Czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania podatkiem liniowym dochodów z prowadzonej działalności (...)

Czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania podatkiem liniowym dochodów z prowadzonej działalności gospodarczej?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 22 stycznia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 05 kwietnia i 06 maja 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości opodatkowania tzw. podatkiem liniowym dochodów uzyskiwanych ze świadczenia na rzecz wskazanej we wniosku spółki z o.o. (zgodnie z umową o współpracy) usług:

  • doradztwa w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami ? jest prawidłowe,
  • nadzoru nad funkcjonowaniem spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 stycznia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości opodatkowania dochodów uzyskiwanych z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej tzw. podatkiem liniowym. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismami z dnia 22 marca i 16 kwietnia 2013 r. Znak: IBPBI/1/415-80/13/ZK wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło w dniach 05 kwietnia i 06 maja 2013 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą. Dotychczas rozliczał się z Urzędem Skarbowym na ?zasadach ogólnych?. Jest także zatrudniony na umowę o pracę. Jego pracodawcą oraz zleceniodawcą jest spółka z o.o. Zgodnie z umową o pracę zawartą ze spółką z o.o., Wnioskodawca jest zatrudniony jako kierownik hurtowni farmaceutycznej, osoba wykwalifikowana, odpowiedzialna.

Wykonując usługi zgodnie z umową o współpracy zawartą ze spółką z o.o. Wnioskodawca wystawia faktury za doradztwo w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami na rzecz zleceniodawcy. Zakres wykonywanych czynności jest całkowite zróżnicowany.

W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z dnia 02 kwietnia 2013 r., wskazano m.in., iż:

  • przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 74.14.A),
  • umowa o pracę na stanowisku kierownik hurtowni - zatrudnienie w spółce z o.o. - zakres oraz czynności wykonywane zgodnie z ustawą Prawo Farmaceutyczne rozdział 6 art. 74-85 (Dz. U. z 2008 r. nr 45, poz. 271),
  • czynności wykonywane na podstawie umowy o pracę nie dotyczyły, nie dotyczą oraz nie będą dotyczyć wykonywanych czynności z tytułu prowadzonej działalności,
  • zatrudnienie na stanowisku kierownika hurtowni w spółce z o.o. narzuca ustawa Prawo farmaceutyczne, z rozdziału 6, art. 84, której wynika, iż kierownik musi być zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Stanowisko to nie może być prowadzone na podstawie umowy o świadczenie usług w ramach działalności gospodarczej,
  • w ramach wykonywanych dla spółki z o.o. usług (zgodnie z umową o współpracy) Wnioskodawca wykonuje doradztwo w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz w zakresie nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami na rzecz zleceniodawcy. Nadzór nad funkcjonowaniem przedsiębiorstwa spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa.

Natomiast w uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z dnia 29 kwietnia 2013 r., wskazano, iż w ramach stosunku pracy w spółce z o.o. Wnioskodawca zatrudniony jest na:

1.stanowisku kierownika hurtowni farmaceutycznej. Do jego obowiązków na tym stanowisku należą:

  • zapewnienie właściwych warunków składowania dla przechowywanych w magazynie hurtowni farmaceutycznej produktów, gwarantując ich odpowiednią jakość,
  • nadzór i kontrola nad przestrzeganiem zasad przyjęcia, przechowywania i wydawania towarów (właściwa dokumentacja opisująca procesy),
  • zakup i sprzedaż produktów wyłącznie od i do podmiotów uprawnionych (archiwizacja dokumentacji),
  • wprowadzanie do obrotu produktów posiadających zwolnienia serii i zgodnych z dokumentacją rejestracyjną,
  • zapewnienie właściwego postępowania z produktami nie odpowiadającymi wymaganiom jakościowym, w tym zwróconymi lub wycofanymi z obrotu; przestrzeganie procedur wstrzymania i wycofania z obrotu,
  • nadzór i kontrola nad prawidłowym przebiegiem procedury reklamacyjnej; zwalnianie produktów do redystrybucji,
  • zapewnienie i kontrola właściwych warunków załadunku i transportu,
  • nadzór i kontrola nad utylizacją produktów leczniczych, wyrobów medycznych i suplementów diety.

2.stanowisku zastępcy kierownika laboratorium kontroli jakości. Do jego obowiązków na tym stanowisku należą:

  • nadzór nad badaniami fizyko-chemicznymi,
  • zaopatrzenie laboratorium,
  • organizowanie i nadzorowanie wszystkich prowadzonych w laboratorium badań oraz ich prawidłowego i terminowego wykonania,
  • wdrażanie nowych metod badań,
  • sporządzanie i nadzór nad dokumentacją,
  • rozpatrywanie raportów niezgodności.

3.w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w związku z zawartą umową o współpracy z ww. spółką z o.o. Wnioskodawca wykonuje czynności w zakresie:

  • doradztwa w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami na rzecz Zleceniodawcy,
  • nadzoru nad funkcjonowaniem spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa.

4.wykonywane czynności z tytułu umowy o pracę Wnioskodawca wykonuje jako specjalista zgodnie z wymogami Prawa farmaceutycznego. W strukturze spółki z o.o., w której jest wiele działów prowadzonej działalności, stanowisko Kierownika Hurtowni oraz Laboratorium Kontroli Jakości wyklucza zarządzanie przedsiębiorstwem.

Reasumując, Wnioskodawca oświadcza, iż wykonywane czynności z tytułu umowy o pracę nie wchodzą w zakres usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy mogę zastosować rozliczenie podatku dochodowego z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej według liniowej 19% stawki, ujmując zdarzenia gospodarcze z tą działalnością związane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, iż wykonywane dla spółki z o.o. czynności są całkowicie zróżnicowane, a istotnym jest, że zatrudnienie na umowę o pracę na stanowisku kierownika hurtowni wymusza ustawa Prawo farmaceutyczne, Wnioskodawca uważa, iż jest zasadne opodatkowanie liniowym 19% podatkiem, dochodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 361), opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3 ww. ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są:

  • działalność wykonywana osobiście,
  • pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 - 9.

Wyłączenie, o którym mowa w art. 5a pkt 6 ww. ustawy, obejmuje więc m.in. przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 cytowanej powyżej ustawy. Przy czym, poszczególne kategorie przychodów z działalności wykonywanej osobiście wymieniono w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 13 pkt 9 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej - z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Do przychodów z art. 13 pkt 9 ww. ustawy, należy zaliczyć otrzymane wynagrodzenia z tytułu m.in. umów o zarządzanie, gdyż osoby zarządzające spółką na podstawie takiej umowy nie pobierają wynagrodzenia wyłącznie z tytułu pełnionej funkcji lecz z tytułu tej umowy.

Nadmienić należy, iż wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w katalogu przychodów z działalności wykonywanej osobiście, przychodów z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze ? przy jednoczesnym zdefiniowaniu na użytek tej ustawy pojęcia pozarolniczej działalności gospodarczej ? nie pozostawia wątpliwości, że źródłem tych przychodów nie jest pozarolnicza działalność gospodarcza, lecz zawsze działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy. Tym samym przychody uzyskane z tytułu tego rodzaju umów stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeżeli umowy te zawierane są w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej. Czynności zarządcze dotyczą określonej osoby, tym samym mogą być dokonywane bezpośrednio przez tę osobę. Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż w przypadku zawarcia umowy powierzającej zarząd przedsiębiorstwem występuje duża dowolność nazewnictwa, przepis art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy nie tylko przychodów uzyskanych na podstawie umów o zarządzanie, kontraktu menedżerskiego, lecz wszelkich umów o podobnym charakterze, z których wynika, że podatnikowi, w drodze umowy cywilnoprawnej, zostało zlecone sprawowanie zarządu przedsiębiorstwem, spółką czy instytucją. Istotą kontraktu menedżerskiego, czy umów o zarządzanie przedsiębiorstwem lub umów o podobnym charakterze, zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą zlecającym zarząd, a samodzielnym podmiotem ? zarządcą jest zarządzanie przez ten ostatni podmiot tymże (cudzym) przedsiębiorstwem, na rzecz i w interesie przedsiębiorcy, na jego rachunek i ryzyko.

W myśl art. 9a ust. 2 ww. ustawy, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Stosownie do treści art. 9a ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadające czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym, w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

W myśl art. 30c ust. 1 ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Z powyższych przepisów wynika, iż możliwość opodatkowania dochodów 19% ?podatkiem liniowym? dotyczy tylko i wyłącznie dochodów uzyskanych w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. Przy czym, możliwość opodatkowania ?podatkiem liniowym? jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik, lub przynajmniej jeden z jego wspólników (w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki osobowej), wykonywał, bądź wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Z przedstawionego we wniosku oraz jego uzupełnieniach opisu zdarzenia przyszłego wynika m.in., iż Wnioskodawca jest zatrudniony w spółce z o.o. na stanowisku kierownika hurtowni farmaceutycznej oraz zastępcy kierownika laboratorium kontroli jakości. Jednocześnie prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem jest doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z umową o współpracy zawartą ze spółką z o.o., świadczy na rzecz tej spółki usługi doradztwa w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz w zakresie nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami, a także nadzór nad funkcjonowaniem spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa. Czynności wykonywane na podstawie umowy o pracę (przedstawione w piśmie z dnia 29 kwietnia 2013 r.), Wnioskodawca wykonuje jako specjalista zgodnie z wymogami Prawa farmaceutycznego. Stanowisko kierownika hurtowni oraz zastępcy kierownika laboratorium kontroli jakości wyklucza, jak twierdzi Wnioskodawca, zarządzanie przedsiębiorstwem. Jego zdaniem, czynności wykonywane na podstawie umowy o pracę nie wchodzą w zakres usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a zakres tych czynności jest całkowite zróżnicowany.

Mając powyższe na względzie w pierwszej kolejności zauważyć należy, iż zdaniem tut. Organu wskazany we wniosku (oraz jego uzupełnieniach) zakres czynności (usług), które Wnioskodawca wykonuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz spółki z o.o. (zgodnie z umową o współpracy) obejmuje szereg czynności, których istotą jest nie tylko samo doradztwo, ale i zarządzanie.

Na gruncie prawa podatkowego, o kwalifikacji przychodów uzyskiwanych ramach wykonywanej działalności do określonego źródła przychodu decyduje rzeczywisty, faktyczny zakres świadczonych w ramach tej działalności usług. W tym też kontekście opierając się na opisie usług, które Wnioskodawca świadczy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (umowy o współpracy) zawartej ze spółką z o.o., stwierdzić należy, iż usługi doradztwa w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami na rzecz Zleceniodawcy, można zaliczyć do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, a więc przychodów ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przy czym, zważywszy iż jak wynika z wniosku i jego uzupełnień zakres ww. usług nie jest z tożsamy z czynnościami, które Wnioskodawca wykonuje w ramach umowy o pracę zawartej z tą spółką z o.o. w odniesieniu do przychodów ze świadczenia tych usług nie zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 9a ust. 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co tym samym oznacza, że dochody uzyskiwane ze świadczenia tych usług, uzyskane ze źródła przychodów jakim jest prowadzona działalność gospodarcza, mogą być opodatkowane tzw. podatkiem liniowym, na zasadach określonych w art. 30c tej ustawy.

Natomiast świadczone przez Wnioskodawcę w ramach umowy o współpracy zawartej ze spółką z o.o., usługi w zakresie nadzoru nad funkcjonowaniem spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa należy zaliczyć do przychodów z tytułu umów o zarządzanie, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, tj. przychodów z działalności wykonywanej osobiście, wymienionych w art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem przychodów ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W ocenie bowiem tut. Organu, wykonywanie tychże czynności, nosi znamiona zarządzania podmiotem gospodarczym, co oznacza, iż w tej części zawarta umowa, zawiera podstawowy element charakterystyczny dla umów wymienionych w art. 13 pkt 9 ww. ustawy. Bez znaczenia jest w tej mierze, iż umowa powyższa zawarta została w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, skoro ustawa kwalifikuje przychody wynikające z częściowego jej wykonania do przychodów z działalności wykonywanej osobiście. Nie jest również istotna w tej mierze okoliczność, iż Wnioskodawca w spółce na rzecz której świadczy przedmiotowe usługi jest również zatrudniony, odpowiadając za określoną część jej funkcjonowania jako podmiotu gospodarczego. Konsekwencją powyższych ustaleń jest brak możliwości zaliczenia przychodów ze świadczenia ww. usług zarządzania wykonywanych przez Wnioskodawcę do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, a co za tym idzie, brak jest w tej mierze możliwości opodatkowania dochodu ze świadczenia tego rodzaju usług stawką liniową 19%, przewidzianą w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle powołanych przepisów i w odniesieniu do przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości opodatkowania tzw. podatkiem liniowym dochodów uzyskiwanych ze świadczenia dla wskazanej we wniosku spółki z o.o. (zgodnie z umową o współpracy) usług:

  • doradztwa w zakresie zakupu gruntów, jak również planowanych inwestycji na nowo zakupionych gruntach oraz nadzoru i kontroli nad prowadzonymi inwestycjami ? jest prawidłowe,
  • nadzoru nad funkcjonowaniem spółki z o.o. od strony wymogów prawa gospodarczego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz reprezentowania przed właściwymi urzędami i instytucjami, sprawowanie prokury nad całością przedsiębiorstwa ? jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Traugutta 2a.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika