Prawidłowość wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowych (...)

Prawidłowość wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. organu w dniu 8 grudnia 2011r., uzupełnionym pismem z dnia 7 lutego 2012r. (data wpływu 15 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów.

W związku z wezwaniem z dnia 30 stycznia 2012r. nr IBPP2/443-1299/11/ICz Wnioskodawca dokonał uzupełnienia wniosku poprzez wniesienie w dniu 7 lutego 2012r. opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje czynności wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, które wymagają dokumentowania fakturami wewnętrznymi. Obecnie Spółka drukuje wystawione faktury wewnętrzne. Przechowywanie kopii faktur w postaci papierowej obciąża Spółkę dodatkowymi czynnościami administracyjnymi i powoduje problemy z archiwizowaniem znacznej ilości dokumentów. Spółka prowadzi księgi rachunkowe w zintegrowanym systemie zarządzania przedsiębiorstwem klasy MRP/ERP. System zapewnia największe możliwe bezpieczeństwo pracy oraz dużą szybkość wykonywania wszystkich operacji. Jednostka, poprzez zastosowanie odpowiednich regulacji wewnętrznych, zabezpiecza swoje dane księgowe przed kradzieżą zniszczeniem, nieuprawnionym wykorzystaniem lub zniekształceniem. Archiwizacja danych odbywa się codziennie po zakończeniu pracy w systemie, a na koniec roku dane kopiowane są dodatkowo na inny nośnik informacji. Faktury wewnętrzne dotyczące wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów są wystawiane w systemie finansowo - księgowym poprzez zastosowanie odpowiedniej funkcji umożliwiającej powiązanie z dokumentem źródłowym. Przy wystawieniu faktury wewnętrznej system automatycznie dekretuje dokument na konta księgowe wskazane przy konfiguracji systemu. Wystawiona faktura zostaje też automatycznie umieszczona w rejestrze faktur. Wszelkie błędy popełnione przy wprowadzaniu dokumentów do systemu mogą zostać poprawione tylko poprzez wprowadzenie dokumentów korygujących. Operator nie ma możliwości dokonywania zmian danych na wystawionym w systemie dokumencie. Wykorzystywany przez Spółkę system finansowo - księgowy umożliwia wyszukiwanie wystawionych faktur wewnętrznych poprzez powołanie się na numer konkretnej faktury wewnętrznej, jak również poprzez powołanie się na numer dokumentu źródłowego, na podstawie którego wystawiono fakturę wewnętrzną. Na wystawianych fakturach wewnętrznych zamieszczane są wszelkie elementy wymienione w § 5 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków przewidzianych w § 24 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 68, poz. 360). Wnioskodawca planuje rozpocząć przechowywanie wystawionych faktur wewnętrznych z tytułu wewnątrzwpólnotowych nabyć towarów w formie elektronicznej, tj. bez konieczności ich drukowania. Faktury nie będą opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, a ich przechowywanie i archiwizowanie w systemie księgowym będzie umożliwiało wydruk do pliku HTML. Dodatkowo, wykonywany będzie wydruk zestawienia wystawianych faktur wewnętrznych, celem archiwizacji z pozostałą dokumentacją podatkową. Sposób przechowywania będzie umożliwiał na żądanie organu pełny i ciągły dostęp drogą elektroniczną do tych faktur oraz przetwarzanie danych w nich zawartych. System finansowo - księgowy wykorzystywany przez Spółkę zapewnia integralność treści i czytelność faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego oraz łatwe ich odszukanie. Procedura przechowywania faktur nie doprowadzi do zmiany formatu na inny niż ten, w którym była wystawiona.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy proponowana forma wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów, tj. bez konieczności wykonywania wydruku w formie papierowej, jest dopuszczalna w świetle obowiązujących przepisów...

Zdaniem Wnioskodawcy wyżej wymieniony sposób przechowywania faktur wewnętrznych jest prawidłowy. Zgodnie z art. 106 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze. Zgodnie z § 21 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 68, poz. 360), podatnicy są obowiązani przechowywać faktury oraz faktury korygujące, a także duplikaty tych dokumentów, do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Podatnicy przechowują faktury, faktury korygujące, a także duplikaty tych dokumentów, w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający:

  1. autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego,
  2. łatwe ich odszukanie,
  3. organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do faktur, a w przypadku faktur przechowywanych w formie elektronicznej umożliwiający tym organom również przetwarzanie danych w nich zawartych.

W myśl § 24 rozporządzenia przepisy § 5, 9-14,16,17,21 i 21a stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy o VAT.

Przepisy w sprawie faktur nie określają w jakiej formie należy sporządzać fakturę wewnętrzną i w jakiej formie ją przechowywać. W § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. nr 68, poz. 360), stwierdza się jedynie, że faktury wewnętrzne należy wystawić w 1 egzemplarzu i należy przechowywać wraz z całą dokumentacją dotyczącą podatku.

Ponadto przepisy nie narzucają podatnikom żadnej szczególnej technologii fakturowania elektronicznego. Użyte w przepisie określenie 'w dowolny sposób' przesądza zatem, że podatnik ma prawo także przechowywać faktury w wersji elektronicznej, oczywiście przy spełnieniu wymogów niezbędnych do zachowania autentyczości pochodzenia faktury i integralności danych. Autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury można gwarantować według metody określonej przez podatnika, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę. Należy zauważyć, że faktura wewnętrzna, dokumentująca wewnątrzwpólnotowe nabycie towarów, w odróżnieniu od pozostałych faktur, nie stanowi dokumentu uprawniającego do odliczenia podatku naliczonego, a pełni jedynie rolę dokumentu o charakterze ewidencyjnym, służącego potrzebom wystawcy - co stwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej IBPP3/443-62/09/PK z dnia 20 marca 2009r. Tymczasem przechowywanie kopii faktur w postaci papierowej obciąża Spółkę dodatkowymi czynnościami administracyjnymi i powoduje problemy z magazynowaniem znacznej ilości dokumentów. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (sygnatura akt III SA/Wa 2317/10) przepis § 21 ust. 1 i 2 rozporządzenia stosuje się także odpowiednio do faktur wewnętrznych, których w świetle powyższego podatnik nie ma obowiązku drukować i przechowywać w wersji papierowej.

Dodatkowo sposób przechowywania dokumentacji podatkowej został określony w ustawie o rachunkowości z dnia 29 września 1994r. (tj. z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 ze zm.). Zgodnie z art. 71 ust 1 ww. ustawy dokumentację, o której mowa w art. 10 ust. 1, księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty inwentaryzacyjne i sprawozdania finansowe, zwane dalej także 'zbiorami', należy przechowywać w należyty sposób i chronić przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Stosownie do art. 20 ust. 2 pkt 3 ustawy o rachunkowości podstawą zapisów w księgach rachunkowych są dowody księgowe stwierdzające dokonanie operacji gospodarczej, zwane dalej 'dowodami źródłowymi', w tym, wewnętrzne - dotyczące operacji wewnątrz jednostki. Tym samym za dowody księgowe należy uznać również faktury wewnętrzne.

W myśl art. 73 ust. 1 i ust. 2 ustawy o rachunkowości dowody księgowe i dokumenty inwentaryzacyjne przechowuje się w siedzibie jednostki lub oddziałów (zakładów), z zastrzeżeniem ust. 4, w oryginalnej postaci, w ustalonym porządku dostosowanym do sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w podziale na okresy sprawozdawcze, w sposób pozwalający na ich łatwe odszukanie. Roczne zbiory dowodów księgowych i dokumentów inwentaryzacyjnych oznacza się określeniem nazwy ich rodzaju oraz symbolem końcowych lat i końcowych numerów w zbiorze. Z wyłączeniem dokumentów dotyczących przeniesienia praw majątkowych do nieruchomości, powierzenia odpowiedzialności za składniki aktywów, znaczących umów i innych ważnych dokumentów określonych przez kierownika jednostki, po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego treść dowodów księgowych może być przeniesiona na informatyczne nośniki danych, pozwalające zachować w trwałej postaci zawartość dowodów. Warunkiem stosowania tej metody przechowywania danych jest posiadanie urządzeń pozwalających na odtworzenie dowodów w postaci wydruku, o ile inne przepisy nie stanowią inaczej.

Podsumowując, w sytuacji, gdy przepisy pozwalają przechowywać fakturę wewnętrzną w wersji elektronicznej, a regulacje w zakresie wystawiania faktur wewnętrznych nie przeciwstawiają się wystawianiu i przechowywaniu przedmiotowych faktur w formie zapisu elektronicznego, to nie ma przeciwwskazań do tego, aby faktury wewnętrzne wystawiać i przechowywać w odpowiednio zabezpieczonym systemie księgowym bez konieczności wykonywania ich wydruków.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą o VAT, wskazuje, iż podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Stosownie do art. 106 ust. 7 ustawy, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

W dniu 17 grudnia 2010r. Minister Finansów wydał rozporządzenie w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 249, poz. 1661).

W myśl § 6 tego rozporządzenia, faktury przesłane drogą elektroniczną są przechowywane w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający:

  1. autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
  2. łatwe ich odszukanie;
  3. organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do faktur.

Faktura wewnętrzna winna być wystawiona zgodnie regulacjami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360).

Jednocześnie w myśl § 21 powołanego rozporządzenia:

  1. Podatnicy są obowiązani przechowywać faktury oraz faktury korygujące, a także duplikaty tych dokumentów, do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
  2. Podatnicy przechowują faktury, faktury korygujące, a także duplikaty tych dokumentów, w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający:
    1. autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego,
    2. łatwe ich odszukanie,
    3. organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do faktur, a w przypadku faktur przechowywanych w formie elektronicznej umożliwiający tym organom również przetwarzanie danych w nich zawartych.
  3. Autentyczność pochodzenia, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury.
  4. Integralność treści, o której mowa w ust. 2 pkt


W myśl § 24 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, przepisy § 5, 9-14, 16, 17, 21 i 22 stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy, z tym że w przypadku:

  1. czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 usta. 2 ustawy, gdy brak jest konkretnego nabywcy towaru lub usługi, faktura nie zawiera danych dotyczących tego nabywcy oraz kwoty należnej z tytułu wykonywania tych czynności;
  2. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów dla której podatnikiem jest ich nabywca oraz świadczenia usług, dla których podatnikiem jest ich usługobiorca, faktury mogą nie zawierać numeru identyfikacji numeru identyfikacji podatkowej kontrahenta.

Stosownie do § 24 ust. 2 ww. rozporządzenia, faktury o których mowa w ust. 1, można wystawiać w 1 egzemplarzu i należy przechowywać wraz z całą dokumentacją.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje czynności wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, które wymagają dokumentowania fakturami wewnętrznymi. Obecnie Spółka drukuje wystawione faktury wewnętrzne. Przechowywanie kopii faktur w postaci papierowej obciąża Spółkę dodatkowymi czynnościami administracyjnymi i powoduje problemy z archiwizowaniem znacznej ilości dokumentów. Spółka prowadzi księgi rachunkowe w zintegrowanym systemie zarządzania przedsiębiorstwem klasy MRP/ERP. System zapewnia największe możliwe bezpieczeństwo pracy oraz dużą szybkość wykonywania wszystkich operacji. Jednostka, poprzez zastosowanie odpowiednich regulacji wewnętrznych, zabezpiecza swoje dane księgowe przed kradzieżą zniszczeniem, nieuprawnionym wykorzystaniem lub zniekształceniem. Archiwizacja danych odbywa się codziennie po zakończeniu pracy w systemie, a na koniec roku dane kopiowane są dodatkowo na inny nośnik informacji. Faktury wewnętrzne dotyczące wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów są wystawiane w systemie finansowo - księgowym poprzez zastosowanie odpowiedniej funkcji umożliwiającej powiązanie z dokumentem źródłowym. Przy wystawieniu faktury wewnętrznej system automatycznie dekretuje dokument na konta księgowe wskazane przy konfiguracji systemu. Wystawiona faktura zostaje też automatycznie umieszczona w rejestrze faktur. Wszelkie błędy popełnione przy wprowadzaniu dokumentów do systemu mogą zostać poprawione tylko poprzez wprowadzenie dokumentów korygujących. Operator nie ma możliwości dokonywania zmian danych na wystawionym w systemie dokumencie. Wykorzystywany przez Spółkę system finansowo - księgowy umożliwia wyszukiwanie wystawionych faktur wewnętrznych poprzez powołanie się na numer konkretnej faktury wewnętrznej, jak również poprzez powołanie się na numer dokumentu źródłowego, na podstawie którego wystawiono fakturę wewnętrzną. Na wystawianych fakturach wewnętrznych zamieszczane są wszelkie elementy wymienione w § 5 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków przewidzianych w § 24 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. Wnioskodawca planuje rozpocząć przechowywanie wystawionych faktur wewnętrznych z tytułu wewnątrzwpólnotowych nabyć towarów w formie elektronicznej, tj. bez konieczności ich drukowania. Faktury nie będą opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, a ich przechowywanie i archiwizowanie w systemie księgowym będzie umożliwiało wydruk do pliku HTML. Dodatkowo, wykonywany będzie wydruk zestawienia wystawianych faktur wewnętrznych, celem archiwizacji z pozostałą dokumentacją podatkową. Sposób przechowywania będzie umożliwiał na żądanie organu pełny i ciągły dostęp drogą elektroniczną do tych faktur oraz przetwarzanie danych w nich zawartych. System finansowo - księgowy wykorzystywany przez Spółkę zapewnia integralność treści i czytelność faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego oraz łatwe ich odszukanie. Procedura przechowywania faktur nie doprowadzi do zmiany formatu na inny niż ten, w którym była wystawiona.

Należy zauważyć, że faktura wewnętrzna dokumentująca wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, w odróżnieniu od faktury ?zwykłej? pełni głównie rolę dokumentu o charakterze ewidencyjnym. Ponadto faktura wewnętrzna w odróżnieniu od faktury ?zwykłej?, służy jedynie podmiotowi który ją wystawia. A zatem odnosząc odpowiednio przepisy w zakresie wystawiania faktur do faktur wewnętrznych należy stwierdzić, iż w tym przypadku pojęcie ?wystawić fakturę? należy rozumieć jako samo jej sporządzenie i jej zachowanie.

Należy zauważyć, że przepisy w sprawie faktur nie określają w jakiej formie należy sporządzić fakturę wewnętrzną oraz w jakiej formie ją przechowywać. Ponadto ustawodawca w obowiązujących przepisach nie określił formy przechowywania faktur VAT przesyłanych drogą elektroniczną, wprowadził natomiast dowolność sposobu przechowywania tych dokumentów. Zatem faktury wystawione w opisany we wniosku sposób mogą być przechowywane w takiej formie jak proponuje Wnioskodawca, pod warunkiem jednak zapewnienia:

  • autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
  • łatwego ich odszukania;
  • organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłocznego dostępu do faktur.

Biorąc pod uwagę powołane wyżej przepisy należy stwierdzić, iż obecnie obowiązujące regulacje prawne dopuszczają możliwość wystawiania i przechowywania faktur wewnętrznych dotyczących wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w formie elektronicznej.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy, iż gdy przepisy pozwalają przechowywać fakturę wewnętrzną w wersji elektronicznej, a regulacje w zakresie wystawiania faktur wewnętrznych nie przeciwstawiają się wystawianiu i przechowywaniu przedmiotowych faktur w formie zapisu elektronicznego, to nie ma przeciwwskazań do tego, aby faktury wewnętrzne wystawiać i przechowywać w odpowiednio zabezpieczonym systemie księgowym bez konieczności wykonywania ich wydruków, należało uznać za prawidłowe.

Ponadto zauważa się, iż w zakresie, w jakim stanowisko Wnioskodawcy odnosi się do przepisów ustawy o rachunkowości, będzie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika