Prawo zastosowania 0% stawki VAT w eksporcie towarów w sytuacji odmiennego zapisu danych, wynikających (...)

Prawo zastosowania 0% stawki VAT w eksporcie towarów w sytuacji odmiennego zapisu danych, wynikających z faktury i danych zawartych w dokumencie celnym

W odpowiedzi na wezwanie z dnia 18 grudnia 2008r. (data wpływu 23 grudnia 2008r.) do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 2 grudnia 2008r. znak: IBPP3/443-823/08/PK, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów wyjaśnia, co następuje.

W wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, znaleziono podstawy do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Treść zarzutów zawartych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa.

Zaskarżonej interpretacji indywidualnej Wzywający czyni zarzut naruszenia art. 2 pkt 8 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług oraz art. 41 ust. 4 i 6 ww. ustawy o VAT.

Zdaniem Wzywającego zgodnie z art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o VAT przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonywaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-4, jeżeli wywóz jest dokonany przez dostawcę lub na jego rzecz.

Dla eksportu towarów zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o VAT zastosowanie ma stawka podatku w wysokości 0%. Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się w eksporcie towarów, pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty.

Powyższe oznacza, iż prawo do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% z tytułu eksportu towarów uzależnione jest od posiadania przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towarów z terytorium Wspólnoty.

W przypadku gdy procedura wywozu obsługiwana jest przez system ECS, urząd celny wywozu potwierdza fizyczne wyprowadzenie towarów przesyłając zgłaszającemu komunikat IE 599 na adres email wskazany w zgłoszeniu wywozowym IE 515. Komunikat zawiera dane ze zgłoszenia uzupełnione o kody wyników kontroli oraz datę zwolnienia towarów do wyprowadzenia.

Tak więc komunikat IE 599 jest dokumentem celnym potwierdzającym wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty dla celów podatkowych.

Przepisy podatkowe nie określają jakie dane powinien zawierać dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty.

W przedstawionej sytuacji Spółka dokonała zgłoszenia celnego (komunikat IE 515). Zgodnie z § 30 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r., w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz. U. Nr 94, poz. 902, ze zm.), do zgłoszenia celnego o objęcie towarów procedurą wywozu dołączyła fakturę, na której zostały wyszczególnione: nazwa towaru, symbol wyrobu, kod taryfy celnej, ilość opakowań oraz ilość sztuk.

Następnie Spółka otrzymała komunikat IE 599 potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty. Komunikat taki zawiera dane o fakturze, której dotyczy (pole komunikatu IE 599 - Kod N380, wpisano Nr faktury 196/08/EX), jak i informację o pozytywnym Wyniku kontroli (kod ?A2').

Komunikat IE 599 z pozytywnym wynikiem kontroli (kod A2) otrzymany przez Spółkę stanowi więc wystarczające potwierdzenie, iż towary objęte danym zgłoszeniem celnym i udokumentowane załączoną do zgłoszenia fakturą (oznaczenie numeru faktury stanowi wymagany element komunikatu IE 599) opuściły terytorium Wspólnoty. Nie ma więc potrzeby aby komunikat zawierał dane co do ilości sztuk towaru. Dane te zostały bowiem podane na fakturze dołączonej do zgłoszenia celnego. Komunikat IE 599 z pozytywnym wynikiem kontroli (A2) nawet bez podania ilości sztuk wywożonego towaru potwierdza jego wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty w ilości przedstawionej w dołączonej do zgłoszenia celnego fakturze (w przeciwnym razie organ celny odmówiłby zgody na wyprowadzenie towarów i w takim przypadku komunikat IE 599 będzie zawierałby kod wyników kontroli B1 - niezgodne).

Za niezgodne z przedstawionym stanem faktycznym, zdaniem Spółki należy więc uznać stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, iż w przedstawionym stanie faktycznym doszło do rozbieżności w ilości eksportowanego towaru podanych na fakturze i na komunikacie IE 599 i w związku z tym nie można rozpoznać faktycznej wielkości wyeksportowanych towarów i tym samym ustalić czy dany towar w ilościach wskazanych w fakturze opuścił terytorium Wspólnoty. W przedstawionym przypadku komunikat IE 599 potwierdził bowiem, iż towary w ilości określonej w dołączonej do zgłoszenia celnego fakturze wyszły poza terytorium Wspólnoty. Nie musi on zawierać dokładnej ilości eksportowanych towarów. Wystarczy, iż określa jakiego zgłoszenia celnego i faktury dotyczy oraz zawiera właściwy kod wyników kontroli (A2).

Reasumując, w przedstawionym przypadku otrzymany przez Spółkę komunikat IE 599 uprawnia do eksportu towaru z zastosowaniem stawki 0%. Potwierdza on bowiem wywóz towaru w ilości określonej na fakturze załączonej do zgłoszenia celnego. Tym samym spełnione są warunki określone w art. 41 ust. 4 i 6 ustawy o VAT. Przepisy nie nakazują aby w komunikacie powtórzone były wszystkie dane dotyczące towarów, które zostały objęte zgłoszeniem celnym.

We wniosku z dnia 20 września 2008r. (data wpływu 26 września 2008r.) Wnioskodawca przedstawił następujący stan faktyczny:

Spółka dokonuje sprzedaży do krajów trzecich. Na udokumentowanie tych transakcji wystawia faktury VAT, które zawierają dane określone w Rozporządzeniu MF z dnia 25 maja 2005r. (Dz. U. Nr 95, poz.798).

Do danych tych należą między innymi nazwa towaru, symbol towaru, numer kodu celnego a także ilość opakowań i sztuk eksportowanego wyrobu.

Po dokonaniu zamknięcia procedury wywozu do Spółki wpływa komunikat IE 599. który również zawiera przedstawione powyżej informacje. Często zdarza się jednak, że nie są one dokładnie takie same jak na fakturze.

Poniżej przedstawiona jedną z sytuacji gdzie na fakturze towary o takim samym kodzie celnym podzielono wg nazw szczegółowo, wpisano również ilość sztuk, natomiast w komunikacie IE 599 wpisano łącznie pod jedną nazwą dany towar o takim samym kodzie celnym, nie wyszczególniając również ilości sztuk (ogółem 700 szt.), została wpisana natomiast łączna liczba opakowań .

Dane na fakturze:

Nazwa towaru Symbol wyrobu Kod taryfy celnej Ilość opakowań Ilość sztuk
Worek papierowy 1500.0050 48194000 7 200
Filtr papier2000.0080481940007500


Nazwa towaru Kod taryfy celnej Ilość opakowań Ilość sztuk
Filtry papierowe 48194000 7 Brak


W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy jeżeli opis danego towaru nie jest dokładnie identyczny na fakturze i otrzymanym komunikacie IE 599, ale równocześnie można dany towar zidentyfikować między innymi po kodzie celnym, ilości sztuk lub opakowań i zachowana jest równocześnie zgodność masy brutto, netto i wartość do całej wysyłki. Spółka może zastosować stawkę 0% podatku VAT w eksporcie towarów, czy też musi wystąpić do UC o korektę zgłoszenia celnego ...

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym posiadany przez niego komunikat IE 599, w którym opis eksportowanych towarów nie jest dokładnie identyczny jak opis towarów na fakturze, stanowi podstawę do zastosowania stawki 0% podatku VAT w eksporcie towarów.

W stanie faktycznym worki papierowe i filtry na komunikacie IE 599 umieszczono pod jedną wspólną nazwą jako filtry papierowe, ponieważ łączy je wspólny kod celny, podano również liczbę opakowań zgodną z ilością podaną na fakturze.

Zdaniem Spółki otrzymany komunikat IE 599 potwierdza wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty oraz jest dokumentem spełniającymi warunki określone w art. 41 ust. 6 i 11 ustawy o podatku od towarów usług. Wnioskodawca nie powinien dokonywać korekty zgłoszenia celnego.

We wskazanym stanie faktycznym towary wykazane na fakturze i komunikacie IE 599 można zidentyfikować, co wskazano w stanowisku powyżej. Między fakturą i komunikatem IE 599 istnieje zgodność pod względem: wagi brutto, netto towarów , ilości sztuk, wartości towarów, poza tym na komunikacie IE 599 wpisany jest numer faktury.

Ustosunkowując się do przedstawionego stanu faktycznego i stanowiska Wnioskodawcy tut. organ zauważył co następuje.

W myśl z art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (?).

Zgodnie z przepisami § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 ze zm.) faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:

  1. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  2. numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
  3. dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako 'FAKTURA VAT'; podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;
  4. nazwę towaru lub usługi;
  5. jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług
  6. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  7. wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  8. stawki podatku;
  9. sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
  10. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  11. wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub niepodlegających opodatkowaniu;
  12. kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i słownie.

Zgodnie z § 11 ust. 2 pkt 1 ww. rozporządzenia faktury wystawiane nabywcom eksportowanych towarów mogą nie zawierać danych określonych w § 9 ust. 1 pkt 2, dotyczących nabywcy.

Ww. przepisy określają zakres danych jakie winna zawierać faktura w tym nazwę towaru i ilość sprzedawanych towarów wymóg ten odnosi się zarówno do sprzedaży krajowej jak też w przypadku eksportu.

Stosownie do art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-4, jeżeli wywóz jest dokonany przez dostawcę lub na jego rzecz.

Zgodnie z § 30 ust. 1 pkt 1 rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r.

w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz. U. Nr 94, poz. 902 ze zm.) do zgłoszenia celnego o objęcie towarów procedurą wywozu lub powrotnym wywozem należy dołączyć w szczególności, z uwzględnieniem art. 221 ust. 2 Rozporządzenia Wykonawczego fakturę lub w wypadku braku faktury fakturę prowizoryczną lub fakturę pro forma, sporządzone zgodnie z wymogami art. 181 Rozporządzenia Wykonawczego, z zastrzeżeniem ust. 2.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a ustawy, stawka podatku wynosi 0%. Zgodnie natomiast z przepisem art. 41 ust. 6 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty. Oznacza to, iż prawo do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% z tytułu eksportu towarów uzależnione jest od posiadania przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty. Obecnie takim dokumentem jest, co do zasady, karta 3 SAD. Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed złożeniem deklaracji podatkowej za ten okres. W razie nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju (art. 41 ust. 7 ustawy o VAT). Przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu (ust. 8 art. 41 ustawy o VAT).

Kwestia dokonywania zgłoszeń celnych została uregulowana rozporządzeniem Komisji (EWG) Nr 2454 z dnia 2 lipca 1993r. ustanawiającym przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE. L. Nr 253, poz. 1 ze zm.). Zgodnie z pkt 14 preambuły rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1875/2006 z dnia 18 grudnia 2006r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) Nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE. L. Nr 360, poz. 64 ze zm.) organy celne zostały zobowiązane do zastąpienia w procedurze wywozu, uszlachetniania biernego oraz powrotnego wywozu, obecnej procedury z zastosowaniem dokumentów w formie papierowej procedurą elektronicznej wymiany danych.

W przypadku gdy procedura wywozu obsługiwana jest przez system ECS, zgodnie z art. 796e ww. rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2454/93, wprowadzonego w życie przepisem art. 1 pkt 57 cyt. rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1875/2006 z dnia 18 grudnia 2006r., urząd celny wywozu potwierdza fizyczne wyprowadzenie towarów przesyłając zgłaszającemu komunikat ?Potwierdzenie wywozu? ? komunikat IE-599. Podpisany i przesłany w systemie ECS przy użyciu klucza do bezpiecznej transmisji danych komunikat IE-599 jest dokumentem potwierdzającym wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty. Komunikat ten zawiera dane zgłoszenia z momentu zwolnienia zgłoszenia do procedury wywozu oraz informację o potwierdzeniu wywozu lub zatrzymaniu towaru na granicy.

Z przytoczonych przepisów wynika, iż aby Podatnik mógł zastosować stawkę 0% w przypadku eksportu bezpośredniego winien posiadać dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty, a takim dokumentem jest m.in. komunikat IE-599. Przepisy podatkowe nie określają jakie dane winien taki komunikat zawierać lecz należy zauważyć, że zgodnie z regulacjami rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne eksporter do zgłoszenia celnego o objęcie towarów procedurą wywozu winien dołączyć fakturę. Niemniej należy zaznaczyć, iż z dokumentu celnego powinna wynikać ilość eksportowanego towaru. W przypadku gdy wynika rozbieżność między ilością towaru wpisaną na fakturze a dokumencie celnym brak jest podstaw do jednoznacznego stwierdzenia, że dokonano eksportu towaru w ilości wykazanej na fakturze.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe, stwierdzając, że o ile mniej precyzyjne wyszczególnienie rodzaju eksportowanego towaru w komunikacie IE-599 niż na fakturze nie dyskwalifikuje tego dokumentu jako dokumentu celnego potwierdzającego dokonanie eksportu, to w przypadku rozbieżności w ilości eksportowanego towaru podanych na fakturze i komunikacie nie pozwalają rozpoznać faktycznej wielkości wyeksportowanych towarów, tym samym ustalić czy dany towar w ilościach wskazanych w fakturze opuścił terytorium Wspólnoty.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów zmienia swoje stanowisko zawarte w interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 2 grudnia 2008r. znak IBPP3/443-823/08/PK w zakresie możliwości zastosowania stawki 0% na podstawie art. 41 ust. 4 i ust. 6 ustawy o VAT w eksporcie towarów udokumentowanych komunikatem IE 599 w którym nie wykazano ilości wywożonego towaru i stwierdza co następuje:

Stosownie do art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-4, jeżeli wywóz jest dokonany przez dostawcę lub na jego rzecz.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a ustawy, stawka podatku wynosi 0%. Zgodnie natomiast z przepisem art. 41 ust. 6 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty.

Należy się zgodzić ze Wzywającym, że przepisy podatkowe nie określają jakie dane winien zawierać dokument potwierdzający wywóz towarów. Kwestie te regulują przepisy celne, a w szczególności rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz.U. Nr 94, poz. 902 ze zm.). W § 5 ww. rozporządzenia zapisano, iż dokument SAD wypełnia się i stosuje zgodnie z załącznikiem nr 37 i nr 38 do Rozporządzenia Wykonawczego w brzmieniu określonym w załączniku IV do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2286/2003.

W załączniku 37 ww.

Rozporządzenia Wykonawczego ?Uwagi wyjaśniające do jednolitego dokumentu administracyjnego? w Tytule II ?Dane, które należy umieścić w poszczególnych polach? w pkt A ?formalności dotyczące wywozu/wysyłki, składowania w składzie celnym towarów objętych systemem prefinansowania i przeznaczonych do wywozu, powrotnego wywozu, uszlachetniania biernego, tranzytu wspólnotowego i/lub potwierdzania wspólnotowego statusu towarów? stwierdzono iż w polu 31 dokumentu SAD ?Opakowania i opis towaru; znaki i numery - numery kontenera (ów) - liczba i rodzaj? należy podać znaki, numery, liczbę i rodzaj opakowań lub - w przypadku towarów niezapakowanych - podać ilość takich towarów objętych zgłoszeniem, łącznie z danymi niezbędnymi do ich identyfikacji. Opis towarów oznacza zwykły opis handlowy. Jeżeli ma być wypełnione pole 33, opis musi być na tyle dokładny, aby umożliwił klasyfikację towarów. Pole to musi także zawierać dane wymagane przez przepisy szczegółowe. Stosując odpowiedni kod Wspólnoty z załącznika 38, podać rodzaj opakowań. Jeżeli stosowane są kontenery, w tym polu należy wpisać także ich znaki identyfikacyjne.

Z przywołanych regulacji wynika, iż w dokumencie celnym potwierdzającym wywóz należy podać ilość wywożonych towarów jedynie w sytuacji gdy przedmiotem wywozu są towary niezapakowane.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny we wniosku z którego wynikało, iż przedmiotem eksportu są towary zapakowane otrzymany przez Spółkę komunikat gdzie w pozycji ?ilość towarów? podano ?brak? należy uznać w przedmiotowej sytuacji za dokument potwierdzający dokonanie eksportu i tym samym uprawniającym Spółkę do zastosowania stawki VAT 0% dla tej transakcji na podstawie art. 41 ust. 4 i 6 ustawy o VAT.

Zatem tut. organ uwzględnia zarzut naruszenia prawa w zakresie art. 41 ust. 4 i ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług podniesiony przez Wzywającego w niniejszym wezwaniu i uznaje stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku za prawidłowe.

Niemniej należy zauważyć, że stwierdzenie Wzywającego, iż komunikat nie musi zawierać dokładnej ilości eksportowanych towarów nie jest bezwzględnie prawidłowe i można je odnieść jedynie do towarów pakowanych. Natomiast w sytuacji eksportu towarów niepakownych będzie istniał obowiązek podania na komunikacie ilość wywożonego towaru.

Na zmienioną niniejszym aktem pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie z dnia 2 grudnia 2008r., znak: IBPP3/443-823/08/PK stronie przysługuje prawo wniesienia skargi z powodu jej niezgodności z prawem.

Skargę, zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz.U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów za pośrednictwem organu, który wydał interpretacje (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika