Magazynowanie wyrobów akcyzowych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej
Magazynowanie wyrobów akcyzowych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2010r. (data wpływu 28 stycznia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie magazynowania wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 stycznia 2010r. został złożony ww. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie magazynowania wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem, zajmującym się nabyciem, produkcją i obrotem wyrobami akcyzowymi, w tym:
- olejami smarowymi o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99 objętymi stawką akcyzy w wysokości 1.180 zł/1000 litrów;
- gaczem parafinowym o kodzie CN 2712 90 39 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- ekstraktem furfurolowym o kodzie CN 2713 90 90 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- propylenem o kodzie CN 2901 22 00 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- preparatami smarowymi o kodach CN 3403 19 10, 3403 19 91, 3403 19 99, 3403 99 10, 3403 99 90 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- dodatkami do olejów smarowych o kodach CN 3811 21 00, 3811 29 00, 3811 90 00 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- środkami zapobiegającymi zamarzaniu i gotowymi płynami przeciwoblodzeniowymi o kodzie CN 3820 00 00 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- . toluenem o kodzie CN 2902 30 00 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- olejami średnimi pozostałymi o kodzie CN 2710 19 29 objęty stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- olejami napędowymi do innych celów o kodach CN 2710 19 45 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł. (przeznaczonymi przede wszystkim do stosowania jako środki ochrony przeciwkorozyjnej i do innych specjalistycznych zastosowań technologicznych np. do stosowania przy szlifowaniu łożysk),
- olejami napędowymi o kodzie CN 2710 19 41 objętymi stawką akcyzy w wysokości 1.048 zł./1000 litrów,
- naftą o kodzie CN 2710 19 25 objętą stawką akcyzy w wysokości 1.822 zł./1OOO litrów,
- olejami opałowymi o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 63 objętymi stawką akcyzy w wysokości 60 zł./1000 kilogramów,
- frakcjami próżniowymi P 21-24 o kodzie CN 2710 19 63 i CN 2710 19 65 objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów,
- slopami o kodzie CN 2710 19 51 objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł /1000 litrów.
Wskazane powyżej wyroby:
- wymienione w pkt 1 - nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11 dalej: ustawa o podatku akcyzowym), objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
- wymienione w pkt 2 - 7 - nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są zerową stawką akcyzy i nie są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
- wymienione w pkt 8 - 10 - zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są zerową stawką akcyzy i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
- wymienione w pkt 11- 13 - zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
- wymienione w pkt 14-15 zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Instalacje produkcyjne, na których są realizowane procesy produkcyjne w składzie podatkowym Wnioskodawcy, zasilane są frakcjami próżniowymi o kodzie CN 2710 19 63 i kodzie CN 2710 19 65 bezpośrednio z instalacji produkcyjnych, na których są wytwarzane. W celu zapewnienia bezpiecznej i stabilnej pracy instalacji frakcje próżniowe są buforowane w zbiornikach buforowych, stanowiących integralną część instalacji produkcyjnych, z których nie ma możliwości dystrybucji frakcji próżniowych do odbiorcy. W związku z powyższym w/w frakcje próżniowe nie są wyrobami gotowymi. Powyższe odnosi się również do niekondycyjnych olejów (slopów) o kodzie CN 2710 19 51, które również nie stanowią wyrobów gotowych. Jedynym sposobem ich zagospodarowania jest dalsze ich przetworzenie w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym Spółki. Przedmiotowe wyroby te nie są przedmiotem obrotu i ich sprzedaży przez Spółkę.
W związku z powyższym Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że w myśl § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2010r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (dz.U. z 2009r. Nr 32, poz. 231):
- wyroby wymienione w pkt 1 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 2-7 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 8-10 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 11-13 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, co oznacza, że podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 14-15 jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy z uwagi na fakt, iż nie stanowią wyrobów gotowych, ich magazynowanie odbywa się w zbiornikach, które nie podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów.
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (Dz. U. z 2009r. Nr 32, poz. 231 dalej: rozporządzenie w sprawie prowadzenia składów podatkowych) w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, magazynowanie gotowych wyrobów energetycznych, określonych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, odbywa się w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów. Za zbiorniki służące do magazynowania gotowych wyrobów energetycznych uznawane są zbiorniki, w których magazynowane są wyroby w takim stopniu przetworzenia, w którym mogą być wyprowadzane ze składu podatkowego do odbiorcy, nawet jeśli ich część zostanie wykorzystana w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym.
Mając na uwadze powołaną wyżej normę prawną, zdaniem Spółki:
- wyroby wymienione w pkt 1 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 2-7 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 8-10 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 11-13 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, co oznacza, że podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
- wyroby wymienione w pkt 14-15 jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy z uwagi na fakt, iż nie są wyrobami gotowymi, co oznacza że nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów.
Na wstępnie należy wyjaśnić, iż pod pojęciem wyrobów energetycznych należy rozumieć wyroby wymienione w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, a więc w szczególności chodzi tu o wyroby wymienione w poz. 1-6 oraz 8-15 stanu faktycznego. Wyrób wymieniony w poz. 7 klasyfikowany do grupowania CN 3820 0000 tj. ?środek zapobiegający zamarzaniu i gotowy płyn przeciwoblodzeniowy' z uwagi na zawartość alkoholu etylowego przekraczającą 1,2% objętości, zgodnie z poz. 43 załącznika nr 1 do ustawy, został zaliczony do wyrobów akcyzowych, jednakże nie jest zaliczany do kategorii wyrobów energetycznych.
W ocenie Spółki wykładnia gramatyczna przepisu § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych odnośnie zakresu zbiorników uznawanych za zbiorniki podlegające prawnej kontroli metrologicznej, dotyczy magazynowania w nich tylko takich wyrobów, które:
- są wyrobami energetycznymi,
- są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy,
- są wyrobami gotowymi,,
- przepisy ustawy nadają im stawkę akcyzy inną niż zero,
- są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Powyższe przesłanki, zdaniem Spółki, muszą być spełnione łącznie, co oznacza, że niespełnienie którejkolwiek z nich powoduje, iż wyrób taki nie jest objęty obowiązkiem magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.
Analiza przepisów rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych prowadzi nas do wniosku, iż prawnej kontroli metrologicznej nie będą podlegać zbiorniki, w których magazynowane są wyroby niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym. Zdaniem Spółki, za powyższą argumentacją przemawia nie tylko wykładania gramatyczna przepisu § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych ale również jej wykładnia celowościowa. Celem regulacji zawartej w § 3 ust. 2 powołanego wyżej rozporządzenia było bowiem ograniczenie liczby zbiorników służących do magazynowania wyrobów energetycznych podlegających kontroli metrologicznej w przypadku składów zajmujących się produkcją wyrobów akcyzowych w stosunku do liczby zbiorników podlegających legalizacji w składach magazynowych (§ 3 ust. 1 rozporządzenia). Taką intencję prawodawcy można w szczególności wywieść z treści uzasadnienia do projektu wyżej wymienionego rozporządzenia, gdzie stwierdzono, że: ?W związku z sygnalizowanym przez przedstawicieli branży petrochemicznej brakiem możliwości zalegalizowania w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych - wszystkich zbiorników technicznych w ramach linii produkcyjnych, w których przechowywane są paliwa silnikowe i oleje opałowe, konieczne stało się ograniczenie ilości zbiorników podlegających prawnej kontroli metrologicznej. W tym celu wyłączono z definicji ubytków wyrobów akcyzowych, określonej w art. 2 pkt 20 ustawy, straty powstające podczas produkcji wyrobów energetycznych, określonych w załączniku nr 2 do ww. ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i tym samym zrezygnowano z określania ubytków wyrobów energetycznych powstających w czasie ich produkcji.
Zgodnie z § 3 ust. 2 projektu rozporządzenia w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, prawnej kontroli metrologicznej podlegały będą jedynie zbiorniki, w których magazynowane będą gotowe wyroby energetyczne, określone w załączniku nr 2 do ustawy, objęte stawka akcyzy inna niż stawka zerowa i procedura zawieszenia poboru akcyzy, o ile obowiązek takiej kontroli wynikał będzie z odrębnych przepisów'
Mając na uwadze powyższy cel prawodawcy, zdaniem Spółki, w przypadku składów podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, zakres zbiorników podlegających prawnej kontroli metrologicznej został ograniczony wyłącznie do zbiorników służących do magazynowania gotowych wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy. W związku z powyższym, wyroby, które nie zostały wymienione w tym załączniku, nawet w przypadku gdy posiadają odpowiednią stawkę akcyzy (np. oleje smarowe) i objęte są procedurą zawieszonego poboru akcyzy, ich magazynowanie może odbywać się w zbiornikach, które nie są objęte obowiązkiem legalizacji.
Przedstawiona powyżej wykładnia gramatyczna § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych, prowadzi do jednoznacznego w opinii Spółki wniosku, iż wyroby gotowe wskazane w poz. 1-7 stanu faktycznego jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, tj.:
- oleje smarowe o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99,
- gacz parafinowy o kodzie CN 2712 90 39,
- ekstrakt furforolowy o kodzie CN 2713 90 90,
- propylen o kodzie CN 2901 22 00,
- preparaty smarowe o kodach CN 3403 19 10, 3403 19 91, 3403 19 99, 3403 99 10, 3403 99 90,
- dodatki do olejów smarowych o kodach CN 3811 21 00, 3811 29 00, 3811 90 00,
- środki zapobiegające zamarzaniu i gotowe płyny przeciwoblodzeniowe o kodzie CN 3820 00 00,
-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.
Spółka pragnie zwrócić uwagę, że nie wszystkie gotowe wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy magazynowane są w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej, lecz tylko te, które są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz jednocześnie są wyrobami opodatkowanymi stawkami akcyzy innymi niż stawka zerowa.
Zatem zbiorniki na magazynowane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy opodatkowane zerową stawką akcyzy nie są objęte obowiązkiem legalizacji.
Tym samym, wyroby wymienione w poz. 8-10 stanu faktycznego tj.:
- toluen o kodzie CN 2902 30 00 objęty stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- oleje średnie pozostałe o kodzie CN 2710 19 29 objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
- oleje napędowe do innych celów o kodach CN 2710 19 45 objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. (przeznaczonymi przede wszystkim do stosowania jako środki ochrony przeciwkorozyjnej i do innych specjalistycznych zastosowań technologicznych np. do stosowania przy szlifowaniu łożysk).
-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.
Przyjmując powyższą argumentację za prawidłową, wyroby wymienione w poz. 11-13 stanu faktycznego tj.:
- oleje napędowe o kodzie CN 2710 19 41 objęte stawką akcyzy w wysokości 1.048 zł./l000 litrów,
- nafta o kodzie CN 2710 19 25 objęta stawką akcyzy w wysokości 1.822 zł./1000 litrów,
- oleje opałowe o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 63 objęte stawką akcyzy w wysokości 60 zł./l000 kilogramów.
-z uwagi na fakt, iż spełniają wszystkie przesłanki wymienione w § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych tj. są wyrobami energetycznymi, są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, są wyrobami gotowymi, przepisy ustawy nadają im stawkę akcyzy inną niż zero oraz objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy, ich magazynowanie odbywa się w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej. Zgodnie z § 13 omawianego tutaj rozporządzenia wyroby energetyczne, wymienione w poz. 11-13 stanu faktycznego, mogą być magazynowane w zbiornikach wprowadzonych do użytkowania przed dniem 1 maja 2004r., które nie posiadają dowodów legalizacji - jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2010r. W tym dniu upływa bowiem termin na dokonanie prawnej kontroli metrologicznej wymienionych zbiorników.
Spółka stoi także na stanowisku, że intencją prawodawcy było ograniczenie liczby zbiorników podlegających legalizacji w przypadku składów produkcyjnych do zbiorników na gotowe wyroby energetyczne wyprodukowane w danym składzie podatkowym. O tym jakie wyroby będą uznane za wyroby gotowe decydujące znaczenie winno mieć ich przeznaczenie. Instalacje produkcyjne, na których są realizowane procesy produkcyjne w składzie podatkowym Wnioskodawcy, zasilane są frakcjami próżniowymi o kodzie CN 2710 19 63 i kodzie CN 2710 19 65 bezpośrednio z instalacji produkcyjnych, na których są wytwarzane. W celu zapewnienia bezpiecznej i stabilnej pracy instalacji frakcje próżniowe są buforowane w zbiornikach buforowych, stanowiących integralną część instalacji produkcyjnych, z których nie ma możliwości dystrybucji frakcji próżniowych do odbiorcy. W związku z powyższym w/w frakcje próżniowe nie są wyrobami gotowymi i w rozumieniu Spółki wyroby takie nie są objęte obowiązkiem magazynowania ich w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej. Powyższe odnosi się również do niekondycyjnych olejów (slopów) o kodzie CN 2710 19 51, które również nie stanowią wyrobów gotowych. Jedynym sposobem ich zagospodarowania jest dalsze ich przetworzenie w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym Spółki. Przedmiotowe wyroby te nie są przedmiotem obrotu i ich sprzedaży przez Spółkę.
Zdaniem Spółki w przypadku składów produkcyjnych zbiorniki na wyroby nie będące wyrobami gotowymi służące produkcji wyrobów gotowych albo ich dalszemu przetworzeniu w procesach produkcyjnych nie powinny podlegać legalizacji, co jest tym bardziej uprawnione, że straty powstające w toku produkcji wyrobów energetycznych nie są traktowane jako ubytek, a więc kontrola metrologiczna zbiorników służących do przechowywania takich wyrobów nie ma praktycznego ani też fiskalnego uzasadnienia.
Z tych też przyczyn, zdaniem Spółki wyroby wskazane w poz. 14-15 stanu faktycznego tj.:
- frakcje próżniowe P 21-24 o kodzie CN 2710 19 63 i CN 2710 19 65 objęte stawka akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów,
- slopy o kodzie CN 2710 19 51 o kodzie objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów
-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając na względzie, iż stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe, zgodnie z art. 14c § 1 Ordynacji odstąpiono od uzasadnienia prawnego oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Dodatkowo zauważa się, iż z dniem 1 stycznia 2010r. stawka podatku akcyzowego dla olejów opałowych, o których mowa w pkt 13 wniosku o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 65 wynosi 64 zł/1000 kilogramów. Powyższe jednak nie ma wpływu na ocenę stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz.U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.