Czy w 1999 r. dopłaty do kredytów preferencyjnych na cele rolniczo-inwestycyjne otrzymane przez banki (...)
Czy w 1999 r. dopłaty do kredytów preferencyjnych na cele rolniczo-inwestycyjne otrzymane przez banki spółdzielcze z budżetu lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego były wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
dopłaty do kredytów preferencyjnych realizowane w oparciu o przepisy :
- ustawy z dnia 5.01.1995 r. o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych (Dz. U. Nr 13, poz. 60),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21.02.1995 r. w sprawie szczegółowych zasad, zakresu i trybu udzielania dopłat do oprocentowania kredytów (Dz. U. Nr 19, poz. 92 ze zm.),
- ustawy z dnia 29.12.1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 1994 r. Nr 1, poz. 2 ze zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.01.1996 r. w sprawie szczegółowych kierunków działań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz sposobów ich realizacji (Dz. U. Nr 16, poz. 82 ze zm.).
i przekazywane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach porozumienia i na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w 1999 r. były wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 1993 r. Nr 106, poz. 482 ze zm.) i urzędowej interpretacji Ministerstwa Finansów ? zawartej w piśmie z dnia 14.11.2001 r. nr PB 3/GM-8214-237/01.
W znaczeniu prawnym dopłata do oprocentowania kredytów na ustawowo określone cele jest dotacją, co potwierdzają postanowienia art. 69 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 26.11.1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zm.).