Czy wnioskodawczyni może, posiadając pozwolenie na budowę domu rekreacyjnego - zgodnie z opisanym (...)

Czy wnioskodawczyni może, posiadając pozwolenie na budowę domu rekreacyjnego - zgodnie z opisanym zdarzeniem - przeznaczyć pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania na ten cel (budowa domu rekreacyjnego), nie płacąc jednocześnie podatku 19% od sprzedaży mieszkania zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych? (traktując to jako inne cele mieszkaniowe, budowlane)?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pani stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2011r. (data wpływu do tut. Biura 04 marca 2011r.), uzupełnionym w dniu 12 maja 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży udziału w lokalu mieszkalnym ? jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 04 marca 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży udziału w lokalu mieszkalnym.

W związku z brakami formalnymi, pismem z dnia 04 maja 2011r. Znak: IBPBII/2/415-302/11/NG wezwano wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 12 maja 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 11 stycznia 2011r. wnioskodawczyni na drodze postępowania sądowego nabyła spadek po zmarłej w dniu 23 grudnia 2010r. matce, tj. ½ mieszkania własnościowego. Mieszkanie to w marcu 2011r. wnioskodawczyni będzie sprzedawać wspólnie z siostrą ? wnioskodawczyni i siostra posiadają umowę przedwstępną sprzedaży. Zgodnie z ustawą należny podatek dochodowy w tym przypadku wynosi 19%. Podatnik jednak może zgodnie z ustawą, składając PIT 39, przeznaczyć kwotę ze sprzedaży mieszkania na inne cele mieszkaniowe, budowlane. Wnioskodawczyni posiada decyzję Starosty zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę domu rekreacyjnego ze wszystkimi instalacjami oraz zgłoszenie robór budowlanych. Wnioskodawczymni nadmienia, że powyższy dom w projekcie ujęty jako całoroczny, posadowiony będzie na fundamentach, na działce, która zgodnie z zagospodarowaniem przestrzennym gminy przeznaczona jest do zabudowy mieszkalnej.

W maju 2011r. wnioskodawczyni zamierza ten dom postawić na działce - zlecając wykonanie robót firmie budowlanej - zgodnie z zawartą umową. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszania zamierza w całości przeznaczyć na ten cel (budowa domu, wyposażenie go w instalacje, ogrodzenie). Po zakończeniu budowy i zgłoszeniu tego faktu w starostwie wnioskodawczyni zamierza wystąpić z wnioskiem do Starosty o zmianę sposobu użytkowania domu rekreacyjnego całorocznego na mieszkalny. Wnioskodawczyni nadmienia, że pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania nie pokryją w całości tej inwestycji.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy wnioskodawczyni może, posiadając pozwolenie na budowę domu rekreacyjnego - zgodnie z opisanym zdarzeniem - przeznaczyć pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania na ten cel (budowa domu rekreacyjnego), nie płacąc jednocześnie podatku 19% od sprzedaży mieszkania zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych? (traktując to jako inne cele mieszkaniowe, budowlane).

Zdaniem wnioskodawczyni, dom rekreacyjny całoroczny, który wymagał wydania pozwolenia na budowę oraz wyposażenia we wszystkie instalacje spełnia wymogi domu mieszkalnego i tak go wnioskodawczyni traktuje.

Nadto dom posadowiony będzie na fundamentach, na działce przeznaczonej do zabudowy mieszkalnej. Po konsultacji z projektantem wnioskodawczyni ustaliła, że zgodnie z projektem istnieje możliwość złożenia wniosku po zakończeniu tej inwestycji o przekształcenie budynku rekreacyjnego na budynek mieszkalny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2 m.in.:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości (w tym lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość),
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

-jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)?c) formułuje generalną zasadę, że sprzedaż nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości w ogóle nie podlega opodatkowaniu. W związku z powyższym rozpatrując konsekwencje podatkowe odpłatnego zbycia nieruchomości kluczowe znaczenie ma moment jej nabycia.

Zgodnie z art. 924 i 925 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku, natomiast otwarcie spadku następuje z chwilą śmierci spadkodawcy. Oznacza to, iż dniem nabycia przez wnioskodawczynię i jej siostrę udziałów w spadku jest data śmierci matki tj. 23 grudnia 2010r.

Data postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku potwierdza jedynie fakt nabycia spadku. Powyższe oznacza, że wnioskodawczyni nabyła udział w nieruchomości w dniu śmierci spadkodawczyni.

Z uwagi na fakt, że ww. nabycie w drodze spadku udziału w przedmiotowym mieszkaniu nastąpiło w 2010r. w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 01 stycznia 2009r. Ustawą z dnia 06 listopada 2008r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316 ze zm.) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 01 stycznia 2009r.

I tak stosownie do art. 30e ust. 1 i 4 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i jest płatny w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Podstawą obliczenia podatku, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw. Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia (art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Stosownie natomiast do art. 22 ust. 6d ustawy za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6d ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.

Stosownie do art. 30e ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r., po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:

  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

W myśl natomiast art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.

Stosownie do art. 21 ust. 25 pkt 1 ww. ustawy, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się wydatki poniesione na:

  1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
  4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
  5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego

-położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Natomiast stosownie do art. 21 ust. 28 za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:

  1. nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
  2. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

-przeznaczonych na cele rekreacyjne.

Z powyższego wynika, że warunkiem skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego dochodu ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych wymienionych w ustawie jest wyłącznie wydatkowanie otrzymanych środków pieniężnych na cele określone w art. 21 ust. 25 ustawy.

Możliwość ta jest jednak wyłączona (art. 21 ust. 28 ustawy), gdy przychód zostanie wydatkowany na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części ? przeznaczonych na cele rekreacyjne.

W przedmiotowej sprawie, podstawą rozstrzygnięcia jest zatem ustalenie, czy budynek określony w pozwoleniu na budowę jako ?budynek rekreacyjny? może być uznany za budynek, którego budowa uprawnia do skorzystania ze zwolnienia, wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy.

Ustawodawca w art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zamieścił definicji legalnej pojęcia budynku mieszkalnego. Z wykładni systemowej można jednak wywieść, że w pojęciu tym mieści się także pojęcie budynku, który zamierza wznieść wnioskodawczyni. Ani ustawa dotycząca prawa budowlanego ani ustawa podatkowa nie zawiera definicji ?budynku rekreacyjnego?. Co do zasady, o tym czy dom można uznać za rekreacyjny (letniskowy) czy za budynek mieszkalny, decyduje jego przeznaczenie. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316), budynek rekreacyjny należy do klasy budynków mieszkalnych, jednakże dla oceny możliwości skorzystania z ulgi istotne jest ustalenie, czy w danym budynku podatnik będzie realizował swoje cele mieszkaniowe, czy jedynie potrzeby związane z rekreacją i wypoczynkiem. W orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Sądu Najwyższego utrwaliło się stanowisko, że budynek rekreacyjny może być zaliczony do kategorii budynków mieszkalnych tylko wtedy, gdy będzie użytkowany faktycznie przez właściciela i jego bliskich, służąc tym samym zaspokojeniu podstawowych potrzeb mieszkaniowych. Jeżeli podatnik korzysta z domu jedynie w celach wypoczynkowych, sezonowo, wówczas dom taki uznać należy za letniskowy (rekreacyjny).

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że ?budynek letniskowy" będzie mieścił się w pojęciu ?budynku mieszkalnego" wówczas, gdy będzie użytkowany faktycznie przez właściciela (i jego bliskich), służąc zaspokojeniu podstawowych potrzeb mieszkaniowych (czyli nie rekreacyjnych, wypoczynkowych, sezonowo bądź w celu lokaty kapitału). Zatem, wybudowany budynek ma stanowić ośrodek zaspokajania codziennych potrzeb związanych z zamieszkiwaniem i typowymi funkcjami mieszkania. Nie chodzi bowiem o wykorzystywanie budynku tylko okresowo, podczas wypoczynku, urlopów, dni wolnych itp.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia wynika, że wnioskodawczyni zamierza środki uzyskane ze sprzedaży udziału w mieszkaniu przeznaczyć na budowę domu rekreacyjnego. Wnioskodawczyni wskazała, iż powyższy dom w projekcie ujęty jako całoroczny ze wszystkimi mediami, posadowiony będzie na fundamentach, na działce, która zgodnie z zagospodarowaniem przestrzennym gminy przeznaczona jest do zabudowy mieszkalnej. Wnioskodawczyni wskazała także, że zamierza - po zakończeniu budowy - wystąpić z wnioskiem o zmianę sposobu użytkowania domu rekreacyjnego całorocznego na mieszkalny. Wnioskodawczyni nie wskazuje jednak, czy dom rekreacyjny ma służyć celom mieszkalnym, czy też będzie służył wnioskodawczyni jedynie w celach wypoczynkowych lub sezonowo.

Oznacza to, że jeżeli budynek rekreacyjny będzie służył wnioskodawczyni jako dom mieszkalny, tj. będzie użytkowany faktycznie przez wnioskodawczynię (i jej bliskich), służąc zaspokojeniu podstawowych potrzeb mieszkaniowych (czyli nie rekreacyjnych, wypoczynkowych bądź w celu lokaty kapitału), to przedmiotowy budynek rekreacyjny-całoroczny, który zamierza wybudować wnioskodawczyni będzie mieścił się w pojęciu ?budynku mieszkalnego".

Dlatego też stwierdzić należy, iż kwota uzyskana ze sprzedaży udziału w prawie własności mieszkania nabytego w drodze spadku, wydatkowana na budowę ww. budynku mieszkalnego w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpi odpłatne zbycie, uzasadnia zastosowanie zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem, że przedmiotowy budynek w rzeczywistości będzie spełniał rolę budynku mieszkalnego, realizującego cele mieszkaniowe wnioskodawczyni. Cele mieszkaniowe budynek ten realizował będzie jedynie wówczas, gdy centrum życiowe wnioskodawczyni będzie koncentrować się w tym domu i właśnie on będzie służył zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych, a nie będzie budowany w celach wypoczynkowych. W przeciwnym wypadku budynek należy uznać za letniskowy (rekreacyjny). Nadmienić należy również, że zwolnieniem objęte są wydatki na budowę budynku mieszkalnego a nie wydatki na zagospodarowanie działki np. na budowę ogrodzenia.

Należy ponadto wyjaśnić, iż powyższe zwolnienie obejmować będzie taką część dochodu uzyskanego z tytułu odpłatnego zbycia udziałów w przedmiotowym mieszkaniu nabytego w drodze spadku, jaka proporcjonalnie odpowiada udziałowi poniesionych wydatków na własne cele mieszkaniowe w osiągniętych przychodach z odpłatnego zbycia (art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy).

Dochód zwolniony należy zatem obliczyć według następującego wzoru:

dochód zwolniony = D x W/P

gdzie:

D ? dochód ze sprzedaży (w przedmiotowym przypadku dochód ze sprzedaży udziału nabytego w spadku),

W ? wydatki poniesione na cele mieszkaniowe,

P ? przychód ze sprzedaży.

W sytuacji gdy przychód z odpłatnego zbycia zostanie w całości przeznaczony na cele mieszkaniowe, to wówczas uzyskany z tego tytułu dochód będzie w całości korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego.

Podsumowując stwierdzić należy, że dochód uzyskany ze sprzedaży udziału w mieszkaniu nabytego w drodze spadku, jeżeli zostanie wydatkowany w całości na budowę domu rekreacyjnego całorocznego, jeśli będzie on dla wnioskodawczyni spełniał rolę budynku mieszkalnego, to będzie mógł korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Mając powyższe na uwadze, stanowisko wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Do wniosku wnioskodawczyni dołączyła plik dokumentów. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawczynię i jej stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika