Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości jako części gospodarstwa rolnego jest zwolniony (...)

Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości jako części gospodarstwa rolnego jest zwolniony z podatku?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2011 r. (data wpływu do tut. Biura 02 listopada 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 listopada 2011 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w dniu 25 lipca 2008 r. w spadku nabył 1/6 nieruchomości stanowiącej użytki rolne zabudowane: łąki trwałe, grunty orne tj. 1/6 nieruchomości o pow. 96 arów o powierzchni nie przekraczającej 1ha. Wnioskodawca nadmienił, iż jedna z osób, która wraz z nim nabyła ww. nieruchomość jest rolnikiem i właścicielem jeszcze innych gruntów sklasyfikowanych jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, których powierzchnia łącznie przekracza 1ha. W 2010 r. przedmiotowa nieruchomość została sprzedana a kupujący przed notariuszem oświadczył, że zakupioną nieruchomość włączył do stanowiącego jego własność gospodarstwa rolnego i że stanowi ona gospodarstwo rolne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości jako części gospodarstwa rolnego jest zwolniony z podatku?

Zdaniem wnioskodawcy, przychód uzyskany ze sprzedaży udziału w przedmiotowej nieruchomości jest zwolniony od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2008 r. Wskazał, że w przedmiotowej sytuacji chodzi o nieruchomość nabytą w spadku w 2008 r., a więc do przychodu z jej sprzedaży będą miały zastosowanie przepisy obowiązujące w okresie od 01 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r. (art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 06 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw ? Dz., U. Nr 209, poz. 1316 ze zm.). Przepisy te zwalniały od podatku przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, z zastrzeżeniem, że zwolnienie nie dotyczy przychodów uzyskanych ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny lub leśny ? art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym do końca 2008 r. W wyroku z dnia 03 czerwca 2008 r. sygn. akt I SA/Wr 202/08 sąd orzekł ?wystarczającą przesłanką do tego, aby uznać dany obszar za gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym jest posiadanie gruntów o łącznej powierzchni przekarczajacej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy. Oznacza to także, że za część gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym należy uznać równie udział we współwłasności gruntów rolnych?.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodu jest odpłatne zbycie - z zastrzeżeniem ust. 2 - m. in.:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

-jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Z treści cytowanego przepisu wynika, że źródłem przychodu jest m.in. odpłatne zbycie nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości, jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło ich nabycie.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż wnioskodawca w drodze spadku nabył udział wynoszący 1/6 w nieruchomości stanowiącej użytki rolne zabudowane (łąki trwałe, grunty orne) o powierzchni 96 arów tj. nie przekraczającej 1 ha.

W myśl art. 924 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) spadek otwiera się z chwila śmierci spadkodawcy, natomiast spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku (art. 925 Kodeksu cywilnego). Oznacza to, że z chwilą śmierci należące do spadkodawcy prawa i obowiązki stają się spadkiem, który podlega przepisom prawa spadkowego, a data śmierci (chwila śmierci) spadkodawcy ustala, kto staje się spadkobiercą oraz co wchodzi w skład masy spadkowej.

Tym samym, sprzedaż udziału w przedmiotowej nieruchomości, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, stanowi dla wnioskodawcy źródło przychodu podlegające opodatkowaniu według zasad określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 06 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316 ze zm.), do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 01 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r.

Zatem w myśl art. 30e ust. 1 i 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i płatny jest w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie.

Podstawą obliczenia podatku, zgodnie z art. 30e ust. 2 ww. ustawy, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej (art. 19 ust. 1 ww. ustawy).

Za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn (art. 22 ust. 6d ustawy). Wysokość tych nakładów, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e ww. ustawy).

Jednakże przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu na dzień 31 grudnia 2008 r., zwalnia od podatku dochodowego przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Zwolnienie to nie dotyczy jednak przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny lub leśny.

Ilekroć w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jest mowa o gospodarstwie rolnym oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

W myśl art. 2 ust.

1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zm.) za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Z przedstawionych przepisów wynika zatem, iż kluczowe znaczenie do uznania gospodarstwa za rolne na potrzeby zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 28 ma klasyfikacja gruntów wchodzących w skład gospodarstwa uzewnętrzniona w ewidencji gruntów prowadzonej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 200 1r. Nr 38, poz. 454) oraz załącznikiem Nr 6 tego rozporządzenia.

Stosownie zatem do klasyfikacji wynikającej z § 67 cytowanego wyżej rozporządzenia użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy: użytki rolne, grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione, grunty zabudowane i zurbanizowane, użytki ekologiczne, nieużytki, grunty pod wodami.

Z kolei stosownie do treści § 68 ust. 1 cytowanego wyżej rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków do użytków rolnych, które na podstawie art. 2 ust. 1 w związku z art. 1 ustawy o podatku rolnym wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, zalicza się grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, grunty pod stawami i rowy.

W skład gospodarstwa rolnego na podstawie wyżej wskazanych przepisów ustawy o podatku rolnym wchodzą również grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, które sklasyfikowane zostały w przepisach ww. rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków do odrębnej od użytków rolnych grupy użytków gruntowych nazwanej ?grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione?.

Z powyższego jednoznacznie wynika, iż zwolnienie od podatku dochodowego przychodów ze sprzedaży gruntów wchodzących w skład gospodarstwa rolnego uwarunkowane jest następującymi przesłankami, które muszą być spełnione łącznie:

  • zbywane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych,
  • w momencie sprzedaży muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będące własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha) lub jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru. Utrata charakteru rolnego lub leśnego gruntu następuje przez wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej lub leśnej polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania łączącym się ze zmianą ich dotychczasowego przeznaczenia.

Dla oceny czy dokonana transakcja skutkuje utratą charakteru rolnego gruntu decydujące znaczenie ma cel jego nabycia, faktyczny zamiar nabywcy co do przeznaczenia nieruchomości, bądź inne okoliczności związane z daną transakcją. Faktyczne przekształcenie sposobu użytkowania gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy lub innych okoliczności związanych z daną transakcją. Całokształt tych okoliczności może wskazywać na utratę charakteru rolnego nabywanego gruntu, nawet wówczas, gdy nieruchomość taka umiejscowiona jest w planie zagospodarowania przestrzennego jako nieruchomość położona na terenach upraw rolnych. Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez urząd skarbowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego sprawy wnioskodawca w drodze spadku nabył udział wynoszący 1/6 nieruchomości stanowiącej użytki rolne zabudowane (łąki trwałe, grunty orne) o powierzchni 96 arów tj. nie przekraczającej 1 ha. Wnioskodawca nadto wskazał, iż jedna z osób która nabyła wraz z nim tę nieruchomość jest rolnikiem i posiada jeszcze inne grunty sklasyfikowane jako użytki rolne. W 2010 r. przedmiotowa nieruchomość została sprzedana a kupujący oświadczył, że zakupioną nieruchomość włączył do stanowiącego jego własność gospodarstwa rolnego. Wnioskodawca zajmując własne stanowisko w sprawie, uważa, ze przychód ze sprzedaży nieruchomości jako części gospodarstwa rolnego jest zwolniony od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dokonując oceny prawnej przestawionego we wniosku stanu faktycznego w oparciu o wskazane powyżej przepisy prawa nie można zgodzić się ze stanowiskiem wnioskodawcy. Otóż wnioskodawca jak sam wskazał w drodze spadku nabył wynoszący 1/6 udział w nieruchomości o pow. 96 arów tj. powierzchni nieprzekraczajacej 1ha, a zatem nieruchomość ta w momencie nabycia ze względu na powierzchnię 1 ha nie stanowiła gospodarstwa rolnego. Okoliczność, iż wraz z wnioskodawcą udział w będącej przedmiotem sprzedaży nieruchomości nabyła inna osoba, która jest rolnikiem i właścicielem jeszcze innych użytków rolnych nie oznacza absolutnie, że wnioskodawca dokonując sprzedaży swojego udziału w nieruchomości dokonał sprzedaży części gospodarstwa rolnego. Wnioskodawca bowiem w momencie sprzedaży swojego udziału w nieruchomości nie posiadał więcej innych gruntów zakwalifikowanych jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione lub zakrzewione na użytkach rolnych ponad to, co nabył uprzednio w spadku, jak również nie posiadał udziału we współwłasności nieruchomości należących do osoby, która jest rolnikiem i wraz z nim nabyła nieruchomość w drodze spadku.

W przedmiotowej sprawie wywodzenie prawa do zwolnienia przychodu ze sprzedaży swojego udziału w nieruchomości jako części gospodarstwa rolnego z podatku wyłącznie z faktu, że jedna z osób, która wraz z wnioskodawcą nabyła nieruchomość jest rolnikiem i właścicielem innych użytków rolnych o powierzchni przekraczającej łącznie 1 ha narusza prawo. Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Powyższe oznacza, że zwolnienie dotyczy wyłącznie tych przypadków, kiedy sprzedający jest właścicielem lub posiadaczem gospodarstwa rolnego a sprzedany grunt w chwili sprzedaży wchodzi w skład jego gospodarstwa rolnego a nie cudzego. Zwolnienie to nie może absolutnie dotyczyć osób, które sprzedają nieruchomość w sytuacji, kiedy ta nieruchomość w momencie sprzedaży nie tworzy u nich gospodarstwa rolnego lub jego części w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. Wnioskodawca zacytował wyrwany z kontekstu fragment orzeczenia sądu pomijając fakt, że zapadło ono w kompletnie innym stanie faktycznym sprawy.

W przedmiotowej sprawie istotne jest także, że wnioskodawca dokonał sprzedaży udziału 1/6 w nieruchomości, nie zaś nieruchomości lub jej części.

Na gruncie przepisów prawa podatkowego nie można utożsamiać przychodu ze sprzedaży całości nieruchomości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z przychodem ze sprzedaży udziału we współwłasności nieruchomości stanowiącej użytki rolne. Ustawodawca wskazując w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako źródło przychodu odpłatne zbycie rozróżnia bowiem nieruchomość, jej część i udział w nieruchomości.

Zgodnie z art. 46 § 1 Kodeksu cywilnego nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności. Do części składowych gruntu należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale z gruntem związane, jak również drzewa i inne rośliny od chwili zasadzenia lub zasiania (art. 48 k.c.) Część składowa rzeczy nie może być odrębnym od niej przedmiotem obrotu (art. 47 § 1 k.c). W orzecznictwie przyjmuje się, że udział we współwłasności jest to prawo, należące do współwłaściciela, rachunkowy ułamek rzeczy niepodzielonej. Może on być - jako udział - samodzielnym przedmiotem obrotu, każdy ze współwłaścicieli może nim w swobodny sposób rozporządzać (art. 198 k.c.). Jego sprzedaż nie jest jednak równoznaczna ze sprzedażą nieruchomości czy jej części, mimo że każdy kolejny nabywca udziału staje się współwłaścicielem całej nieruchomości, nie ma wpływu na całość sytuacji wspólnej rzeczy bądź udziałów pozostałych współwłaścicieli.

Bezwarunkowo zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy dotyczy sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego co oznacza, iż transakcja może obejmować wszystkie nieruchomości wchodzące w skład tego gospodarstwa rolnego, bądź niektóre z nich. Sprzedaż całości lub części gospodarstwa rolnego następuje wyłącznie w sytuacji gdy łącznie wszyscy współwłaściciele sprzedają tę nieruchomość i dla każdego z nich udział jest udziałem w gospodarstwie rolnym. Zwolnienie nie dotyczy jednak sprzedaży udziału w gospodarstwie rolnym ani tym bardziej udziału w nieruchomości, która nie stanowi u zbywcy gospodarstwa rolnego lub jego części. Skoro więc przepis dotyczący zwolnienia przychodu ze sprzedaży wymienia jedynie nieruchomość lub jej część, to nie można uznać, iż zwolnienie to obejmuje również przychód ze sprzedaży udziału we współwłasność nieruchomości.

Reasumując, przychód uzyskany przez wnioskodawcę ze sprzedaży udziału w nieruchomości nie będzie korzystał z ww. zwolnienia od podatku dochodowego ponieważ wnioskodawca nie sprzedał części gospodarstwa rolnego, lecz dokonał jedynie sprzedaży udziału w nieruchomości, która nie stanowiła u niego gospodarstwa rolnego ani jego części. Fakt że wraz z wnioskodawcą udział w nieruchomości nabył inny współwłaściciel, który jest rolnikiem posiadającym inne grunty w żadnym przypadku nie może przesadzać o nabyciu przez wnioskodawcę prawa do zwolnienia przychodu ze sprzedaży udziału w nieruchomości na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2008 r.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika