Czy po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca, Strona (...)

Czy po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca, Strona uprawniona będzie do dokonywania nabycia wewnątrzwspólnotowego alkoholu w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy a następnie do zużywania go w procesach produkcyjnych wyrobów czekoladowych z zastosowaniem zwolnienia od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, w trybie określonym w § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.) ?

DECYZJA

Na podstawie:

- art. 233 § 1 pkt 1 w związku z art. 14b § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.),

- art. 2 pkt 2, art. 26 ust. 1 pkt 3, art. 27 ust. 3, art. 37 ust. 1 oraz art. 39 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257, ze zm.),

Porady prawne

- § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.),

po rozpatrzeniu zażalenia pełnomocnika strony nr 631/2005 z dnia 27 czerwca 2005 r. na postanowienie Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze z dnia 16 czerwca 2005 r., nr 411000-PA-910-48/05, którym udzielił Spółce XXX pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, uznając stanowisko Strony za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie podatku akcyzowego,

Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie postanawia utrzymać w mocy postanowienie organu I instancji

UZASADNIENIE

Pismem nr 203/2005 z dnia 10 lutego 2005 r. Spółka XXX, reprezentowana przez pełnomocnika, radcę prawnego XXX, zwróciła się do Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego odnośnie nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego tj. alkoholu etylowego nieskażonego o objętościowej mocy alkoholu 60% (kod CN 2208) zużywanego do produkcji wyrobów czekoladowych (wpływ do UC w dniu 17 lutego 2005 r.).

Powyższy wniosek został uzupełniony przez pełnomocnika pismem nr 452/2005 z dnia 22 marca 2005 r. (wpływ do UC w dniu 24 marca 2005 r.), w którym dokonano rozszerzenia pierwotnego zapytania o problem, czy Spółka będzie mogła uzyskać zezwolenie na nabywanie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy jako zarejestrowany handlowiec, a następnie zużywać te wyroby do produkcji wyrobów czekoladowych, korzystając jednocześnie ze zwolnienia z podatku akcyzowego. Naczelnik Urzędu Celnego w Zielonej Górze uznał, że treść powyższego pisma znacząco odbiega od głównego problemu zawartego w pierwotnym wniosku i stwierdził, że sprawa podnoszona w piśmie nr 452/2005 z dnia 22 marca 2005 r. wymaga rozpatrzenia w odrębnym postępowaniu. W związku z powyższym Naczelnik Urzędu Celnego pismem nr 411000-PA-910-48/05 z dnia 22 kwietnia.2005 r. wezwał stronę do uzupełnienia wniosku z dnia 22 marca 2004 r. o znaki opłaty skarbowej oraz o przedłożenie na piśmie wyczerpującego stanu faktycznego w sprawie.

Pismem nr 514/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (wpływ do UC w dniu 4 maja 2005 r.), przedmiotowy wniosek został uzupełniony przez radcę prawnego XXX, reprezentującego spółkę na podstawie pełnomocnictwa z dnia 22 grudnia 1999 r. (załączone do pisma), poprzez przesłanie znaków opłaty skarbowej w kwocie 6,00 zł oraz przedstawienie stanu faktycznego.

Pełnomocnik wyjaśnił, że jego mocodawca, po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca, zamierza dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia alkoholu etylowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a następnie zużywać ten alkohol do produkcji pralin, korzystając jednocześnie ze zwolnienia z podatku akcyzowego w trybie określonym w 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.).

W dniu 16 czerwca 2005 r. Naczelnik Urzędu Celnego w Zielonej Górze postanowieniem numer 411000-PA-910-48/05 udzielił Spółce XXX pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, uznając stanowisko Strony za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie podatku akcyzowego. Postanowienie doręczono pełnomocnikowi strony w dniu 20 czerwca 2005 r.

Pismem nr 631/2005 z dnia 27 czerwca 2005 r. pełnomocnik strony, radca prawny XXX wniósł zażalenie na powyższe postanowienie (wpływ do IC w dniu 15 lipca 2005 r.), wnosząc o:

- zmianę zaskarżonego postanowienia w części, w której organ celny uznał, iż firma XXX, będąca zarejestrowanym handlowcem, nabywając w drodze wewnątrzwspólnotowego nabycia alkohol etylowy nie może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem akcyzowym ze względu na przeznaczenie alkoholu do produkcji pralin, oraz

- wydanie postanowienia, w którym Dyrektor Izby Celnej uzna, iż wnioskodawca w przedstawionym we wniosku nr 514/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 r. stanie faktycznym może nabywać w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym w Niemczech alkohol etylowy kod CN 2208 i zużywać go następnie w Polsce do zwolnionej z opodatkowania produkcji pralin.

Zaskarżonemu postanowieniu pełnomocnik strony zarzucił naruszenie (cyt.) ? ...art. 27 ust. 1 pkt f Dyrektywy Rady nr 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych w związku z art. 87 Konstytucji RP oraz w związku z art. 3, 23 i 90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, które zakazują dyskryminacji towarów pochodzących z krajów Unii Europejskiej oraz wprowadzania w krajach Wspólnoty środków podobnych do ceł oraz nakładania na towary pochodzące z innego kraju Unii Europejskiej podatków wyższych niż na towary krajowe poprzez uznanie przez Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze, iż strona nie może nabywać alkoholu ze składu podatkowego w Unii Europejskiej jako zarejestrowany handlowiec w procedurze zawieszonej akcyzy, a następnie korzystać ze zwolnienia ze względu na jego przeznaczenie do produkcji pralin w zakładzie produkcyjnym w Polsce?.

Postanowieniem nr 410000-WPA-9116-47/05 z dnia 28 lipca 2005 r., Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie, wyznaczył stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się co do materiału dowodowego zebranego w postępowaniu. Strona nie skorzystała z przysługującego jej prawa.

Po analizie zebranego materiału dowodowego w przedmiotowej sprawie oraz po rozpatrzeniu zażalenia, Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie zważył co następuje:

Jak wynika z akt sprawy, Spółka XXX jest producentem wyrobów czekoladowych, do produkcji których zużywa alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 60% (kod CN 2208) w ilościach nieprzekraczających 8,5 litra czystego alkoholu na 100 kg produktu. Alkohol ten, zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.), jest zwolniony z podatku akcyzowego ze względu na jego przeznaczenie.

Spółka zamierza w przyszłości dokonywać zakupu ww. alkoholu etylowego u kontrahenta zagranicznego, mającego siedzibę w Niemczech, tj. wykonywać czynności nabycia wewnątrzwspólnotowego. Nabywając alkohol Spółka chciałaby korzystać z procedury zawieszenia poboru podatku akcyzowego. Ponadto Spółka, w drodze odrębnego postępowania, wystąpiła do Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze z wnioskiem o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca.

W związku z powyższym, pismem nr 452/2005 z dnia 22 marca 2005 r., uzupełnionym pismem nr 514/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 r., Spółka XXX, reprezentowana przez pełnomocników, tj. radców prawnych XXX i XXX, zwróciła się do Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w przedstawionej przez siebie sytuacji. W ocenie wnioskodawcy Strona, po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca, uprawniona będzie do dokonywania nabycia wewnątrzwspólnotowego powyższego alkoholu w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy a następnie do zużywania go w procesach produkcyjnych wyrobów czekoladowych z zastosowaniem zwolnienia od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, w trybie określonym w § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.).

Naczelnik Urzędu Celnego w Zielonej Górze, po analizie powyższego wniosku, postanowieniem nr 411000-PA-910-48/05 z dnia 16 czerwca 2005 r. udzielił Spółce XXX pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, uznając stanowisko Strony w powyższej sprawie za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie podatku akcyzowego. Naczelnik Urzędu Celnego wskazał, że Wnioskodawca, po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca, będzie uprawniony do dokonywania nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, jednakże w związku ze zużywaniem tego alkoholu w procesach produkcyjnych wyrobów czekoladowych nie będzie mógł korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie w trybie określonym w § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.).

Z powyższym nie zgodził się pełnomocnik strony, który w zażaleniu na postanowienie podtrzymał własne stanowisko przedstawione we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego.

Odnosząc się do kwestii możliwości dokonania przez Spółkę wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie przyjmuje następujące stanowisko.

Alkohol etylowy o symbolu PKWiU 15.91.10 (pozycja CN 2208), wymieniony jest w pozycji 19 załącznika nr 2 do ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 29, poz. 257, ze zm.), a więc zgodnie z art. 2 pkt 2 tej ustawy, alkohol etylowy jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym.

Zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt 1, art. 37 ust. 1 i art. 40 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, jedynymi podmiotami upoważnionymi do dokonywania wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy są: prowadzący skład podatkowy, zarejestrowany handlowiec i niezarejestrowany handlowiec.

Jest to rozwiązanie identyczne jak w art. 15 i 16 Dyrektywy Rady nr 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992 roku w sprawie ogólnych zasad dotyczących wyrobów akcyzowych oraz w sprawie posiadania, przemieszczania i kontroli tych wyrobów (Dz.U. WE L nr 76 z 23 marca 1992 r., ze zm.). Zbieżność unormowań wynika z faktu, iż zgodnie z zasadami obowiązującymi w Unii Europejskiej ustawa o podatku akcyzowym implementuje do polskiego porządku prawnego przepisy dyrektywy wspólnotowej. Ponieważ dyrektywy wydawane są na podstawie norm przyjętych w traktatach założycielskich, z poszanowaniem zasady enumeratywnego upoważnienia jednostkowego oraz podlegają ocenie ważności i wykładni dokonywanej przez Trybunał Sprawiedliwości należy przyjąć, że przepisy ustawy o podatku akcyzowym odwzorowujące odpowiednie uregulowania z Dyrektywy Rady nr 92/12/EWG nie pozostają w kolizji z Traktatem ustanawiającym Europejską Wspólnotę Gospodarczą na podstawie którego wydano dyrektywę, ani z Traktatem ustanawiającym Wspólnotę Europejską. Jak z tego wynika, skoro powyższe artykuły ustawy o podatku akcyzowym są identyczne z art. 15 i 16 Dyrektywy Rady nr 92/12/EWG, to są one też zgodne z traktatami założycielskimi, w tym z Traktatem ustanawiającym Wspólnotę Europejską.

Biorąc powyższe pod uwagę, Dyrektor Izby Celnej uznał, że Naczelnik Urzędu Celnego w Zielonej Górze słusznie stwierdził, że Strona po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca będzie uprawniona do dokonywania nabycia wewnątrzwspólnotowego alkoholu etylowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

W kwestii dotyczącej zwolnienia od podatku akcyzowego, w trybie § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.), alkoholu etylowego nabywanego wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego handlowca, Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie wyjaśnia, co następuje.

Zgodnie z brzmieniem przepisu przywołanego w poprzednim zdaniu, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy używany bezpośrednio lub jako składnik do półproduktów służących do wytwarzania artykułów spożywczych (rozlewanych lub innych), pod warunkiem, że w każdym przypadku zawartość alkoholu w tych produktach nie przekracza 8,5 litra czystego alkoholu na 100 kg produktu dla wyrobów czekoladowych i 5 litrów czystego alkoholu na 100 kg produktu dla wszystkich innych wyrobów.

Warunki uprawniające do korzystania z tego zwolnienia są następujące:

1) podmiot uprawniony do zwolnienia, nabywający alkohol etylowy, dołączy do zamówienia złożonego sprzedawcy oświadczenie stwierdzające, że zakupiony alkohol zostanie zużyty do celów, o których mowa w ust. 1;

2) podmiot uprawniony do zwolnienia, wykorzystujący wyprodukowany w zakresie swojej działalności gospodarczej alkohol etylowy do celów, o których mowa w ust. 1, będzie przekazywał do właściwego naczelnika urzędu celnego do dnia 25 miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, oświadczenia o ilości i sposobie wykorzystania zwolnionego alkoholu etylowego;

3) podmiot uprawniony posiada zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego, potwierdzające zamówienie na odbiór alkoholu etylowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczeń właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy;

4) nabycie alkoholu etylowego nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy;

5) podmiot korzystający ze zwolnienia prowadzi ewidencję pozwalającą na określenie ilości i sposobu wykorzystania wyrobów zwolnionych

W sytuacji opisanej przez Stronę we wniosku o udzielenie interpretacji, tj. w przypadku uzyskania przez nią statusu zarejestrowanego handlowca, zastosowanie będą miały przepisy art. 39 ust. 3 i 4 ustawy o podatku akcyzowym, które stanowią, że obowiązek podatkowy dla zarejestrowanego handlowca powstaje z dniem nabycia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przy czym za datę nabycia uważa się dzień, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane zostały wprowadzone na miejsce, określone w zezwoleniu na prowadzenie działalności w charakterze zarejestrowanego handlowca. Powyższe powoduje powstanie obowiązku złożenia deklaracji podatkowej oraz konieczność uiszczenia zobowiązania podatkowego powstałego w związku z dokonaniem nabycia wewnątrzwspólnotowego. Powstanie obowiązku podatkowego wiążę się jednocześnie z zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Tak więc podmiot, który jako zarejestrowany handlowiec dokonał zakupu alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, chcąc na dalszym etapie zużywać ten alkohol do produkcji wyrobów, może skorzystać jedynie z alkoholu z zapłaconą akcyzą, nawet w sytuacji gdy spełnia warunki określone w rozporządzeniu w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Odnosząc się do postawionych w zażaleniu przez pełnomocnika strony zarzutów dotyczących naruszenia art. 27 ust. 1 pkt f Dyrektywy Rady nr 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych w związku z art. 87 Konstytucji RP oraz w związku z art. 3, 23 i 90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską poprzez uznanie przez Naczelnika Urzędu Celnego w Zielonej Górze, iż strona nie może nabywać alkoholu ze składu podatkowego w Unii Europejskiej jako zarejestrowany handlowiec w procedurze zawieszonej akcyzy, a następnie korzystać ze zwolnienia ze względu na jego przeznaczenie do produkcji pralin w zakładzie produkcyjnym w Polsce, Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie wyjaśnia co następuje.

Przepis art. 27 ust. 1 pkt f dyrektywy Rady nr 92/83/EWG mówi, że Państwa Członkowskie zwalniają produkty objęte tą dyrektywą z ujednoliconego podatku akcyzowego na warunkach, które zostaną przez nie określone w celu zagwarantowania prawidłowego i uczciwego stosowania takich zwolnień oraz zapobiegania wszelkim ewentualnym wypadkom uchylania się, omijania lub naruszania tych przepisów. Przytoczony fragment dyrektywy nakazuje więc zwolnienie określonych wyrobów z akcyzy, przy czym warunki tego zwolnienia określa odrębnie każde z państw Wspólnoty Europejskiej. Wymóg stawiany w tej kwestii przez ustawodawcę unijnego dotyczy tylko zagwarantowania prawidłowego i uczciwego stosowania takich zwolnień oraz zapobiegania wszelkim ewentualnym wypadkom uchylania się, omijania lub naruszania tych przepisów. W związku z tym polskie przepisy nie są sprzeczne z prawem unijnym a stanowią jedynie jego wykonanie. Należy również podkreślić, iż przedmiotowy przepis art. 27 ust. 1 pkt f dyrektywy Rady nr 92/83/EWG nie musi być stosowany wprost, gdyż sam nakazuje wydanie przepisu krajowego.

Ponadto należy zwrócić uwagę, iż przywołany przez stronę art. 27 ust. 1 pkt f dyrektywy Rady nr 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. został dosłownie przeniesiony na grunt prawa polskiego jako § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.) i został wykorzystany w przedmiotowej sprawie, a więc nie ma mowy o tym, aby pominięte lub naruszone zostały przepisy unijne. Zdaniem Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie nie doszło tym samym do naruszenia normy prawnej zawartej w art. 87 Konstytucji RP, która wymienia obowiązujące w Polsce źródła prawa, sytuując wśród nich umowy międzynarodowe.

Równocześnie należy zauważyć, że wskazany przez pełnomocnika art. 3 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską wymienia dziedziny objęte działalnością Wspólnoty Europejskiej, a więc nie stanowi regulacji dotyczącej niniejszej sprawy, w związku z czym Dyrektor Izby Celnej uważa zarzut naruszenia tego artykułu za bezzasadny.

Przepisy art. 23 i 90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską wprowadzają zakaz tworzenia barier protekcjonistycznych i ustanawiania ceł lub opłat o skutkach równoważnych do ceł.

Dyrektor Izby Celnej nie dopatruje się w stanowisku Naczelnika Urzędu Celnego naruszenia tych przepisów, gdyż ustosunkowując się do stanowiska strony, zawartego w jej wniosku, Naczelnik zastosował prawidłową wykładnię obowiązujących przepisów polskich tj. art. 37 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym i § 18 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966, ze zm.), odwzorowujących odpowiednie przepisy art. 16 dyrektywy Rady nr 92/12/EWG i art. 27 ust. 1 pkt f dyrektywy Rady nr 92/83/EWG. W efekcie należy uznać, że w materii będącej przedmiotem sporu, polskie przepisy są zgodne z przepisami unijnymi, nie mogą tworzyć barier protekcjonistycznych, zakazanych prawem wspólnotowym.

Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.

POUCZENIE

Zgodnie z art. 128 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.), niniejsza decyzja jest ostateczna w postępowaniu podatkowym w toku instancji. Od niniejszej decyzji służy Stronie prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia art. 53 § 1, art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. ? Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz.1270, ze zm.).


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika