Czy działalność Spółki polegająca na organizowaniu kampanii reklamowych i promocyjnych w formie (...)

Czy działalność Spółki polegająca na organizowaniu kampanii reklamowych i promocyjnych w formie loterii podczas której następuje nieodpłatne przekazywanie nagród w postaci wręczanych przedmiotów i świadczonych usług, skutkuje powstaniem obowiązku pośrednictwa jako płatnika podatku dochodowego od osób prawnych wobec obdarowanych osób prawnych?


Działając na podstawie art. 216, art. 14a § 4 oraz art. 15 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8 poz. 60 ze zmianami) w związku ze złożonym wnioskiem z dnia 23.05.2006r. (data wpływu do urzędu - 29.05.2006r) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Mokotów


postanawia


uznać za prawidłowe stanowisko Spółki dotyczace podatku dochodowego od osób prawnych

Porady prawne


UZASADNIENIE


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług reklamowych i promocyjnych, m.in. poprzez organizowanie konkursów i loterii promocyjnych, w trakcie których wręczane są podarunki, upominki, nagrody (także związane ze sprzedażą premiową) i wygrane. Przedmioty lub usługi stanowiące nagrody są przez Wnioskodawcę nabywane i wręczane obdarowanym. Zachodzą również przypadki, gdy wnioskodawca dokonuje jedynie fizycznego wręczania nagród nabywanych przez Zleceniodawcę usługi.

Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy opodatkowania transakcji, polegających na nieodpłatnym przekazywaniu nagród, w zakresie podatku dochodowego.

Według stanowiska Spółki jeżeli odbiorcą nagród jest przedsiębiorca będący osobą prawną, jest on zobowiązany samodzielnie doliczyć wartość otrzymanej rzeczy lub świadczenia do swojego dochodu i do odprowadzenia podatku

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Mokotów potwierdzając, stanowisko Wnioskodawcy wyjaśnia:

Nieodpłatne przekazanie uprzednio nabytych przez Wnioskodawcę podarunków, upominków, nagród i wygranych (także wygranych w konkursach, loteriach promocyjnych oraz nagród związanych ze sprzedażą premiową), w ramach wykonywanych na zlecenie innych podmiotów usług reklamowych i promocyjnych, nie skutkuje powstaniem obowiązku pośrednictwa Wnioskodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Obdarowani przedsiębiorcy będący osobami prawnymi podlegają przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i transakcje opisane we wniosku stanowią okoliczność przewidzianą w art. 12 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 54 poz. 654 ze zmianami) zgodnie z którym obdarowani, jako podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, winni otrzymane nieodpłatnie rzeczy, a także wartość innych nieodpłatnych świadczeń zaliczyć do swoich przychodów.

Jednocześnie tutejszy organ zauważa, że uprawnionym do udzielania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego, dotyczącej obowiązków podatkowych podmiotu, na którego zlecenie działa Wnioskodawca, uprawniony jest organ podatkowy właściwy miejscowo dla tegoż podatnika. Zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8 poz. 60 ze zmianami) organ podatkowy ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika.

W związku z powyższym Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Mokotów postanowił jak w sentencji.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika