Możliwości dokonania zwrotu na rachunek bankowy wykazanej wcześniej przez Podatnika w deklaracji (...)
Możliwości dokonania zwrotu na rachunek bankowy wykazanej wcześniej przez Podatnika w deklaracji VAT-7 za 11/2004r nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc za nieprawidłowe.
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa ? Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U.1997r. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.), w związku z wnioskiem Strony z dnia 06.04.2006r (wpływ do tut. urzędu 11.04.2006r), uzupełnionego pismem z dnia 05.05.2006r (wpływ do tut. urzędu 08.05.2006r) oraz pismem z dnia 10.05.2006r (wpływ 11.05.2006r) o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego
postanawia
uznać stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 10.05.2006r w zakresie braku możliwości dokonania zwrotu na rachunek bankowy wykazanej wcześniej przez Podatnika w deklaracji VAT-7 za 11/2004r nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc za nieprawidłowe.
Uzasadnienie
Dnia 11.04.2006r wpłynął do tut. urzędu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zwrotu na rachunek bankowy nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wykazanej w deklaracji VAT-7 za 11/2004r jako kwota do przeniesienia na następny miesiąc. Strona przedstawia następujący stan faktyczny. W listopadzie 2004r wnioskodawca złożył deklarację VAT -7 z wykazaną kwotą nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w wys. 633,00 zł do przeniesienia na następny miesiąc. Był to ostatni miesiąc dokonywania sprzedaży. W związku z brakiem majątku przedsiębiorstwa a w konsekwencji braku możliwości dokonania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, Syndyk zwraca się z zapytaniem, czy istnieje możliwość dokonania przez organ podatkowy na rachunek bankowy zwrotu kwoty 633,00 zł, zadeklarowanej wcześniej do przeniesienia na następny miesiąc. Ponadto Wnioskodawca wnosi o wskazanie warunków, które należy spełnić oraz w wskazanie terminu, w jakim zwrot mógłby być dokonany. Zdaniem Syndyka brak możliwości otrzymania zwrotu w/w kwoty. W odniesieniu do powyższego organ podatkowy stwierdza, co niżej:Zgodnie z dyspozycją zawartą w art 87 ust 1 ustawy z dnia 11.03.2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art 86 ust 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego na następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. W myśl art 87 ust 2 ustawy o podatku od towarów i usług, zwrot różnicy podatku następuje na rachunek bankowy podatnika w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika, z zastrzeżeniem ust 3 w/w ustawy. Natomiast art 87 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, iż różnica podatku podlega zwrotowi w kwocie przekraczającej wartość podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały one zaliczone do środków trwałych nabywcy, powiększonej o 22% obrotu podatnika opodatkowanego stawkami niższymi niż określona w art 41 ust 1 oraz obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług, o których mowa w art 86 ust 8 pkt 1, podlega zwrotowi w terminie 180 dni od dnia złożenia deklaracji podatkowej.
W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.
Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcęi stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszego postanowienia. Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.W myśl art 14b § 2 Ordynacji podatkowej interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji w trybie określonym w § 5.