Wyliczenie kwoty zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego?

Wyliczenie kwoty zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749)oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2012r. (data wpływu 21 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyliczenia kwoty zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczania akcyzowego ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyliczenia kwoty zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczania akcyzowego

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Firma Wnioskodawcy jest składem podatkowym wytwarzającym, rozlewającym i sprzedającym napoje fermentowane o kodzie CN 2206. Posiada zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Nie korzysta z procedury zawieszenia poboru akcyzy, tj. nie importuje, nie eksportuje i nie przemieszcza wyrobów akcyzowych między składami. Podatek akcyzowy jest regulowany zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, czyli 25 dnia od dnia sprzedaży i regulowany jest za pomocą wpłat dziennych. Sprzedaż odbywa się na dokumentach sprzedaży (faktury VAT). Kwota, która została wykazana na zwolnieniu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego została wyliczona na podstawie ilości wszystkich znajdujących się wyrobów winiarskich w składzie tj. nastawy, leżakownia oraz magazyn wyrobów gotowych, jak i kwoty akcyzy do zapłaty przypadającej na ten dzień (najwyższych stanów). Wykazać należy, że produkcja napojów winiarskich składa się z następujących głównych procesów produkcyjnych:

  • nastaw ? jest to proces, podczas którego miesza się wszystkie składniki potrzebne do fermentacji (syrop glukozowy, drożdże, woda itp.) Powstała w ten sposób mieszanina w początkowym okresie nie posiada zawartości alkoholu ani też nie nadaje się do spożycia. Zawartość alkoholu wzrasta wraz z czasem fermentacji. Jednocześnie podczas wystąpienia np. zaoctowania lub pęknięcia zbiornika fermentacyjnego Naczelnik zwalnia z zapłaty podatku akcyzowego producenta poprzez komisyjne sprawdzenie przeprowadzone przez pracowników Urzędu Celnego. Świadczy to o tym, że nie jest to produkt, który może prowadzić do powstania zobowiązania podatkowego, jak też nie można określić ilości oraz zawartości alkoholu w nastawie, ponieważ dane te są zmienne w czasie.
  • leżakownia ? jest to kolejny etap produkcji. Do zbiorników leżakowni trafia napój już sklarowany, po procesie filtracji, ale nie nadaje się do spożycia, ponieważ nie zawiera dodatków smakowych i znaków akcyzy oraz nie jest produktem gotowym.
  • wyrób gotowy ? w tym momencie napój fermentowany przekazywany jest z leżakowni do zbiornika pośredniczącego, dodawane są dodatki smakowe i trafia na linię rozlewniczą. Finalnym produktem procesu rozlewni jest produkt gotowy (butelka z naklejoną banderolą podatkową), z którego można wyliczyć mogące powstać zabezpieczenia podatkowe.

Ten sposób wyliczenia kwoty zwolnienia z zabezpieczenia prowadzi do wielokrotnego zwiększenia kwoty zwolnienia, ponieważ jak wiadomo każdy nastaw w finalnym procesie produkcji jest wyrobem gotowym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

W jaki sposób winno się wyliczyć kwotę zwolnienia z obowiązku zabezpieczenia akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy kwotę zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego (CN 2206) winno się wyliczyć od ilości wyrobów gotowych (butelka z banderolą) znajdujących się na magazynie wyrobów gotowych lub też od ilości nastawów, a nie wszystkich ilości znajdujących się w składzie. Wydana została już interpretacja w stosunku do piwa mówiąca o sposobie wyliczenia zabezpieczenia generalnego po wybiciu warki (moment w którym następuje pomiar ºPlato, które określają wysokość podatku akcyzowego do zapłaty). Nadmienić należy, że proces produkcji piwa różni się znacząco od produkcji wina. Różni się również sposób naliczania podatku akcyzowego, gdzie w piwie robi się to po wybiciu warki, ale przed fermentacją natomiast podatek akcyzowy do zapłaty w winie wylicza się poprzez zsumowanie wyrobów gotowych sprzedawanych w przeliczeniu na hektolitry. Powstałe w ten sposób zobowiązania podatkowe musi zostać uregulowane 25 dnia licząc od dnia sprzedaży tych wyrobów. Nadmienić należy, że proces zachodzący w produkcji piwa przed wybiciem warki nie jest obciążony zabezpieczeniem akcyzowym, gdzie z analogiczną sytuacją mamy do czynienia w napojach fermentowanych, chodzi tu o pierwszy proces, czyli nastaw. Na tym przykładzie widać, że zobowiązanie podatkowe w wyrobach winiarskich powstaje z chwilą sprzedaży tych wyrobów. A więc zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winno być wyliczona na podstawie magazynu wyrobów gotowych, które to wyroby powodują lub doprowadzają do zobowiązania podatkowego lub też drugim sposobem wyliczania zwolnienia może być ilość nastawów. Wyliczanie na podstawie nastawów nie powoduje wielokrotność kwoty zabezpieczenia. Jak wiadomo, każda ilość nastawów będzie w przyszłości wyrobem gotowym. Jednocześnie sumowanie wszystkich ilości wyrobów akcyzowych w składzie powoduje znaczny wzrost kwoty zwolnienia z zabezpieczenia. Jak wiadomo ilość wyrobów magazynowanych będzie odzwierciedleniem ilości kwoty zabezpieczenia lub też można posłużyć się ilościami nastawów. Liczenie wszystkiego prowadzi do obciążenia jednej produkcji trzykrotnością zwolnienia z zabezpieczenia. Reasumując poprawnym będzie ujmowanie ilości tylko z magazynu wyrobów gotowych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ?ustawą?, użyte w ustawie określenia oznaczają:

  • wyroby akcyzowe - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy (Wykaz wyrobów akcyzowych) w poz. 16 mieszczą się wyroby o kodzie CN 2206 00 - ?pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani nie włączone.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy, do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).

Zgodnie zaś z art. 63 ust. 1 ustawy podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowany handlowiec, niezarejestrowany handlowiec, podatnik, o którym mowa w art. 78 ust. 1, podmiot pośredniczący oraz przedstawiciel podatkowy są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej, powstałe albo mogące powstać, zobowiązanie podatkowe.

W myśl art. 65 ust. 1 pkt 1 ustawy podmiot prowadzący skład podatkowy obowiązany jest do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w formie zabezpieczenia generalnego w celu zagwarantowania pokrycia wielu zobowiązań podatkowych.

Stosownie do art. 65 ust. 2 ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego ustala wysokość zabezpieczenia generalnego, z uwzględnieniem ust. 3 lub 3a, na poziomie równym:

  1. wysokości zobowiązań podatkowych, gdy kwota ta może zostać dokładnie obliczona przy przyjmowaniu zabezpieczenia;
  2. szacunkowej kwocie maksymalnej wynikającej z mogących powstać zobowiązań podatkowych.

Zgodnie zaś z art. 65 ust. 3a ustawy wysokość zabezpieczenia generalnego składanego przez podmiot, o którym mowa w ust. 1a, ustala się w kwocie wskazanej przez ten podmiot we wniosku o złożenie zabezpieczenia generalnego, oszacowanej przez ten podmiot na poziomie pozwalającym na pokrycie w każdym czasie zobowiązań podatkowych, które mają być objęte tym zabezpieczeniem.

Na podstawie art. 65 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, dla ustalenia wysokości zabezpieczenia akcyzowego stosuje się stawki akcyzy obowiązujące w dniu powstania obowiązku podatkowego, a w przypadku gdy tego dnia nie można ustalić - w dniu złożenia zabezpieczenia; jeżeli jednak stawki akcyzy ulegną zmianie w trakcie trwania procedury zawieszenia poboru akcyzy, właściwy naczelnik urzędu celnego koryguje wysokość zabezpieczenia akcyzowego i powiadamia o tym podmiot, który złożył zabezpieczenie.

Zgodnie z art. 92 ustawy do napojów alkoholowych zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

W myśl art. 96 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy napojami fermentowanymi w rozumieniu ustawy są:

  1. musujące napoje fermentowane - wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:
    1. mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającą 13% objętości, albo
    2. mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13% objętości, lecz nieprzekraczającą 15% objętości
  2. -pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;
  3. niemusujące napoje fermentowane - niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w pkt 1 - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:
    1. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 10% objętości, albo
    2. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości
  4. -pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.

Zgodnie z art. 96 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, produkcją napojów fermentowych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie napojów fermentowych, a także jego rozlew.

Natomiast zgodnie z art. 96 ust. 3 i 4 ustawy podstawą opodatkowania napojów fermentowanych jest liczba hektolitrów gotowego wyrobu, a stawka akcyzy na napoje fermentowane wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.

Dodatkowo należy zauważyć, iż zgodnie z art. 2 pkt 12 ww. ustawy, procedura zawieszenia poboru akcyzy to procedura stosowana podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe. Z cyt. wyżej przepisów wynika, iż procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie również podczas produkcji wyrobów akcyzowych, a nie tylko do wyrobów finalnych produkowanych w składzie podatkowym.

Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, zwalnia się od akcyzy ubytki wyrobów akcyzowych do wysokości ustalonej dla danego podmiotu przez właściwego naczelnika urzędu celnego na podstawie art. 85 ust. 1 pkt 1 albo ust. 2 pkt 1 lit. a.

W myśl powyżej powołanego przepisu art. 85. ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, właściwy naczelnik urzędu celnego ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych.

Stosownie do § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 242 ze zm.), ustala się maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstających w czasie wykonywania niektórych czynności, w trakcie których może dojść do powstania ubytków pozostałych napojów fermentowanych (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanek napojów fermentowanych oraz mieszanek napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienionych ani niewłączonych, objętych pozycją CN 2206 00, w wysokości określonej w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

Z treści załącznika Nr 3 do ww. rozporządzenia wynika, że normy dopuszczalnych ubytków, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, dzieli się na poszczególne fazy:

I faza obejmuje cykl produkcyjny od sporządzenia nastawu do zakończenia procesu fermentacji i przekazania wyrobu winiarskiego na leżakownię.

II faza obejmuje cykl produkcyjny od chwili przyjęcia wyrobu winiarskiego do leżakowni i zakończenia wszystkich czynności produkcyjnych oraz napełnienia opakowań jednostkowych.

Zatem przez ubytki wyrobów winiarskich rozumieć należy straty, jakie powstają w czasie produkcji od sporządzenia nastawu, aż do momentu zakończenia wszystkich czynności produkcyjnych oraz napełnienia opakowań jednostkowych. Powyższe oznacza, iż wyrób akcyzowy w postaci wyrobu winiarskiego, którego ubytek podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, powstaje już w pierwszej fazie produkcyjnej tj. podczas sporządzenia nastawu. Należy podkreślić, iż skoro opodatkowaniu podlegają m.in. ubytki wyrobów akcyzowych zaś ? jak wskazano powyżej ? normy dopuszczalne dla tych ubytków ustawodawca wskazał już na etapie sporządzenia nastawu, to z powyższego wynika, iż wyrobem akcyzowym jest już ciecz, istniejąca na tym etapie, gdyż to do tej cieczy ustawodawca określił dopuszczalne normy.

W związku z czym do podstawy ustalenia wysokości zabezpieczenia akcyzowego składanego dla zabezpieczenia zobowiązań podatkowych z tytułu produkcji wyrobów winiarskich należy zaliczyć ciecz (mieszaninę) znajdującą się w sporządzonym nastawie, gdyż od momentu umieszczenia jej w nastwie należy ją rozliczać jako wyrób gotowy.

W tym miejscu należy powtórnie przywołać art. 63 ust. 1 ustawy w myśl, którego zabezpieczenie akcyzowe winno pokrywać powstałe albo mogące powstać zobowiązanie podatkowe. Tym samym zabezpieczeniem akcyzowym winna zostać objęta zarówno bieżąca produkcja wyrobu gotowego (nastaw) jak i wyprodukowane już wyroby gotowe znajdujące się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w magazynie wyrobów gotowych.

Ponadto zauważyć należy, iż z art. 59 § 1 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa wynika, że zobowiązanie podatkowe wygasa m.in. wskutek zapłaty, przy czym zobowiązanie to wygasa w całości lub części, w zależności od wysokości zapłaconej kwoty. Zatem zapłata wpłaty dziennej, o której mowa w art. 23 ww. ustawy o podatku akcyzowym, powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego, którego dotyczy.

Tym samym zabezpieczeniem akcyzowym winny zostać objęte wszystkie powyższe sytuacje. W przypadku zaś gdy w stosunku do powyższych wyrobów zobowiązanie podatkowe wygaśnie lub nie będzie mogło już powstać zabezpieczenie akcyzowe zostanie zwrócone.

Zauważyć należy, iż zabezpieczenia akcyzowe ma na celu zagwarantowanie uiszczenia należnego podatku akcyzowego. Zabezpieczenia akcyzowe powstałego lub mogącego powstać zobowiązania podatkowego pozwala organom podatkowym wyeliminować sytuację, w których podatnik nie będzie dysponował odpowiednimi środkami finansowymi pozwalającymi na wywiązanie się z tego zobowiązania. Zabezpieczenie to jest zatem istotą, a zarazem specyficzną instytucją charakterystyczną dla podatku akcyzowego. Z punktu widzenia przedsiębiorcy instytucja zabezpieczenia akcyzowego umożliwia stosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz prowadzenia składu podatkowego na potrzeby wykonywania działalności gospodarczej, bez konieczności zapłaty podatku akcyzowego. Z punktu widzenia zaś organów podatkowych reprezentujących Skarb Państwa, instytucja zabezpieczenia akcyzowego wykorzystywana jest w określonym prawem sytuacjach wiążących się z powstaniem zobowiązania podatkowego lub ryzykiem jego powstania.

Należy jednakże mieć na uwadze, iż ustawodawca mając na względzie, iż stosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy w niektórych przypadkach jest koniecznością związaną m.in. z produkcją wyrobów akcyzowych ustanowił dla podmiotów prowadzących składy podatkowe możliwość zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, pod pewnymi warunkami.

Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego może zwolnić podmiot prowadzący skład podatkowy z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmiot ten spełnia warunki:

  1. ma swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju;
  2. stosuje procedurę zawieszenia poboru akcyzy co najmniej od roku;
  3. jego sytuacja finansowa i posiadany majątek zapewniają wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych;
  4. nie posiada zaległości z tytułu cła i podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne lub właściwy organ odroczył lub rozłożył na raty jego zaległe płatności, lub wstrzymał wykonanie wydanej wobec niego decyzji;
  5. zobowiązał się do zapłacenia, na pierwsze pisemne żądanie właściwego naczelnika urzędu celnego, kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty z tytułu powstania zobowiązania podatkowego.

Jak stanowi zatem warunek trzeci w celu uzyskania zwolnienia konieczne jest wykazanie przez podmiot właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, iż posiadany przez niego majątek zapewni wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych.

Zgodnie z art. 65 ust. 3 powyższe zwolnienie, jest udzielane na czas oznaczony, nie dłuższy niż 2 lata, w drodze decyzji, na pisemny wniosek podmiotu. Na pisemny wniosek zwolnionego podmiotu zwolnienie może być przedłużone, w drodze decyzji, na kolejne okresy nie dłuższe niż dwa lata.

W myśl zaś art. 64 ust. 4 wnioski, o których mowa w ust. 3, powinny zawierać dane dotyczące podmiotu i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w szczególności imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu, a także określenie przewidywanej maksymalnej kwoty zobowiązań podatkowych podlegających zabezpieczeniu akcyzowemu oraz terminu, na jaki zwolnienie ma być udzielone lub przedłużone. Wniosek o udzielenie zwolnienia, składany przez podmiot prowadzący skład podatkowy, powinien zawierać ponadto określenie rodzaju działalności prowadzonej przez podmiot w składzie podatkowym.

Z powyższego zatem jasno wynika, że kwota podlegająca zwolnieniu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winna odpowiadać kwocie zobowiązań podatkowych podlegających temu zabezpieczeniu. Tym samym skoro zabezpieczeniem akcyzowym zostało objęte powstałe lub mogące powstać zobowiązanie podatkowe odnoszące się do przedstawionych wyżej sytuacji tym samym do wyliczenia kwoty zwolnienia z zabezpieczenia akcyzowego winny być brane pod uwagę te same czynniki. W sytuacji zaś, gdy kwota powstałych lub mogących powstać zobowiązań podatkowych ulega zmianie kwota zwolnienia winna być określana w odniesieniu do przewidywalnej maksymalnej kwoty mogącego powstać zobowiązania podatkowego.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy uznające, że poprawnym będzie ujmowanie dla celów wyliczenia kwoty zwolnienia z zabezpieczenia akcyzowego tylko ilości wyrobów akcyzowych z magazynu wyrobów gotowych, należało uznać za nieprawidłowe. W takiej sytuacji bowiem nie wszystkie wyroby znajdujące się w składzie podatkowym lub też od których nie została jeszcze zapłacona akcyza w należytej wysokości, będą objęte zabezpieczeniem akcyzowym.



Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika