1. Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowych działek należy zaliczyć do odrębnego źródła przychodów, (...)

1. Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowych działek należy zaliczyć do odrębnego źródła przychodów, jakim jest odpłatne zbycie, o którym mówi art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych czy też przychodów z działalności gospodarczej?
2. Czy przy zaliczeniu przychodu ze sprzedaży przedmiotowych działek do źródła przychodów na podstawie art. 10 ust 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca może skorzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obwiązującym do końca 2006 r.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2010 r. (data wpływu 2 września 2010 r.), uzupełnionym w dniach 9 i 17 listopada 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sprzedaży działek ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sprzedaży działek.

Wniosek w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14f § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 4 listopada 2010 r., znak ILPP2/443-1424/10-2/JK i ILPB1/415-993/10-2/TW, na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

W dniu 6 listopada 2010 r. wniosek uzupełniono.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 20 marca 2006 r. Wnioskodawca razem z siostrą swojej żony nabył ze swojego majątku odrębnego na podstawie aktu notarialnego ? ?Warunkowa umowa sprzedaży? ? 1/2 część prawa własności nieruchomości rolnej niezabudowanej stanowiącej działkę gruntu o powierzchni 3,8174 ha, pod warunkiem, że Skarb Państwa Nieruchomości Rolnych nie skorzysta z przysługującego mu prawa pierwokupu. Jako kupujący Zainteresowany nie posiadał uprawnień do bezwarunkowego nabycia nieruchomości rolnej wynikających z art. 5 i art. 6 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego. Ponadto w ww. akcie notarialnym strony (Wnioskodawca wraz z inną osobą oraz sprzedający) zobowiązali się do zawarcia umowy przeniesienia prawa własności przedmiotowej nieruchomości w terminie 1 miesiąca od dnia rezygnacji przez Skarb Państwa ? Agencję Nieruchomości Rolnych z przysługującego jej prawa pierwokupu.

W dniu zakupu, zgodnie z wypisem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z dnia 20 marca 2006 r., przedmiotowa działka gruntu oznaczona była jako teren rolny ? użytki zielone.

W dniu 19 kwietnia 2006 r. aktem notarialnym ? ?Umowa przeniesienia prawa własności? ? sprzedający w wyniku swojego zobowiązania zawartego w ?Warunkowej umowie sprzedaży z dnia 20 marca 2006 r. przeniósł na kupujących po 1/2 części prawo własności działki gruntu niezabudowanej.

Przedmiotowa działka gruntu nabyta została w celu wybudowania na niej 2 siedlisk. Na gruntach tych kupujący zaczęli prowadzić działalność rolniczą.

Zainteresowany nadmienia, że pomimo prowadzenia działalności rolniczej nie uiszczał podatku rolnego, gdyż zgodnie z decyzją został zwolniony z obowiązku płacenia podatku rolnego na okres 5 lat ze względu na założenie nowego gospodarstwa rolnego.

Następnie uchwałą Rady Miejskiej z dnia 27 października 2006 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obszarze zakupionego gruntu zmieniono przeznaczenie i zagospodarowanie terenu w sposób następujący, jako:

  • ?Teren użytkowany rolniczo. Ustała się zmianę przeznaczenia terenu. Projektowane zagospodarowanie ? zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna? oraz
  • ?Teren użytkowany rolniczo Ustala się zmianę przeznaczenia terenu Projektowane zagospodarowanie ? zabudowa usługowa nieuciążliwa z możliwością lokalizacji uzupełniającej funkcji mieszkaniowej?.

W związku z tym, że wg ww. planu zagospodarowania przestrzennego przez zakupioną działkę gruntu miała przechodzić droga szybkiego ruchu przedzielając ją na 2 części, Wnioskodawca zrezygnował z budowy domów, budując dom w innej miejscowości oddalonej o 15 km (data otrzymania pozwolenia na budowę budynku jednorodzinnego z 2 lokalami mieszkalnymi ? 13 czerwca 2007 r. data odbioru budynku ? 8 czerwca 2010 r.); jednakże na zakupionych gruntach prowadził i prowadzi do dnia dzisiejszego działalność rolniczą.

Później jeszcze raz nastąpiła zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i uchwałą Rady Miejskiej z dnia 27 października 2009 r. dla całości ww. gruntów ustalono przeznaczenie jako tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i/lub zabudowy usługowej. Na podstawie ww. uchwały zmieniono również lokalizację drogi szybkiego ruchu, która została poprowadzona z drugiej strony miejscowości.

Obecnie Wnioskodawca wraz z inną osobą zamierza sprzedać przedmiotowy grunt po dokonaniu jego podziału na ok. 30 mniejszych działek.

Zainteresowany podkreśla, że współwłaściciele nigdy nie podjęli żadnych działań zmierzających do zmiany klasyfikacji gruntu z rolnego na budowlany, a ww. zmiany ich przeznaczenia i przekwalifikowanie na działki budowlane były przeprowadzone przez ww. organ gminy.

Wnioskodawca ponadto oświadcza, iż nie nabył ww. gruntów z zamiarem odsprzedaży. Na tych gruntach do dnia złożenia wniosku prowadzona jest działalność rolnicza i uprawiane jest zboże. Ponadto zbywając działki wydzielone z posiadanego majątku nie będzie działać w charakterze podatnika prowadzącego działalność gospodarczą. Jednocześnie oświadcza, że jest rolnikiem ryczałtowym w myśl ustawy o VAT; ponadto nigdy nie prowadził żadnej działalności gospodarczej.

Zainteresowany poinformował również, iż przedmiotowa działka, ani żadna jej część nigdy nie była wykorzystywana na cele prowadzonej działalności gospodarczej i nie została zaliczona do majątku związanego z działalnością gospodarczą.

W związku z powyższym zadano następujące pytania w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

  1. Czy przychód ze sprzedaży przedmiotowych działek należy zaliczyć do odrębnego źródła przychodów, jakim jest odpłatne zbycie, o którym mówi art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych czy też przychodów z działalności gospodarczej...
  2. Czy przy zaliczeniu przychodu ze sprzedaży przedmiotowych działek do źródła przychodów na podstawie art. 10 ust 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca może skorzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obwiązującym do końca 2006 r.

Zdaniem Wnioskodawcy, nabyty grunt stanowi składnik majątku osobistego (nie był nabyty na potrzeby prowadzonej działalności) i dlatego przychód ze sprzedaży gruntu, podzielonego na działki, dokonany poza działalnością gospodarczą przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nabył jego własność, jest źródłem przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zainteresowany uważa, że fakt sprzedaży ? nawet wielokrotnej ? części prywatnego majątku, który nie został przeznaczony lub nabyty dla celów związanych z działalnością gospodarczą, nie może być uznany za taką działalność i przychód ze sprzedaży działek nie będzie stanowić przychodu z działalności gospodarczej na podstawie art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy w związku z tym, iż grunt został nabyty przed dniem 1 stycznia 2007 r., przy jego sprzedaży będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku, o ile wydatkuje uzyskany przychód na cele mieszkaniowe na warunkach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 r. W przeciwnym razie powinien zapłacić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% tego przychodu w terminie 14 dni od dnia, w którym dokona sprzedaży przedmiotowych działek.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z treścią art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów

   - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Zatem przychód z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości lub jej części, oraz udziału w nieruchomości nie podlega, w świetle ww. przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeżeli spełnione są łącznie dwa warunki:

  • odpłatne zbycie nieruchomości nie następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej (nie stanowi przedmiotu działalności gospodarczej), oraz
  • zostało dokonane po upływie pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jej nabycie.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006 r. Nr 217, poz. 1588 ze zm.) doprecyzowano definicję działalności gospodarczej. Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? w brzmieniu po nowelizacji ? ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej ? oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

   - prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Aby określoną działalność uznać za działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, musi ona mieć charakter zarobkowy. Działalność ma charakter zarobkowy wówczas, gdy jej przeznaczeniem jest zapewnienie określonego dochodu. Zarobkowego charakteru nie mają działania, których wyłącznym celem jest zaspokojenie własnych potrzeb osoby podejmującej określone czynności. Definicja działalności gospodarczej wymaga również, aby działalność taka wykonywana była w sposób zorganizowany i ciągły. Ciągłość w wykonywaniu działalności gospodarczej oznacza względnie stały zamiar jej wykonywania, powtarzania określonego zespołu konkretnych działań o charakterze incydentalnym i sporadycznym.

Wobec powyższego, w celu zakwalifikowania działań podjętych przez Wnioskodawcę do działalności gospodarczej należało ocenić zamiar, okoliczności i cel: nabycia, działań poprzedzających zbycie oraz samego zbycia działek wyodrębnionych z gruntu rolnego przekwalifikowanego na grunt pod zabudowę mieszkaniową. W sytuacji, gdy podejmowane przez Zainteresowanego działania, a w szczególności zakup oraz podział przedmiotowej nieruchomości na działki nie były dokonywane w celu późniejszej odsprzedaży i uzyskania zysku z tego tytułu, wówczas przychód uzyskany z tej sprzedaży nie będzie zakwalifikowany do przychodu z działalności gospodarczej.

Sprzedaż, nawet kilkukrotna, przedmiotów z majątku prywatnego osoby fizycznej, które nie są związane z działalnością gospodarczą oraz nie były nabyte w celu ich odsprzedaży, nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy przy tym zastrzec, iż rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie, czy sprzedaż wyodrębnionych działek wypełnia znamiona prowadzenia działalności gospodarczej, bowiem stanowi to domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Zgodnie z art. 7 ww. ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw do przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych ust. 1 pkt 8 lit. a-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006 r. stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

Ponadto na tle rozpatrywanej sprawy wymaga wyjaśnienia znaczenie wyrażenia ?nieruchomość?, użytego w przepisie art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Pojęcie to nie zostało zdefiniowane w przepisach ww. ustawy. Należy zatem odwołać się do przepisów prawa cywilnego. Jak stanowi art. 46 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.), nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki z gruntem trwale związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności. Prawo polskie wyróżnia, więc trzy rodzaje nieruchomości: gruntowe, budynkowe, części budynków (lokalowe).

W świetle przytoczonej definicji przepisy prawa cywilnego traktują nieruchomości gruntowe jako jedną kategorię nieruchomości, nie różnicując ich ze względu na ich przeznaczenie czy ich funkcję.

Przenosząc powyższe rozważania na grunt rozpatrywanej sprawy należy podkreślić, iż zgodnie z przedstawionym zdarzeniem przyszłym ? Wnioskodawca nabył przedmiotową nieruchomość w 2006 r. w drodze kupna. Faktu tego nie może zmienić okoliczność, iż nastąpiła zmiana przeznaczenia danej nieruchomości z rolnej na budowlaną oraz jej podział na mniejsze działki.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nakazuje liczyć bieg określonego w nim terminu od daty nabycia własności gruntu, a nie przekształcenia, podziału, czy scalenia danej nieruchomości.

W związku z powyższym sprzedaż przedmiotowej nieruchomości (działek) przed upływem pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jej nabycie, zgodnie z cytowanym przepisem będzie stanowiła źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto wskazać należy, iż w związku z tym, że w niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r., Wnioskodawca będzie miał możliwość skorzystania ze zwolnienia od zapłaty podatku z tytułu sprzedaży przedmiotowych działek.

Stosownie bowiem do treści art. 28 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.), podatek od przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), ustala się w formie ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia na rachunek urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika. Zasada ta nie ma zastosowania do podatników, którzy w terminie 14 dni od dnia dokonania sprzedaży złożą oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży przeznaczą na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub lit. e).

Natomiast zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ww. ustawy ? w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r. ? wolne od podatku są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży:

  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego,
  • na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • na rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację ? na cele mieszkalne ? własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Z treści art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.), wynika, że wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust.

2 i 2a, w części wydatkowanej, nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, na spłatę kredytu lub pożyczki, a także odsetek od kredytu lub pożyczki zaciągniętych na cele, o których mowa w lit. a), w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również na spłatę kredytu lub pożyczki oraz odsetek od tego kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych przychodów.

Stosownie do art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r. ? przepisy ust. 1 pkt 32 i 32a nie mają zastosowania, jeżeli:

  1. budowa i sprzedaż budynków i lokali oraz sprzedaż gruntów i prawa wieczystego użytkowania gruntów jest przedmiotem działalności gospodarczej podatnika,
  2. przychód ze sprzedaży lub zamiany jest wydatkowany na:
    1. nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
    2. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, modernizację, adaptację lub remont budynku albo jego części
    • przeznaczonych na cele rekreacyjne,
  3. przychód ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej lub z działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu art. 14 ust. 2 pkt 1.

Art. 21 ust. 2a ww. ustawy stanowi, że przepis ust. 1 pkt 32 lit. e) nie ma zastosowania do podatników, którzy odsetki od kredytu lub pożyczki odliczali lub odliczają na podstawie art. 26b.

Mając na względzie przedstawione we wniosku informacje oraz przytoczone wyżej przepisy prawne, stwierdzić należy, że przychód osiągnięty ze sprzedaży działek będzie stanowił źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym Wnioskodawca będzie miał prawo do skorzystania ze zwolnienia, przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub lit. e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r., o ile spełni warunki uregulowane w tym przepisie.

Z uwagi na to, że wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został złożony przez jednego ze współwłaścicieli przedmiotowej nieruchomości zaznacza się, iż interpretacja nie wywiera skutku prawnego dla drugiego ze współwłaścicieli.

Tut. organ informuje, że w przedmiocie pytania dotyczącego podatku od towarów i usług w dniu 25 listopada 2010 r. wydana została odrębna interpretacja indywidualna nr ILPP2/443-1424/10-5/JK.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje

ILPP2/443-1424/10-5/JK, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika