Magazynowanie wyrobów akcyzowych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej

Magazynowanie wyrobów akcyzowych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2010r. (data wpływu 28 stycznia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie magazynowania wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej - jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2010r. został złożony ww. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie magazynowania wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem, zajmującym się nabyciem, produkcją i obrotem wyrobami akcyzowymi, w tym:

  1. olejami smarowymi o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99 objętymi stawką akcyzy w wysokości 1.180 zł/1000 litrów;
  2. gaczem parafinowym o kodzie CN 2712 90 39 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  3. ekstraktem furfurolowym o kodzie CN 2713 90 90 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  4. propylenem o kodzie CN 2901 22 00 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  5. preparatami smarowymi o kodach CN 3403 19 10, 3403 19 91, 3403 19 99, 3403 99 10, 3403 99 90 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  6. dodatkami do olejów smarowych o kodach CN 3811 21 00, 3811 29 00, 3811 90 00 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  7. środkami zapobiegającymi zamarzaniu i gotowymi płynami przeciwoblodzeniowymi o kodzie CN 3820 00 00 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  8. . toluenem o kodzie CN 2902 30 00 objętym stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  9. olejami średnimi pozostałymi o kodzie CN 2710 19 29 objęty stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  10. olejami napędowymi do innych celów o kodach CN 2710 19 45 objętymi stawką akcyzy w wysokości 0 zł. (przeznaczonymi przede wszystkim do stosowania jako środki ochrony przeciwkorozyjnej i do innych specjalistycznych zastosowań technologicznych np. do stosowania przy szlifowaniu łożysk),
  11. olejami napędowymi o kodzie CN 2710 19 41 objętymi stawką akcyzy w wysokości 1.048 zł./1000 litrów,
  12. naftą o kodzie CN 2710 19 25 objętą stawką akcyzy w wysokości 1.822 zł./1OOO litrów,
  13. olejami opałowymi o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 63 objętymi stawką akcyzy w wysokości 60 zł./1000 kilogramów,
  14. frakcjami próżniowymi P 21-24 o kodzie CN 2710 19 63 i CN 2710 19 65 objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów,
  15. slopami o kodzie CN 2710 19 51 objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł /1000 litrów.

Wskazane powyżej wyroby:

  1. wymienione w pkt 1 - nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11 dalej: ustawa o podatku akcyzowym), objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  2. wymienione w pkt 2 - 7 - nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są zerową stawką akcyzy i nie są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  3. wymienione w pkt 8 - 10 - zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są zerową stawką akcyzy i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  4. wymienione w pkt 11- 13 - zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
  5. wymienione w pkt 14-15 zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Instalacje produkcyjne, na których są realizowane procesy produkcyjne w składzie podatkowym Wnioskodawcy, zasilane są frakcjami próżniowymi o kodzie CN 2710 19 63 i kodzie CN 2710 19 65 bezpośrednio z instalacji produkcyjnych, na których są wytwarzane. W celu zapewnienia bezpiecznej i stabilnej pracy instalacji frakcje próżniowe są buforowane w zbiornikach buforowych, stanowiących integralną część instalacji produkcyjnych, z których nie ma możliwości dystrybucji frakcji próżniowych do odbiorcy. W związku z powyższym w/w frakcje próżniowe nie są wyrobami gotowymi. Powyższe odnosi się również do niekondycyjnych olejów (slopów) o kodzie CN 2710 19 51, które również nie stanowią wyrobów gotowych. Jedynym sposobem ich zagospodarowania jest dalsze ich przetworzenie w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym Spółki. Przedmiotowe wyroby te nie są przedmiotem obrotu i ich sprzedaży przez Spółkę.

W związku z powyższym Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że w myśl § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2010r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (dz.U. z 2009r. Nr 32, poz. 231):

  1. wyroby wymienione w pkt 1 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  2. wyroby wymienione w pkt 2-7 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  3. wyroby wymienione w pkt 8-10 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  4. wyroby wymienione w pkt 11-13 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, co oznacza, że podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  5. wyroby wymienione w pkt 14-15 jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy z uwagi na fakt, iż nie stanowią wyrobów gotowych, ich magazynowanie odbywa się w zbiornikach, które nie podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów.



Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (Dz. U. z 2009r. Nr 32, poz. 231 dalej: rozporządzenie w sprawie prowadzenia składów podatkowych) w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, magazynowanie gotowych wyrobów energetycznych, określonych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, odbywa się w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów. Za zbiorniki służące do magazynowania gotowych wyrobów energetycznych uznawane są zbiorniki, w których magazynowane są wyroby w takim stopniu przetworzenia, w którym mogą być wyprowadzane ze składu podatkowego do odbiorcy, nawet jeśli ich część zostanie wykorzystana w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym.

Mając na uwadze powołaną wyżej normę prawną, zdaniem Spółki:

  1. wyroby wymienione w pkt 1 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  2. wyroby wymienione w pkt 2-7 - jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  3. wyroby wymienione w pkt 8-10 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym oraz objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  4. wyroby wymienione w pkt 11-13 - jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy, co oznacza, że podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów,
  5. wyroby wymienione w pkt 14-15 jako wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objęte są stawką akcyzy inna niż stawka zerowa i procedurą zawieszenia poboru akcyzy z uwagi na fakt, iż nie są wyrobami gotowymi, co oznacza że nie podlegają obowiązkowi magazynowania w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej, na podstawie odrębnych przepisów.

Na wstępnie należy wyjaśnić, iż pod pojęciem wyrobów energetycznych należy rozumieć wyroby wymienione w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, a więc w szczególności chodzi tu o wyroby wymienione w poz. 1-6 oraz 8-15 stanu faktycznego. Wyrób wymieniony w poz. 7 klasyfikowany do grupowania CN 3820 0000 tj. ?środek zapobiegający zamarzaniu i gotowy płyn przeciwoblodzeniowy' z uwagi na zawartość alkoholu etylowego przekraczającą 1,2% objętości, zgodnie z poz. 43 załącznika nr 1 do ustawy, został zaliczony do wyrobów akcyzowych, jednakże nie jest zaliczany do kategorii wyrobów energetycznych.

W ocenie Spółki wykładnia gramatyczna przepisu § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych odnośnie zakresu zbiorników uznawanych za zbiorniki podlegające prawnej kontroli metrologicznej, dotyczy magazynowania w nich tylko takich wyrobów, które:

  1. są wyrobami energetycznymi,
  2. są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy,
  3. są wyrobami gotowymi,,
  4. przepisy ustawy nadają im stawkę akcyzy inną niż zero,
  5. są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Powyższe przesłanki, zdaniem Spółki, muszą być spełnione łącznie, co oznacza, że niespełnienie którejkolwiek z nich powoduje, iż wyrób taki nie jest objęty obowiązkiem magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.

Analiza przepisów rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych prowadzi nas do wniosku, iż prawnej kontroli metrologicznej nie będą podlegać zbiorniki, w których magazynowane są wyroby niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym. Zdaniem Spółki, za powyższą argumentacją przemawia nie tylko wykładania gramatyczna przepisu § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych ale również jej wykładnia celowościowa. Celem regulacji zawartej w § 3 ust. 2 powołanego wyżej rozporządzenia było bowiem ograniczenie liczby zbiorników służących do magazynowania wyrobów energetycznych podlegających kontroli metrologicznej w przypadku składów zajmujących się produkcją wyrobów akcyzowych w stosunku do liczby zbiorników podlegających legalizacji w składach magazynowych (§ 3 ust. 1 rozporządzenia). Taką intencję prawodawcy można w szczególności wywieść z treści uzasadnienia do projektu wyżej wymienionego rozporządzenia, gdzie stwierdzono, że: ?W związku z sygnalizowanym przez przedstawicieli branży petrochemicznej brakiem możliwości zalegalizowania w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych - wszystkich zbiorników technicznych w ramach linii produkcyjnych, w których przechowywane są paliwa silnikowe i oleje opałowe, konieczne stało się ograniczenie ilości zbiorników podlegających prawnej kontroli metrologicznej. W tym celu wyłączono z definicji ubytków wyrobów akcyzowych, określonej w art. 2 pkt 20 ustawy, straty powstające podczas produkcji wyrobów energetycznych, określonych w załączniku nr 2 do ww. ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa i tym samym zrezygnowano z określania ubytków wyrobów energetycznych powstających w czasie ich produkcji.

Zgodnie z § 3 ust. 2 projektu rozporządzenia w składach podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, prawnej kontroli metrologicznej podlegały będą jedynie zbiorniki, w których magazynowane będą gotowe wyroby energetyczne, określone w załączniku nr 2 do ustawy, objęte stawka akcyzy inna niż stawka zerowa i procedura zawieszenia poboru akcyzy, o ile obowiązek takiej kontroli wynikał będzie z odrębnych przepisów'

Mając na uwadze powyższy cel prawodawcy, zdaniem Spółki, w przypadku składów podatkowych, w których prowadzona jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych, zakres zbiorników podlegających prawnej kontroli metrologicznej został ograniczony wyłącznie do zbiorników służących do magazynowania gotowych wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy. W związku z powyższym, wyroby, które nie zostały wymienione w tym załączniku, nawet w przypadku gdy posiadają odpowiednią stawkę akcyzy (np. oleje smarowe) i objęte są procedurą zawieszonego poboru akcyzy, ich magazynowanie może odbywać się w zbiornikach, które nie są objęte obowiązkiem legalizacji.

Przedstawiona powyżej wykładnia gramatyczna § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych, prowadzi do jednoznacznego w opinii Spółki wniosku, iż wyroby gotowe wskazane w poz. 1-7 stanu faktycznego jako niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, tj.:

  1. oleje smarowe o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99,
  2. gacz parafinowy o kodzie CN 2712 90 39,
  3. ekstrakt furforolowy o kodzie CN 2713 90 90,
  4. propylen o kodzie CN 2901 22 00,
  5. preparaty smarowe o kodach CN 3403 19 10, 3403 19 91, 3403 19 99, 3403 99 10, 3403 99 90,
  6. dodatki do olejów smarowych o kodach CN 3811 21 00, 3811 29 00, 3811 90 00,
  7. środki zapobiegające zamarzaniu i gotowe płyny przeciwoblodzeniowe o kodzie CN 3820 00 00,

-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.

Spółka pragnie zwrócić uwagę, że nie wszystkie gotowe wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy magazynowane są w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej, lecz tylko te, które są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz jednocześnie są wyrobami opodatkowanymi stawkami akcyzy innymi niż stawka zerowa.

Zatem zbiorniki na magazynowane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy opodatkowane zerową stawką akcyzy nie są objęte obowiązkiem legalizacji.

Tym samym, wyroby wymienione w poz. 8-10 stanu faktycznego tj.:

  1. toluen o kodzie CN 2902 30 00 objęty stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  2. oleje średnie pozostałe o kodzie CN 2710 19 29 objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł.,
  3. oleje napędowe do innych celów o kodach CN 2710 19 45 objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł. (przeznaczonymi przede wszystkim do stosowania jako środki ochrony przeciwkorozyjnej i do innych specjalistycznych zastosowań technologicznych np. do stosowania przy szlifowaniu łożysk).

-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.

Przyjmując powyższą argumentację za prawidłową, wyroby wymienione w poz. 11-13 stanu faktycznego tj.:

  1. oleje napędowe o kodzie CN 2710 19 41 objęte stawką akcyzy w wysokości 1.048 zł./l000 litrów,
  2. nafta o kodzie CN 2710 19 25 objęta stawką akcyzy w wysokości 1.822 zł./1000 litrów,
  3. oleje opałowe o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 63 objęte stawką akcyzy w wysokości 60 zł./l000 kilogramów.

-z uwagi na fakt, iż spełniają wszystkie przesłanki wymienione w § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia składów podatkowych tj. są wyrobami energetycznymi, są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, są wyrobami gotowymi, przepisy ustawy nadają im stawkę akcyzy inną niż zero oraz objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy, ich magazynowanie odbywa się w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej. Zgodnie z § 13 omawianego tutaj rozporządzenia wyroby energetyczne, wymienione w poz. 11-13 stanu faktycznego, mogą być magazynowane w zbiornikach wprowadzonych do użytkowania przed dniem 1 maja 2004r., które nie posiadają dowodów legalizacji - jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2010r. W tym dniu upływa bowiem termin na dokonanie prawnej kontroli metrologicznej wymienionych zbiorników.

Spółka stoi także na stanowisku, że intencją prawodawcy było ograniczenie liczby zbiorników podlegających legalizacji w przypadku składów produkcyjnych do zbiorników na gotowe wyroby energetyczne wyprodukowane w danym składzie podatkowym. O tym jakie wyroby będą uznane za wyroby gotowe decydujące znaczenie winno mieć ich przeznaczenie. Instalacje produkcyjne, na których są realizowane procesy produkcyjne w składzie podatkowym Wnioskodawcy, zasilane są frakcjami próżniowymi o kodzie CN 2710 19 63 i kodzie CN 2710 19 65 bezpośrednio z instalacji produkcyjnych, na których są wytwarzane. W celu zapewnienia bezpiecznej i stabilnej pracy instalacji frakcje próżniowe są buforowane w zbiornikach buforowych, stanowiących integralną część instalacji produkcyjnych, z których nie ma możliwości dystrybucji frakcji próżniowych do odbiorcy. W związku z powyższym w/w frakcje próżniowe nie są wyrobami gotowymi i w rozumieniu Spółki wyroby takie nie są objęte obowiązkiem magazynowania ich w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej. Powyższe odnosi się również do niekondycyjnych olejów (slopów) o kodzie CN 2710 19 51, które również nie stanowią wyrobów gotowych. Jedynym sposobem ich zagospodarowania jest dalsze ich przetworzenie w procesach produkcyjnych w składzie podatkowym Spółki. Przedmiotowe wyroby te nie są przedmiotem obrotu i ich sprzedaży przez Spółkę.

Zdaniem Spółki w przypadku składów produkcyjnych zbiorniki na wyroby nie będące wyrobami gotowymi służące produkcji wyrobów gotowych albo ich dalszemu przetworzeniu w procesach produkcyjnych nie powinny podlegać legalizacji, co jest tym bardziej uprawnione, że straty powstające w toku produkcji wyrobów energetycznych nie są traktowane jako ubytek, a więc kontrola metrologiczna zbiorników służących do przechowywania takich wyrobów nie ma praktycznego ani też fiskalnego uzasadnienia.

Z tych też przyczyn, zdaniem Spółki wyroby wskazane w poz. 14-15 stanu faktycznego tj.:

  1. frakcje próżniowe P 21-24 o kodzie CN 2710 19 63 i CN 2710 19 65 objęte stawka akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów,
  2. slopy o kodzie CN 2710 19 51 o kodzie objętymi stawkami akcyzy w wysokości 1.822 zł. /1000 litrów

-nie są objęte obowiązkiem ich magazynowania w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając na względzie, iż stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe, zgodnie z art. 14c § 1 Ordynacji odstąpiono od uzasadnienia prawnego oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Dodatkowo zauważa się, iż z dniem 1 stycznia 2010r. stawka podatku akcyzowego dla olejów opałowych, o których mowa w pkt 13 wniosku o kodach CN 2710 19 61 i 2710 19 65 wynosi 64 zł/1000 kilogramów. Powyższe jednak nie ma wpływu na ocenę stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz.U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika