Możliwość odliczenia podatku VAT w związku z budową i bieżącym utrzymaniem hali sportowej

Możliwość odliczenia podatku VAT w związku z budową i bieżącym utrzymaniem hali sportowej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2012r. (data wpływu 16 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z budową hali sportowej;
  • prawidłowe w części dotyczącej nabycia towarów i usług związanych z bieżącym utrzymaniem hali sportowej.

    UZASADNIENIE

    W dniu 16 października 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na budowę i bieżące utrzymanie hali sportowej.

    W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

    Wnioskodawca (Gmina) w latach 2010-2011 realizował projekt w ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego pn. ?xxx?, gdzie podatek VAT był kosztem niekwalifikowanym. W wyniku realizacji ww. projektu powstała pełnowymiarowa hala sportowa. Jest to kolejny obiekt wchodzący w skład kompleksu gdzie mieści się kryta pływalnia, basen otwarty, stadiony do piłki nożnej wraz z bieżnią lekkoatletyczną, boisko treningowe i 2 boiska do piłki siatkowej. W całej Gminie istnieje 6 sal gimnastycznych: 2 przy szkołach podstawowych na wsiach, 2 przy szkołach podstawowych w mieście i 3 przy szkołach ponadgimnazjalnych. Jednak te sale służą przede wszystkim kształceniu i wychowaniu młodzieży. Gmina jest właścicielem nowowybudowanej pełnowymiarowej hali sportowej gdzie w ramach realizacji zadań własnych z zakresu kultury fizycznej stworzyła warunki do powstawania nowych dyscyplin sportowych dla mieszkańców a także umożliwia dostęp osobom uprawiającym sport nie wyczynowo. W nowo wybudowanym obiekcie sportowym Gmina zamierza prowadzić sprzedaż opodatkowaną w postaci wynajmu hali obcym klubom sportowym, które zgłaszają chęć organizacji obozów sportowych jak również na organizację imprez masowych, gdzie zgłaszają się organizatorzy tych imprez z chęcią wynajmu hali na kilka godzin oraz sprzedaż biletów dla osób fizycznych.

    Udostępnienie obiektu hali będzie przybierać dwojaki charakter a mianowicie:

    1. odpłatny wynajem (np. organizacja koncertów, organizacja zawodów sportowych o znaczeniu regionalnym przez kluby sportowe, sprzedaż biletów);
    2. udostępnienie nieodpłatne dla mieszkańców gminy na powstawanie nowych dyscyplin sportu, które na terenie Gminy realizowane będzie poprzez prężnie działający Klub Sportowy zrzeszający w swoim kręgu ludzi zarówno młodych jak i starszych działających w sekcjach: łucznictwa I liga, tenis stołowy, piłka nożna; drużyny seniorów, juniorów, trampkarzy starszych i młodszych, jak również gier halowych tj.: koszykówka, siatkówka, tenis stołowy, oraz na organizację imprez gminnych etc

    W związku z szerokim zakresem działania hali brak jest możliwości wyznaczenia określonych godzin tygodniowo, w których hala mogłaby być przeznaczona wyłącznie do nieodpłatnego oraz odpowiednio do odpłatnego korzystania. W praktyce nie da się bowiem takiego podziału przewidzieć. Sposób wykorzystania obiektu będzie natomiast samodzielnie regulowany w miarę zapotrzebowania na obie formy jego udostępniania. W konsekwencji w danym miesiącu może się zdarzyć, że hala będzie udostępniona wyłącznie odpłatnie, będzie też wyłącznie nieodpłatnie lub też w określonej części odpłatnie i nieodpłatnie. Powyższe oznacza, że w momencie ponoszenia wydatków na budowę czy też na bieżące utrzymanie hali Gmina otrzymuje od kontrahentów faktury VAT zarówno związane z czynnościami opodatkowanymi jak i też niepodlegające opodatkowaniu. W związku z powyższym nie jest w stanie określić zakresu w jakim obiekt będzie udostępniony odpłatnie, a w jakim nieodpłatnie. Zależy to bowiem od popytu w danym okresie na tego typu usługi.

    W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

    Czy w fakturach związanych z wykonaną inwestycją jak i też wydatkach związanych z bieżącym utrzymaniem hali Gminie przysługuje pełne prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego?

    Stanowisko Wnioskodawcy:

    Gminie przysługuje pełne prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją jak i też związanych z bieżącym utrzymaniem.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

    • nieprawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na budowę hali sportowej;
    • prawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na bieżące utrzymanie hali sportowej.

    Na wstępie należy wyjaśnić, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na budowę i bieżące utrzymanie hali sportowej. Natomiast w zakresie sposobu i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego odliczeniu związanego z budową hali sportowej, zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

    Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

    W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług, z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

    Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

    Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT. Jednocześnie z zasady tej wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być częściowe, tzn. w tej części, w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku od tych towarów i usług, w jakiej towary te (usługi) nie są wykorzystywane do wykonywania czynności nieopodatkowanychVAT.

    Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w latach 2010-2011 realizował projekt w ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego pn. ?xxx?. W wyniku realizacji ww. projektu powstała pełnowymiarowa hala sportowa. Jest to kolejny obiekt wchodzący w skład kompleksu gdzie mieści się kryta pływalnia, basen otwarty, stadiony do piłki nożnej wraz z bieżnią lekkoatletyczną, boisko treningowe i 2 boiska do piłki siatkowej.

    Gmina jest właścicielem nowowybudowanej pełnowymiarowej hali sportowej gdzie w ramach realizacji zadań własnych z zakresu kultury fizycznej stworzyła warunki do powstawania nowych dyscyplin sportowych dla mieszkańców a także umożliwia dostęp osobom uprawiającym sport nie wyczynowo. W nowo wybudowanym obiekcie sportowym Gmina zamierza prowadzić sprzedaż opodatkowaną w postaci wynajmu hali obcym klubom sportowym, które zgłaszają chęć organizacji obozów sportowych jak również na organizację imprez masowych, gdzie zgłaszają się organizatorzy tych imprez z chęcią wynajmu hali na kilka godzin oraz sprzedaż biletów dla osób fizycznych.

    Udostępnienie obiektu hali będzie przybierać dwojaki charakter a mianowicie:

    1. odpłatny wynajem (np. organizacja koncertów, organizacja zawodów sportowych o znaczeniu regionalnym przez kluby sportowe, sprzedaż biletów);
    2. udostępnienie nieodpłatne dla mieszkańców gminy na powstawanie nowych dyscyplin sportu.

    W związku z szerokim zakresem działania hali brak jest możliwości wyznaczenia określonych godzin tygodniowo, w których hala mogłaby być przeznaczona wyłącznie do nieodpłatnego oraz odpowiednio do odpłatnego korzystania. W praktyce nie da się bowiem takiego podziału przewidzieć. Sposób wykorzystania obiektu będzie natomiast samodzielnie regulowany w miarę zapotrzebowania na obie formy jego udostępniania. W konsekwencji w danym miesiącu może się zdarzyć, że hala będzie udostępniona wyłącznie odpłatnie, będzie też wyłącznie nieodpłatnie lub też w określonej części odpłatnie i nieodpłatnie. Powyższe oznacza, że w momencie ponoszenia wydatków na budowę czy też na bieżące utrzymanie hali Gmina otrzymuje od kontrahentów faktury VAT zarówno związane z czynnościami opodatkowanymi jak i też niepodlegające opodatkowaniu. W związku z powyższym nie jest w stanie określić zakresu w jakim obiekt będzie udostępniony odpłatnie, a w jakim nieodpłatnie. Zależy to bowiem od popytu w danym okresie na tego typu usługi.

    Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzić należy, iż jeśli Wnioskodawca ponosi wydatki, w związku z którymi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, to zgodnie z cytowanym przepisem art. 86 ust. 1 ustawy, Wnioskodawcy będącemu podatnikiem VAT, przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w części w jakiej poniesione wydatki służą do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

    W przypadkach gdy podatnik wykonuje czynności uprawniające do odliczenia podatku VAT i nieuprawniające do tego odliczenia i nie ma możliwości przyporządkowania ponoszonych wydatków do czynności opodatkowanych lub nieopodatkowanych, zastosowanie znajduje przepis art. 90 ustawy o VAT, który ma na celu określenie wartości podatku naliczonego, służącego wyłącznie czynnościom opodatkowanym, z pominięciem tej części podatku naliczonego, w jakiej nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku.

    W myśl art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

    Zgodnie z art. 90 ust. 2 cyt. ustawy, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w art. 90 ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

    W myśl art. 90 ust. 3 cyt. ustawy o VAT, proporcję, o której mowa w ust. 2 ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

    W art. 90 ust. 4 ustawy o VAT wskazano, iż proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

    Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli są zaliczane do środków trwałych podatnika ? używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności (art. 90 ust. 5 ustawy), a także obrotu uzyskanego z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości lub usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 37-41, w zakresie, w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie (art. 90 ust. 6 ustawy).

    Stosownie natomiast do zapisu art. 90 ust. 10 ustawy o VAT w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

    1. przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł ? podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
    2. nie przekroczyła 2% ? podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

    W świetle powyższego należy stwierdzić, iż z unormowań zawartych w ustawie o podatku od towarów i usług wynika, że podatnik w momencie nabycia towarów lub usług powinien dokonać ich przyporządkowania do określonych rodzajów czynności: opodatkowanych, zwolnionych od podatku, czy też niepodlegających opodatkowaniu.

    Natomiast w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do proporcjonalnego rozliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy.

    Ponadto należy podkreślić, iż przepisy dotyczące zasad odliczania częściowego, zawarte w art. 90 ustawy, znajdują zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do czynności wykonywanych w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy. A zatem dotyczą czynności podlegających opodatkowaniu. Natomiast nie dotyczą czynności, których wykonanie nie powoduje konsekwencji podatkowych, gdyż nie podlegają one przepisom ustawy.

    Na tle obecnej ustawy o podatku od towarów i usług w dniu 24 października 2011r. Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale siedmiu sędziów (sygn. akt I FPS 9/10) wskazał, że ?za w pełni aktualną i trafną należy uznać linię orzeczniczą NSA, z której jednoznacznie wynika, że zawarte w przepisach art. 90 ust. 1 ? 3 u.p.t.u. sformułowanie ?czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do odliczenia? należy rozumieć jako odnoszące się do czynności zwolnionych od podatku. Skoro bowiem rzecz dotyczy odliczenia podatku, to pod uwagę można wziąć tylko takie transakcje, które w ogóle objęte są zakresem przedmiotowym VAT. W tej części są to tylko czynności zwolnione od podatku, gdyż czynności niepodlegające w ogóle podatkowi nie są objęte zakresem przedmiotowym VAT. Sformułowanie ?czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku? należy zatem rozumieć jako ?czynności zwolnione od podatku? oraz czynności opodatkowane na specjalnych zasadach, gdzie ustawa wprost stwierdza, że podatnik nie ma prawa do odliczenia.

    Zdaniem NSA, za trafne należy uznać stanowisko, że w przypadku podatku naliczonego wynikającego z wydatków związanych tylko z czynnościami opodatkowanymi oraz z czynnościami niepodlegającymi podatnikowi (których nie da się jednoznacznie przypisać do jednej z tych kategorii czynności), podatnik nie stosuje odliczenia częściowego wedle proporcji określonej na podstawie art. 90 ust. 3 u.p.t.u., lecz odliczenie pełne. Wartość czynności niepodlegajacych w ogóle opodatkowaniu nie wchodzi bowiem do sumy wartości obrotów ustalanych dla potrzeb liczenia proporcji sprzedaży.

    Z powyższego jednoznacznie wynika, że pełne prawo do odliczenia podatku przysługuje w stosunku do zakupów związanych zarówno z czynnościami opodatkowanymi jak i niepodlegającymi opodatkowaniu, wyłącznie w sytuacji gdy nie ma możliwości przyporządkowania ich do określonych rodzajów czynności.

    W rozpatrywanej sprawie wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług związanych z budową hali sportowej oraz z faktur dokumentujących wydatki związane z bieżącym utrzymaniem hali.

    W tym miejscu wskazać należy na przepis art. 86 ust. 7b ustawy o VAT zgodnie z którym w przypadku nakładów ponoszonych na nabycie, w tym na nabycie praw wieczystego użytkowania gruntów, oraz wytworzenie nieruchomości, stanowiącej majątek przedsiębiorstwa danego podatnika, wykorzystywanej zarówno do celów prowadzonej przez tego podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, których nie da się w całości przypisać działalności gospodarczej, podatek naliczony oblicza się według udziału procentowego, w jakim dana nieruchomość wykorzystywana jest do celów działalności gospodarczej.

    Zgodnie z art. 2 pkt 14a ustawy o VAT przez wytworzenie nieruchomości - rozumie się wybudowanie budynku, budowli lub ich części, lub ich ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

    Powyższy przepis art. 86 ust. 7b ustawy o VAT wprowadza szczególny tryb odliczeń podatku naliczonego w przypadku nieruchomości i nakłada obowiązek określenia wysokości udziału procentowego, w jakim dana nieruchomość została lub zostanie wykorzystana do celów prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.

    Unormowanie to ma charakter doprecyzowujący ogólną zasadę w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z nieruchomością stanowiącą majątek przedsiębiorstwa podatnika, wykorzystywaną zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż prowadzona działalność, i jest zgodny z normą prawną wyrażoną w art. 86 ust. 1 ustawy. Obejmuje ono sytuacje, w których nieruchomość ma przeznaczenie mieszane, to znaczy jest wykorzystywana zarówno na cele związane z działalnością, jak i na inne cele, czyli cele nie związane z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.

    Mając na uwadze powyższe tut. organ stwierdza, że w odniesieniu do wydatków, które Wnioskodawca ponosi na budowę hali sportowej czyli na wytworzenie w rozumieniu art. 2 pkt 14a ustawy o VAT nieruchomości, która ma być wykorzystywana przez Wnioskodawcę do celów prowadzonej działalności gospodarczej (czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT) jak i do celów innych (czynności niepodlegające ustawie o VAT) Wnioskodawca jest zobowiązany do obliczenia podatku naliczonego podlegającego odliczeniu związanego z wytworzeniem przedmiotowej nieruchomości (hala sportowa) według udziału procentowego, w jakim hala sportowa wykorzystywana będzie do celów działalności gospodarczej.

    W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy, iż przysługuje mu pełne prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją, należało uznać za prawidłowe.

    Natomiast w odniesieniu do wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem nowowybudowanej nieruchomości, w przypadku gdy Wnioskodawca będzie wykorzystywał wybudowaną halę zarówno do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz niepodlegajacych opodatkowaniu VAT i nie jest w stanie przyporządkować tych zakupów (wydatki związane z bieżącym utrzymaniem budynku) do poszczególnego rodzaju działalności, wówczas Wnioskodawcy w całości przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z działalnością opodatkowaną i niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT.

    Przy czym nadmienić należy, że w przypadku odliczenia podatku naliczonego związanego z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu, należy uwzględnić możliwość powstania obowiązku podatkowego, wynikającego z art. 8 ust. 2 ustawy.

    Należy jednak podkreślić, iż w przypadku, gdy w danym okresie rozliczeniowym hala sportowa jest wykorzystywana wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu, Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z jej bieżącą eksploatacją w tym okresie.

    W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy, iż przysługuje mu pełne prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z bieżącym utrzymaniem nowowybudowanej hali sportowej, należało uznać za prawidłowe.

    W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za:

    • nieprawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na budowę hali sportowej;
    • prawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na bieżące utrzymanie hali sportowej.

    Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z dnia 14 marca 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

  • Masz inne pytanie do prawnika?

    Potrzebujesz pomocy prawnej?

    Zapytaj prawnika