pomogło w sprawie, za co dziękuje.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo trafna i rzeczowa obsługa Polecam wszystkim, którzy potrzebują porady prawnej
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo pomocny serwis, rzeczowe odpowiedzi, krótki czas oczekiwania na wycenę opinii. Naprawdę jestem zadowolony. Polecam
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Dziękuję..., otrzymałam jasną i profesjonalną odpowiedź polecam Wiesława
  • Adam

    ocena usługi:

    Dzięki bardzo merytorycznej opinii oszczędzono mi przegranej sprawy w Sądzie .
  • Dorota

    ocena usługi:

    polecam, szybko i konkretnie
  • Anna

    ocena usługi:

  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalnie i dokladnie.napewno będę jeszcze korzystać. Dziękuję Katarzyna
  • Adam

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia, na temat, bez zbędnych komentarzy.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, fachowa obsługa, rzetelne i profesjonalne podejście do tematu, bardzo dziękuję i polecam
  • Piotr

    ocena usługi:

    jestem bardzo zadowolony. pelny profesjonalizm, polecam wszystkim osobom potrzebujacym porady prawnej




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane