kontynuacja przez spółkę przekształconą zwolnienia dochodów z działalności prowadzonej na terenie (...)

kontynuacja przez spółkę przekształconą zwolnienia dochodów z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2010r. (data wpływu do tut. Biura 31 sierpnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania tym podatkiem, dochodó1)w uzyskanych z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przez spółkę komandytową, powstałą z przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2010r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania tym podatkiem, dochodó2)w uzyskanych z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przez spółkę komandytową, powstałą z przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka). Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: SSE), na podstawie zezwolenia z dnia 16 maja 2002r., wydanego przez S.A. (dalej: Zezwolenie). Zezwolenie wydano zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 roku o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 21, poz. 86 z późn. zm zwana dalej: USSE). W związku z powyższym Spółka korzysta ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000r. nr 21 poz. 86 z późn. zm.). Aktualnie planowana jest zmiana formy organizacyjno ? prawnej Spółki, tzn. planowane jest przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową. Przekształcenie Spółki nastąpi na podstawie art. 551 § 1 i nast. oraz art. 575 ustawy z dnia 15 września 2009r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej: K.s.h.). Przekształcenie łączyć się będzie ze skutkami wynikającymi z art. 553 K.s.h., tj. sukcesją uniwersalną (generalną).

Zgodnie z art. 553 K.s.h., spółce przekształconej (spółce komandytowej) przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej (spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Spółka przekształcona (spółka komandytowa) pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej. Wspólnicy spółki przekształcanej (Wnioskodawca) uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej (spółki komandytowej).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w sytuacji przekształcenia Spółki, tj. przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową na podstawie art. 551 § 1 i nast. oraz art. 575 K.s.h., gdzie przekształcenie łączyć się będzie z sukcesją uniwersalną (art. 553 K.s.h.), Wnioskodawca, jako wspólnik spółki komandytowej powstałej w wyniku przekształcenia, będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o PIT, na podstawie Zezwolenia wydanego uprzednio dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością...

Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji przekształcenia Spółki, tj. przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową, na podstawie art. 551 § 1 i nast. oraz art. 575 K.s.h., gdzie przekształcenie łączyć się będzie z sukcesją uniwersalną (art. 553 K.s.h.), jako wspólnik spółki komandytowej powstałej w wyniku przekształcenia, będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na podstawie Zezwolenia wydanego uprzednio dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Zgodnie z art. 551 § 1 oraz art. 575 K.s.h., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być przekształcona w spółkę osobową, np. w spółkę komandytową. Przepis art. 553 K.s.h. stanowi:

§ 1. Spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej.

§ 2. Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej.

§ 3. Wspólnicy spółki przekształcanej uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej.

Z art. 553 § 2 K.s.h. wynika tzw. sukcesja uniwersalna (generalna), zgodnie z którą w przypadku przekształcenia Spółki, jeżeli ustawa lub decyzja o udzieleniu Zezwolenia nie stanowi inaczej, spółka przekształcona (spółka komandytowa) pozostaje podmiotem m.in. zezwoleń, które zostały przyznane pierwotnej spółce (spółce z ograniczoną odpowiedzialnością) jeszcze przed jej przekształceniem. Wydane dla Spółki Zezwolenie nie zawiera żadnych zastrzeżeń lub ograniczeń, z których wynikałoby, że w przypadku przekształcenia w trybie art. 551 § 1 i nast. oraz art. 575 K.s.h. spółka powstała w wyniku przekształcenia nie może być podmiotem (beneficjentem) Zezwolenia. Artykuł 19 ust. 3 USSE stanowi, iż Zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w Zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:

  1. zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub
  2. rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub
  3. nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki.

Przekształcenie Spółki (zmiana formy organizacyjno ? prawnej), która uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie SSE, nie zostało wymienione w ww. art. 19 ust. 3 USSE, jako jedna z przesłanek uzasadniających cofnięcie zezwolenia.

Na gruncie prawa podatkowego, zgodnie z art. 93a Ordynacji podatkowej, osobowa spółka handlowa powstała w wyniku przekształcenia spółki kapitałowej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązku przekształcanej osoby lub spółki.

Z przytoczonych powyżej przepisów wynika zatem, iż spółka komandytowa powstała w wyniku przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (przekształcenie dokonane na podstawie art. 551 § 1 i nast. oraz art. 575 K.s.h., gdzie przekształcenie łączyć się będzie z sukcesją uniwersalną) będzie sukcesorem Zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, wydanego uprzednio dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Oznacza to, że spółka komandytowa będzie mogła prowadzić działalność na terenie SSE na podstawie Zezwolenia wydanego uprzednio dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jednakże w związku ze szczególnym charakterem spółki komandytowej (jest to spółka osobowa), podatnikiem podatku dochodowego z tytułu działalności prowadzonej przez tą spółkę nie jest spółka komandytowa (jako jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej), ale poszczególni wspólnicy tej spółki. Ponieważ w przedmiotowej sytuacji wspólnikiem Spółki jest osoba fizyczna, Wnioskodawca będzie korzystał ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podsumowując, Wnioskodawca uważa, iż jako podatnik podatku dochodowego z tytułu działalności prowadzonej przez spółkę komandytową (powstałej z przekształcenia ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, dokonanego w trybie sukcesji uniwersalnej), będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na podstawie Zezwolenia wydanego uprzednio dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał:

  • interpretację indywidualną z dnia 19 czerwca 2009r. wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy Znak: ITPB3/423-178/09/DK,
  • interpretację indywidualną z dnia 31 stycznia 2008r. wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie Znak: IPPB1/415-415/07-2/AG,
  • interpretację indywidualną z dnia 02 lipca 2009r. wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach Znak: IBPBI/2/423-402/09/MO,
  • postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego urzędu Skarbowego Poznań ? Grunwald z dnia 15 września 2006r. Znak: AD/I/M/415/4/2006.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zasady i tryb ustanawiania specjalnych stref ekonomicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzanie strefami oraz szczególne zasady i warunki prowadzenia na ich terenie działalności gospodarczej określa ustawa z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 274 ze zm.). Zgodnie z art. 12 ww. ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 16 ust. 1 ww. ustawy, podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej 'zezwoleniem'.

Zezwolenie wygasa z upływem okresu, na jaki została ustanowiona strefa (art. 19 ust. 1 ww. ustawy).

W myśl natomiast art. 19 ust. 3 ww. ustawy, zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:

  1. zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub
  2. rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub
  3. nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki.

Minister właściwy do spraw gospodarki może, na wniosek przedsiębiorcy, po zasięgnięciu opinii zarządzającego strefą, zmienić zezwolenie, przy czym zmiana nie może:

  1. dotyczyć obniżenia poziomu zatrudnienia, określonego w zezwoleniu w dniu jego udzielenia, o więcej niż 20 %;
  2. skutkować zwiększeniem pomocy publicznej;
  3. dotyczyć spełnienia wymagań odnoszących się do inwestycji realizowanej na gruntach stanowiących własność lub użytkowanie wieczyste podmiotów innych niż wymienione w art. 5 ust. 1 (art. 19 ust. 4 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 19 ust. 5 ww. ustawy, na wniosek przedsiębiorcy minister właściwy do spraw gospodarki stwierdza, w drodze decyzji, wygaśnięcie zezwolenia.

Z powyższych przepisów wynika, iż działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej prowadzi się na podstawie zezwolenia. Zezwolenie to wygasa z upływem okresu, na jaki została ustanowiona specjalna strefa, bądź na wniosek przedsiębiorcy. Na jego wniosek zezwolenie to może także zostać zmienione. Natomiast przed upływem okresu, na który strefa została ustanowiona zezwolenie może być cofnięte, bądź ograniczone jedynie w przypadkach określonych w cyt. wyżej przepisach. Przy czym przepisy te nie uznają zmiany formy prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej za przesłankę cofnięcia tego zezwolenia.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000r. nr 54, poz. 654 ze zm.), ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji, zwanych dalej 'podatnikami'.

Przy czym w myśl art. 4 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 września 2000r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. nr 94, poz. 1037 ze zm. określanego w dalszej części skrótem k.s.h.), spółka kapitałowa to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ww. ustawy o podatku dochodowym do osób prawnych, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Stosownie natomiast do treści art. 4 § 1 pkt 1 k.s.h., spółka osobowa to spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna. W myśl art. 102 ww. ustawy, spółka komandytowa jest spółką osobową mającą na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której wobec wierzycieli za zobowiązania spółki co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczenia (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika (komandytariusza) jest ograniczona.

Spółka komandytowa, jako osobowa spółka prawa handlowego nie posiada na gruncie podatków dochodowych zdolności podatkowej. Tym samym z punktu widzenia podatków dochodowych podatnikami są poszczególni wspólnicy tej spółki, a nie spółka. Sposób opodatkowania dochodu (przychodu) z tytułu udziału w spółce komandytowej, będzie uzależniony od cywilnoprawnego statusu danego wspólnika. Jeżeli wspólnikiem spółki komandytowej jest osoba fizyczna, to dochód (przychód) z udziału w tej spółce będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku oraz z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu wg skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ww. ustawy, zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:

  1. rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat;
  2. ulg podatkowych związanych z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 63a ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5c, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie niniejszego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z powyższych przepisów wynika, iż spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Natomiast spółka komandytowa takim podatnikiem nie jest. W przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w tej formie, podatnikami są poszczególni wspólnicy tej spółki. W przypadku gdy wspólnikiem jest osoba fizyczna, podlega ona opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Z powyższego wynika, iż spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadząca działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz wspólnicy spółki komandytowej prowadzący taką działalność korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie przepisów dwóch odrębnych ustaw.

W myśl art. 551 § 1 k.s.h., spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna (spółka przekształcana) może być przekształcona w inną spółkę handlową (spółkę przekształconą).

Zgodnie z art. 553 § 1 k.s.h. Spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej.

Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej (art. 553 § 2 k.s.h.).

Wspólnicy spółki przekształcanej uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej (art. 553 § 3 k.s.h.).

Z powyższego wynika, iż na gruncie prawa cywilnego i gospodarczego, co do zasady, w przypadku przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową, spółka przekształcona (komandytowa) wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki spółki z o.o. Zauważyć jednak należy, iż przepis ten nie dotyczy uprawnień (w tym ulg i zwolnień) podatkowych. Sukcesję podatkową regulują bowiem przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.).

Zgodnie z art. 93a § 1 Ordynacji podatkowej, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku:

  1. przekształcenia innej osoby prawnej,
  2. przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej

-wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki.

Przy czym w myśl art. 93a § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osobowej spółki handlowej zawiązanej (powstałej) w wyniku przekształcenia:

  1. innej spółki niemającej osobowości prawnej,
  2. spółki kapitałowej.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest udziałowcem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka ta prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia i z tego tytułu korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych. Aktualnie planowane jest przekształcenie spółki z o.o. w spółkę komandytową na podstawie przepisów kodeksu spółek handlowych. W wyniku tego przekształcenia Wnioskodawca z dniem przekształcenia stanie się wspólnikiem spółki komandytowej.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, iż zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, jest udzielane przedsiębiorcom. Zezwolenie to określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności poziomu zatrudnienia oraz dokonania przez przedsiębiorcę inwestycji na terenie strefy o wartości przewyższającej określoną kwotę.

Przedsiębiorcą - w myśl art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 101, poz. 1178 ze zm.) - jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz niemająca osobowości prawnej spółka prawa handlowego, która zawodowo, we własnym imieniu podejmuje i wykonuje działalność gospodarczą.

Oznacza to, że spółka komandytowa jest przedsiębiorcą i to ona, a nie poszczególni wspólnicy, jest sukcesorem zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie strefy otrzymanego uprzednio przez spółkę kapitałową. Wspólnicy - jako podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych - korzystają ze zwolnienia od tego podatku.

Mając na względzie cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, iż jeżeli spółka komandytowa będzie kontynuowała prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia wydanego wcześniej dla spółki z o. o., to przychód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie tej strefy, jako wspólnika spółki osobowej będącej sukcesorem generalnym przekształconej spółki kapitałowej, będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na podstawie cyt. art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35 ? 016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje

IBPBI/2/423-402/09/MO, interpretacja indywidualna

IPPB1/415-415/07-2/AG, interpretacja indywidualna

ITPB3/423-178/09/DK, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika