Czy Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i uzyskania zwrotu (...)

Czy Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i uzyskania zwrotu różnicy podatku wynikającego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z nabyciem towarów i usług w związku z realizacją zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II.?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy ? Urzędu Gminy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2008r. (data wpływu 15 września 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 listopada 2008r. (data wpływu 10 listopada 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i uzyskania zwrotu różnicy podatku wynikającego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z nabyciem towarów i usług w związku z realizacją zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II? ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i uzyskania zwrotu różnicy podatku wynikającego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z nabyciem towarów i usług w związku z realizacją zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II.?

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 7 listopada 2008r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1353/08/AL z dnia 3 listopada 2008r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina w dniu 26 czerwca 2006 r. zawarła w ramach przeprowadzonego postępowania publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, umowę Nr xxx, celem przystąpienia do realizacji zadania ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II?.

Przedmiotem realizowanego zadania było wykonanie kanalizacji sanitarnej dla potrzeb mieszkańców sołectw B., B. i B. Kanalizacja ma służyć odprowadzaniu ścieków bytowych ludzi, a jednocześnie ma poprawić jakość infrastruktury społecznej w zakresie ograniczenia ilości zanieczyszczeń przedostających się do wód i gleby dzięki czemu nastąpi poprawa stanu środowiska naturalnego, poprawią się też także warunki życia mieszkańców oraz stworzone zostaną korzystne warunki dla realizacji rozwoju przedsiębiorstw działających zgodnie z zasadami poszanowania środowiska. Realizacja inwestycji wpłynie na poprawę stanu sanitarnego wsi i ograniczenie ładunków stężeń zanieczyszczeń w ściekach, a także przyczyni się do osiągnięcia standardów w zakresie ochrony środowiska. Nastąpi również znaczna poprawa w zakresie funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy.

Realizacja powyższej inwestycji obejmowała poniesienie wydatków na roboty inżynieryjno-budowlane w zakresie położenia kanalizacji sanitarnej, nadzory inwestorskie oraz nadzory autorskie projektantów. Zakres tych robót dotyczył:

  • wykonania kanalizacji w ul. K. w B. (odcinek od pompowni przy ul. K. do ul. G.): kolektor grawitacyjny PCV #510; 400 o długości 364,5mb (w tym przejście pod torami kolejowymi T.-C. o długości 54,5mb); studzienki szt. 9 (w tym betonowe #510; 1000 szt. 2, PE #510; 600 szt. 7),
  • wykonania kanalizacji wzdłuż ul. K. w B.: kolektor grawitacyjny (PCV 315 o dł. 536,30mb, PP #510; 250mb o dł. 47,0 mb, PCV #510; 200 o dł. 309,25mb) łączna długość 892,55mb; kolektor tłoczny PE #510; 110 mb o długości 272 mb; pompownia Pba3 szt. 1 B., ul. K. na zjeździe w ul. Z.; studzienki - szt. 25 (w tym betonowe #510; 1000 szt. 16, betonowe #510; 1200 szt.2, PE #510; 600 szt.7),
  • wykonania kanalizacji w sołectwie B.: kolektor grawitacyjny (PP #510; 250 o dł. 2.989,5mb i PCV #510;0 200 o dł. 8,4mb) łączna długość 2.997,9mb; kolektor tłoczny #510; 90 o długości 42,5mb; pompownia P II szt. 1 ul. Z.; pompownia P III szt. 1 ul. K.; studzienki szt. 104 (w tym betonowe #510; 1200 szt. 3, betonowe #510; 1000 szt. 24, PE #510; 600 szt.77).

Gmina - Urząd Gminy po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie wykonanej budowy zamierza wytworzony majątek wprowadzić do spółki prawa handlowego tj. Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w X przy ul. yyy, którego jest mniejszościowym udziałowcem, w formie aportu poprzez objęcie nowych udziałów. Gmina nie posiada służb ani jednostki organizacyjnej, która prowadziłaby stały nadzór nad eksploatacją kanalizacji sanitarnej. Przedsiębiorstwo posiada doświadczenie w zakresie eksploatacji infrastruktury liniowej oraz konieczne do tego zasoby - zapewni to właściwe zarządzanie kanalizacją sanitarną, a przede wszystkie utrzymanie rezultatów wykonanej inwestycji.

Inwestycja ta ma być finansowana z funduszy strukturalnych pochodzących z nadkontraktacji I i II Priorytetu Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Mając powyższe na względzie po analizie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z 2004 r. z póź.zm.), Gmina stwierdza, iż nie ma możliwości odliczenia podatku VAT od towarów i usług dla wydatków ponoszonych w ramach realizowanego zadania.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż podmiotem składającym wniosek jest Gmina ? Urząd Gminy.

Aktualnie czynnym podatnikiem podatku VAT jest podmiot oznaczony jako Gmina - Urząd Gminy. Do dnia 31 grudnia 2006r. podatnikiem podatku VAT była Gmina o nr NIP kkk.

Natomiast od dnia 1 stycznia 2007r. podatnikiem podatku VAT jest podmiot Gmina - Urząd Gminy o nr NIP zzz Numer NIP zzz jest przypisany do podmiotu Gmina - Urząd Gminy. Obecnie jest to jedyny podatnik zarejestrowany. Podatnik Gmina nie istnieje od 1 stycznia 2007r. Numer NIP zzz do dnia 31 grudnia 2006r. był przypisany do Urzędu Gminy, który jednak w tamtym czasie nie był podatnikiem czynnym podatku VAT

Deklaracje podatku VAT - 7 składa aktualny podatnik tj. Gmina - Urząd Gminy.

Faktury VAT były wystawiane do dnia 31 grudnia 2006r. na Urząd Gminy, który wtedy nie był czynnym podatnikiem podatku VAT a od dnia 1 stycznia 2007r. na obecnego Wnioskodawcę.

Jednakże niezależnie od tego w jakim okresie i na kogo (Urząd Gminy czy Gminę) były wystawiane faktury VAT to i tak zawsze dotyczyły one Gminy, bo tylko Gmina jest osobą prawną i tylko ona może być przedmiotem praw i obowiązków.

Ponadto Wnioskodawca stwierdził, iż inwestycja była realizowana w ramach zadań własnych gminy wynikających wprost z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.). Wymienione są tam następujące zadania z zakresu:

  • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
  • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Ponadto przedmiotowa kanalizacja nie była i nie jest wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych jak również do nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Przedmiotowa inwestycja była realizowana w latach 2006-2008.

Jednocześnie Wnioskodawca oświadczył, iż opisane w części F zamierzenia Gminy dot. wniesienia przedmiotowej kanalizacji aportem do spółki mają charakter jedynie informacyjny i nie jest z tym związane dodatkowe pytanie.

Wnioskodawca wskazał, że czynność wniesienia aportu do spółki komunalnej nie podlega podatkowi VAT zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm., wobec czego w tym przypadku Gmina nie uzyska w żadnej mierze zwrotu naliczonego podatku VAT.

W związku z opisanym stanem faktycznym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i uzyskania zwrotu różnicy podatku...

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma on prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem towarów i usług dotyczących przedmiotowego projektu jak również nie ma prawa do uzyskania zwrotu różnicy podatku. Wskazać bowiem należy, iż gmina oraz jej organy i urząd zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 i 6 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), nie prowadzą działalności gospodarczej i nie są uznawane za podatnika podatku VAT w przypadku gdy realizują swoje obowiązkowe zadania wymienione m.in. w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.). W tymże art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 wymieniają jako obowiązkowe zadanie własne samorządu zatem organów tego samorządu organizacje gospodarki wodnej w tym budowę wodociągów i kanalizacji. Potwierdzeniem tego faktu jest dodatkowo § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonanie niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97 poz. 970 ze zm.) gdzie te czynności samorządu terytorialnego są zwolnione z podatku.

Mając to na względzie należy wskazać, iż art. 86 ust. 1 ustawy o VAT pozwala odzyskać VAT naliczony od należnego zatem uzyskać jego faktyczny zwrot jedynie w przypadku: 1) podatnika tego podatku, 2) gdy został poniesiony tj. podatek VAT na zakupu towarów wykorzystywanych do czynności opodatkowanych. Wytworzenie zatem opisanych w stanie faktycznym kanalizacji na terenie gminy, za które to czynności i zamówienia oraz towary gmina zapłaciła podatek VAT będzie służyć realizacji jej ustawowych zadań własnych. Zadania te to zapewnienie organizacji gospodarki wodnościekowej. Usługi te świadczone mieszkańcom tej gminy jako czynności organu/urzędu nie są traktowane jako działalność gospodarcza, są wyraźnie zwolnione z podatku VAT, sam zaś urząd w tym zakresie nie jest podatnikiem tego podatku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że jednostki samorządu terytorialnego takie jak gminy, powiaty czy województwa, są innymi niż organy władzy publicznej, uczestnikami sektora finansów publicznych, zatem nie korzystają z wyłączenia z opodatkowania, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, lecz są objęte zwolnieniem o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

W myśl natomiast art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o samorządzie) oraz wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Jednocześnie należy zauważyć, iż w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy i wójt (burmistrz, prezydent).

W myśl art. 33 ust. 1 cytowanej powyżej ustawy o samorządzie gminnym, Wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy.

Jak wynika z powyższego, urząd gminy nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 9 ustawy o samorządzie gminnym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu. Urząd gminy jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej gminy.

Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Zatem Urząd Gminy działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy i w tym zakresie jest zwolniony z podatku od towarów i usług z wyjątkiem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 1 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług,zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15,przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy o VAT w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy o VAT.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z wniosku wynika, iż Gmina w latach 2006-2008 realizowała inwestycję w ramach zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II?.

Przedmiotem realizowanego zadania było wykonanie kanalizacji sanitarnej dla potrzeb mieszkańców sołectw B., B. i B. Realizacja powyższej inwestycji obejmowała poniesienie wydatków na roboty inżynieryjno-budowlane w zakresie położenia kanalizacji sanitarnej, nadzory inwestorskie oraz nadzory autorskie projektantów.

Inwestycja była realizowana w ramach zadań własnych gminy wynikających wprost z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.).

Jak wskazał Wnioskodawca przedmiotowa kanalizacja nie była i nie jest wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych jak również do nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wskazano również, że wytworzony majątek zostanie wprowadzony aportem do spółki prawa handlowego powołując przy tym § 8 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z tym przepisem zwalnia się od podatku wkłady niepieniężne (aporty) wnoszone do spółek prawa handlowego i cywilnego.

Zatem skoro wybudowana w ramach zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II? kanalizacja sanitarna nie była i nie jest wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych, tym samym nabywane przez Wnioskodawcę towary i usługi: roboty inżynieryjno-budowlane w zakresie położenia kanalizacji sanitarnej, nadzory inwestorskie oraz nadzory autorskie projektantów związane z realizacją przedmiotowego zadania nie służyły i nie służą czynnościom opodatkowanym, bowiem wykonywanie zadań publicznych przez jednostkę samorządu terytorialnego na mocy § 8 ust. 1 pkt 13 zwolnione jest z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, a zatem Wnioskodawcy nie przysługiwało i nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących nabycia związane z realizacją ww. projektu, a w konsekwencji Wnioskodawca nie miał i nie ma możliwości ubiegania się o zwrot różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zauważyć ponadto należy, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Pojęcie to należy rozumieć zgodnie z przepisami regulującymi zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji indywidualnej mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu kwalifikacji, czy podatek VAT od zakupów objętych dofinansowywanym ze środków unijnych, w związku z realizacją zadania pn.: ?Kanalizacja Gminy etap B. ? B. ? B. część II? w ramach I i II Priorytetu Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego ramach inwestycji będącej przedmiotem niniejszego wniosku może być zaliczony do kosztów kwalifikowanych.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika