Pytanie dotyczy kwestii skorygowania deklaracji dla podatku od towarów i usług po otrzymaniu faktur (...)

Pytanie dotyczy kwestii skorygowania deklaracji dla podatku od towarów i usług po otrzymaniu faktur korygujących.

Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w odpowiedzi na wniosek z dnia 21.02.2007r. (wpływ do tut. organu podatkowego 22.02.2007r.) uzupełniony pismem złożonym w dniu 15.03.2007r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej skorygowania deklaracji dla podatku od towarów i usług po otrzymaniu faktur korygujących,

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa ? Ursynów postanawia:

uznać stanowisko zawarte we wniosku za prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Spółdzielnia Mieszkaniowa otrzymała od Zarządu Mienia Skarbu Państwa korekty faktur z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie gruntu w latach 2005 i 2006r. Faktury korygujące wystawiono w dniach 07.09.2006r. oraz 25.10.2006r., natomiast zostały doręczone 20.02.2007r.

Strona zwraca się z pytaniem czy w związku z otrzymaniem faktur korygujących należy skorygować deklaracje VAT w dacie otrzymania faktur korygujących czy w dacie ich wystawienia?

Zdaniem strony podatek naliczony należy skorygować w dacie otrzymania faktur korygujących tj. 20.02.2007r. w rozliczeniu za miesiąc luty lub w rozliczeniu za miesiąc następny.

Zgodnie z §17 ust.4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25. 05. 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 z późn. zm.) nabywca otrzymujący fakturę korygującą jest uprawniony do podwyższenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za miesiąc, w którym fakturę otrzymał, a w przypadku nabywców o których mowa w art. 99 ust. 2 i 3 ustawy, w rozliczeniu za kwartał, w którym fakturę otrzymali ? jeżeli ujęcie jej w rozliczeniu spowoduje zwiększenie podatku naliczonego, z uwzględnieniem zasad, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy. Nabywca otrzymujący fakturę korygującą, zgodnie z §17 ust.4 pkt 2 w/w rozporządzenia, jest obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za miesiąc, w którym fakturę otrzymał, a w przypadku nabywców, o których mowa w art. 99 ust. 2 i 3 ustawy, w rozliczeniu za kwartał, w którym fakturę otrzymali ? jeżeli ujęcie jej w rozliczeniu spowoduje obniżenie podatku naliczonego. Przepisu ust. 4 pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy podatnik nie rozliczył podatku określonego w fakturze, której korekta dotyczy.

Biorąc pod uwagę w/w przepisy oraz opisany stan faktyczny należy stwierdzić, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa powinna uwzględnić faktury korygujące w rozliczeniu za miesiąc, w którym je otrzymała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika