Czy odpłatne czynności związane z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu (...)

Czy odpłatne czynności związane z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego są zwolnione z podatku od towarów i usług czy nie stosuje się do nich ustawy o podatku od towarów i usług?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2012r. (data wpływu 16 października 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 stycznia 2013r. (data wpływu 17 stycznia 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie opodatkowania czynności związanych z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 stycznia 2013r. (data wpływu 17 stycznia 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 4 stycznia 2013r. znak: IBPP2/443-1064/12/BW.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (Starostwo Powiatowe) jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT składającym deklaracje VAT-7.

Stosownie do zapisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) Starosta dokonuje rejestracji pojazdów. Wydając dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne i nalepki kontrolne, pobierana jest opłata zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U z 2003r. Nr 230, poz. 2302 ze zm.).

Opłaty te wykazywane są w deklaracji VAT-7 ze stawką podatku zwolnioną na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 września 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392).

Starosta, na podstawie art. 40 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, odpowiedzialny jest za gromadzenie i prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie zasobów powiatowych, kontrolę opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom, osobom prawnym i fizycznym. Zadanie to jest zadaniem z zakresu administracji rządowej, wykonywanym przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, będący w strukturach Powiatu. Czynności związane z udostępnianiem są odpłatne. Opłaty pobierane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. z 2004r. Nr 37, poz. 333).

Opłaty te wykazywane są w deklaracji VAT-7 ze stawką podatku zwolnioną na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 września 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392).

W związku z udostępnianiem powyższych informacji zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzenia kopii, za które pobierana jest opłata zgodnie z Zarządzeniem Nr ? Starosty ? z dnia 1 czerwca 2012r. w sprawie ustalenia cennika niektórych usług wykonywanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w /?/.

Opłata ta jest wykazywana w deklaracji VAT-7 ze stawką podatku 23%.

Natomiast w piśmie z dnia 14 stycznia 2012r. Wnioskodawca wskazał, że Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. z 2004r. Nr 37, poz. 333) nie określa kosztów sporządzania kopii oraz aktualizacji treści mapy zasadniczej (załącznik nr 1) oraz opłat za czynności uzgadniania projektowanych lokalizacji budynków i budowli oraz usług nanoszenia uzgodnionych projektów archiwalnych na matrycy do celów projektowych (załącznik nr 2).

W Zarządzeniu Nr II/8/2012 starosty ustalono opłaty netto:

  • za wykonywanie kopii dokumentów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  • za wyplot lub wydruk mapy numerycznej,
  • za czynności związane z uzgadnianiem projektowanych lokalizacji budynków, budowli i urządzeń budowlanych w ramach jednej dokumentacji projektowej,
  • za usługę nanoszenia uzgodnionych projektów archiwalnych na matrycy do celów projektowych.

Przedstawione powyżej usługi opodatkowane są stawką VAT 23%. Odbiorcom wystawiana jest faktura VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy odpłatne czynności związane z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego są zwolnione z podatku od towarów i usług (wykazywane w deklaracji VAT-7) czy nie stosuje się do nich ustawy o podatku od towarów i usług?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Odpłatne czynności komunikacyjne i geodezyjne podlegają ustawie o podatku od towarów i usług i są zwolnione z podatku jako czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

Natomiast, w świetle art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Stosownie do art. 41 ust. 1, w związku z art. 146a, ustawy o VAT, stawka podatku, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., wynosi 23%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 oraz art. 146f.

Podkreślić należy, że nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu tym podatkiem musi być wykonana przez podatnika.

W myśl art. 15 ust. 1 ww. ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy o VAT).

Mając na uwadze powyższe, uzasadnionym jest twierdzenie, że warunkiem opodatkowania danej czynności podatkiem od towarów i usług jest spełnienie dwóch przesłanek łącznie: po pierwsze ? dana czynność ujęta jest w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, po drugie ? czynność została wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem działa jako podatnik VAT.

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych (art. 15 ust. 6 ustawy o VAT).

Unormowanie to pozostaje w zgodzie z art. 13 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, s. 1 ze zm.), który stwierdza, iż krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego, nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powołanych przepisów wynika, iż organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają z tego tytułu należności, opłaty lub składki. Organy te są natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Generalnie zatem wyłączone od opodatkowania podatkiem od towarów i usług są czynności wykonywane przez podmioty prawa publicznego (organy władzy publicznej i urzędy obsługujące te organy) w ramach sprawowanego przez nie władztwa publicznego.

Ustawa o podatku od towarów i usług nie definiuje pojęcia organu władzy publicznej, jak i urzędów obsługujących te organy, odwołując się jedynie do odrębnych przepisów nakładających obowiązek realizacji zadań o charakterze publicznym na te organy.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), powiat jako osoba prawna wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Z regulacji art. 4 ust. 1 pkt 6 i 9 tej ustawy wynika, że powiat wykonuje także określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, w tym w zakresie:

  • transportu zbiorowego i dróg publicznych,
  • geodezji, kartografii i katastru.

W odniesieniu do czynności z zakresu usług komunikacyjnych. tj. wydawania dowodów rejestracyjnych, prawa jazdy, pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych i opłat ewidencyjnych wskazać należy, iż stosownie do przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 1137 ze zm.):

  • rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana, z zastrzeżeniem ust. 2-5 (art. 73 ust. 1),
  • czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (art. 74 ust. 1),
  • dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, zalegalizowane tablice (tablica) rejestracyjne i nalepka kontrolna są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłatę oraz opłatę ewidencyjną pobiera organ dokonujący dokonał rejestracji (art. 75 ust. 2 ustawy).
  • kartę pojazdu dla pojazdu samochodowego, innego niż określony w ust. 1, wydaje, za opłatą i po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej, właściwy w sprawach rejestracji starosta przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem pojazdów zabytkowych i pojazdów, o których mowa w art. 73 ust. 2a, 2b i 4 (art. 77 ust. 3),
  • organ właściwy w sprawach rejestracji legalizuje tablice rejestracyjne, umieszczając na nich znak legalizacyjny (art. 75b).

Czynności te są odpłatne, a wysokość opłat wynika odpowiednio z:

  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. Nr 230, poz. 2302 ze zm.),
  • rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz. U. Nr 59, poz. 421).
  • rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 kwietnia 2012r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. z 2012r., poz. 447).

Natomiast w odniesieniu do czynności geodezyjnych i kartograficznych wskazać należy, że zgodnie z art. 6a ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.), Służbę Geodezyjną i Kartograficzną stanowią organy administracji geodezyjnej i kartograficznej, w tym: starosta wykonujący zadania przy pomocy geodety powiatowego wchodzącego w skład starostwa powiatowego.

Zadania organów określonych w ust. 1 pkt 2 wykonywane są jako zadania z zakresu administracji rządowej (art. 6a ust. 3 cyt. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne).

Na podstawie art. 40 ust. 3c ww. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, udostępnianie danych i informacji zgromadzonych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b, standardowych opracowań kartograficznych, o których mowa w art. 4 ust. 1e, oraz innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a także wykonywanie czynności związanych z udostępnianiem tych informacji, opracowań i materiałów zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym oraz wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego jest odpłatne, z zastrzeżeniem ust. 3d oraz art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010r. o infrastrukturze informacji przestrzennej i art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Wysokość tych opłat jest ściśle określona w przepisach i wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także za wykonanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37, poz. 333), wydanego na podstawie art. 40 ust. 5 pkt 1 lit. b ww. ustawy.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca wykonuje czynności związane z prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie zasobów powiatowych, kontrolę opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom, osobom prawnym i fizycznym a także wykonuje wyrysy i wypisy z operatu ewidencyjnego.

Ponadto dokonuje rejestracji pojazdów i w tym zakresie wydaje dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne i nalepki kontrolne.

Za ww. czynności pobiera opłaty na podstawie wskazanych we wniosku przepisów.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że wykonywane przez starostę jako organ władzy publicznej czynności, tj.:

  • czynności wydawania dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych, i nalepek kontrolnych,
  • czynności związane z prowadzeniom państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrolę opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom, osobom, prawnym i fizycznym, a także wykonywanie wyrysów i wypisów operatu geodezyjnego,

należą do kategorii spraw z zakresu administracji publicznej, które zostały nałożone stosownymi przepisami prawa i objęte są regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.

W kontekście powyższego należy uznać, Wnioskodawca, jako organ władzy publicznej, w zakresie w jakim realizuje zadania z zakresu administracji publicznej, nałożone odrębnymi przepisami prawa, jest objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, a wykonywanie przedmiotowych czynności, w przypadkach o których mowa powyżej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem opłaty pobierane za ww. czynności, w wysokości określonej powołanymi aktami prawnymi nie są objęte podatkiem od towarów i usług.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy, że odpłatne czynności komunikacyjne i geodezyjne podlegają ustawie o VAT i są zwolnione od podatku od towarów i usług należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. organ pragnie zauważyć, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii ujmowania w deklaracji VAT-7, będących przedmiotem zapytania, czynności, gdyż w piśmie z dnia 4 stycznia 2013r. znak: IBPP/443-1064/12/BW (stanowiącym wezwanie do uzupełnienia wniosku) wezwano Wnioskodawcę do udzielenia wyjaśnień, czy w związku z przedstawionym pytaniem oczekuje interpretacji również w zakresie wykazywania tych czynności w deklaracji VAT-7 i jeżeli tak to Wnioskodawca winien przedstawić w tym zakresie własne stanowisko, a Wnioskodawca nie udzielił odpowiedzi w tej kwestii oraz nie przedstawił własnego stanowiska.

Ponadto należy zauważyć, iż odpowiedź na pytanie w kwestii opodatkowania opłat, których wysokość reguluje Zarządzenie Starosty, stawką 23%, w szczególności opłat:

  • za wykonywanie kopii dokumentów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  • za wyplot lub wydruk mapy numerycznej,
  • za czynności związane z uzgadnianiem projektowanych lokalizacji budynków, budowli i urządzeń budowlanych w ramach jednej dokumentacji projektowej,
  • za usługę nanoszenia uzgodnionych projektów archiwalnych na matrycy do celów projektowych,

będzie przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika