Czy w przypadku dostawy towarów przez Kontrahentów na rzecz ich Odbiorców w Polsce z wykorzystaniem (...)

Czy w przypadku dostawy towarów przez Kontrahentów na rzecz ich Odbiorców w Polsce z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock) usługi transportowe oraz usługi pomocnicze świadczone przez Spółkę na terenie Polski będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 września 2009r. (data wpływu 11 września 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy w przypadku dostawy towarów przez Kontrahentów na rzecz ich Odbiorców w Polsce z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock) usługi transportowe oraz usługi pomocnicze świadczone przez Spółkę na terenie Polski będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2009r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy w przypadku dostawy towarów przez Kontrahentów na rzecz ich Odbiorców w Polsce z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock) usługi transportowe oraz usługi pomocnicze świadczone przez Spółkę na terenie Polski będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) jest firmą z branży logistyczno - magazynowej działającą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Kontrahenci Spółki posiadający siedzibę na terytorium Unii Europejskiej i zidentyfikowani dla celów podatku od towarów i usług w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej (dalej: Kontrahenci) zamierzają dokonywać dostaw towarów do ostatecznych odbiorców w Polsce (dalej: Odbiorcy) z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock), o których mowa w art. 2 pkt 27c ustawy z 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r., Nr 54, poz. 535, ze zm., dalej: ustawa o VAT).

W ramach dostaw towarów realizowanych przez Kontrahentów do Odbiorców za pośrednictwem magazynów konsygnacyjnych, Spółka będzie świadczyła usługi transportowe na odcinku pomiędzy magazynem a siedzibą Odbiorcy. Dodatkowo, Spółka będzie świadczyć w magazynach konsygnacyjnych usługi pomocnicze do usług transportowych związane z przechowywaniem, rozpakowywaniem, pakowaniem, załadunkiem oraz rozładunkiem dostarczanych przez Kontrahentów towarów. Powyższe usługi będą świadczone przez Wnioskodawcę w ramach dostaw towarów realizowanych przez Kontrahentów na podstawie kontraktów wiążących Kontrahentów z Odbiorcami. Świadcząc przedmiotowe usługi Wnioskodawca będzie działał na zlecenie Kontrahentów, tj. faktury VAT dokumentujące usługi transportowe oraz pomocnicze będą wystawiane przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahentów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku dostawy towarów przez Kontrahentów na rzecz ich Odbiorców w Polsce z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock) usługi transportowe oraz usługi pomocnicze świadczone przez Spółkę na terenie Polski będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce...

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez Spółkę usługi transportowe oraz usługi pomocnicze nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce. Poniżej Spółka przedstawia argumentację przemawiająca za prawidłowością prezentowanego stanowiska.

1.Usługi transportowe

Zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy o VAT, w przypadku świadczenia usług transportowych miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie odbywa się transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości, z zastrzeżeniem art. 28 ustawy o VAT, który przewiduje szczególne zasady opodatkowania tzw. wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów (dalej: WUTT). Przez WUTT rozumie się transport towarów, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce odpowiednio na terytorium dwóch różnych państw członkowskich. Jak stanowi art. 28 ust. 2 ustawy o VAT, za WUTT uznaje się również usługę transportu, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce na terytorium jednego państwa członkowskiego, jeżeli bezpośrednio jest związana z WUTT. Zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o VAT, miejscem świadczenia WUTT jest miejsce, gdzie transport towarów się rozpoczyna. Jeżeli jednak nabywca WUTT podał dla tej czynności świadczącemu numer, pod którym jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia transportu, miejscem świadczenia usługi jest terytorium państwa członkowskiego, które wydało nabywcy ten numer.

Z powyższego wynika, że usługi transportu świadczone na terytorium Polski nie będą podlegały opodatkowaniu VAT w Polsce, jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

  1. usługa transportu jest związana z WUTT,
  2. usługa transportu jest świadczona na rzecz podatnika VAT UE,
  3. nabywca usługi podał świadczącemu usługę numer dla potrzeb podatku od towarów i usług, który został wydany w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej.

W świetle zaprezentowanego stanu faktycznego oraz przytoczonych regulacji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że świadczone przez Spółkę na rzecz Kontrahentów usługi transportu towarów z magazynu konsygnacyjnego zlokalizowanego na terenie Polski do Odbiorcy będą stanowić WUTT. Usługi transportowe będą bowiem świadczone przez Spółkę w ramach dostawy pomiędzy Kontrahentem a Odbiorcą. Usługi te będą zatem stanowiły element kompleksowej usługi dostawy towarów, a transport towarów na odcinku pomiędzy magazynem konsygnacyjnym a siedzibą Odbiorcy będzie stanowił kontynuację transportu rozpoczętego w kraju Kontrahenta lub innym kraju Unii Europejskiej. Spółka będzie jednocześnie dysponowała listem przewozowym CMR wraz ze szczegółową specyfikacją towarów (packing list). Na podstawie powyższej specyfikacji i wewnętrznej dokumentacji magazynowej Spółka będzie w stanie jednoznacznie określić miejsce przeznaczenia i Odbiorcę poszczególnych sztuk towarów dostarczanych przez Kontrahentów. Spółka będzie zatem w stanie wykazać bezpośredni związek świadczonych usług transportowych z WUTT. W konsekwencji, według Wnioskodawcy, pierwszy z wymienionych powyżej warunków zostanie spełniony.

Zdaniem Wnioskodawcy, spełnione zostaną również warunek drugi i trzeci, gdyż Kontrahenci posiadają status podatników podatku od wartości dodanej na terytorium innego państwa Unii Europejskiej niż Polska i podadzą Spółce numer identyfikacyjny nadany przez organ podatkowy w tym kraju. W rezultacie, miejscem świadczenia usługi i miejscem jej opodatkowania nie będzie terytorium Polski, lecz terytorium państwa, które wydało podany przez Kontrahenta numer.

Zaprezentowane powyżej przez Wnioskodawcę stanowisko jest powszechnie przyjmowane w wiążących interpretacjach przepisów prawa podatkowego wydawanych w indywidualnych sprawach podatników. Przykładowo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 10 lutego 2009 r. (sygn. IPPP2/443-1804/08-2/PW) wydanej na tle stanu faktycznego, w którym polska spółka działając na zlecenie firmy litewskiej dokonywała transportu towarów na terytorium Polski wskazał, że ?w sytuacji gdy kontrahentem podatnika świadczącego usługą wewnątrzwspólnotowego transportu towarów jest podatnik, który poda numer identyfikacyjny nadany mu przez organ podatkowy w kraju UE innym niż kraj rozpoczęcia transportu towarów, miejscem opodatkowania usługi będzie terytorium kraju, które kontrahent wskazał jako miejsce swojej rejestracji (...) Spółka, która w przedmiotowej sprawie rozpoznaje transport wykonywany przez siebie na terytorium kraju za składową wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów obowiązana jest przestrzegać warunków prawidłowego wystawiania faktur określonych w tych przepisach. Tym samym, jeśli Spółka spełnia warunki określone w przepisach art. 28 ustawy o VAT i posiada jednoznaczne dowody potwierdzające, że transportowany w kraju towar jest bezpośrednio związany z wewnątrzwspółnotową usługą transportu, to uznać należy, że czynności wykonywane przez Spółkę mają charakter usług transportu wewnątrzwspółnotowego i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce'. (Podobne Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu w interpretacji z 6 sierpnia 2007 r., sygn. ZP/443-93/1/07; Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w interpretacji z 2 sierpnia 2007 r., sygn. 1472/RPP1/443-145/07/MIRT; Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu z 5 czerwca 2007 r., sygn. 1473/WW443-32/07/GW). W sytuacji Spółki, wszystkie opisane powyżej przesłanki według Wnioskodawcy, są spełnione. Usługi transportowe świadczone przez Spółkę na zlecenie zagranicznych Kontrahentów na terytorium Polski stanowią część WUTT. Spółka posiadać będzie dowody jednoznacznie potwierdzające związek pomiędzy dokonywanym transportem a WUTT, tj. list przewozowy CMR wraz ze szczegółową specyfikacją towarów (packing list), które w połączeniu z wewnętrzną dokumentacją magazynową pozwolą na jednoznaczne określenie, które towary są transportowane w ramach dostawy od Kontrahentów do Odbiorców.

Podobny pogląd wyraził Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 31 sierpnia 2007r. (sygn. 1471/VURl/443-77/2/07/IK) uznając, że ?każdy z etapów wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów wykonywany w całości na terytorium konkretnego państwa członkowskiego spełnia definicje wyrażoną w art. 28 ust. 2 i w konsekwencji, gdy nabywca tej usługi podał usługodawcy numer, pod którym jest zidentyfikowany dla celów VAT w innym państwie członkowskim, usługa będzie opodatkowana w kraju, który wydał nabywcy ten numer (...) usługa transportu towarów wykonana w całości na terenie jednego kraju członkowskiego, a dotycząca przemieszczenia tych towarów z terytorium innego państwa członkowskiego UE na terytorium drugiego państwa członkowskiego stanowi część wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów. W przypadku gdy nabywca usługi podał dla tej czynności numer, pod którym jest zidentyfikowany dla celów VAT lub podatku od wartości dodanej w innym kraju UE niż państwo członkowskie rozpoczęcia usługi transportu, której mowa w cyt. wyżej ust. 1 i 2 art. 28 ustawy, będzie opodatkowany w państwie, które wydało nabywcy ten numer, zgodnie z art. 28 ust. 3 ustawy o VAT'.

W ocenie Wnioskodawcy, wyświadczenie przedmiotowych usług transportowych przez Spółkę po pobraniu towarów z magazynu konsygnacyjnego, nie warunkuje możliwości uznania świadczonych usług za usługi związane z WUTT. Ustawodawca nie uzależnia bowiem zastosowania przywołanego powyżej art. 28 ust. 2 ustawy o VAT od tego, czy usługi transportowe zostały wykonane przed czy po rozpoznaniu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w Polsce. Istotny jest związek świadczonych usług z WUTT, a jak wyżej wykazano w analizowanej sytuacji związek ten jest niewątpliwy. W przedmiotowym przypadku chodzi bowiem o transport towarów od Kontrahentów z innych krajów Unii Europejskiej do Odbiorców w Polsce za pośrednictwem magazynu konsygnacyjnego położonego w Polsce. W konsekwencji, biorąc pod uwagę fakt, że usługi transportu towarów świadczone będą na rzecz Kontrahentów z innych krajów Unii Europejskiej, którzy podadzą Spółce numery, dla których zostali zidentyfikowani w tych państwach dla celów podatku od towarów i usług, Wnioskodawca będzie uprawniony do wystawienia dokumentującej przedmiotowe usługi faktury bez wykazywania podatku VAT.

2.Usługi pomocnicze

Zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o VAT w przypadku świadczenia usług pomocniczych do usług transportowych, takich jak załadunek, rozładunek, przeładunek i podobne czynności, miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie usługi są faktycznie świadczone, z zastrzeżeniem art. 28 ustawy o VAT. Stosownie do art. 28 ust. 4 ustawy o VAT usługi pomocnicze do usług transportowych podlegają opodatkowaniu w kraju nabywcy tych usług w przypadku, gdy są one bezpośrednio związane z WUTT, a nabywca usługi podał usługodawcy numer, pod którym jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia transportu.

Zdaniem Wnioskodawcy, z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka będzie świadczyła na rzecz Kontrahentów usługi pomocnicze związane z transportem towarów z terytorium Unii Europejskiej do Odbiorców na terytorium Polski. Usługi te będą polegały na magazynowaniu, rozładowywaniu, załadowywaniu i pakowaniu towarów. Kontrahent będzie podawał Spółce numer identyfikacyjny dla celów podatku od towarów i usług wydany w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej.

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy, świadczone przez Spółkę usługi pomocnicze do usług transportowych wykonywanych przez Spółkę nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, a Spółka nie powinna wykazywać kwoty podatku należnego na fakturach VAT dokumentujących przedmiotowe usługi.

Powyższe stanowisko potwierdzane jest także w interpretacjach przepisów prawa podatkowego wydawanych przez organy podatkowe. Jak wskazał Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 2 sierpnia 2007r. (sygn. 1472/RPP1/443-145/07/MIRT) ?usługi magazynowania, rozładunku, komplementacji dostaw, a następnie załadunku na inne środki transportu świadczone przez Podatnika w ramach dostawy towarów od czeskiego kontrahenta Spółki do polskich odbiorców mieszczą się w ramach usług pomocniczych do usług transportowych oraz są bezpośrednio związane z wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów. Tak więc na podstawie art. 28 ust. 4 ustawy o VAT miejscem ich świadczenia jest terytorium Czech. Reasumując należy stwierdzić, że miejscem świadczenia przedmiotowych usług jest terytorium Czech, w związku z czym nie podlegają one opodatkowaniu na terytorium kraju '.

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego i prawnego oraz interpretacji organów podatkowych należy uznać, że w przypadku otrzymania od Kontrahentów numerów, pod którymi są oni zidentyfikowani dla celów podatku od towarów i usług w innym państwie Unii Europejskiej usługi transportowe związane z WUTT świadczone na rzecz Kontrahentów na terytorium kraju, jak również związane z nimi usługi pomocnicze nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  • odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  • eksport towarów;
  • import towarów;
  • wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  • wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Kwestią zasadniczą w przypadku świadczenia usług transportowych lub też związanych z transportem towarów miedzy poszczególnymi krajami członkowskimi jest ustalenie miejsca świadczenia tych usług.

Zgodnie z generalną zasadą dotyczącą ustalenia miejsca świadczenia usług transportowych wyrażoną w art. 27 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT w przypadku świadczenia usług transportowych miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie odbywa się transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości, z zastrzeżeniem art. 28.

Stosownie do art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o VAT, w przypadku świadczenia usług pomocniczych do usług transportowych, takich jak załadunek, rozładunek, przeładunek i podobne czynności, miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie usługi są faktycznie świadczone, z zastrzeżeniem art. 28.

Unormowanie art. 28 ust. 1 ustawy o VAT odnosi się do szczególnego rodzaju usługi transportowej w przypadku transportu towarów, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce odpowiednio na terytorium dwóch różnych państw członkowskich, zwanego dalej 'wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów', miejscem świadczenia usługi jest miejsce, gdzie transport towarów się rozpoczyna, z zastrzeżeniem ust. 3.

Za wewnątrzwspólnotową usługę transportu towarów rozumie się również usługę transportu, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce na terytorium jednego państwa członkowskiego, jeżeli bezpośrednio jest związana z wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów ? art. 28 ust. 2 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 28 ust. 3 ustawy o VAT, w przypadku gdy nabywca usługi, o której mowa w ust. 1 i 2, podał dla tej czynności świadczącemu wewnątrzwspólnotową usługę transportu towarów numer, pod którym jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia transportu, miejscem świadczenia usługi jest terytorium państwa członkowskiego, które wydało nabywcy ten numer.

W myśl art. 28 ust. 4 ustawy o VAT przepis ust. 3 stosuje się również odpowiednio do usług, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. b, jeżeli usługi te są bezpośrednio związane z wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów.

Jak wynika z przedstawionego przez Wnioskodawcę we wniosku zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca jest firmą z branży logistyczno - magazynowej działającą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Kontrahenci Spółki posiadający siedzibę na terytorium Unii Europejskiej i zidentyfikowani dla celów podatku od towarów i usług w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej, zamierzają dokonywać dostaw towarów do ostatecznych odbiorców w Polsce z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych (tzw. procedura call-off stock), o których mowa w art. 2 pkt 27c ustawy z 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r., Nr 54, poz. 535, ze zm., dalej: ustawa o VAT). W ramach dostaw towarów realizowanych przez Kontrahentów do Odbiorców za pośrednictwem magazynów konsygnacyjnych, Spółka będzie świadczyła usługi transportowe na odcinku pomiędzy magazynem a siedzibą Odbiorcy. Dodatkowo, Spółka będzie świadczyć w magazynach konsygnacyjnych usługi pomocnicze do usług transportowych związane z przechowywaniem, rozpakowywaniem, pakowaniem, załadunkiem oraz rozładunkiem dostarczanych przez Kontrahentów towarów. Powyższe usługi będą świadczone przez Wnioskodawcę w ramach dostaw towarów realizowanych przez Kontrahentów na podstawie kontraktów wiążących Kontrahentów z Odbiorcami. Świadcząc przedmiotowe usługi Wnioskodawca będzie działał na zlecenie Kontrahentów, tj. faktury VAT dokumentujące usługi transportowe oraz pomocnicze będą wystawiane przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahentów.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca będzie świadczył następujące usługi:

  1. przechowywania, rozpakowywania, pakowania, załadunku oraz rozładunku towarów dostarczonych wcześniej do magazynu przez Kontrahentów, oraz
  2. transport krajowy towarów z magazynu do wskazanych Odbiorców w Polsce.

Usługi te są odrębne i niezależne od wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów.

W świetle powyższego i przedstawionego zdarzenia przyszłego, usługi transportu z magazynu konsygnacyjnego zlokalizowanego na terenie Polski do ostatecznych odbiorców w Polsce nie można uznać za wewnątrzwspólnotową usługę transportu towarów, ponieważ jej rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce na terytorium jednego kraju. Również nie może być ona uznana za bezpośrednio związaną z wewnątrzwspónotową usługą transportu towarów, o której mowa w art. 28 ust. 2 ustawy o VAT, ponieważ dotyczy towarów magazynowanych w Polsce, a więc po ich przemieszczeniu na terytorium Polski przez dostawców z innych państw członkowskich tj. po zrealizowaniu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium Polski - nie jest więc wykonywana w następstwie kontynuacji usługi (bezpośrednio związanej) z wewnątrzwspólnotowym transportem towarów. Usługa transportu towarów z magazynu konsygnacyjnego zlokalizowanego na terenie Polski do siedziby Odbiorcy jest usługą odrębną od wewnątrzwspólnotowej usługi transportu towarów. Nie można więc uznać, że usługa ta będzie stanowiła element kompleksowej usługi dostawy towarów. Zatem nie można też uznać argumentów Wnioskodawcy co do bezpośredniego związku świadczonych usług transportowych na terenie kraju z WUTT. Biorąc pod uwagę powyższe, miejscem świadczenia usługi na odcinku krajowym od magazynu do ostatecznych odbiorców, jest terytorium kraju.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zatem usługa transportu towarów na terenie kraju oraz świadczenie usług pomocniczych do ww. usługi transportu takich jak: przechowywanie, rozpakowywanie, pakowanie, załadunek oraz rozładunek towarów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej tj. 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W związku ze wskazanymi we wniosku interpretacjami innych organów podatkowych, wyjaśnić należy iż organ podatkowy przy wydawaniu interpretacji nie jest związany stanowiskiem innych organów. Interpretacje przepisów podatkowych są wydawane w indywidualnych sprawach podatników w oparciu o przedstawiony przez nich stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika