Czy otrzymane przez Spółkę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków (...)

Czy otrzymane przez Spółkę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu będą stanowiły obrót i czy Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek VAT naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko XXX Agencji Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna, przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2008r. (data wpływu 11 sierpnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy otrzymane w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu, będą stanowiły obrót i czy Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy otrzymane w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu, będą stanowiły obrót i czy Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest instytucją powołaną do działalności na rzecz rozwoju regionu i promocji XXX. Do podstawowych zadań Spółka należy: prowadzenie działalności wspierającej rozwój regionu XXX w szczególności poprzez: przekształcenia strukturalne i własnościowe, inicjowanie i promowanie przedsiębiorczości, inicjowanie i wspieranie inicjatyw gospodarczych organizowanych na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy oraz uczestnictwo w programach europejskich ... Spółka planuje realizację projektu: INVEST IN XXX; współfinansowanego z XXX Regionalnego Programu Operacyjnego, Działanie 8.1. Promocja XXX na arenie międzynarodowej. Powyższy projekt zostanie złożony na konkurs do Instytucji Wdrażającej - Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa XXX. W przypadku przyznania środków na realizację niniejszego projektu przyznana dotacja będzie miała charakter współfinansowania ponoszonych wydatków projektowych. Projekt nie będzie generował przychodów.

W ramach projektu zrealizowane będą działania mające na celu stworzenie pozytywnego wizerunku gospodarczego XXX, jako regionu przyjaznego dla inwestorów. Realizowane będą następujące zadania:

  1. Wydanie anglojęzycznych raportów analitycznych dot. XXX (potencjał ludzki, nieruchomości, Doing Business in XXX); anglojęzycznych teczko-klaserów zawierających opis 5 obszarów/5 nieruchomości z terenu XXX najbardziej atrakcyjnych pod względem inwestycyjnym; polskojęzycznych raportów zawierających analizy rynków krajów gdzie odbędą się międzynarodowe spotkania biznesowe.
  2. Organizacja zagranicznych prezentacji promocyjnych w trakcie konferencji: YYY, Francja oraz w Brukselii w Europarlamencie (adresowane do międzynarodowej społeczności polityczno-biznesowej) mających na celu pokazanie atrakcyjności potencjału gospodarczego XXX.
  3. Uczestnictwo w międzynarodowych spotkaniach biznesowych, na których będzie prezentowana XXX jako region atrakcyjny dla inwestora. Spotkania odbędą się w Japonii (branża motoryzacyjna), USA (biotechnologia, IT, usługi finansowe), Izraelu (RD, high-tech), Indiach (BPO/IT), Chinach/Tajwanie (high-tech), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (venture capital).
  4. Organizacja Międzynarodowej XXX Gali Biznesu-wydarzenie typu event na terenie ZZZ, promujące potencjał gospodarczy, inwestycyjny regionu, przedstawiające dobre praktyki w zakresie rozwoju inwestycji w XXX. Na Gale zostaną zaproszeni przedstawiciele zagranicznych mediów oraz firm, które zainwestowały w XXX. Dla najlepszych inwestorów zostaną przyznane nagrody.
  5. Promocja projektu poprzez organizację konferencji otwierającej projekt na terenie ZZZ, kampanię radiową, przygotowanie multimedialnej prezentacji w formie DVD, ogłoszenia prasowe, zamieszczanie bannerów w internetowych portalach biznesowych w krajach, gdzie odbędą się międzynarodowe spotkania biznesowe. W ramach projektu będzie promowany cały region XXX.

W projekcie zostaną wykorzystane narzędzia marketingowe, dostosowane do odbiorców projektu, opracowane zasady ich wykorzystania przez partnerów, zostanie zapewniona w nich spójność komunikatów, przekazywanych treści oraz dostosowanie do potrzeb uczestników imprez. Nowoczesne, uniwersalne, multimedialne stoisko ekspozycyjne INVEST IN XXX zostanie wyposażone w materiały informacyjno-promocyjne, nowoczesny sprzęt do prezentacji i obsługi gości stoiska. Wykorzystane ono będzie w trakcie konferencji i Gali Biznesu. Zostanie przygotowana multimedialna, elektroniczna, interaktywna instalacja w formie współczesnej rzeźby - XXX Drzewo Inwestycji i Innowacji /XXX INVESTMENT INNOVATION TREE/ łączące elementy nowych technologii i poszanowania środowiska naturalnego, identyfikujące, wyróżniające XXX w trakcie wydarzeń promujących gospodarkę, inwestycje w regionie. Symbol drzewa będzie stanowić także symbol graficzny projektu, jego miniatura będzie nagrodą dla najlepszych inwestorów, wręczaną w trakcie Gali Biznesu. Zostaną przygotowane 3 filmy wyspecjalizowane pod 3 różnymi profilami, skupiające się na różnych branżach inwestycyjnych dotyczące prezentacji regionu XXX.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymane przez XXX w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu będą stanowiły obrót i czy XXX ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek VAT naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową...

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymana dotacja rozwojowa w ramach projektu: INVEST IN XXX; współfinansowanego z XXX Regionalnego Programu Operacyjnego, Działanie 8.1. Promocja XXX na arenie międzynarodowej nie ma charakteru wynagrodzenia za sprzedany towar lub świadczoną usługę ani dopłaty mającej bezpośredni wpływ na cenę, stanowi dotację o charakterze podmiotowym związaną z wykonywaniem zadań statutowych XXX.Zatem, w opinii Wnioskodawcy, otrzymana dotacja rozwojowa nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.

U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.).W myśl art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r. (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) w związku z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 15 lutego 1992 o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. nr 54, poz. 654 z późn. zm.) Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż Spółka. nie ma prawa dokonać pomniejszenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od zakupów sfinansowanych z dotacji rozwojowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy, w tym również:

  • przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  • zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  • świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT za odpłatne świadczenie usług uznaje się także nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami w całości lub w części.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że dostawa towarów i świadczenie usług podlega opodatkowaniu, za wyjątkiem przypadków ściśle określonych w art. 7 ust. 2 i 3 oraz art. 8 ust. 2 ustawy, jedynie wówczas gdy są one wykonywane odpłatnie. Odpłatność ma miejsce wtedy, gdy istnieje bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem będącym świadczeniem wzajemnym. Dostawcę towarów lub usługi musi łączyć z odbiorcą stosunek prawny, z którego wynika obowiązek dostawy towarów lub świadczenia usług oraz wysokość wynagrodzenia (świadczenia wzajemnego) za dokonanie tych czynności. Wynagrodzenie musi być wyrażone w pieniądzu, co jednak nie oznacza, że musi mieć ono postać pieniężną, gdyż wynagrodzenie (odpłatność) jako świadczenie może przybrać również postać rzeczową (zapłatą za usługę może być inny towar lub usługa, albo mieszaną - zapłata w części pieniężna a w części rzeczowa). Innymi słowy musi istnieć możliwość określenia ceny wyrażonej w pieniądzu w stosunku do świadczenia wzajemnego stanowiącego wynagrodzenie za dostawę towarów lub świadczenie usług. Bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem istnieje wówczas, gdy jest możliwe zidentyfikowanie bezpośredniej i jasno zindywidualizowanej korzyści na rzecz dostawcy towaru lub świadczącego usługę oraz gdy świadczenie wzajemne pozostaje w bezpośrednim związku ze świadczeniem dokonanej czynności. Dostawa towarów lub świadczenie usług pod tytułem odpłatnym mogą zostać opodatkowane wtedy, gdy pomiędzy dostawcą towaru lub świadczącym usługę i ich beneficjentem istnieje jawny lub dorozumiany stosunek prawny (umowa), w ramach którego spełniane są świadczenia wzajemne.

Na mocy art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia. Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Jeżeli dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze przekazywana jest przez inny podmiot (np. organ administracji rządowej, samorządowej, organizacji społecznej, itp.) w celu sfinansowania lub dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług (istnieje bezpośredni związek między otrzymaną dopłatą a ceną świadczonych usług), to stanowi ona obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy. Natomiast otrzymana dotacja niemająca bezpośredniego wpływu na cenę usługi, mająca na celu ogólne dofinansowanie działalności, nieuzależniona od ilości i wartości świadczonych usług, nie zwiększa podstawy opodatkowania z tytułu podatku od towarów i usług.

Podkreślić jednak należy, że w przypadku dotacji, konieczne jest ustalenie, czy dofinansowanie to ma bezpośredni związek z konkretnym świadczeniem usług. Jeżeli taki związek nie występuje #8722; dotacja nie stanowi obrotu w rozumieniu powoływanej ustawy. Tak, więc gdyby dotacje zostały przyznane dla Wnioskodawcy na pokrycie ogólnych kosztów działalności i nie miały bezpośredniego związku z ceną konkretnego świadczenia usług, nie podlegałyby opodatkowaniu.Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest instytucją powołaną do działalności na rzecz rozwoju regionu i promocji XXX. Do podstawowych zadań Spółki należy: prowadzenie działalności wspierającej rozwój regionu XXX w szczególności poprzez: przekształcenia strukturalne i własnościowe, inicjowanie i promowanie przedsiębiorczości, inicjowanie i wspieranie inicjatyw gospodarczych organizowanych na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy oraz uczestnictwo w programach europejskich ...

Spółka planuje realizacje projektu: INVEST IN XXX; współfinansowanego z XXX Regionalnego Programu Operacyjnego, Działanie 8.1. Promocja XXX na arenie międzynarodowej. Powyższy projekt zostanie złożony na konkurs do Instytucji Wdrażającej - Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa XXX. W przypadku przyznania środków na realizację niniejszego projektu przyznana dotacja będzie miała charakter współfinansowania ponoszonych wydatków projektowych. Projekt nie będzie generował przychodów. W ramach projektu zrealizowane będą działania mające na celu stworzenie pozytywnego wizerunku gospodarczego XXX, jako regionu przyjaznego dla inwestorów. Realizowane będą następujące zadania:

  1. Wydanie anglojęzycznych raportów analitycznych dot. XXX (potencjał ludzki, nieruchomości, Doing Business in XXX); anglojęzycznych teczko-klaserów zawierających opis 5 obszarów/5 nieruchomości z terenu XXX najbardziej atrakcyjnych pod względem inwestycyjnym; polskojęzycznych raportów zawierających analizy rynków krajów gdzie odbędą się międzynarodowe spotkania biznesowe.
  2. Organizacja zagranicznych prezentacji promocyjnych w trakcie konferencji: Y?, Francja oraz w Brukselii w ZZZ? (adresowane do międzynarodowej społeczności polityczno-biznesowej) mających na celu pokazanie atrakcyjności potencjału gospodarczego XXX.
  3. Uczestnictwo w międzynarodowych spotkaniach biznesowych, na których będzie prezentowana XXX jako region atrakcyjny dla inwestora. Spotkania odbędą się w Japonii (branża motoryzacyjna), USA (biotechnologia, IT, usługi finansowe), Izraelu (RD, high-tech), Indiach (BPO/IT), Chinach/Tajwanie (high-tech), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (venture capital).
  4. Organizacja Międzynarodowej XXX Gali Biznesu-wydarzenie typu event na terenie XXX, promujące potencjał gospodarczy, inwestycyjny regionu, przedstawiające dobre praktyki w zakresie rozwoju inwestycji w XXX. Na Gale zostaną zaproszeni przedstawiciele zagranicznych mediów oraz firm, które zainwestowały w XXX. Dla najlepszych inwestorów zostaną przyznane nagrody.
  5. Promocja projektu poprzez organizację konferencji otwierającej projekt na terenie XXX, kampanię radiową, przygotowanie multimedialnej prezentacji w formie DVD, ogłoszenia prasowe, zamieszczanie bannerów w internetowych portalach biznesowych w krajach, gdzie odbędą się międzynarodowe spotkania biznesowe. W ramach projektu będzie promowany cały region XXX.

W projekcie zostaną wykorzystane narzędzia marketingowe, dostosowane do odbiorców projektu, opracowane zasady ich wykorzystania przez partnerów, zostanie zapewniona w nich spójność komunikatów, przekazywanych treści oraz dostosowanie do potrzeb uczestników imprez. Nowoczesne, uniwersalne, multimedialne stoisko ekspozycyjne INVEST IN XXX zostanie wyposażone w materiały informacyjno-promocyjne, nowoczesny sprzęt do prezentacji i obsługi gości stoiska. Wykorzystane ono będzie w trakcie konferencji i Gali Biznesu. Zostanie przygotowana multimedialna, elektroniczna, interaktywna instalacja w formie współczesnej rzeźby - XXX Drzewo Inwestycji i Innowacji /XXX INVESTMENT INNOVATION TREE/ łączące elementy nowych technologii i poszanowania środowiska naturalnego, identyfikujące, wyróżniające XXX w trakcie wydarzeń promujących gospodarkę, inwestycje w regionie. Symbol drzewa będzie stanowić także symbol graficzny projektu, jego miniatura będzie nagrodą dla najlepszych inwestorów, wręczaną w trakcie Gali Biznesu. Zostaną przygotowane 3 filmy wyspecjalizowane pod 3 różnymi profilami, skupiające się na różnych branżach inwestycyjnych dotyczące prezentacji regionu XXX.Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny należy uznać, iż czynności wykonywane przez Wnioskodawcę są nieodpłatne i nie stanową odpłatnej dostawy towarów ani odpłatnego świadczenia usług, nie mogą również być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w świetle art. 8 ust. 2 ww. ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem dotacje uzyskane przez Wnioskodawcę w ramach przedmiotowego programu nie wiążą się z żadnymi konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i nie zwiększają podstawy opodatkowania tym podatkiem.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka na czynności wykonywane w ramach projektu ?INVEST IN XXX? otrzyma dofinansowanie w formie dotacji z XXX Regionalnego Programu Operacyjnego. W przypadku przyznania środków na realizację niniejszego projektu przyznana dotacja będzie miała charakter współfinansowania ponoszonych wydatków projektowych. Jak wskazał Wnioskodawca, projekt nie będzie generował przychodów. Zatem Wnioskodawca w wyniku realizacji ww. programu nie będzie uzyskiwał przychodu, którego źródłem byłaby opodatkowana sprzedaż towarów lub usług. Z powyższego wynika, iż zakupione z otrzymanej dotacji towary i usługi będą służyły wyłącznie czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem czynności świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz uczestników (beneficjentów końcowych) programu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Reasumując, fakt przyznania Wnioskodawcy dotacji na realizację projektu ?INVEST IN XXX?, w ramach którego będą realizowane działania mające na celu stworzenie pozytywnego wizerunku gospodarczego XXX, jako regionu przyjaznego dla inwestorów, oznacza, iż Wnioskodawca otrzyma ją w celu sfinansowania ponoszonych wydatków projektowych, czyli na pokrycie ogólnych kosztów działalności niemających bezpośredniego związku z ceną konkretnego świadczenia usług. W związku z powyższym otrzymana dotacja nie stanowi obrotu w rozumieniu przepisów VAT, tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika.Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.Zatem analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego w konfrontacji z przedstawionym stanem prawnym prowadzi do wniosku, że kluczowe znaczenie ma tutaj fakt, iż cel i wyniki realizowanego projektu nie są adresowane do konkretnego odbiorcy, tj.

nie zostały wykonane na niczyje konkretne zlecenie. Nie dochodzi zatem do wykonania usługi w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, z uwagi na brak świadczeniobiorcy tej usługi. Realizowane działania, mające na celu stworzenie pozytywnego wizerunku gospodarczego XXX jako regionu przyjaznego dla inwestorów, nie stanowią odpłatnej dostawy towarów ani odpłatnego świadczenia usług, ani też nie mogą być traktowane jak odpłatne świadczenie usług w świetle art. 8 ust. 2 ustawy o podatku VAT.W konsekwencji czynności te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a zatem Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług finansowanych dotacją rozwojową w związku z realizacją przedmiotowego projektu, gdyż zakupy te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy wyrażone we wniosku należało uznać za prawidłowe, jednakże należy wskazać, że prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy wynika z innej podstawy prawnej niż powołana we wniosku przez Wnioskodawcę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje

ILPP2/443-1535/09-3/BA, interpretacja indywidualna

ILPP2/443-1535/09-4/BA, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika