Czy przychody ze środków Unii Europejskiej oraz krajowych kierowane do działalności rolniczej rozumianej (...)

Czy przychody ze środków Unii Europejskiej oraz krajowych kierowane do działalności rolniczej rozumianej zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak np.: dopłaty bezpośrednie do powierzchni użytków rolnych, ulgi w podatku rolnym, zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej stanowią nie podatkowy przychód działalności rolniczej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. (data wpływu do tut. Biura 6 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie skutków podatkowych w spółce z o.o. prowadzącej działalność rolniczą otrzymanych:

  • dopłat bezpośrednich do powierzchni użytków rolnych;
  • ulg w podatku rolnym;
  • zwrotów podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2007 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie skutków podatkowych w spółce z o.o. prowadzącej działalność rolniczą otrzymanych:

  • dopłat bezpośrednich do powierzchni użytków rolnych;
  • ulg w podatku rolnym;
  • zwrotów podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność rolniczą zgodnie z definicją art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Podstawę działalności Spółki stanowią przychody z działalności rolniczej do których, na podstawie art. 2 ust. 1, nie stosuje się przepisów ww. ustawy. Przychody z działalności rolniczej stanowią zwykle ponad 95% wszystkich przychodów. Pozostałe przychody stanowią pochodną działalności podstawowej i są to m.in. odsetki bankowe, odsprzedaż materiałów i usług, sprzedaż środków trwałych. Spółka oddzielnie ustala dochód z działalności rolniczej i pozarolniczej.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie.

Czy przychody ze środków Unii Europejskiej oraz krajowych kierowane do działalności rolniczej rozumianej zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak np.: dopłaty bezpośrednie do powierzchni użytków rolnych, ulgi w podatku rolnym, zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej stanowią nie podatkowy przychód działalności rolniczej.

Zdaniem wnioskodawcy przychody ze środków Unii Europejskiej oraz krajowych kierowane do działalności rolniczej rozumianej zgodnie z art. 2 ust.

2 jak np.: dopłaty bezpośrednie do powierzchni użytków rolnych, ulgi w podatku rolnym, zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej stanowią przychód działalności rolniczej, która na podstawie art. 2 ust. 1 nie podlega ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika