Czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności (...)

Czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, określenie nazwy towarów wymaga wskazania kodów CN tych produktów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2012r. (data złożenia 24 kwietnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, określenie nazwy towarów wymaga wskazania kodów CN tych produktów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2012r. złożono w tut. organie ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, określenie nazwy towarów wymaga wskazania kodów CN tych produktów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie obrotu złomem metali, stalą, metalami kolorowymi, węglem, koksem oraz olejami, smarami i naftą.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, posiadającym numer identyfikacji podatkowej.

Wszelkie oleje, smary oraz nafty Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności nabywa od polskich dostawców już z zapłaconą akcyzą.

Faktury VAT dokumentujące nabycie olejów, smarów oraz nafty niejednokrotnie nie zawierają w swojej treści kodów CN przypisanych do poszczególnych produktów.

W związku z powyższym Wnioskodawca, dokonując sprzedaży tychże produktów kolejnym odbiorcom, w treści faktur VAT dokumentujących ich sprzedaż, dokonuje szczegółowego określenia nazwy danej grupy asortymentowej sprzedawanego towaru, bez wskazania kodu CN.

Przykładowo Wnioskodawca zamieszcza w treści faktur VAT następujące określenia nazw sprzedawanych towarów:

  • olej hydrauliczny H.l L-HL 46,
  • olej maszynowy L-AN 46,
  • olej opałowy lekki,
  • nafta świetlna,
  • rozcieńczalnik ekstrakcyjny,
  • A. N,
  • A. l Z,
  • E. PS,
  • A. E-1,
  • Smar ŁT 4S2, ŁT4S3, ŁT43,
  • Smar grafitowany,
  • Smar STP,
  • Smar maszynowy 2,
  • P.C.15W/40,
  • P.C.10W/40,
  • P.C.5W/40,
  • H. GL-4 80W/90,
  • T. 320,
  • M. D. MX 15W/40,
  • E.l ES-12,
  • benzyna ekstrakcyjna.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, określenie nazwy towarów wymaga wskazania kodów CN tych produktów?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004. r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ?ustawą VAT?, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy VAT, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Natomiast zgodnie z regulacją art. 106 ust. 1 ustawy VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności:

  • dokonanie sprzedaży w tym również odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju,
  • datę dokonania sprzedaży,
  • cenę jednostkową bez podatku,
  • podstawę opodatkowania,
  • stawkę i kwotę podatku,
  • kwotę należności,
  • dane dotyczące podatnika i nabywcy.

Przepis ten stosuje się również do części należności otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi (art. 106 ust. 2 ustawy VAT).

Na podstawie art. 106 ust. 8 ustawy VAT minister właściwy do spraw finansów został upoważniony do określenia w drodze rozporządzenia także innych, niż określonych w art. 106 ust. 1 ustawy VAT danych, które powinny zostać ujęte w fakturze.

Zgodnie z regulacją § 4 i 5 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług z dnia 28 marca 2011r. (Dz.U. Nr 68, poz. 360), zwanego dalej ?rozporządzeniem?, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury stwierdzające dokonanie sprzedaży, oznaczone wyrazami ?FAKTURA VAT?, które powinny zawierać co najmniej:

  1. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  2. numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
  3. numer kolejny faktury oznaczonej jako ?FAKTURA VAT?;
  4. dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;
  5. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  6. miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
  7. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  8. wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  9. stawki podatku;
  10. sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
  11. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  12. kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer rejestracyjny tego samochodu (art. 5 ust. 5 rozporządzenia).

Kwoty podatku wykazuje się w złotych bez względu na to, w jakiej walucie określona jest kwota należności w fakturze.

Kwoty wykazywane w fakturze zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do grosza (art. 5 ust. 6 rozporządzenia).

W przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy albo przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy, poza danymi określonymi w ust. 1 pkt 5, wskazuje się również:

  1. symbol towaru lub usługi, określony w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli ustawa lub przepisy wykonawcze do ustawy powołują ten symbol, lub
  2. przepis ustawy albo aktu wydanego na podstawie ustawy, na podstawie którego podatnik stosuje zwolnienie od podatku, lub
  3. przepis dyrektywy, który zwalnia od podatku tę dostawę lub to świadczenie (art. 5 ust. 7 rozporządzenia).

Na żądanie nabywcy podatnik podatku akcyzowego, który nie został zwolniony z obowiązku podatkowego w tym podatku, określa w fakturze kwotę podatku akcyzowego, zawartą w wartości towarów wykazanych w tej fakturze (art. 5 ust. 14 rozporządzenia).

Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia, jednym z elementów faktury VAT jest określenie nazwy (rodzaj) towaru.

Przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia ?nazwa towaru? oraz nie określają źródła stosowania tej nazwy. Jednakże przez nazwę towaru - zgodnie z definicją przedstawioną w ?Słowniku Języka Polskiego? PWN - należy rozumieć nazwę jednostkową, tj. nazwę mającą tylko jeden desygnat. Umieszczona na fakturze VAT nazwa towaru winna oznaczać określoną grupę asortymentową sprzedawanego towaru, tak aby do użytej nazwy towaru możliwe było przyporządkowanie odpowiedniej stawki podatkowej i by użyta nazwa była co do istoty zgodna z będącym przedmiotem obrotu towarem, a nadto by powiązanie tej nazwy z ceną pozwoliło na indywidualne określenie sprzedawanego towaru.

Ponadto żaden z obowiązujących przepisów prawa nie przewiduje jakoby podatnik był zobowiązany do wskazywania w treści faktury VAT kodów Scalonej Nomenklatury (CN).

Przenosząc powyższe przepisy na grunt zaistniałego stanu faktycznego Wnioskodawca, jako zarejestrowany czynny podatnik VAT, zobowiązany jest do wystawiania faktur VAT z tytułu sprzedaży krajowej, w tym również z tytułu sprzedaży olejów, smarów czy też naft.

Wszelkie oleje, smary oraz nafty Wnioskodawca nabywa od polskich dostawców już z zapłaconą akcyzą.

Tym samym dla rozstrzygnięcia przedstawionego we wniosku pytania prawnego nie mają znaczenia regulacje ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz.U. 2009, Nr 3, poz. 11).

Faktury VAT wystawione przez dostawców Wnioskodawcy dokumentujące nabycie olejów, smarów oraz nafty niejednokrotnie nie zawierają w nazwie towarów kodów CN.

W związku z powyższym Wnioskodawca, dokonując sprzedaży tychże produktów kolejnym odbiorcom, w treści faktur VAT dokumentujących ich sprzedaż, szczegółowo określa nazwę danej grupy asortymentowej sprzedawanego towaru, bez wskazania kodów CN.

Przykładowo Wnioskodawca zamieszcza w treści faktur VAT następujące określenia nazw sprzedawanych towarów:

  • olej hydrauliczny H. L-HL 46,
  • olej maszynowy L-AN 46,
  • olej opałowy lekki,
  • nafta świetlna,
  • rozcieńczalnik ekstrakcyjny,
  • A. l N,
  • A. Z,
  • E. PS,
  • A. E-1,
  • Smar ŁT 4S2, ŁT4S3, ŁT43,
  • Smar grafitowany,
  • Smar STP,
  • Smar maszynowy 2,
  • P. C. 15W/40,
  • P. C. 10W/40,
  • P. C. 5W/40,
  • H. GL-4 80W/90,
  • T. 320,
  • M. D. .MX 15W/40,
  • E. ES-12,
  • benzyna ekstrakcyjna.

W ocenie Wnioskodawcy tak określane nazwy w sposób wystarczający indywidualizują sprzedawane towar. Tym samym zamieszczanie kodów CN w treści faktury VAT dokumentujących sprzedaż powyższych towarów nie jest konieczne.

Ponadto co do zasady w celu określenia w treści faktury VAT nazwy sprzedawanego towaru nie jest wymagane zamieszczanie kodu CN.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 1 ww. ustawy o VAT).

W myśl art. 106 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Jak stanowi art. 106 ust. 3 ww. ustawy, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do części należności otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

Przez sprzedaż ? zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy o VAT - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zasady wystawiania faktur VAT i innych dokumentów z nimi zrównanych, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., uregulowane zostały szczegółowo w przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360).

I tak, zgodnie z § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami ?FAKTURA VAT?.

Na podstawie § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:

  1. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  2. numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
  3. numer kolejny faktury oznaczonej jako ?FAKTURA VAT?;
  4. dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;
  5. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  6. miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
  7. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  8. wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  9. stawki podatku;
  10. sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
  11. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  12. kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

W myśl § 5 ust. 5 ww. rozporządzenia, faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer rejestracyjny tego samochodu.

Stosownie do § 5 ust. 7 ww. rozporządzenia, w przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy albo przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy, poza danymi określonymi w ust. 1 pkt 5, wskazuje się również:

  1. symbol towaru lub usługi, określony w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli ustawa lub przepisy wykonawcze do ustawy powołują ten symbol, lub
  2. przepis ustawy albo aktu wydanego na podstawie ustawy, na podstawie którego podatnik stosuje zwolnienie od podatku, lub
  3. przepis dyrektywy, który zwalnia od podatku tę dostawę lub to świadczenie.

Zgodnie z § 5 ust. 14 ww. rozporządzenia, na żądanie nabywcy podatnik podatku akcyzowego, który nie został zwolniony z obowiązku podatkowego w tym podatku, określa w fakturze kwotę podatku akcyzowego, zawartą w wartości towarów wykazanych w tej fakturze.

Jak wynika z przytoczonych wyżej przepisów, fakturę wystawia sprzedawca będący podatnikiem podatku od towarów i usług, w celu udokumentowania dokonanej sprzedaży towarów lub świadczonych usług. Faktura VAT jest dokumentem sformalizowanym (potwierdzającym zaistnienie określonej zaszłości gospodarczej), który powinien spełniać szereg wymogów przewidzianych przepisami prawa. Prawidłowość materialno-prawna faktury VAT zachodzi wówczas, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze, czyli w istocie stwierdza fakt dostawy określonych towarów lub usług. Wystawienie faktury należy rozumieć jako sporządzenie dokumentu oraz jego przekazanie innemu podmiotowi, a przez to wprowadzenie faktury do obrotu prawnego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie obrotu złomem metali, stalą, metalami kolorowymi, węglem, koksem oraz olejami, smarami i naftą.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, posiadającym numer identyfikacji podatkowej.

Wszelkie oleje, smary oraz nafty Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności nabywa od polskich dostawców już z zapłaconą akcyzą.

Faktury VAT dokumentujące nabycie olejów, smarów oraz nafty niejednokrotnie nie zawierają w swojej treści kodów CN przypisanych do poszczególnych produktów.

W związku z powyższym Wnioskodawca, dokonując sprzedaży tychże produktów kolejnym odbiorcom, w treści faktur VAT dokumentujących ich sprzedaż, dokonuje szczegółowego określenia nazwy danej grupy asortymentowej sprzedawanego towaru, bez wskazania kodu CN.

Przykładowo Wnioskodawca zamieszcza w treści faktur VAT następujące określenia nazw sprzedawanych towarów: olej hydrauliczny H. L-HL 46, olej maszynowy L-AN 46, olej opałowy lekki, nafta świetlna, rozcieńczalnik ekstrakcyjny, A. N, A. Z, E. PS, A. E-1, Smar ŁT 4S2, ŁT4S3, ŁT43, Smar grafitowany, Smar STP, Smar maszynowy 2, P. C 15W/40, P. C 10W/40, P. C 5W/40, H. GL-4 80W/90, T. 320, M. D. MX 15W/40, E. ES-12, benzyna ekstrakcyjna.

W związku z powyższym Wnioskodawca powziął wątpliwości, czy w treści faktur VAT dokumentujących sprzedaż towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, określenie nazwy towarów wymaga wskazania kodów CN tych produktów.

Jak wynika z powołanego wyżej przepisu § 5 ust. 1 pkt 5 ww. rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać nazwę (rodzaj) towaru lub usługi.

Wprawdzie przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia ?nazwa towaru/usługi? oraz nie określają źródła stosowania tych nazw, jednakże przez nazwę towaru lub usługi należy rozumieć, zgodnie ze ?Słownikiem Języka Polskiego? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005), nazwę jednostkową, tj. nazwę mającą tylko jeden desygnat.

Oznacza to, że stosowana na fakturze VAT nazwa winna być przypisana sprzedawanemu towarowi lub świadczonej usłudze i jednoznacznie je identyfikować. Nazwa towaru/usługi powinna być tak skonstruowana, aby można było na jej podstawie dokładnie określić indywidualnie zakupiony towar lub usługę.

Wnioskodawca (sprzedawca) jest zatem zobowiązany podać na fakturze nazwę (rodzaj) towaru, nie może być to jednak nazwa ogólna. Wnioskodawca winien określić nazwę (rodzaj) towaru w sposób odzwierciedlający zaistniałe zdarzenie gospodarcze, tj. wskazać dokładną nazwę towaru będącego przedmiotem sprzedaży w sposób umożliwiający jego jednoznaczną identyfikację.

Przy czym zauważyć należy, iż żaden z przepisów ustawy o podatku od towarów lub rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy, nie nakłada na Wnioskodawcę obowiązku umieszczenia w treści faktury VAT nazwy towaru obejmującej kod CN sprzedawanego produktu.

Reasumując, Wnioskodawca dokonując sprzedaży towarów z zapłaconą wcześniej akcyzą, w szczególności olejów, smarów oraz naft, zobowiązany jest na podstawie przepisu § 5 ust. 1 pkt 5 ww. rozporządzenia do określenia w treści faktury nazwy (rodzaju) towaru, w sposób umożliwiający jednoznaczną jego identyfikację, przy czym ani przepisy ustawy o podatku od towarów ani rozporządzeń wykonawczych do niej, które Wnioskodawca uczynił przedmiotem interpretacji, nie nakładają na Wnioskodawcę obowiązku umieszczenia w treści faktury kodu CN sprzedawanego produktu. Przy czym zauważyć należy, iż brak jest przeciwwskazań, aby Wnioskodawca ? w przypadku gdy kod CN towaru jest mu znany ? umieścił powyższą informację w treści wystawianej przez siebie faktury VAT.

Jednocześnie, jak twierdzi Wnioskodawca, na przedmiotowe rozstrzygnięcie nie mają wpływu przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t. j. Dz.U. Nr 108, poz. 626 ze zm.).

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika