Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego bądź jego odzyskania (...)

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego bądź jego odzyskania w związku z realizacją zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2017 r. (data wpływu 14 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego bądź jego odzyskania w związku z realizacją zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)? ? jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego bądź jego odzyskania w związku z realizacją zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gminna Biblioteka Publiczna (GBP) jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną (co wynika ze statutu). GBP nie jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku VAT. Nie składa co miesiąc deklaracji VAT-7. Zwolnienie to jest na podstawie Dz. U. z 2016 r., poz. 710 ? art. 113 ust. 1 ? w brzmieniu: ?Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000,00 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku? oraz na podstawie Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ? art. 113 ust. 1 ? w brzmieniu: ?Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000,00 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku?.

GBP prowadzi nieopodatkowaną działalność statutową. Jej misją jest rozwijanie i zaspokajanie potrzeb oświatowych, edukacyjnych, informacyjnych i kulturalnych społeczności Gminy. Podstawowym celem i głównym zadaniem GBP jest gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie, udostępnianie oraz ochrona materiałów bibliotecznych. Ponadto, celem Biblioteki jest popularyzowanie wiedzy, kultury, książki i czytelnictwa.

Do podstawowych zadań Biblioteki należy:

  1. Gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie, ochrona i aktualizacja materiałów bibliotecznych utrwalonych w dowolnej formie, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących własnego regionu.
  2. Pełnienie funkcji ośrodka informacji biblioteczno-bibliograficznej i publicznej na terenie Gminy.
  3. Udostępnianie zbiorów na miejscu, wypożyczanie na zewnątrz, prowadzenie wypożyczeń między bibliotecznych z uwzględnieniem potrzeb wszystkich mieszkańców Gminy. Tworzenie i udostępnianie własnych baz danych: faktograficznych, katalogowych, bibliograficznych oraz organizowanie dostępu do baz zewnętrznych.
  4. Organizowanie różnego typu imprez popularyzujących wiedzę, kulturę, książkę i czytelnictwo.
  5. Współdziałanie z bibliotekami wchodzącymi w skład ogólnokrajowej sieci bibliotecznej.
  6. Współdziałanie z bibliotekami innych sieci, z instytucjami upowszechniania kultury, organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie rozwijania i zaspokajania kulturalnych i oświatowych potrzeb społeczeństwa.
  7. Doskonalenie form i metod obsługi użytkowników Biblioteki poprzez wykorzystywanie nowych możliwości technicznych w tej dziedzinie.
  8. Biblioteka może podejmować inne działania mające na celu zaspokajanie potrzeb środowiska oraz realizację ogólnokrajowej polityki bibliotecznej.

Biblioteka prowadzi gospodarkę finansową na zasadach właściwych dla instytucji kultury, w ramach posiadanych środków oraz w oparciu o plan działalności, kierując się zasadami efektywności, celowości i rzetelności ich wykorzystania.

Głównym przychodem GBP jest dotacja budżetowa (Organizatora). Niewielką część stanowią przychody własne pozyskane między innymi z tytułu darowizn książkowych oraz wpłat za nieterminowe zwroty książek. Całość przychodów jest przeznaczana na działalność kulturalną (statutową) Biblioteki.

W związku z zakresem swojej działalności, w przyszłym roku, GBP zamierza podjąć się realizacji zadania projektowego pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

Misją biblioteki, obok gromadzenia, opracowywania i udostępniania zbiorów bibliotecznych, jest rozwijanie i zaspakajanie potrzeb oświatowych, edukacyjnych, informacyjnych oraz kulturalnych społeczności Gminy. Ponadto popularyzowanie wiedzy, kultury, książki i czytelnictwa wśród mieszkańców.

Przedmiotem planowanej operacji jest wydanie przez Gminną Bibliotekę Publiczną publikacji w postaci albumu, zawierającego zbiór wierszy i prac prezentujących malarstwo i rzeźbę lokalnych twórców z terenu całej Gminy. W publikacji zamieszczone zostaną wiersze i materiały zdjęciowe prac malarzy i rzeźbiarzy z Gminy. Poetka od wielu lat zajmuje się tworzeniem wierszy o różnorakiej tematyce związanej z lokalnymi wydarzeniami, historią, opisami miejsc i osób. Malarstwem i rzeźbą pasjonuje się grupa lokalnych artystów. Prace przez nich wykonane prezentują zabytki i stroje regionalne z Gminy, okoliczne stawy, krajobrazy i martwą naturę oraz figury świętych. Koncepcja wydania albumu zawierać będzie dorobek wspomnianych artystów. Większość z nich swoje prace opiera na lokalnym dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym. Opracowanie albumu przygotowane zostanie we współpracy z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury, który wydał wiele publikacji różnego rodzaju i posiada w tym doświadczenie. Po zebraniu materiałów tekstowych i zdjęciowych, składzie komputerowym oraz korekcie nastąpi druk albumu. Prace te będą trwały od marca do maja 2018 r. Album zostanie wydany w twardej oprawie, w formacie A4, w ilości 136 stron na papierze kredowym, błyszczącym. Planowany nakład to 500 egzemplarzy.

Publikacja zostanie przekazana bezpłatnie do wszystkich bibliotek uprawnionych do otrzymywania bibliotecznych egzemplarzy obowiązkowych, do miejscowych bibliotek publicznych i szkolnych na terenie Gminy oraz do zaprzyjaźnionych i współpracujących bibliotek z obszaru Krainy. Pozostały nakład będzie wykorzystywany jako materiał promocyjny przez Bibliotekę i Gminę, a także jako przewodnik po Krainie (dostępny w Gminnej Bibliotece Publicznej), przybliżający jej piękno i potencjał przyrodniczy i turystyczny.

Promocja publikacji odbędzie się dnia 1 czerwca 2018 r. w sali Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury. Wezmą w niej udział zaproszeni goście w osobach: Przedstawicieli władz Gminy, dyrekcji placówek oświatowych, pracowników Gminnej Biblioteki Publicznej oraz Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, Przedstawicieli Stowarzyszenia, autorzy prac. Szacunkowo w spotkaniu udział weźmie ok. 50 zaproszonych osób oraz czytelnicy. Podczas promocji zgromadzeni goście otrzymają po 1 egzemplarzu publikacji. Na scenie z programem artystycznym zaprezentuje się zespół muzyczny. Dla uczestników promocji zostanie przygotowany poczęstunek uwzględniający produkty lokalne obszaru LGR Kraina. Koszt wydania publikacji to kwota 21 605 zł, promocja to kwota 1 242 zł.

Drugą częścią planowanej operacji będzie wykonanie i zakup produktów promocyjnych dla Gminnej Biblioteki Publicznej, która w roku 2018 obchodzić będzie jubileusz 70-lecia działalności. Na tą okoliczność zostaną przygotowane specjalne produkty uwzględniające niepowtarzalny charakter kultury, a tym samym obszaru Lokalnej Strategii Rozwoju. Zaplanowano wykonanie: 100 szt. torby bawełnianej z nadrukiem, 100 szt. kubków z nadrukiem i 100 szt. koszulek z nadrukiem. Koszt wykonania produktów promocyjnych to kwota 5 965,50 zł. Realizując powyższe działania zostanie przeprowadzona promocja zgodna z ogólnymi zasadami oznaczania działań informacyjno-promocyjnych.

Publikacja zostanie opatrzona stosownymi logami: Unii Europejskiej, PO-RYBY 2014-2020, Gminnej Biblioteki Publicznej, lokalnej grupy działania w odpowiedniej kolejności, kolorystyce i wielkości. Informacje dotyczące realizacji zadania zostaną zamieszczone na stronie internetowej Gminnej Biblioteki Publicznej, Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury oraz w gazecie lokalnej. Podczas promocji albumu prowadzący poda do publicznej wiadomości, że zadanie zostało zrealizowane ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego. Przed promocją albumu informacja o wydaniu pojawi się we wszystkich bibliotekach na terenie Gminy w postaci plakatów informacyjnych. Wszystkie informacje dotyczące wydania publikacji i realizacji zadania zostaną opatrzone stosownymi logotypami (w tym zaproszenia i plakaty na wydarzenie).

W realizację zadania zostaną zaangażowani bibliotekarze z siedziby głównej, pani dyrektor biblioteki i zastępca dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, pracownicy ośrodka kultury zajmujący się pozyskiwaniem środków finansowych z zewnątrz jednostki oraz promocją.

Całość kosztów ww. zadania poniesie Gminna Biblioteka Publiczna i to na nią będą wystawiane faktury za zakupione materiały i usługi związane z jego realizacją.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy podatek VAT poniesiony w wydatkach na planowaną inwestycję pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)? podlega odliczeniu?
  2. Czy nie będąc płatnikiem podatku VAT, GBP może go w jakikolwiek sposób odzyskać?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z tym, że: Gminna Biblioteka Publiczna nie jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku VAT, nie składa co miesiąc deklaracji VAT-7, a tym samym korzysta ze zwolnienia na podstawie Dz. U. z 2016 r., poz. 710 ? art. 113 ust. 1 ? w brzmieniu: ?Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000,00 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku? oraz na podstawie Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ? art. 113 ust. 1 ? w brzmieniu: ?Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000,00 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku?, nie może odliczyć podatku VAT od zakupionych towarów i usług na planowane zadanie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go ? dla tej czynności ? za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza ? według art. 15 ust. 2 ustawy ? obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Gminna Biblioteka Publiczna jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną. GBP nie jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku VAT. Zatem nie składa co miesiąc deklaracji VAT-7.

GBP prowadzi nieopodatkowaną działalność statutową. Jej misją jest rozwijanie i zaspokajanie potrzeb oświatowych, edukacyjnych, informacyjnych i kulturalnych społeczności Gminy. Podstawowym celem i głównym zadaniem GBP jest gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie, udostępnianie oraz ochrona materiałów bibliotecznych. Ponadto, celem Biblioteki jest popularyzowanie wiedzy, kultury, książki i czytelnictwa.

W związku z zakresem swojej działalności, w przyszłym roku, GBP zamierza podjąć się realizacji zadania projektowego pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

Przedmiotem planowanej operacji jest wydanie przez Gminną Bibliotekę Publiczną publikacji w postaci albumu, zawierającego zbiór wierszy i prac prezentujących malarstwo i rzeźbę lokalnych twórców z terenu całej Gminy.

Publikacja zostanie przekazana bezpłatnie do wszystkich bibliotek uprawnionych do otrzymywania bibliotecznych egzemplarzy obowiązkowych, do miejscowych bibliotek publicznych i szkolnych na terenie Gminy oraz do zaprzyjaźnionych i współpracujących bibliotek. Pozostały nakład będzie wykorzystywany jako materiał promocyjny przez Bibliotekę i Gminę, a także jako przewodnik, przybliżający jej piękno i potencjał przyrodniczy i turystyczny.

Drugą częścią planowanej operacji będzie wykonanie i zakup produktów promocyjnych dla Gminnej Biblioteki Publicznej, która w roku 2018 obchodzić będzie jubileusz 70-lecia działalności. Zaplanowano wykonanie: 100 szt. torby bawełnianej z nadrukiem, 100 szt. kubków z nadrukiem i 100 szt. koszulek z nadrukiem.

Całość kosztów ww. zadania poniesie Gminna Biblioteka Publiczna i to na nią będą wystawiane faktury za zakupione materiały i usługi związane z jego realizacją.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy Wnioskodawca ma wątpliwości dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego bądź jego odzyskania w związku z realizacją zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie będą spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, co oznacza, że nie wykonuje czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, ponieważ korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. W konsekwencji Zainteresowany nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

Tym samym, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu podatku naliczonego ? na zasadach określonych w art. 87 ust. 1 ustawy ? związanego z realizowanym przedsięwzięciem.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1686, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić.

Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

W odpowiedzi na zadane pytania tut. Organ stwierdza, że z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, to nie będzie miał prawa do odliczenia, ani do odzyskania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług z tytułu realizacji zadania pn. ?Wydanie publikacji i produktów promocyjnych prezentujących lokalne dziedzictwo kulturowe (?)?.

Wskazać należy, że w myśl art. 8 Ordynacji podatkowej, płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zaznaczenia wymaga, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego, bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być rozpatrzone. Należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. Zatem, fakt ten przyjęto jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego.

Ponadto, interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Jednocześnie nadmienia się, że zgodnie z powołanym wyżej art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis zdarzenia przyszłego powinien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z dołączonych do niego dokumentów. W związku z tym, załączone przez Wnioskodawcę do wniosku dokumenty nie były przedmiotem merytorycznej analizy.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k?14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika