Czy w przypadku cofnięcia Spółce Zezwolenia, będzie ona miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną (...)

Czy w przypadku cofnięcia Spółce Zezwolenia, będzie ona miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną na działalności strefowej na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop? W przypadku pozytywnej odpowiedzi na zadane w pkt 1 pytanie, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowego sposobu rozliczenia przedmiotowej straty?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2011 r. (data wpływu do tut. BKIP 21 listopada 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku cofnięcia Spółce Zezwolenia, będzie ona miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną na działalności strefowej na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku cofnięcia Spółce Zezwolenia, będzie ona miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną na działalności strefowej na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka w dniu 24 czerwca 2003 r. otrzymała Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej ?Zezwolenie?).

Termin obowiązywania Zezwolenia określono na dzień 08 sierpnia 2016 r. W Zezwoleniu, ustalono następujące warunki prowadzenia działalności gospodarczej przez Spółkę:

  1. zatrudnienie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej co najmniej:
    1. 100 pracowników do dnia 31 marca 2005 r.
    2. 125 pracowników do dnia 31 grudnia 2007 r. i utrzymanie zatrudnienia na tym poziomie co najmniej do dnia 31 grudnia 2012 r.
  2. poniesienia wydatków inwestycyjnych o łącznej wartości 32.988.351 PLN w terminie do 31 grudnia 2007 r.

Warunki zezwolenia były dwukrotnie zmieniane w wyniku decyzji wydanych przez Ministra Gospodarki 13 czerwca 2005 r. oraz 20 sierpnia 2009 r. Ostatnia decyzja (z dnia 20 sierpnia 2009 r.) zmieniła m.in. wskazany w pkt 1b warunek zatrudnienia, określając, że Spółka ma obowiązek zatrudnić 270 pracowników do dnia 30 czerwca 2011 r. i utrzymać zatrudnienie na tym poziomie co najmniej do dnia 30 czerwca 2016 r.

W wyniku kontroli przeprowadzonej 08 sierpnia 2011 r. przez Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. okazało się, że na dzień 30 czerwca 2011 r. Spółka nie spełniła warunku zatrudnienia, o którym mowa w Zezwoleniu, w konsekwencji czego istnieje ryzyko, że Minister Gospodarki cofnie wydane Spółce Zezwolenie. Spółka na prowadzonej działalności strefowej w jednych latach realizowała dochód, w innych ponosiła straty.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy w przypadku cofnięcia Spółce Zezwolenia, będzie ona miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną na działalności strefowej na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop?
  2. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na zadane w pkt 1 pytanie, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowego sposobu rozliczenia przedmiotowej straty?

Zdaniem Spółki

Ad.1.

W przypadku cofnięcia udzielonego jej Zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, będzie ona miała prawo do rozliczenia straty wygenerowanej na działalności strefowej na zasadach ogólnych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej ?ustawa o pdop), wolne od podatku są dochody, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Konsekwencje cofnięcia zezwolenia strefowego na gruncie przepisów o podatku dochodowym określa z kolei art. 17 ust. 5 ustawy o pdop. W myśl art. 17 ust. 5 ustawy o pdop, w razie cofnięcia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, podatnik traci prawo do Zwolenia i jest obowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego. W myśl natomiast art. 17 ust. 6 ustawy o pdop, w razie wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 5, podatnik jest obowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania o kwotę dochodu, w odniesieniu do którego utracił prawo do zwolnienia, a w razie poniesienia straty do jej zmniejszenia o te kwotę ? w rozliczeniu zaliczki za wybrany okres wpłaty zaliczek, w którym utracił to prawo, a gdy utrata prawa nastąpi w ostatnim okresie wpłaty zaliczek danego roku podatkowego ? w zeznaniu rocznym.

W świetle powyższego, w sytuacji gdy podatnik korzystający ze zwolnienia strefowego straci to zwolnienie, zobowiązany jest na bieżąco zwiększyć podstawę opodatkowania, uwzględniając w niej dochód zwolniony z opodatkowania w okresie obowiązywania zwolnienia, a jeżeli w danym okresie wygenerował stratę ? odpowiednio zmniejszyć ją uwzględniając dochód zwolniony z opodatkowania w okresie obowiązywania zwolnienia. Jednocześnie, cofnięcie zezwolenia nie skutkuje koniecznością zapłaty odsetek od zaległości podatkowej.

Przepisy ustawy o pdop, nie regulują kwestii traktowania straty zrealizowanej na działalności strefowej, niemniej jednak w ocenie Spółki, w przypadku cofnięcia udzielonego jej Zezwolenia powstanie taki stan, jakby Spółka w ogóle go nie otrzymała. Spółka utraci bowiem prawo do zwolnienia dochodu uzyskanego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i będzie zobowiązana do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego. W konsekwencji zatem należy uznać, że Spółka będzie miała prawo do rozliczenia straty powstałej w okresie posiadania Zezwolenia na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop, w myśl którego o wysokości straty (rozumianej jako nadwyżka kosztów nad sumą przychodów w danym roku podatkowym), poniesionej w roku podatkowym można obniżyć dochód w najbliższych kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w którymkolwiek z tych nie może przekroczyć 50% kwoty tej straty.

Powyższe potwierdza także analiza przepisów zawartych w art. 7 ustawy o pdop. Zgodnie bowiem z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o pdop, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku. W myśl natomiast art. 7 ust. 4 ustawy o pdop, przychodów i kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa powyżej, nie uwzględnia się przy ustalaniu straty.

W świetle powyższego, przyjmując że w wyniku cofnięcia Zezwolenia postanie taki stan, jakby Spółka w ogóle tego Zezwolenia nie otrzymała, należy uznać, że stratę zrealizowaną na działalności strefowej w okresie obowiązywania Zezwolenia Spółka będzie miała prawo potraktować jako stratę wygenerowaną na działalności opodatkowanej. W konsekwencji, Spółka będzie mogła rozliczyć przedmiotową stratę na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o pdop.

Ad.2.

W ocenie Spółki w przypadku cofnięcia Zezwolenia, strata zrealizowana na działalności strefowej powinna zostać rozliczona na zasadach analogicznych do obowiązujących w przypadku dochodu z działalności strefowej, tj. w bieżącym okresie, w którym nastąpiło cofnięcie Zezwolenia.

Co do zasady w trakcie obowiązywania zezwolenia strefowego, strata z działalności strefowej nie pomniejsza dochodu strefowego. Niemniej jednak, skoro w wyniku cofnięcia zezwolenia dochodzi do przekwalifikowania dochodu oraz straty ze zwolnionych z opodatkowania na opodatkowane, powinna istnieć możliwość ich wzajemnego skompensowania, czyli pomniejszenia dochodu o straty z lat ubiegłych.

Zdaniem Spółki uznanie, iż w wyniku cofnięcia zezwolenia strefowego, strata z działalności strefowej powinna zostać rozliczona jako strata podatkowa w okresach, w których rzeczywiście została zrealizowana (czyli nie na bieżąco), co prowadziłoby do konieczności skorygowania deklaracji CIT-8 zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, prowadziłoby do odmiennego traktowania dochodu i straty z działalności strefowej pod kątem momentu ich przekwalifikowania na dochód i stratę opodatkowaną. To z kolei nie znajduje, zdaniem Spółki, uzasadnienia w przepisach prawa podatkowego. Ponadto, z uwagi na fakt, że prawo do rozliczenia strat z działalności opodatkowanej jest ograniczone czasowo i możliwe jedynie przez pięć kolejnych lat, przekwalifikowanie wstecz straty strefowej na opodatkowaną może okazać się niekorzystne dla podatników, którym cofnięto zezwolenie na działalność w specjalnej strefie ekonomicznej.

W świetle powyższego, Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku cofnięcia Zezwolenia będzie miała prawo do rozliczenia straty z działalności strefowej w bieżącym okresie (tj. w okresie cofnięcia Zezwolenia), a w przypadku, gdy nie dojdzie do całkowitego rozliczenia powstałej straty w tym okresie, Spółka będzie miała prawo rozliczyć ją w ciągu kolejnych pięciu lat.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.). Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych). Zgodnie z art. 16 ust. 4 tej ustawy, Minister właściwy do spraw gospodarki udziela, cofa i zmienia zezwolenie. Cofnięcie i zmiana zezwolenia następuje na warunkach określonych w art. 19 ust. 2-4.

Zgodnie z przepisem art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej ?ustawa o pdop?), przedmiotem opodatkowania tym podatkiem jest ? z zastrzeżeniem art. 21 i 22 - dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty. Podstawę opodatkowania stanowi natomiast dochód ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 7 albo w art. 7a ust. 1 tej ustawy po odliczeniu wartości wskazanych w art. 18 ust. 1.

Stosownie do art. 7 ust. 2 ustawy o pdop, dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą.

Regulacja art. 7 ust. 5 ustawy o pdop, daje podatnikowi prawo do obniżenia dochodu o wysokość straty w najbliższych kolejno następujących po sobie pięciu latach podatkowych, z tym, że wysokość obniżenia w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50%. Ponadto, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania, na mocy przepisu art. 7 ust. 3 ww. ustawy, nie uwzględnia się między innymi:

  • przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku,
  • kosztów uzyskania ww. przychodów.

Wartości te nie są brane pod uwagę również przy ustalaniu straty (art. 7 ust. 4 tej ustawy).

Katalog dochodów podlegających zwolnieniu od opodatkowania zawiera art. 17 ust. 1 ustawy o pdop. Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ww. ustawy, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka w dniu 24 czerwca 2003 r. otrzymała Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Termin obowiązywania Zezwolenia określono na dzień 08 sierpnia 2016 r. W wyniku kontroli przeprowadzonej 08 sierpnia 2011 r. przez Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. okazało się, że na dzień 30 czerwca 2011 r. Spółka nie spełniła warunku zatrudnienia, o którym mowa w Zezwoleniu, w konsekwencji czego istnieje ryzyko, że Minister Gospodarki cofnie wydane Spółce Zezwolenie. Spółka na prowadzonej działalności strefowej w jednych latach realizowała dochód, w innych ponosiła straty.

Wobec powyższego powstała wątpliwość, czy w przypadku cofnięcia zezwolenia strefowego, Spółka będzie miała prawo rozliczyć stratę wygenerowaną na działalności strefowej na zasadach ogólnych.

W opinii tut. Organu, strata poniesiona przez Spółkę w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej nie jest stratą podatkową w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o pdop. Nadwyżka kosztów poniesionych w związku z tą działalnością nad osiągniętymi z niej przychodami stanowi jedynie stratę ekonomiczną. Ustawodawca nie przewidział w ustawie o pdop, możliwości obniżenia dochodu uzyskanego przez Spółkę z tytułu prowadzenia opodatkowanej działalności gospodarczej o tego rodzaju straty poniesione w latach poprzednich i wygenerowane na działalności korzystającej ze zwolnienia podatkowego. Zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, przysługuje wyłącznie w odniesieniu do dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (art. 17 ust. 4 tej ustawy).

Jednocześnie w art. 17 ust. 5 ustawy o pdop, ustawodawca określił skutki cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Zgodnie z tym przepisem w razie cofnięcia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, podatnik traci prawo do zwolnienia i jest obowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego. W razie wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 5, podatnik jest obowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania o kwotę dochodu, w odniesieniu do którego utracił prawo do zwolnienia, a w razie poniesienia straty do jej zmniejszenia o tę kwotę - w rozliczeniu zaliczki za wybrany okres wpłaty zaliczek, o którym mowa w art. 25, w którym utracił to prawo, a gdy utrata prawa nastąpi w ostatnim okresie wpłaty zaliczek danego roku podatkowego - w zeznaniu rocznym (art. 17 ust. 6 ustawy o pdop).

Zgodnie z przytoczonym przepisem skutki cofnięcia zezwolenia nie mogą być rozpatrywane w aspekcie sytuacji, jaka miałaby miejsce gdyby Spółka nie korzystała ze zwolnienia w specjalnej strefie ekonomicznej. W przypadku cofnięcia zezwolenia, w stosunku do dochodu wypracowanego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, nie powstaje bowiem zaległość podatkowa ale zobowiązanie podatkowe płatne w terminach obowiązujących dla zapłaty zaliczki należnej za miesiąc, w którym cofnięto zezwolenie. Podatnik nie ponosi również ewentualnych konsekwencji karno-skarbowych z tytułu nieuiszczenia podatku w zwykłych terminach przewidzianych ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ponadto, należy dodatkowo zauważyć, iż art. 17 ust. 5 i ust. 6 ustawy o pdop, są jedynymi przepisami regulującymi podatkowe skutki cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Nie zawiera on w swej treści prawa do rozliczania strat wygenerowanych na działalności zwolnionej z dochodem opodatkowanym (po cofnięciu zezwolenia).

Na podstawie analizy ww. przepisów brak jest zatem możliwości stwierdzenia, iż wskutek cofnięcia zezwolenia, działalność gospodarcza uprzednio prowadzona na jego podstawie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej staje się działalnością gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych. Jedyny skutek podatkowy wynikający z cytowanych przepisów ustawy o pdop ? to konieczność zapłaty podatku od dochodu, w odniesieniu do którego podatnik utracił prawo do zwolnienia. Oznacza to, że ustawodawca wprowadził swego rodzaju odroczenie terminu płatności podatku do momentu cofnięcia zezwolenia. Analizowane przepisy stanowią jedynie o opodatkowaniu dochodu, nie odnosząc się natomiast do ewentualnego rozliczenia poniesionych strat (w sytuacji, gdy nie wystąpi dochód w odniesieniu do którego utracono prawo do zwolnienia).

Zatem, strata poniesiona przez Spółkę w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej nie może być uznana za stratę podatkową w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o pdop. Nadwyżka kosztów poniesionych przez Spółkę w związku z tą działalnością nad osiągniętymi przychodami stanowi stratę jedynie w ujęciu ekonomicznym. Zatem nie może zostać rozliczona w oparciu o art. 7 ust. 5 ustawy o pdop.

Należy wskazać na dominujący w orzecznictwie pogląd, iż wola ustawodawcy w kwestii kwalifikacji strat poniesionych przez podmioty zwolnione z podatku dochodowego została w ww. przepisach art. 7 ustawy o pdop, zamanifestowana w sposób wyraźny i konsekwentny. Skoro treść przepisu art. 7 tej ustawy, dzięki wykładni językowej pozwala skonstruować obowiązującą normę, a ponadto jest ratio legis tak ustalonej normy, to brak jest podstaw do stosowania wykładni systemowej i celowościowej w celu poszukiwania innego, możliwego znaczenia tego przepisu. Wszystkie podmioty objęte zakresem art. 7 ust. 3 ustawy o pdop, zarówno te nie podlegające opodatkowaniu, jak i zwolnione z obowiązku płacenia podatku, są pozbawione możliwości odliczania strat poniesionych w działalności wolnej od podatku.

Podkreślenia wymaga również to, iż wszelkie ulgi i zwolnienia podatkowe (m. in. zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop) są odstępstwem od reguły powszechności i sprawiedliwości opodatkowania, w związku z tym przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane ściśle, zgodnie z wykładnią językową. Należy zaznaczyć, iż specjalne strefy ekonomiczne są jednym z instrumentów polityki państwa nakierowanej na promocję zatrudnienia i rozwój inwestycji. Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w strefie łączy się ze zwolnieniem dochodu uzyskanego w strefie od podatku dochodowego od osób prawnych, z drugiej natomiast strony wiąże się z obowiązkiem podjęcia przed podmiot objęty zwolnieniem określonych działań inwestycyjnych lub działań związanych z rozwojem lub zachowaniem określonego poziomu zatrudnienia. Podmiot podejmując decyzję o rozpoczęciu działalności strefowej podejmuje ryzyko znaczącej zmiany warunków gospodarowania, która może spowodować, że nie wywiąże się z obowiązków wynikających z zezwolenia. Z drugiej jednak strony ceną ryzyka jest istotne zwolnienie podatkowe.


Reasumując powyższe, w opisanej sytuacji, w związku cofnięciem zezwolenia i związanym z tym obowiązkiem zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia, w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych nie ma podstaw prawnych do uwzględnienia, w myśl art. 7 ust. 5 o pdop, straty powstałej w związku z wykonywaniem działalności na terenie SSE (w okresie obowiązywania zezwolenia) przy ustalaniu dochodu podlegającemu opodatkowaniu za następne lata podatkowe (po cofnięciu zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie ww. specjalnej strefy ekonomicznej skutkującym korektą prawa do zwolnienia z opodatkowania dochodu wypracowanego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej).


Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego Nr 1 należy zatem uznać za nieprawidłowe. W związku z powyższym rozstrzygnięciem, udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące sposobu rozliczenia ww. straty Nr 2 stało się bezprzedmiotowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika