Czy montaż przez producenta innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych (...)

Czy montaż przez producenta innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych na który jest zawarta jedna umowa przewidująca wynagrodzenie ryczałtowe jest opodatkowany stawką 7% i czy są to usługi (roboty budowlano-montażowe, remonty) w stosunku do których jest ustalany szczególny obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt. 2d ustawy o podatku od towarów i usług, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi, czy też jest to dostawa towarów i jest ustalany obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych tj. zgodnie z art. 19 ust. 1 z zastrzeżeniem ust. 4 ustawy?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Przedsiębiorstwa Wielobranżowego, przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2008r. (data wpływu 16 grudnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 marca 2009r. (data wpływu 16 marca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy montaż przez producenta innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych na który jest zawarta jedna umowa przewidująca wynagrodzenie ryczałtowe jest opodatkowany stawką 7% i czy są to usługi (roboty budowlano-montażowe, remonty) w stosunku do których jest ustalany szczególny obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2d ustawy o podatku od towarów i usług, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi, czy też jest to dostawa towarów i jest ustalany obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych tj. zgodnie z art. 19 ust. 1 z zastrzeżeniem ust. 4 ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2008r został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy montaż przez producenta innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych na który jest zawarta jedna umowa przewidująca wynagrodzenie ryczałtowe jest opodatkowany stawką 7% i czy są to usługi (roboty budowlano-montażowe, remonty) w stosunku do których jest ustalany szczególny obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2d ustawy o podatku od towarów i usług, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi, czy też jest to dostawa towarów i jest ustalany obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych tj. zgodnie z art. 19 ust. 1 z zastrzeżeniem ust. 4 ustawy

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 marca 2009r. (data wpływu 16 marca 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 2 marca 2009r. znak: IBPP2/443-1161/08/BW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca wskazał, że będzie producentem oprócz drzwi i okien aluminiowych i stalowych innych wyrobów np. daszków stalowych i aluminiowych, gablot reklamowych.

Kontrahenci będą zlecać jego firmie wykonanie wyżej wymienionych wyrobów wraz z ich montażem (na zamawiane wyroby i ich montaż będą zawierane umowy lub też przyjmowane zlecenia).

Montaż wyrobów będzie wykonywany przez jego pracowników oraz firmy zewnętrzne na zasadzie podwykonawstwa z uwagi na ograniczone moce produkcyjne.

Po zakończeniu robót polegających na montażu wyżej wymienionych towarów będą sporządzane protokoły odbioru robót i następnie będą wystawiane faktury VAT dla zamawiających.

Montaże powyższych wyrobów będą wykonywane w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.

Natomiast w piśmie z dnia 9 marca 2009r. (stanowiącym uzupełnienie wniosku) Wnioskodawca wskazał symbole PKWiU dotyczące montażu wyrobów własnych (innych niż okna i drzwi) montowanych w budynkach i lokalach mieszkalnych:

  • roboty instalacyjne pozostałe gdzie indziej niesklasyfikowane ? symbol PKWiU 45.34.32.

Ponadto Wnioskodawca wskazał symbole PKOB budynków mieszkalnych w których będzie dokonywany montaż własnych wyrobów i zakupionych towarów obcych:

  • budynki mieszkalne ? PKOB 11,
  • lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych ? PKOB 12,
  • obiekty sklasyfikowane w PKOB w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych.

Wnioskodawca wskazał także, że umowy są zawierane na wykonanie robót budowlano-montażowych. Faktury będą wystawiane na wykonanie usług budowlano-montażowych (nie jest wykazywana odrębnie dostawa towarów).

Ponadto Wnioskodawca poinformował, że podwykonawcy nie wchodzą w żadne bezpośrednie relacje z klientami. W każdym przypadku jego firma jest wykonawcą całości świadczenia.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy montaż przez producenta innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych na który jest zawarta jedna umowa przewidująca wynagrodzenie ryczałtowe jest opodatkowany stawką 7% i czy są to usługi (roboty budowlano-montażowe, remonty) w stosunku do których jest ustalany szczególny obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2d ustawy o podatku od towarów i usług, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi, czy też jest to dostawa towarów i jest ustalany obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych tj. zgodnie z art. 19 ust. 1 z zastrzeżeniem ust. 4 ustawy...

Zdaniem Wnioskodawcy montaż innych wyrobów niż okna i drzwi wykonywany przez producenta w budynkach mieszkalnych jest opodatkowany stawką 7% zgodnie z art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 5 ust 1a rozporządzenia MF z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i są to usługi (roboty budowlano-montażowe, remonty) w stosunku do których jest ustalany szczególny obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2d, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi.

Wnioskodawca stwierdził, że jeśli jego stanowisko jest błędne to prosi o podanie prawidłowego sposobu postępowania co do zasad opodatkowania i ustalania obowiązku podatkowego montażu wyrobów własnych innych niż okna i drzwi (w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych).

Wnioskodawca wskazał, że jego stanowisko jest oparte na wyjaśnieniach zawartych w Leksykonie VAT 2008 str. 791. (Oficyna Wydawnicza Unimex).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast przez świadczenie usług ? w myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy ? rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 cyt. ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zatem zarówno towary jak i usługi identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Co do zasady, zgodnie z treścią art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych z załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 (?).

Zgodnie z art. 41 ust. 12 stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Art. 41 ust. 12a określa, że przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Należy także zauważyć, że w myśl art. 2 pkt 12 ustawy przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

W myśl art. 41 ust. 12b ww. ustawy do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  • budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  • lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Art. 41 ust. 12c wskazuje, iż w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Zgodnie z treścią § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 pkt 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy lub ich części, z wyjątkiem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, w zakresie w jakim wymienione roboty i remonty nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12?12c ustawy.

Zauważa się, iż powołany wyżej przepis § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług jest odpowiednikiem obowiązującego do dnia 30 listopada 2008r. przepisu § 5 ust. 1a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku VAT (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.).

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż zgodnie z art. 41 ust. 12 w związku z ust. 2 tego artykułu ustawy o VAT oraz § 6 ust. 2 cyt. rozporządzenia Ministra Finansów, 7% stawka podatku od towarów i usług, znajduje zastosowanie w odniesieniu do budowy a także robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części.

W tym miejscu należy wskazać, że w myśl przepisu § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293) do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2009r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.).

Zgodnie z tą klasyfikacją robotami budowlanymi są prace zgrupowane w dziale 45 ?Roboty budowlane?, który obejmuje:

  1. prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,
  2. prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, odbudową i remontem już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,
  3. instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Natomiast jak wynika z obowiązującej dla celów podatku VAT PKWiU roboty instalacyjne wykonywane przez producenta wyrobu silami własnymi są klasyfikowane łącznie z wyrobem w tym samym grupowaniu. Oznacza to, że jeżeli producent montuje lub instaluje własne wyroby, to czynność taka klasyfikowana może być w grupowaniu obejmującym dany wyrób.

Należy także zauważyć, iż strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia, itp.). Wyliczenie, co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych.

Jednocześnie należy zaznaczyć iż dla prawidłowego określenia wysokości podatku VAT z tytułu świadczenia wymienionych we wniosku usług, konieczna jest precyzyjna identyfikacja wyrobów i usług, zgodnie z zasadami klasyfikacji statystycznych.

Stosownie do zasad metodycznych klasyfikacji statystycznych ? na podstawie Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Z sytuacji przedstawionej we wniosku wynika, iż Wnioskodawca na podstawie zawartych umów będzie dokonywał montażu wyprodukowanych wyrobów (innych niż okna i drzwi) w budynkach mieszkalnych oznaczonych symbolem PKOB ? 11, w lokalach mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych pod symbolem PKOB 12, a także w obiektach sklasyfikowanych w PKOB w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych. Przedmiotowe czynności wykonywane będą także przez podwykonawców (nie wchodzących w żadną bezpośrednią relację gospodarczą z klientami).

Przedmiotowe czynności montażu zakupionych towarów zostały sklasyfikowane przez Wnioskodawcę według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w dziale 45 ?Roboty budowlane?, a w szczególności w grupowaniu:

  • roboty instalacyjne pozostałe gdzie indziej niesklasyfikowane PKWiU 45.34.32,

Umowy będą zawierane na wykonanie robót budowlano-montażowych i faktury będą wystawiane na wykonanie usług budowlano-montażowych.

Biorąc pod uwagę wyżej przedstawiony stan prawny należy stwierdzić, że w sytuacji, gdy przedmiotowe czynności montażu wyprodukowanych wyrobów będą wykonywane w budynkach mieszkalnych oznaczonych symbolem PKOB ? 11, w lokalach mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych pod symbolem PKOB 12, a także w obiektach sklasyfikowanych w PKOB w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych oraz faktycznie mieszczą się we wskazanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji PKWiU 45. 34.32 ? roboty instalacyjne pozostałe gdzie indziej niesklasyfikowane, to do całej wartości przedmiotowej usługi należy zastosować stawkę właściwą ze względu na rodzaj robót, w analizowanej sytuacji 7%.

W konsekwencji powyższego stanowisko Wnioskodawcy przedstawione w przedmiotowej sprawie w zakresie uznania, że opisane we wniosku czynności podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT 7% należy uznać za prawidłowe.

W tym miejscu należy podkreślić, iż fakt zaklasyfikowania budynku do określonej grupy PKOB nie stanowi jednoznacznej przesłanki do zastosowania 7% stawki podatku od towarów i usług. Zgodnie bowiem z cyt. wyżej przepisami art. 41 ust. 12 i 12a ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, stawką 7% nie są objęte lokale użytkowe.

Zatem w przypadku gdy świadczone przez Wnioskodawcę roboty polegające na montażu własnych wyrobów (innych niż okna i drzwi) wykonywane będą w lokalach użytkowych to będą podlegały opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT w wysokości 22%.

Stosownie do art. 19 ust. 1 ww. ustawy o VAT obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, to zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy o VAT, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Natomiast, w myśl art. 19 ust. 13 pkt 2d cyt. ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usług budowlanych lub budowlano-montażowych.

Ponieważ opisane we wniosku usługi montażu wyprodukowanych wyrobów (innych niż okna i drzwi) zostały zaklasyfikowane przez Wnioskodawcę w dziale PKWiU 45 ? ?Roboty budowlane?, to dla tychże czynności moment powstania obowiązku podatkowego powstaje na zasadach określonych ww. przepisem art. 19 ust. 13 pkt 2d cyt. ustawy o VAT.

W konsekwencji powyższego również za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy dotyczące ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla opisanych we wniosku czynności.

Podkreślić tutaj należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania:

  • opisanych we wniosku czynności montażu ? według PKWiU oraz
  • wskazanych we wniosku budynków- według PKOB.

Ponadto należy zaznaczyć, że interpretacja niniejsza traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego zdarzenia przyszłego (w szczególności błędnej klasyfikacji statystycznej dokonanej przez Wnioskodawcę) lub zmiany stanu prawnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach informuje, że poruszone w przedmiotowym wniosku kwestie:

  • stawki podatku VAT na wykonywane w budynkach i lokalach mieszkalnych czynności montażu przez producenta okien i drzwi i ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla tych czynności.
  • stawki podatku VAT na wykonywane w budynkach i lokalach mieszkalnych czynności montażu zakupionych towarów obcych i ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla tych czynności.
  • stawki podatku VAT na wykonywane w budynkach i lokalach mieszkalnych czynności montażu wyprodukowanych wyrobów oraz zakupionych towarów obcych (dla których to czynności zawarta jest jedna umowa przewidująca wynagrodzenie ryczałtowe) i ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla tych czynności,

będą przedmiotem odrębnych rozstrzygnięć.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika