1.Czy spółka komandytowo - akcyjna jest spółką w rozumieniu umowy między Rządem Rzeczpospolitej (...)

1.Czy spółka komandytowo - akcyjna jest spółką w rozumieniu umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r., Nr 117, poz. 523)?
2.Czy zysk (dywidenda) przypadający na akcję, wypłacany akcjonariuszowi z tytułu partycypacji w zyskach spółki komandytowo ? akcyjnej jest dywidendą w rozumieniu art. 10 umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r. Nr 117, poz. 523)?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 06 listopada 2009 r. (data wpływu 13 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie postanowień umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku ? jest nieprawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 13 listopada 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie postanowień umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest Spółką z siedzibą w RP. Spółka podlega w RP nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka chce dokonać przekształcenia ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na spółkę komandytowo - akcyjną. w związku z powyższym, wspólnicy planują, by wspólnik, który jest spółką kapitałową (spółka z o.o.) z siedzibą na Cyprze stał się jednym z akcjonariuszy spółki. Posiadanie akcji w spółce byłoby jedyną formą jego obecności w Polsce.

W związku z planowanym przekształceniem mogą powstać problemy interpretacyjne dotyczące sposobu opodatkowania i dlatego konieczna jest wykładnia niektórych przepisów umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. u. z 1993 r. Nr 117, poz. 523, dalej: Umowa).

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy spółka komandytowo - akcyjna jest spółką w rozumieniu umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. u. z 1993 r. Nr 117, poz. 523)...
  2. Czy zysk (dywidenda) przypadający na akcję, wypłacany akcjonariuszowi z tytułu partycypacji w zyskach spółki komandytowo ? akcyjnej jest dywidendą w rozumieniu art. 10 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. u. z 1993 r. Nr 117, poz. 523)...


Zdaniem Wnioskodawcy, Umowa została zawarta w czasie, gdy w polskim porządku normatywnym ustrój podmiotów profesjonalnych regulowany był przez rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 27 czerwca 1934 r. Kodeks handlowy (Dz. u. Nr 57, poz. 502). Kodeks ten nie przewidywał instytucji spółki komandytowo - akcyjnej. Ta forma prawna nie miała również swojego odpowiednika w ustawodawstwie cypryjskim, nie ma go również do dzisiaj. Sytuacja prawna zmieniła się wraz z wprowadzeniem do polskiego porządku normatywnego spółki komandytowo - akcyjnej przez ustawę z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. u. Nr 94, poz. 1037).

Dla ustalenia, jak traktować instytucję spółki komandytowo - akcyjnej, niezbędna będzie wykładnia przepisów Umowy. Art. 3 ust. 1 Umowy ustanawia definicje legalne. Żadna z definicji nie odnosi się bezpośrednio ani pośrednio do spółki komandytowo - akcyjnej. Ustalone definicje nie mają jednak charakteru zamkniętego. Art. 3 ust. 1 określając definicje stanowi jednocześnie, że ?w rozumieniu niniejszej umowy, jeżeli z jej treści nie wynika inaczej?. Umowa pozwala więc na rozszerzanie lub zawężanie znaczenia pojęć względem znaczenia językowego, o ile z treści Umowy to wynika.

W tym miejscu trzeba podkreślić, że zgodnie z ustanowioną w art. 30 Umowy klauzulą interpretacyjną, pierwszeństwo w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy wersjami językowymi ma angielska wersja językowa umowy. Angielska wersja umowy znacząco odbiega od wersji polskiej. Wersja angielska stanowi, że ?for the purpose of this Agreement, unless the context otherwise requires?.

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe tłumaczenie powinno brzmieć ?w rozumieniu niniejszej umowy, o ile z okoliczności (kontekstu, celu) nie wynika inaczej?. z tego też względu, Wnioskodawca uważa, że spółka komandytowo - akcyjna powinna być traktowana jako spółka w rozumieniu Umowy. Umowa w żadnym miejscu nie zawiera definicji odnoszącej się bezpośrednio do spółki komandytowej. Ma to uzasadnienie ze względu na kilka faktów. w piśmiennictwie podkreśla się bliskość stosunku akcjonariusza spółki komandytowo - akcyjnej i akcjonariusza spółki akcyjnej. Stanowisko to jest podkreślane też w orzecznictwie sądów administracyjnych (np. l SA/Kr 1372/08, l SA/Kr 219/09) i zgodne z Kodeksem spółek handlowych, który stanowi w art. 126 § 1 pkt 2 Kodeksu spółek handlowych, że do spółki komandytowo - akcyjnej stosuje się przepisy dotyczące spółki akcyjnej - w sprawach nieuregulowanych. Zysk spółki jest także dzielony i wypłacany na koniec każdego roku, ponieważ ustala się go na podstawie rocznego sprawozdania finansowego.

Ta wykładnia, w ocenie Wnioskodawcy, jest najbardziej logiczna, jako odpowiadająca ratio legis i pozostałym definicjom zamieszczonym w Umowie. Definicja ?osoby? w art. 3 obejmuje ?osobę fizyczną, spółkę holdingową, spółkę i każde inne zrzeszenie osób? i również w tym kontekście najlepiej do konstrukcji spółki komandytowo - akcyjnej pasuje określenie ?spółka?. Powyższa interpretacja stwarza konsekwentnie określony kierunek interpretacji pojęcia ?dywidenda? w rozumieniu Umowy, która określa ją jako ?dochód z akcji?, czyli odnosi się bezpośrednio do zysku akcjonariusza. Trzeba tu wziąć także pod uwagę fakt, że sama spółka komandytowo - akcyjna nie jest podatnikiem podatku, jest nim natomiast akcjonariusz.

Zdaniem Wnioskodawcy, w powyższym przypadku, ponieważ sama spółka nie jest podatnikiem podatku, to zysk na akcję przypadającą na akcjonariusza trzeba klasyfikować jako dywidendę w rozumieniu Umowy, co jest tożsame z klasyfikacją w cytowanym orzecznictwie i przepisach.

W związku z powyższym, Wnioskodawca uważa, że obowiązująca powinna być następująca wykładnia Umowy: spółka komandytowo - akcyjna jest spółką w rozumieniu Umowy, a przypadający zysk na akcję jest dywidendą w rozumieniu Umowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 lit e umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Warszawie dnia 4 czerwca 1992 r. (Dz. u. z 1993 r. Nr 117, poz. 523), określenie ?osoba? oznacza osobę fizyczną, spółkę holdingową, spółkę i każde inne zrzeszenie osób. Natomiast określenie ?spółka? oznacza każdą osobę prawną lub każdą inną jednostkę, którą dla celów podatkowych traktuje się jako osobę prawną (art. 3 ust. 1 lit g tej umowy). Zatem kryterium ?spółki? zostaje spełnione, gdy jest to osoba prawna lub inna jednostka, która dla celów podatkowych traktowana jest jako osoba prawna.

Pojęcie osoby prawnej określa się na podstawie wewnętrznego prawa podatkowego państwa stosującego umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania, w tym przypadku polskiego.

Należy podkreślić, iż spółki osobowe prawa handlowego nie posiadają osobowości prawnej, a z punktu widzenia prawa podatkowego obowiązanymi do zapłaty podatku od osiąganych przez nie dochodów (podatnikami) są jej poszczególni wspólnicy.

Wynika to z przepisu art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. u. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), zgodnie z którym przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Podsumowując, przedmiotowa spółka komandytowo ? akcyjna nie jest ?spółką? w rozumieniu ww. umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Zgodnie natomiast z art. 3 ust. 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 lit f ww. umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, określenia ?przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa? i ?przedsiębiorstwo drugiego Umawiającego się Państwa? oznaczają odpowiednio przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie oraz przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie.

Zyski osiągane przez przedsiębiorstwo danego państwa podlegają natomiast, zgodnie z art. 7 ust. 1 umowy polsko - cypryjskiej, opodatkowaniu tylko w tym państwie chyba, że przedsiębiorstwo to prowadzi działalność w drugim państwie poprzez położony tam zakład.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka zamierza dokonać przekształcenia ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na spółkę komandytowo - akcyjną. w związku z powyższym, wspólnicy planują, by wspólnik, który jest spółką kapitałową (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) z siedzibą na Cyprze stał się jednym z akcjonariuszy spółki. Posiadanie akcji w spółce byłoby jedyną formą jego obecności w Polsce.

Mając na uwadze powyższe, spółka cypryjska traktowana jest jako przedsiębiorstwo tego państwa. Spółka cypryjska osiągać będzie dochody z udziału w polskiej spółce komandytowo - akcyjnej. Rozpatrzenie kwestii opodatkowania w Polsce zysku spółki cypryjskiej osiąganego z udziału w spółce komandytowo - akcyjnej wymaga w związku z tym ustalenia, czy spółka cypryjska działać będzie w Polsce poprzez zakład.

Przesłanki powstania zakładu zostały określone w art. 5 umowy polsko - cypryjskiej, który definiuje zakład jako stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność przedsiębiorstwa. w kontekście tej definicji należy zauważyć, iż wspólnik (akcjonariusz) polskiej spółki komandytowo - akcyjnej, który prowadzi swoją podstawową działalność na Cyprze, prowadzi działalność również w Polsce - poprzez swój udział w spółce osobowej.

W tej części, w której Spółka uzyskuje dochody z udziału, jako wspólnik spółki osobowej (spółki komandytowo - akcyjnej) uznaje się, że prowadzi ?przedsiębiorstwo cypryjskie? na terenie Polski. Zatem, zyski osiągane w Polsce przez spółkę komandytowo - akcyjną stanowią zysk zakładu przedsiębiorstwa cypryjskiego, ponieważ siedziba spółki osobowej spełnia przesłankę wymaganą do uznania jej, w rozumieniu art. 5 umowy polsko - cypryjskiej, za stałe miejsce, w którym całkowicie lub częściowo wykonuje się działalność gospodarczą przedsiębiorstwa (spółki cypryjskiej).

Oznacza to, że do opodatkowania dochodów spółki cypryjskiej będzie miał zastosowanie art. 7 ww. umowy, zgodnie z którym jego zyski z udziału w spółce komandytowo - akcyjnej, jako zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa, podlegają opodatkowaniu w państwie rezydencji Wnioskodawcy (tj. na Cyprze), chyba że w wyniku działalności prowadzonej przez spółkę komandytowo - akcyjną powstaje w Polsce zakład. w takim przypadku zyski spółki cypryjskiej z udziału w spółce osobowej mogą być opodatkowane w Polsce, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

Stosownie do art. 125 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. u. z 2000 r., Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), spółką komandytowo - akcyjną jest spółka osobowa mająca na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której wobec wierzycieli za zobowiązania spółki co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczenia (komplementariusz), a co najmniej jeden wspólnik jest akcjonariuszem.

Jak wskazano powyżej, spółka osobowa (komandytowo ? akcyjna) nie posiada osobowości prawnej (jest transparentna dla celów podatku dochodowego), a z punktu widzenia prawa podatkowego obowiązanymi do zapłaty podatku od osiąganych przez nią dochodów (podatnikami) są jej poszczególni wspólnicy.

Z tego też względu, skutki podatkowe związane z funkcjonowaniem spółki komandytowo - akcyjnej, a odnoszące się do wspólnika tej spółki będącego osobą prawną (cypryjską spółką kapitałową), należy rozpatrywać w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Jak wynika art. 5 ust. 1 tej ustawy, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 3, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy i praw majątkowych łączy się z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego udziału. w przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że udziały wspólników w przychodach są równe.

Stosownie natomiast do brzmienia art. 5 ust. 2 ww. ustawy, zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku.

Z powyższej regulacji wynika, że przychód wspólnika z udziału w spółce osobowej, jak i koszty uzyskania tego przychodu ustala się stosownie do posiadanego przezeń udziału. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych w żadnym z pozostałych artykułów nie reguluje zasad opodatkowania udziałów w spółce niebędącej osobą prawną.

Biorąc powyższe pod uwagę, nie można przyjąć jako zasady sposobu rozliczania się akcjonariusza spółki komandytowo - akcyjnej w ten sam sposób jak akcjonariusza spółki akcyjnej, czyli dokonywania opodatkowania dochodu w postaci dywidendy raz w roku.

Należy zauważyć, że w zakresie sposobu opodatkowania z tytułu uczestniczenia w spółce niebędącej osobą prawną i uczestniczenia w spółce będącej osobą prawną sam ustawodawca przewidział w przepisach podatkowych inny tryb opodatkowania.

W przypadku uzyskiwania przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych w tym w szczególności dywidendy m.in. w spółce akcyjnej zastosowanie ma art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym podatek dochodowy ustala się w formie ryczałtu, w wysokości 19% uzyskanego przychodu. Jest to podatek pobierany przez spółkę akcyjną jako płatnika w dniu wypłaty należności i przekazywany na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika.

W przypadku przychodów z tytułu udziału w zyskach spółek osobowych, podstawę ich opodatkowania stanowi dochód , który jest różnicą między sumą przychodów a kosztami ich uzyskania ustaloną zgodnie z zasadami wyrażonymi w art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a podatek zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy wynosi 19% podstawy opodatkowania.

W zakresie opodatkowania dywidendy u akcjonariusza spółki osobowej (komandytowo - akcyjnej) przepis art. 22 ust. 1 nie ma zastosowania. z przepisu tego bowiem wynika, że zryczałtowany podatek dochodowy ustala się od dochodów (przychodów) z dywidendy oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Literalne brzmienie tego przepisu wskazuje, że przepis ten odnosi się do zysków osób prawnych. Spółka komandytowo - akcyjna nie jest osoba prawną, wobec czego przepis ten w stosunku do niej nie ma zastosowania. Ustawodawca regulując kwestię opodatkowania przychodów z udziału w spółce niebędącej osobą prawną nie przewidział w tym względzie żadnych wyjątków; gdyby chciał uczynić wyjątek w przypadku spółek komandytowo - akcyjnych dałby temu wyraz w stosownym zapisie prawnym.

Ponadto należy zauważyć, że dywidenda jest podstawowym rodzajem dochodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych, którą definiuje się jako część zysku spółki kapitałowej przeznaczoną do podziału między udziałowców (akcjonariuszy). Inne dochody (przychody) z udziału w zyskach osób prawnych ustawodawca przykładowo wymienił w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Stosownie do art. 10 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i 4b, jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji), w tym także kategorie dochodów/przychodów enumeratywnie wymienione w tym artykule.

W przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, dochód wspólnika (spółki cypryjskiej) bedzie dochodem uzyskiwanym bezpośrednio z prowadzonej przez spółkę komandytowo - akcyjną działalności gospodarczej. Zatem, dochód akcjonariusza spółki komandytowo - akcyjnej będzie podlegał opodatkowaniu na tych samych zasadach jak dochód komplementariusza.

Mając na uwadze powyższe, opodatkowanie na poziomie wspólników dochodu spółki osobowej wyłącza możliwość zakwalifikowania dochodu z tytułu posiadanych udziałów (akcji) w spółce osobowej jako dywidendy w rozumieniu art. 10 umowy polsko - cypryjskiej.

Należy wskazać, że na gruncie art. 10 ust. 3 umowy polsko - cypryjskiej określenie ?dywidendy? oznacza dochody z akcji lub innych praw związanych z udziałem w zyskach i nie odnoszących się do roszczeń z tytułu wierzytelności, jak również dochody z innych udziałów w spółce, które są traktowane w ten sam sposób, jak dochód z akcji, zgodnie z ustawodawstwem podatkowym Państwa, w którym spółka dokonująca jego podziału ma siedzibę.

Mając na uwadze przedstawione stanowisko Wnioskodawcy należy stwierdzić, iż w myśl art. 10 ust. 3 umowy polsko - cypryjskiej dywidendą jest taki dochód, który zgodnie z polskim prawem podatkowym jest traktowany (opodatkowany) jak dochód z akcji.

Skoro spółka komandytowo - akcyjna, jak już wcześniej wskazano, jest spółką osobową i nie posiada osobowości prawnej, to dochodu uzyskiwanego z tytułu udziału w tej spółce nie można traktować jako dochodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. w konsekwencji, dochód ten nie może być także traktowany jako dywidenda w rozumieniu art. 10 ust. 3 umowy polsko - cypryjskiej.

Reasumując powyższe, zysk (dywidenda) przypadający na akcję, wypłacany akcjonariuszowi z tytułu partycypacji w zyskach spółki komandytowo ? akcyjnej nie jest dywidendą w rozumieniu art. 10 umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.

Jednocześnie dodaje się, iż spółka cypryjska, w związku z udziałem (jako wspólnik - akcjonariusz) w polskiej spółce komandytowo ? akcyjnej podlegać będzie, stosownie do art. 7 ww. umowy polsko ? cypryjskiej oraz art. 3 ust. 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu dochodu uzyskiwanego na skutek prowadzenia działalności gospodarczej poprzez położony w Polsce zakład.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika