Czy Urząd Pracy, jako płatnik winien pobrać i odprowadzać zaliczkę na podatek dochodowy od osób (...)
Czy Urząd Pracy, jako płatnik winien pobrać i odprowadzać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości nieodpłatnych świadczeń z tytułu udziału w szkoleniu zorganizowanym na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy za członków powiatowej rady zatrudnienia:
1. nie posiadających statusu pracownika Powiatowego Urzędu Pracy,
2. posiadających status pracownika Powiatowego Urzędu Pracy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2011r. (data wpływu do tut. Biura ? 04 sierpnia 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów członków rady zatrudnienia ? jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04 sierpnia 2011r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m. in. w zakresie opodatkowania przychodów członków rady zatrudnienia.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Powiatowy Urząd Pracy w (?) jest jednostką organizacyjną samorządu powiatu, funkcjonującą jako samorządowa jednostka budżetowa, wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej. Powiatowy Urząd Pracy w (?), na podstawie art. 23 ust. 7 i 9, art. 108 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 2 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 20 kwietnia o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 października 2004r. w sprawie rad zatrudnienia (Dz. U. Nr 224, poz. 2281), zamierza zorganizować szkolenie dla członków powiatowej rady zatrudnienia.
W skład powiatowej rady zatrudnienia wchodzą osoby powołane przez Starostę (?) spośród działających na terenie powiatu struktur, organizacji i jednostek samorządu terytorialnego, wymienionych w art. 23 ust. 3 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w (?). Powiatowa Rada Zatrudnienia jest organem opiniodawczo-doradczym starosty w sprawach polityki rynku pracy i do zakresu jej działania należy m.in.: inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia, ocena racjonalności gospodarki środkami funduszu pracy, składanie wniosków i wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia, ocena okresowych sprawozdań z działalności powiatowych urzędów pracy, opiniowanie programów specjalnych, celowości ich realizacji, w szczególności liczby osób objętych programem, kryteriów ich doboru, zakładanych rezultatów, z podaniem mierników i trybu dokonania oceny oraz kosztów realizacji programu specjalnego, w tym poszczególnych przedsięwzięć. Rada Zatrudnienia wyraża swoją opinię w sprawach należących do zakresu jej kompetencji w formie uchwały lub odpowiedniego zapisu w protokole posiedzenia.
W związku z powyższym zadano następujące pytania:
- Czy Urząd Pracy, jako płatnik winien pobrać i odprowadzać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości nieodpłatnych świadczeń z tytułu udziału w szkoleniu zorganizowanym na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy otrzymanych przez członków powiatowej rady zatrudnienia:
- nieposiadających statusu pracownika Powiatowego Urzędu Pracy,
- posiadających status pracownika Powiatowego Urzędu Pracy...
- W przypadku odpowiedzi twierdzącej - czy w stosunku do członków rady zatrudnienia, będących jednocześnie pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy, można zaniechać pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek w związku z art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
Przedmiot niniejszej interpretacji stanowi odpowiedź na pytanie nr 1, zatem poniżej przytoczono stanowisko odnoszące się tylko do tego pytania. W zakresie pytania nr 2 wydano odrębną interpretację Znak: IBPB II/1/415-708/11/BJ.
Zdaniem wnioskodawcy, Powiatowy Urząd Pracy na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 118 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych nie powinien pobierać i odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości nieodpłatnych świadczeń z tytułu szkolenia członków powiatowej rady zatrudnienia, zarówno z tytułu świadczeń dla osób będących jak i niebędących pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy - otrzymanych na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ponieważ wymienione świadczenie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego określonego w rozdziale 3 wymienionego na wstępie artykułu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl art. 21 ust. 1 pkt 118: 'Wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych, z tytułu:
- studiów podyplomowych,
- szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych,
- egzaminów lub licencji,
- badań lekarskich lub psychologicznych,
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
-otrzymanych na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, (...)'.
We wskazanym przepisie odniesiono się ogólnie do szkoleń realizowanych na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy nie wskazując kręgu uprawnionych. Art. 2 ust. 1 pkt 37 tej ustawy definiuje szkolenie jako 'pozaszkolne zajęcia mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, w tym umiejętności poszukiwania zatrudnienia'.
Zdaniem wnioskodawcy, powyższa definicja dotyczy również szkoleń dla członków rady zatrudnienia organizowanych w celu uzyskania, uzupełnienia lub doskonalenia umiejętności i kwalifikacji ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, której zakres wymieniono w części G 'Wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej', a związanej z realizacją przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Na podstawie art. 11 ust. 2a powołanej ustawy wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:
- jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
- jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;
- jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
- w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.
Dla celów podatkowych przyjmuje się, że nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności podmiotów, których skutkiem jest przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.
Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem, przysporzeniem majątkowym i przychodem w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych są nie tylko aktywa, które ulegają zwiększeniu u podatnika, ale także zmniejszenie jego pasywów.
Stosownie do art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, którym organ władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, sąd lub prokurator, na podstawie właściwych przepisów, zlecił wykonanie określonych czynności, a zwłaszcza przychody biegłych w postępowaniu sądowym, dochodzeniowym i administracyjnym oraz płatników, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 2 pkt 10, i inkasentów należności publicznoprawnych, a także przychody z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 9.
Z wniosku wynika, iż wnioskodawca (Powiatowy Urząd Pracy), na podstawie art. 23 ust. 7 i 9, art. 108 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 2 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 20 kwietnia o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 października 2004r. w sprawie rad zatrudnienia, zamierza zorganizować szkolenie dla członków powiatowej rady zatrudnienia. Wnioskodawca uważa, iż nie powinien pobierać i odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości nieodpłatnych świadczeń z tytułu szkolenia członków powiatowej rady zatrudnienia, ponieważ wymienione świadczenie korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 118 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w którym to przepisie odniesiono się ogólnie do szkoleń realizowanych na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy nie wskazując kręgu uprawnionych.
Powiatowa rada zatrudnienia jest organem opiniodawczo-doradczym w sprawach polityki rynku pracy. Rada działa na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instrumentach rynku pracy (t. j. Dz. U. z 2008r. Nr 69 poz. 415 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 października 2004r. w sprawie rad zatrudnienia (Dz. U. Nr 224 poz. 2281). Stosownie do treści art. 23 ust. 4 powołanej ustawy o promocji zatrudnienia i instrumentach rynku pracy członków Naczelnej Rady Zatrudnienia powołuje minister właściwy do spraw pracy, członków wojewódzkich rad zatrudnienia - marszałek województwa, a członków powiatowych rad zatrudnienia - starosta, spośród kandydatów zgłoszonych przez organy i organizacje, o których mowa odpowiednio w ust. 1-3.
Wskazane natomiast powyżej rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie rad zatrudnienia w § 8 stanowi, iż rada zatrudnienia może ustalić w formie uchwały, roczny plan potrzeb szkoleniowych jej członków lub podjąć uchwałę o potrzebie zorganizowania dla zainteresowanych członków szkolenia na określony temat, związany z realizacją przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Zgodnie z § 9 tegoż rozporządzenia, szkolenia członków Naczelnej Rady Zatrudnienia są finansowane przez ministra ze środków Funduszu Pracy. Szkolenia członków wojewódzkiej rady zatrudnienia są finansowane przez marszałka województwa, a powiatowej rady zatrudnienia przez starostę ? w ramach limitu ze środków Funduszu Pracy, pozostających w ich dyspozycji. Istotą szkoleń dla członków powiatowych rad zatrudnienia jest rozwój poprzez osobiste i grupowe doświadczenie oraz jego analiza.
W myśl art. 21 ust. 1 pkt 118 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych, z tytułu:
- studiów podyplomowych,
- szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych,
- egzaminów lub licencji,
- badań lekarskich lub psychologicznych,
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
-otrzymanych na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych zwalnia z podatku dochodowego świadczenia otrzymane przez bezrobotnych. Zwolnienie na tej podstawie zostało wprowadzone z dniem 1 maja 2004r. a związane było z wprowadzeniem stosownych świadczeń dla bezrobotnych przez ustawę z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Zwolnienie na tej postawie obejmuje tylko świadczenie z tytułów wyraźnie wymienionych w przepisie przychody.
W związku z tym, wszelkie świadczenia niepieniężne przeznaczone na inne cele niż wyżej wskazane nie będą zwolnione od podatku na tej podstawie. Także świadczenia pieniężne, np. refundacje ? nawet, jeśli będą związane z ww. celami, nie będą zwolnione od podatku na tej podstawie. Ponadto ustawa z 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w art. 1. ust. 1 określa, iż ww. ustawa dotyczy zadań państwa w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej. W myśl natomiast art. 1 ust. 3 pkt 1 tej ustawy ma ona zastosowanie do obywateli polskich poszukujących i podejmujących zatrudnienie lub inną pracę zarobkową na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zatrudnienie lub inną pracę zarobkową za granicą u pracodawców zagranicznych. W art. 2 ust. 1 pkt 37 ww. ustawy znajdujemy definicję szkolenia i są to pozaszkolne zajęcia mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, w tym umiejętności poszukiwania zatrudnienia. Oczywistym, więc jest z przyczyn wskazanych powyżej, że szkolenia, o których mowa w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy dotyczą szkoleń dla osób bezrobotnych. Nie można więc podzielić stanowiska wnioskodawcy, iż powyższa definicja dotyczy również szkoleń dla członków rady zatrudnienia.
Członkowie powiatowej rady zatrudnienia uzyskują przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wykonują bowiem czynności zlecone przez starostę, na podstawie powołania. Zatem nie odnosi się do nich zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 118 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z pośród świadczeń otrzymanych przez członków rad zatrudnienia w związku ze szkoleniem, jeżeli wiąże się ono z podróżą, można zwolnić od podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tylko diety i inne należności za czas podróży osoby niebędącej pracownikiem, do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub przepisach wykonawczych wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem ust. 13.
Przepis ten mówi o tym, że ww. zwolnienie stosuje się, jeżeli otrzymane świadczenia nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i zostały poniesione:
- w celu osiągnięcia przychodów lub
- w celu realizacji zadań organizacji i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów odrębnych ustaw, lub
- przez organy (urzędy) władzy lub administracji państwowej albo samorządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, lub
- przez osoby pełniące funkcje obywatelskie, o których mowa w art. 13 pkt 5, w związku z wykonywaniem tych funkcji.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
Przepis art. 41 ust. 7 cyt. ustawy stanowi, że jeżeli przedmiotem:
- wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2,
- świadczeń, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4,
- świadczeń, o których mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18
-nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.
Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).
Stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-11).
Mając na uwadze opisane we wniosku zdarzenie oraz powołane wyżej przepisy prawa należy zatem stwierdzić, iż członkowie powiatowej rady zatrudnienia uzyskają nieodpłatne świadczenie w postaci uczestnictwa w szkoleniu, przy jednoczesnym nie ponoszeniu wydatków z tego tytułu. W konsekwencji też, powstanie u nich w tym przypadku przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, którego zasady ustalania określa art. 11 ust. 2a ww. ustawy. Wartość przedmiotowych szkoleń nie będzie korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 118 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W świetle powyższego, Urząd Pracy jako płatnik winien pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości nieodpłatnych świadczeń z tytułu udziału w szkoleniu zorganizowanym na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, z uwzględnieniem dyspozycji art. 41 ust. 1 i ust. 7 ustawy, a w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym będzie miał obowiązek wystawienia informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11. Wskazany sposób poboru zaliczki i obowiązek wystawienia informacji PIT-11 będzie dotyczył przychodów otrzymanych przez wszystkich członków powiatowej rady zatrudnienia, zarówno pracowników Powiatowego Urzędu Pracy jak i nieposiadających statusu pracownika Powiatowego Urzędu Pracy.
Wobec powyższego, stanowisko wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.