Czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości (...)

Czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości alkoholu nie przekraczającej 14% obj. jest wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz czy stany półproduktu w tych fazach, zmiana fazy produkcji, straty na poszczególnych etapach produkcyjnych podlegają ewidencji składu podatkowego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2009r. (data wpływu 25 maja 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ustalenia czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości alkoholu nie przekraczającej 14% obj. jest wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz czy stany półproduktu w tych fazach, zmiana fazy produkcji, straty na poszczególnych etapach produkcyjnych podlegają ewidencji składu podatkowego - jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy wyłącznie do wyrobu finalnego produkcji w składzie podatkowym,
  • prawidłowe w części dotyczącej objęcia ewidencją składu podatkowego wyrobów będących wyrobami finalnymi produkcji w składzie podatkowym.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2009r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ustalenia momentu czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości alkoholu nie przekraczającej 14% obj. jest wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz czy stany półproduktu w tych fazach, zmiana fazy produkcji, straty na poszczególnych etapach produkcyjnych podlegają ewidencji składu podatkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Wnioskodawca wskazał, że przedmiotowy wniosek dotyczy ewidencji składu podatkowego prowadzonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym.

Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym skład podatkowy nr PL. składzie produkuje i magazynuje wyroby akcyzowe - pozostałe napoje fermentowane CN. Proces produkcji jest procesem wieloetapowym, podzielony na cztery fazy: nastaw, leżakowanie, kupażowanie i rozlew. Końcowy produkt powstaje w ostatnim etapie fazy kupażowania i jest przesyłany do rozlewu, butelkowany, oznaczany znakami akcyzy i magazynowany w magazynie win. Faza kupażu i rozlewu wykazuje zerowe stany gotowego produktu (całość jest przekazywana z kupażowania do rozlewu, rozlewana i magazynowana w magazynie win). Na dwóch pierwszych fazach występują stany półproduktu, na różnych etapach przetworzenia, w którym zawartość alkoholu nie przekracza 14% obj. i pochodzi tylko z procesów fermentacyjnych.

Przepisy ustawy wymagają ewidencji wyrobów akcyzowych (napoje alkoholowe - art. 2 pkt 1) umożliwiającej ustalenie ilości wyrobów objętych procedurą zawieszenia oraz ilości wyprodukowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym (art. 53 ust. 5). Zgodnie z art. 40 procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie do wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, które zostały określone w załączniku nr 2 do ustawy.

Z uwagi na brak precyzyjnego określenia w ustawie w którym momencie produkcji półprodukt jest wyrobem akcyzowym, Wnioskodawca prosi o zinterpretowanie przepisów: co w jego wypadku jest wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy: czy tylko wyrób gotowy (rozlany do butelek - czyli wyprodukowany w składzie podatkowym - poz. 16 załącznika nr 2 i magazynowany w magazynie win, czy również półprodukt (nie wymieniony w załączniku nr 2 w dwóch pierwszych fazach produkcji. Wnioskodawca nadmienia, że prowadzimy tylko jeden skład podatkowy. Półprodukty i wyroby nie są przemieszczane, a sprzedawany jest tyko wyrób gotowy w butelkach - poza procedurą zawieszenia (podlegający opodatkowaniu podatkiem akcyzowym).

Wnioskodawca zauważa również, że zgodnie z odrębnymi przepisami, cały proces technologiczny produkcji jest rejestrowany, normy ubytków są uzgodnione i sporządzana jest odpowiednia, wymagana przepisami dokumentacja, która podlega ścisłej kontroli Stałego Nadzoru Podatkowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości alkoholu nie przekraczającej 14% obj. jest w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy...
  2. Czy stany półproduktu na tych fazach, ich przepompowywanie pomiędzy zbiornikami (zmiana fazy produkcji), uzupełnianie kolejnymi nastawami, straty na poszczególnych etapach produkcyjnych podlegają ewidencji składu podatkowego prowadzonej na podstawie przepisów ustawy o podatku akcyzowym...

Zdaniem Wnioskodawcy wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy są tylko 'pozostałe napoje fermentowane', które są wyrobem finalnym produkcji w składzie podatkowym, tj. te, które są magazynowane w magazynie win w opakowaniach czyli rozlane do butelek i przeznaczone do sprzedaży. Tylko te wyroby podlegają ewidencji składu podatkowego. Procedurą zawieszenia można by też objąć wyroby po ostatnim etapie kupażowania, gdyby nie zostały rozlane i pozostały na stanie kupażu lub rozlewu - ale taka sytuacja w naszej firmie nie występuje.

Dwie pierwsze fazy - nie są wyrobem przeznaczonym do sprzedaży, przemieszczania, nie są przedmiotem obrotu i nie nadają się do spożycia, nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy - w związku z powyższym nie są objęte procedurą zawieszenia i nie mamy obowiązku ich ewidencjonowania na podstawie ustawy o podatku akcyzowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy wyłącznie do wyrobu finalnego produkcji w składzie podatkowym
  • prawidłowe w części dotyczącej objęcia ewidencją składu podatkowego wyrobów będących wyrobami finalnymi produkcji w składzie podatkowym.



Na wstępie zauważyć należy, iż przedmiotem żądania Wnioskodawcy jest interpretacja przepisów ustawy o podatku akcyzowym odnoszących się do ewidencji składu podatkowego prowadzonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym, w związku z powyższym w niniejszej interpretacji dokonano oceny stanowiska Wnioskodawcy w kwestii prowadzenia ww. ewidencji.

Zgodnie z art. 2 pkt 1, 10 i 12 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3 poz. 11) wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Składem podatkowym w rozumieniu ustawy jest ? miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane ? z zastosowaniem zawieszenia poboru akcyzy. W przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

Natomiast procedura zawieszenia poboru akcyzy oznacza ? procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.

Stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 96 ust. 1 i 2 ww. ustawy napojami fermentowanymi w rozumieniu ustawy są:

  1. musujące napoje fermentowane - wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:
    a) mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 13 % objętości, albo
    b) mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 15 % objętości
    - pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.
  2. niemusujące napoje fermentowane- niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w pkt 1 - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:
    a) o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 10 % objętości, albo
    b) o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10 % objętości, lecz nienieprzekraczającej 15 % objętości
    - pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.

Produkcją napojów fermentowanych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie napojów fermentowanych, a także ich rozlew.

Wnioskodawca wskazał, że w ramach działalności gospodarczej, wytwarza napoje fermentowane o kodzie CN 2206 00 59. Proces produkcji obejmuje kolejno po sobie następujące cztery fazy:

  • nastaw,
  • leżakowanie,
  • kupaż,
  • rozlew.

Stosownie do art. 47 ust. 1 ww. ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji:

  1. wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych;
  2. mniej niż 1.000 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, win gronowych uzyskanych z winogron pochodzących z upraw własnych, o których mowa w art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 22 stycznia 2004 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina (Dz. U. Nr 34, poz. 292, z późn. zm.);
  3. piwa, wina i napojów fermentowanych, wytwarzanych domowym sposobem przez osoby fizyczne na własny użytek i nieprzeznaczonych do sprzedaży;
  4. mniej niż 10 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, alkoholu etylowego, dokonywanej przez gorzelnie prawnie i ekonomicznie niezależne od wszelkich innych gorzelni oraz niedziałające na podstawie licencji uzyskanej od innego podmiotu;
  5. wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona przedpłata akcyzy;
  6. energii elektrycznej.

Wnioskodawca produkuje napoje fermentowane o kodzie CN 2206 00 59 w składzie podatkowym. Przedmiotowy wyrób został wymieniony w pozycji 16 załącznika nr 2 do ustawy, zawierającego wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG obejmującej grupę wyrobów o kodzie CN 2206 00 do których zalicza się pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny) mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone.

W świetle powyższego za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, że procedurą zawieszenia poboru akcyzy objęte są tylko ?pozostałe napoje fermentowane?, które są wyrobem finalnym produkcji w składzie podatkowym, podczas gdy z cyt. wyżej przepisów wynika, iż procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie również podczas produkcji wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z przepisami art. 53 ust. 5, 6 i 7 ww. ustawy podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany prowadzić ewidencję ilościową lub ilościowo-wartościową wyrobów akcyzowych umożliwiającą w szczególności:

  1. ustalenie ilości wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyłączonych z tej procedury;
  2. wyodrębnienie kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty oraz kwoty akcyzy, której pobór podlega zawieszeniu w związku z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy;
  3. określenie ilości wyprodukowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym innym niż skład podatkowy, o którym mowa w art. 48 ust. 3 i 4.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5, powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Na podstawie delegacji zawartej w art. 55 ust.2 ustawy, Minister Finansów przepisami § 9 do § 12 rozporządzenia z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (Dz. U. Nr 32, poz. 231) określił sposób prowadzenia ewidencji ilościowej lub ilościowo-wartościowej przez podmiot prowadzący skład podatkowy oraz szczegółowy zakres danych, które powinny się znajdować w tej ewidencji.

W myśl powołanych wyżej przepisów podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję ilościową lub ilościowo-wartościową, zwaną dalej 'ewidencją', której odrębne części stanowią zestawienia danych dotyczące wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą oraz wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym, w którym prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych.

Ewidencja powinna być prowadzona w sposób ciągły, umożliwiający identyfikację przeprowadzonych operacji gospodarczych, w szczególności czynności produkcyjnych lub związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi oraz stanów zapasów tych wyrobów.

Wpisów do ewidencji dokonuje się bezpośrednio po zakończeniu czynności podlegającej wpisaniu.

Ostatniego dnia każdego miesiąca podmiot prowadzący skład podatkowy dokonuje zamknięcia ewidencji i jej miesięcznego podsumowania.

Raport z miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji, prowadzonej w formie elektronicznej, podmiot prowadzący skład podatkowy przekazuje właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

W przypadku prowadzenia ewidencji w formie papierowej, przed rozpoczęciem jej wypełniania karty ewidencji powinny zostać przeszyte, a strony ponumerowane i opatrzone pieczęcią podmiotu prowadzącego skład podatkowy. Właściwy naczelnik urzędu celnego opatruje przeszycie plombą przy użyciu plombownicy stosowanej do plombowania ewidencji prowadzonych przez organ celny, a na ostatniej stronie ewidencji wpisuje liczbę jej stron i składa podpis.

Wpisów do ewidencji dokonuje się w sposób trwały i wyraźny. Wszelkie zmiany i poprawki w ewidencji są dokonywane w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny. Każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki, z podaniem daty ich wprowadzenia oraz w razie potrzeby należy je opisać w rubryce 'uwagi'.

Ewidencja w formie elektronicznej prowadzona jest zgodnie z pisemną instrukcją obsługi programu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia tej ewidencji i w taki sposób, aby:

  1. umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą;
  2. umożliwiała dokonywanie korekty danych opatrzonej adnotacją osoby dokonującej tej korekty oraz daty jej dokonania;
  3. pozwalała na drukowanie raportu, o którym mowa w § 9 ust. 5;
  4. pozwalała na drukowanie wpisów w porządku chronologicznym i uniemożliwiała ich usuwanie.

Podmiot prowadzący skład podatkowy, który prowadzi ewidencję w formie elektronicznej, przechowuje kopię ewidencji zapisaną na informatycznych nośnikach danych. Kopia ewidencji powinna być przechowywana w sposób zapewniający ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą lub w formie wydruku sporządzonego za okresy jednodniowe.

Ewidencja powinna zawierać:

  1. nazwy wyrobów akcyzowych wraz z ich kodami Nomenklatury Scalonej (CN) oraz informacje o naniesionych na te wyroby znakach akcyzy lub ich znakowaniu i barwieniu;
  2. ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania;
  3. datę wprowadzenia wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  4. dane identyfikacyjne podmiotu, od którego wyroby akcyzowe zostały dostarczone;
  5. dane identyfikacyjne właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy;
  6. dane identyfikacyjne osoby, która złożyła zgłoszenie celne w przypadku importowanych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy;
  7. datę wyprodukowania wyrobów akcyzowych;
  8. dokładne określenie miejsca w składzie podatkowym, w którym wyroby akcyzowe się znajdują, i informacje o ich przemieszczaniu wewnątrz tego składu;
  9. numer identyfikacyjny wskazany w rubryce 3 administracyjnego dokumentu towarzyszącego, którego wzór został określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 229) lub numer identyfikacyjny dokumentu handlowego, na podstawie którego wyroby zostały wprowadzone do składu podatkowego lub wyprowadzone z tego składu;
  10. datę złożenia deklaracji podatkowej;
  11. kwotę podatku akcyzowego przypadającego do zapłaty lub kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony;
  12. datę wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego i dane identyfikacyjne odbiorcy lub datę zapłaty podatku akcyzowego;
  13. informacje na temat wyrobów akcyzowych:
    a) wprowadzonych do składu podatkowego,
    b) zużytych do wyprodukowania w składzie podatkowym innych wyrobów,
    c) wyprodukowanych w składzie podatkowym,
    d) magazynowanych w składzie podatkowym,
    e) wyprowadzonych ze składu podatkowego przez podmiot prowadzący skład podatkowy,
    f) wyprowadzonych ze składu podatkowego przez właściciela wyrobów niebędącego podmiotem prowadzącym skład podatkowy,
    g) wykorzystanych na własny użytek.

Z cyt. wyżej przepisów wynika, iż w przypadku działalności polegającej wyłącznie na produkcji wyrobów akcyzowych ewidencją co do zasady objęte są wyroby gotowe wyprodukowane w składzie podatkowym. Jednakże ewidencja powinna być prowadzona w sposób umożliwiający identyfikację przeprowadzonych operacji gospodarczych, w szczególności czynności produkcyjnych lub związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi oraz stanów zapasów tych wyrobów.

W świetle powyższego za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej objęcia ewidencją składu podatkowego wyrobów będących wyrobami finalnymi produkcji w składzie podatkowym, jednakże prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy wynika z innej podstawy prawnej niż wskazano we wniosku.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać w części:

  • dotyczącej zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy wyłącznie do wyrobu finalnego produkcji w składzie podatkowym za nieprawidłowe,
  • w części dotyczącej objęcia ewidencją składu podatkowego wyrobów będących wyrobami finalnymi produkcji w składzie podatkowym za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika