Czy Zainteresowanej przysługuje prawo do odliczenia podatkowego za zakup domu?

Czy Zainteresowanej przysługuje prawo do odliczenia podatkowego za zakup domu?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2010 r. (data wpływu 1 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów ze sprzedaży nieruchomości ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów ze sprzedaży nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zainteresowana wskazuje, iż dnia 17 marca 2009 r. dokonano wykupu mieszkania lokatorskiego na własność. Następnie sprzedano je dnia 6 kwietnia 2009 r. za kwotę 220 000 zł.

Dnia 18 kwietnia 2009 r. Wnioskodawczyni zakupiła budynek-nieruchomość w stanie surowym zamkniętym. Budynek, posadowiony na terenie x, został adoptowany na cele mieszkalne. Zainteresowana podaje, iż jest w nim zameldowana i na stałe przebywa.

Wnioskodawczyni wskazuje, iż za ww. budynek wraz z prawem użytkowania działki zapłaciła 125 000 zł, co jest potwierdzone umową cywilnoprawną. Resztę pieniędzy ze sprzedaży ww. mieszkania przeznaczono na adaptację budynku.

Zainteresowana, na potwierdzenie, że jest właścicielem budynku przedstawia następujące argumenty:

  1. grunty zajęte przez ROD są własnością Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego. Zdaniem Wnioskodawczyni, w Jej przypadku, jest to gmina Skoki, zaś użytkownikiem wieczystym jest na gruncie tej analizowanej sprawy x w y. Z kolei x przekazał ww. działki w użytkowanie swoim członkom. W opinii Zainteresowanej, zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. OROD pkt 2, ?nasadzenie, urządzenia i obiekty znajdujące się na działce, wykonane ze środków finansowych użytkownika działki stanowi jego własność?. W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawczyni, ustawa o rodzinnych ogrodach działkowych gwarantuje Jej, że to, co znajduje się na działce stanowi chronioną prawem własność działkowca. Rozwiązanie to przewiduje odrębną własność naniesień od własności gruntu i stanowi wyjątek w prawie polskim, który dotyczy tylko działkowców ROP. Zainteresowana stoi na stanowisku, iż ustawa ta w sposób zdecydowany wzmacnia prawo działkowca do działki, ponieważ precyzyjnie zdefiniowała prawa PZD do swojej działki (art. 14 ust. 1). Przepisy tego artykułu jednoznacznie przesądzają o cywilno-prawnym charakterze tego prawa polegającym na korzystaniu z działki i pobieraniu z niej pożytków.
  2. gmina uznając, iż Wnioskodawczyni jest właścicielem budynku wybudowanego na przedmiotowej działce obciążyła Ją podatkiem od nieruchomości. Zainteresowana wskazała, iż gmina dokonała tego na podstawie ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.
  3. urząd miasta i gminy zobowiązał Wnioskodawczynię, jako właścicielkę nieruchomości, do wywożenia nieczystości stałych i płynnych, gdyż zgodnie z uchwałą rady miasta i gminy z dnia 27 września 2007 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy posiadacze nieruchomości mają obowiązek posiadania stosownych umów i rachunków za wywóz ww. nieczystości. Rachunki za wykonanie usługi potwierdzają ponadto, iż Zainteresowana jest tam na stałe zameldowana,
  4. Wnioskodawczyni kolejny raz nadmienia, iż w omawianym budynku mieszka, jest zameldowana i prowadzi samodzielne gospodarstwo domowe. Ponadto znajduje się w posiadaniu opinii osoby uprawnionej, że przedmiotowy budynek nadaje się do zamieszkania całorocznego. Zdaniem Zainteresowanej, zgodnie z definicją prawo własności jest uprawnieniem do posiadania, korzystania oraz rozporządzania rzeczami w granicach ustanowionych przepisami prawa i współżycia społecznego. W opinii Wnioskodawczyni, prawo to gwarantuje Jej art. 15 pkt 2 ustawy POD. Zainteresowana wyraża pogląd, iż prawo własności podlega konstytucyjnej i ustawowej ochronie. Zgodnie więc z ustawą o ROD, Wnioskodawczyni jest współwłaścicielem obiektu budowlanego, który został adoptowany na cele mieszkalne Jej rodziny.


Zainteresowana, na potwierdzenie, iż przedmiotowy budynek spełnia przesłanki pozwalające na uznanie go za mieszkalny przedstawia następujące argumenty:

  1. zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym (art. 3 pkt 1) budynek wykonany na działce Wnioskodawczyni jest obiektem budowlanym. W opinii Zainteresowanej, należy przez to rozumieć budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
  2. zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie przez mieszkanie rozumie się zespół pomieszczeń mieszkalnych i pomocniczych, mających odrębne wejście, wydzielony stałymi przegrodami budowlanymi spełniającymi niezbędne warunki do stałego pobytu ludzi i prowadzenia samodzielnego gospodarstwa domowego,
  3. zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych lokal oznacza wydzieloną trwałymi ścianami w obrębie budynku izbę lub zespół izb oraz z pomieszczeniami na stały pobyt ludzi lub też budynek mieszkalny, w którym znajduje się jeden lokal mieszkalny, jeżeli taki dom lub lokal posiadają odrębne wejście z zewnątrz budynku lub klatki schodowej. Zgodnie z powyższym, Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że Jej obiekt budowlany jest lokalem mieszkalnym, który zgodnie z prawem budowlanym został zaprojektowany, wybudowany i jest utrzymywany zgodnie z przepisami technicznymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami technicznymi w sposób zapewniający bezpieczeństwo konstrukcji, odpowiada warunkom higieniczno-sanitarnym, ochrony środowiska, ochrony przed hałasem, oszczędności energii, posiada odpowiednią izolacyjność cieplną przegród.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Zainteresowana jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych z odpłatnego zbycia nieruchomości zgodnie z art. 21 ust. 25...

Zdaniem Wnioskodawczyni, przysługuje Jej prawo do odliczenia podatkowego na zakup przedmiotowego domu.

Zainteresowana wskazuje, że pieniądze ze sprzedaży mieszkania własnościowego w całości zostaną spożytkowane na dom mieszkalny, w którym obecnie jest Ona zameldowana. Wnioskodawczyni wyraża opinię, iż przedmiotowy budynek znajduje się w stanie nadającym się do zamieszkania, co ? Jej zdaniem ? potwierdza opinia inżyniera budowlanego legitymującego się odpowiednimi uprawnieniami. Zdaniem Zainteresowanej, na potwierdzenie, iż budynek ten jest Jej współwłasnością świadczy ustawa o ROD. Ponadto Wnioskodawczyni podkreśla, iż prawo własności podlega konstytucyjnej i ustawowej ochronie. Zainteresowana stoi na stanowisku, iż prawo własności gwarantuje Jej art. 15 pkt 2 ustawy.

Biorąc powyższe pod uwagę, Wnioskodawczyni wyraża pogląd, iż nie powinna płacić podatku od sprzedaży mieszkania, gdyż uzyskane pieniądze zostały spożytkowane w celu zapewnienia lokalu mieszkalnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z treścią art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy, jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

W przypadku sprzedaży nieruchomości decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych ma moment jej nabycia.

Z analizy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Zainteresowana dnia 17 marca 2009 r. nabyła prawo własności do lokalu mieszkalnego. Następnie, dnia 6 kwietnia tego samego roku zbyła ww. mieszkanie.

Zatem w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym w 2009 r.

Zgodnie z art. 30e ust. 1 i 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:

  • dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  • dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

Stosownie do ust. 2 artykułu 30e ww. ustawy, podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

W myśl przytoczonego przepisu art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Natomiast zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe. Udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.

Zgodnie z art. 21 ust. 25 ww. ustawy, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w powołanym wyżej ust. 1 pkt 131, uważa się:

  1. wydatki poniesione na:
    1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
    2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
    3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust.

      1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,

    4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
    5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego
    - położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej,
  2. wydatki poniesione na:
    1. spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na cele określone w pkt 1,
    2. spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na spłatę kredytu (pożyczki), o którym mowa w lit. a),
    3. spłatę każdego kolejnego kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na spłatę kredytu (pożyczki), o których mowa w lit. a) lub b)
    - w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem ust. 29 i 30,
  3. wartość otrzymanego w ramach odpłatnego zbycia w drodze zamiany znajdującego się w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej:
    1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, lub
    2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, lub udziału w tych prawach, lub
    3. gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, lub
    4. gruntu, udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z budynkiem lub lokalem wymienionym w lit. a).

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawczyni środki uzyskane ze sprzedaży lokalu mieszkalnego przeznaczyła częściowo na nabycie budynku oraz prawa do gruntu, znajdujących się na terenie ROD. Natomiast pozostałą kwotę wydatkowała na adaptację ww. budynku.

Wyliczenie zawarte w ww. przepisie ma charakter wyczerpujący, w związku z tym tylko realizacja jednego z powyższych celów pozwala na skorzystanie ze zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży nieruchomości.

Jak wynika z powołanych przepisów, warunkiem skorzystania ze zwolnienia od podatku przychodów ze sprzedaży nieruchomości jest wyłącznie wydatkowanie otrzymanych środków pieniężnych na cele określone w ww. art. 21 ust. 25 ustawy.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawczyni zakupiła budynek wybudowany na gruncie stanowiącym własność gminy.

Zgodnie z art. 46 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności. Grunty stanowiące odrębny przedmiot własności są więc z natury swej nieruchomościami, budynki natomiast trwale z gruntem związane są częścią składową nieruchomości.

Zatem własność nieruchomości gruntowej rozciąga się na budynki, które stały się częścią składową nieruchomości. Budynek trwale związany z gruntem, jako część składowa gruntu, nie może być przedmiotem odrębnej własności. Odrębnym przedmiotem własności budynek będzie wówczas, gdy wzniesiono go na gruncie będącym w użytkowaniu wieczystym.

Tak więc biorąc pod uwagę konstrukcję ww. przepisu stwierdzić należy, iż budynek trwale związany z nieruchomością gruntową stanowi jej część składową, co oznacza, że właścicielem zarówno gruntu jak i budynku wzniesionego na tym gruncie jest zawsze właściciel nieruchomości, na której budynek ten został wybudowany.

Z powyższego wynika, iż w przedmiotowej sprawie osoba, która wybudowała budynek na gruncie (działce) stanowiącym własność gminy nie była jego właścicielem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Zatem nie mogła ona dokonać jego zbycia, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa cywilnego.

Podkreślić bowiem należy, iż przedmiotowy budynek stanowi jedynie nakłady poczynione na nieruchomości (będącej własnością gminy), zwiększające jej wartość.

Osobie, która poczyniła te nakłady (wybudowała budynek) przysługiwało względem właściciela (gminy) jedynie roszczenie o zwrot nakładów poczynionych na nieruchomości.

Zatem w świetle prawa Zainteresowana nie nabyła budynku mieszkalnego, a jedynie przysługujące poprzedniemu właścicielowi roszczenie o zwrot powyższych nakładów, zgodnie z art. 230 w zw. z art. 226 § 1 Kodeksu cywilnego.

Z tych samych względów nie korzystają ze zwolnienia od podatku dochody ze sprzedaży mieszkania wydatkowane na nabycie gruntu, jak również prace remontowe oraz adaptacyjne. Wskazać bowiem należy, iż właścicielem gruntu jest gmina, a tym samym wydatki poczynione na remont i adaptację budynku stanowią jedynie nakłady poczynione na gruncie należącym do gminy. Zatem wydatki poczynione z tego tytułu przez Wnioskodawczynię nie mogą zostać uznane za wydatki poniesione na własne cele mieszkaniowe.

Tymczasem z art. 21 ust.

1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że ze zwolnienia z opodatkowania mogą korzystać dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe, które zostały enumeratywnie wyliczone przez ustawodawcę w art. 21 ust. 25 ustawy.

Mając na uwadze opisany we wniosku stan faktyczny oraz uregulowania prawne w tym zakresie, należy stwierdzić, iż Zainteresowanej nie przysługuje prawo do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, gdyż dochód ze sprzedaży nieruchomości wydatkowała na nabycie roszczenia o zwrot nakładów poniesionych na nieruchomości, jak również na adaptację budynku nie stanowiącego Jej własności, a więc na cel nie wymieniony w przepisie art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych. Tym samym dochód uzyskany ze sprzedaży mieszkania podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w wyżej cytowanym art. 30e ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie, tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 ww. ustawy Ordynacja podatkowa Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Mając powyższe na względzie, należy stwierdzić, iż interpretacje prawa podatkowego wydaje się wyłącznie na pisemny wniosek zainteresowanego i tylko w jego indywidualnej sprawie.

Z uwagi na to, że wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej stosowania przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych został złożony przez Wnioskodawczynię ? jednego ze współwłaścicieli sprzedanego mieszkania, zaznacza się, iż interpretacja nie wywiera skutku prawnego dla pozostałych współwłaścicieli.

Współwłaściciele ci, chcąc uzyskać interpretację indywidualną, powinni wystąpić z odrębnym wnioskiem o jej udzielenie.

Końcowo, tut. Organ pragnie nadmienić, że dokumenty dołączone przez Wnioskodawczynię do wniosku nie podlegają analizie i weryfikacji w ramach postępowania o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika