Uznanie czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 (...)

Uznanie czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł, od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym a następnie czy kwoty te po przekroczeniu limitu winny być opodatkowane podatkiem VAT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2012r. (data wpływu 21 maja 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 sierpnia 2012r. (data wpływu 16 sierpnia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł, od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym a następnie czy kwoty te po przekroczeniu limitu winny być opodatkowane podatkiem VAT ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł, od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym a następnie czy kwoty te po przekroczeniu limitu winny być opodatkowane podatkiem VAT. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 sierpnia 2012r. (data wpływu 16 sierpnia 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 20 lipca 2012r. nr IBPP3/443-506/12/JP.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 8 maja 2012r. Wspólnota Mieszkaniowa podpisała umowę ze Skarbem Państwa - Wojewodą reprezentowanym przez Dyrektora Wydziału Rewaloryzacji Zabytków Urzędu Wojewódzkiego. Zgodnie z zawartą umową Urząd udziela Beneficjentowi dotacji ze środków budżetu państwa - Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków na realizację zadania pn. ??? wpisanego do rejestru zabytków. Udzielona dotacja zgodnie z uzyskaną informacją ze Społecznego Komitetu Odnowy Zabytków który jest dysponentem środków Funduszu pochodzi w 99% z budżetu państwa a 1 % nie jest pochodzenia budżetowego i pochodzi z innych środków Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków.

Zakres rzeczowy zadania które będzie realizowane w 2012r. częściowo ze środków dotacji częściowo ze środków własnych ma obejmować:

  • rozbiórkę istniejącej nawierzchni przyległej do ścian budynku,
  • roboty ziemne: odkrycie odcinkami ścian piwnic,
  • oczyszczenie ścian piwnic,
  • wykonanie izolacji z folii polietylenowej kubełkowej,
  • zasypanie wykopów,
  • wykonanie podbudowy z kruszyw,
  • odtworzenie nawierzchni z kostki brukowej,
  • ustawienie rusztowania przy narożniku kamienicy,
  • zabezpieczenie narożnika budynku poprzez: - wiercenie otworów i montaż kotew Ml0 dłg 200cm ocynkowanych, wklejanych na żywicy epoksydowej co 25 cm - naprzemiennie w układzie kozłowym, wys. elewacji do gzymsu 1.685cm.

Zadanie pn. ??? jest częścią składową prac związanych z remontem kamienicy mieszkalno-usługowej ul. ?, a w szczególności z usunięciem nieprawidłowości stanu technicznego wymienionym w nakazie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 9 lipca 2010r., który wydał nakaz prac, które mają na celu przeciwdziałanie zawilgoceniu i destrukcji murów kamienicy, które w przyszłości mogłoby prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa użytkowania kamienicy.

Koszt całego przedmiotowego zadania przewidziany jest na kwotę 172.415,61 zł, z czego 50% tj 86.207,81 zł pokryte będą z przyznanej dotacji a pozostała część to własne środki finansowe członków wspólnoty.

W dniu 18 stycznia 2011r. została podpisana w formie aktu notarialnego umowa ustanowienia odrębnej własności lokali w kamienicy ?, będącej uprzednio współwłasnością 5 osób. W przedmiotowym akcie wyodrębniono lokale mieszkalne jako indywidualną własność uprzednich współwłaścicieli oraz lokale o przeznaczeniu innym niż mieszkalne (użytkowe) jako odrębna własność we współwłasności uprzednich współwłaścicieli. W przedmiotowym akcie notarialnym z uwagi na obowiązek ustawowy została także ustanowiona wspólnota mieszkaniowa do zarządu nieruchomością wspólną. Zgodnie z zapisem aktu notarialnego w skład nieruchomości wspólnej weszła działka nr 281 oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali a w szczególności klatka schodowa, ściany konstrukcyjne oraz dach. W tej sytuacji części kamienicy przeznaczone do remontu z dniem 18 stycznia 2011r. znalazły się we władaniu wspólnoty mieszkaniowej. Zgodnie z aktem notarialnym wspólnota mieszkaniowa nie ma w części wspólnej lokali mieszkalnych i użytkowych kamienicy, które zostały wyodrębnione jako indywidualna własność oraz wyodrębnione lokale we współwłasności osób będących uprzednio współwłaścicielami kamienicy (z własnością każdego lokalu wiąże się jednak udział w częściach wspólnych kamienicy).

Faktury na usługę najmu lokali użytkowych i mieszkalnych są wystawiane przez właścicieli i współwłaścicieli poszczególnych wyodrębnionych lokali gdzie każdy z nich będąc VAT-owcem odprowadza VAT i rozlicza przychód z najmu lokali w indywidualnych deklaracjach VAT jako osoba fizyczna.

W tej sytuacji wspólnota nie będzie osiągała przychodów z najmu lokali mieszkalnych ani użytkowych ani nie będzie prowadziła żadnej działalności zarobkowej.

Przychodami spółdzielni będą jedynie wpłaty członków wspólnoty na pokrycie kosztów zarządu, bieżącą konserwację, remonty w formie bieżących opłat płatnych do 10-go każdego miesiąca oraz wpłaty za wodę, ścieki, śmieci w związku z refakturacją wody, ścieków ,śmieci Wspólnoty na bezpośrednich odbiorców tj członków wspólnoty oraz firmę wynajmującą lokal użytkowy w związku z techniczną niemożliwością zainstalowania w kamienicy więcej niż dwóch liczników wody (na zainstalowanie większej ilości liczników nie wyraża zgody MPWIK) i koniecznością wydzielenia zużycia wody z jednej faktury na poszczególnych użytkowników.

Ponadto w związku z realizacją w 2012r. wyżej opisanego zadania pn. ??? dokonane zostaną także wpłaty członków wspólnoty na remont części wspólnych kamienicy w części potrzebnej do pokrycia 50% wkładu własnego w realizacje przedmiotowego zdania na które została przyznana dotacja z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Jak należy traktować comiesięczne zaliczki członków wspólnoty uiszczane na podstawie uchwały wspólników na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, do których należą wydatki na remonty i bieżącą konserwację kamienicy: czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym a następnie czy kwoty te po przekroczeniu limitu winny być opodatkowane podatkiem VAT?

Stanowisko Wnioskodawcy (sformułowane ostatecznie w piśmie z dnia 6 sierpnia 2012r.):

Comiesięczne zaliczki członków wspólnoty uiszczane na podstawie uchwały wspólników na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną do których należą wydatki na remonty i bieżącą konserwację stanowią wewnętrzne rozliczenia miedzy Wspólnotą a jej członkami i są czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów usług, pozostają poza zakresem regulacji ustawy o podatku od towarów i usług. W tej sytuacji kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nie powinny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym a następnie nawet po przekroczeniu przez Wspólnotę limitu obrotów podlegających opodatkowaniu w kwocie 150.000 zł nie powinny być opodatkowywane podatkiem VAT jako czynności pozostające poza zakresem regulacji ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepis art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Podstawą prawną funkcjonowania wspólnot jest ustawa z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.). Powyższa ustawa określa prawa i obowiązki członków wspólnoty oraz zakres zarządu nieruchomością wspólną.

Zgodnie z art. 6 ww. ustawy, ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej nieruchomości, tworzy wspólnotę mieszkaniową. Wspólnota mieszkaniowa może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana.

Wspólnota mieszkaniowa działa w imieniu własnym i na własny rachunek, jako podmiot stosunków zobowiązaniowych wynikających z zarządu nieruchomością wspólną, którego działanie jest jedynie finansowane przez właścicieli wyodrębnionych lokali mieszkalnych mających udziały w nieruchomości wspólnej.

Powyższy przepis nie daje wspólnocie przymiotu osoby prawnej, lecz przymiot jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej. Jednostka powstała w oparciu o powyższy przepis art. 6 ustawy, posiada określoną strukturę organizacyjną, w skład której wchodzą (tworzą ją) właściciele lokali, zobowiązani do określonych zachowań i czynności wynikających z ustawy. Za zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej wspólnota odpowiada bez ograniczenia, a każdy właściciel lokalu w części odpowiadającej jego udziałowi w tej nieruchomości. W celu reprezentacji interesów wspólnoty, zobowiązana jest ona w trybie przepisów ustawy o własności lokali ustanowić zarząd, który może być sprawowany bezpośrednio przez członków wspólnoty lub pośrednio przez podmiot z zewnątrz.

Art. 13 ust. 1 ustawy o własności lokali stanowi, że właściciel ponosi wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu, jest obowiązany utrzymywać swój lokal w należytym stanie, przestrzegać porządku domowego, uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, korzystać z niej w sposób nie utrudniający korzystania przez innych współwłaścicieli oraz współdziałać z nimi w ochronie wspólnego dobra.

Zgodnie z art. 13 ust. 2 ww. ustawy na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje. W zakresie obciążeń finansowych właściciela lokalu będącego członkiem wspólnoty wyróżnia się dwie kategorie wydatków, tj. koszty zarządu związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej oraz wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu.

Zgodnie z art. 17 ustawy za zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej odpowiada wspólnota mieszkaniowa bez ograniczeń, a każdy właściciel lokalu - w części odpowiadającej jego udziałowi w tej nieruchomości.

Art. 18 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej. Ponadto, na gruncie ustawy o własności lokali należy rozróżnić pojęcia zarządu i zarządcy. O zarządzie mówimy w przypadku, gdy mamy na myśli organ wspólnoty, a o zarządcy w przypadku, gdy zarządzanie (administrowanie) nieruchomością wspólną zostało powierzone osobie fizycznej lub prawnej. Mając na uwadze powyższe należy jednoznacznie stwierdzić, że wspólnota mieszkaniowa stanowi wspólnotę interesów właścicieli lokali, zorganizowanych w formie i na zasadach określonych w powołanej wyżej ustawie o własności lokali.

W celu należytego utrzymania lokali, ich właściciele zobowiązani są do ponoszenia wydatków na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością. Koszty te można podzielić na koszty zarządu częściami wspólnymi nieruchomości i koszty związane z utrzymaniem poszczególnych wyodrębnionych lokali. Z powyższych tytułów na rzecz wspólnoty właściciele zobowiązani są do uiszczania zaliczek w celu pokrycia kosztów utrzymania poszczególnych lokali i części wspólnych.

Przyjęty sposób rozliczania kosztów zarządu nieruchomością nie daje podstaw do postawienia tezy, że zaliczki (kwoty) wpłacane przez członków wspólnoty na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, jak i poszczególnych wyodrębnionych lokali, stanowią obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług, będący kwotą należną obejmującą całość świadczenia należnego od nabywcy. Zaliczki te stanowią jedynie partycypację w kosztach jednostki organizacyjnej - wspólnoty mieszkaniowej - przez jej członków. Wspólnota, a więc jej członkowie, nie dokonują sprzedaży, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów. i usług, na rzecz samych siebie (również jeżeli dotyczy to wyodrębnionych lokali a nie części wspólnej), poprzez zapłatę zaliczek (kwot) z tytułu kosztów związanych z utrzymaniem własnych lokali, np. z tytułu opłat za ciepłą wodę lub ogrzewanie. Stroną umowy o dostawę ciepłej wody i ogrzewania, co do zasady jest wspólnota mieszkaniowa, reprezentowana przez zarząd. Tym samym wewnętrzne rozliczenia między wspólnotą a jej członkami nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że Wspólnota Mieszkaniowa nie będąca czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT ponosi koszty utrzymania i funkcjonowania obiektu ? kamienicy przy ul. ? .

Faktury na usługę najmu lokali użytkowych i mieszkalnych są wystawiane przez właścicieli i współwłaścicieli poszczególnych wyodrębnionych lokali gdzie każdy z nich będąc VAT-owcem odprowadza VAT i rozlicza przychód z najmu lokali w indywidualnych deklaracjach VAT jako osoba fizyczna.

W tej sytuacji wspólnota nie będzie osiągała przychodów z najmu lokali mieszkalnych ani użytkowych ani nie będzie prowadziła żadnej działalności zarobkowej.

Przychodami spółdzielni będą jedynie wpłaty członków wspólnoty na pokrycie kosztów zarządu, bieżącą konserwację, remonty w formie bieżących opłat płatnych do 10-go każdego miesiąca oraz wpłaty za wodę, ścieki, śmieci w związku z refakturacją wody, ścieków, śmieci Wspólnoty na bezpośrednich odbiorców tj. członków wspólnoty oraz firmę wynajmującą lokal użytkowy w związku z techniczną niemożliwością zainstalowania w kamienicy więcej niż dwóch liczników wody (na zainstalowanie większej ilości liczników nie wyraża zgody MPWIK) i koniecznością wydzielenia zużycia wody z jednej faktury na poszczególnych użytkowników.

W tak przedstawionym stanie faktycznym wątpliwości Wnioskodawcy budzi uznanie czy kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu winny być brane pod uwagę do limitu 150.000 zł, od którego zależy utrata zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w danym roku podatkowym oraz czy kwoty te po przekroczeniu limitu winny być opodatkowane podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Wspólnota, będąca jednostką odrębną od właścicieli lokali, nabywając towary i usługi dla celów nieruchomości wspólnej nie wykonuje żadnych czynności na rzecz właścicieli. W takiej bowiem sytuacji działa ona w imieniu własnym i na własny rachunek, jako podmiot stosunków zobowiązaniowych wynikających z zarządu nieruchomością wspólną, którego działanie jest jedynie finansowane przez właścicieli wyodrębnionych lokali mieszkalnych, mających udziały w nieruchomości wspólnej. Tym samym odbiorcą nabywanych towarów i usług jest wspólnota mieszkaniowa, jako odrębny od jej członków podmiot praw, i to ona występuje jako ostateczny konsument. W takim więc zakresie nie świadczy ona żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług na rzecz właścicieli odrębnych lokali.

Ponadto, jak wynika z treści wniosku, Wspólnota nie będzie osiągała przychodów z najmu lokali mieszkalnych ani użytkowych ani nie będzie prowadziła żadnej działalności zarobkowej. Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

Zatem uiszczanie przez członków wspólnoty należności tytułem pokrycia kosztów zarządu nieruchomością wspólną nie jest objęte przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług.

Stosownie do art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Natomiast na podstawie art. 113 ust. 2 ww. ustawy do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Należy zauważyć, że czynności pozostające poza zakresem ustawy o podatku od towarów i usług nie mogą być wliczane do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Reasumując, stwierdzić należy, iż kwoty zaliczek na pokrycie kosztów zarządu z uwagi na fakt, iż nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie są wliczane do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Tym samym po przekroczeniu przez Wnioskodawcę kwoty 150.000 zł nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednocześnie tut. organ informuje, że kwestie dotyczące uznania otrzymanej dotacji i wkładów członków wspólnoty na pokrycie kosztów remontu kamienicy za nie wchodzące do obrotu podlegającego opodatkowaniu oraz nie uwzględnianiu tych kwot do limitu obrotów uprawniającego do zwolnienia podmiotowego, są przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika