1. Czy sprzedaż wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem SSE korzysta ze zwolnienia (...)

1. Czy sprzedaż wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem SSE korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?
2. Czy prowadzenie magazynów zlokalizowanych poza obszarem SSE, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie SSE, jak również towarów nabytych od kontrahentów wymaga wyodrębnienia organizacyjnego, a co się z tym wiąże koniecznością, przy ustalaniu dochodu do opodatkowania oraz dochodu zwolnionego od podatku ? kierowania się takimi przesłankami, jakby rozliczało się z niezależnym przedsiębiorcą, który prowadziłby podobną działalność w podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 26 stycznia 2010 r. (data wpływu 01 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych sprzedaży wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej oraz w zakresie wyodrębnienia organizacyjnego w związku z prowadzeniem magazynów zlokalizowanych poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak również towarów nabytych od kontrahentów ? jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 01 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych sprzedaży wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej oraz wyodrębnienia organizacyjnego w związku z prowadzeniem magazynów zlokalizowanych poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak również towarów nabytych od kontrahentów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, która prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej zw. dalej SSE, na podstawie zezwolenia z dnia 21 listopada 2000 r. zmienionego na podstawie art. 6 ustawy z dnia 02.10.2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1840 z późn. zm.) polegającą na zastosowaniu do Spółki przepisów dotyczących zwolnień podatkowych określonych w art. 5 ww. ustawy w miejsce przepisów art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu sprzed 31.12.2000 r. (Dz. U. z 1994 r. Nr 123, poz. 600 z późn. zm.).

Spółka jest średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy o pomocy publicznej.

Zezwolenie przyznano Spółce pod warunkiem zatrudnienia określonej liczby osób i utrzymywania ustalonej wysokości zatrudnienia w okresie ważności zezwolenia oraz dokonania wydatków inwestycyjnych we wskazanej wysokości i w określonym czasie.

Dochody Spółki generowane na terenie SSE na podstawie zezwolenia korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Przedmiotem działalności Spółki jest również sprzedaż towarów wytwarzanych poza terenem SSE, zakupionych uprzednio od innych kontrahentów, w zakresie asortymentowym nie wytwarzanym samodzielnie przez Spółkę, a których posiadanie jest uzasadnione potrzebami klientów. Przychód ze sprzedaży tych towarów podlega opodatkowaniu. Spółka dokonuje podziału kosztów prowadzenia działalności na koszty związane z przychodem zwolnionym oraz opodatkowanym poprzez przypisanie koszów bezpośrednich do danego rodzaju przychodu. Spółka ponosi również koszty pośrednie, które stanowią koszty wspólne dla obu rodzajów przychodów i które rozliczane są zgodnie z zasadą określoną w artykule 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Spółka rozważa utworzenie magazynów zlokalizowanych poza terenem strefy w celu realizacji w nich częściowej sprzedaży wyrobów gotowych wytworzonych na terenie SSE. Magazyny nie będą wyodrębnionymi samodzielnymi jednostkami organizacyjnymi Spółki. Stanowić one będą jedno z ogniw prowadzenia działalności zajmując się sprzedażą wyrobów wytworzonych na terenie SSE. Dodatkowo z magazynów sprzedawane będą również towary, które nie korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, jako nie wytworzone na terenie SSE. Sprzedaż tych towarów stanowić będzie uzupełnienie asortymentu podstawowego, którego Spółka nie jest w stanie sama wyprodukować, a których posiadanie uzasadnione jest potrzebami klientów. Spółka zapewni precyzyjny sposób identyfikacji wyrobów własnych, które korzystają ze zwolnienia oraz nabytych towarów.

Magazyny nie będą osiągać przychodu. Przychody ze sprzedaży dokonywanej z magazynów zlokalizowanych poza terenem strefy stanowić będą przychód samej Spółki. Cena sprzedawanych tam produktów będzie ustalana przez Spółkę. Z tytułu posiadania dodatkowych magazynów zlokalizowanych poza terenem SSE, Spółka ponosić będzie koszty wynajmu (dzierżawy) pomieszczeń, koszty wynagrodzeń itp.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy sprzedaż wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem SSE korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych...
  2. Czy prowadzenie magazynów zlokalizowanych poza obszarem SSE, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie SSE, jak również towarów nabytych od kontrahentów wymaga wyodrębnienia organizacyjnego, a co się z tym wiąże koniecznością, przy ustalaniu dochodu do opodatkowania oraz dochodu zwolnionego od podatku ? kierowania się takimi przesłankami, jakby rozliczało się z niezależnym przedsiębiorcą, który prowadziłby podobną działalność w podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo...


Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż wyrobów własnych dokonywana za pośrednictwem magazynów położonych poza terenem SSE korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. Sposób dystrybucji wyrobów nie decyduje o miejscu ich powstania, a tym samym nie może być przesłanką wykluczającą możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania. Wyroby te objęte są zakresem zezwolenia, wytworzone są na terenie SSE przez zakład tam usytuowany. Natomiast sprzedaż poza terenem strefy ma charakter pomocniczy w stosunku do działalności prowadzonej na terenie strefy, jest niesamodzielna gospodarczo, bowiem nie istniałaby bez działalności strefowej.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, prowadzenie magazynów zlokalizowanych poza obszarem SSE, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie SSE, jak również towarów nabytych od kontrahentów stanowiących uzupełnienie podstawowego asortymentu oferowanego przez Spółkę, nie wymaga wyodrębnienia organizacyjnego. Prowadzenie magazynów stanowi działalność pomocniczą (subsydiarną) w stosunku do działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak również jest niesamodzielna gospodarczo, gdyż nie istniałaby bez działalności strefowej oraz taka działalność poza strefą nie wiąże się w sposób bezpośredni z powstaniem przychodu w Spółce działającej w strefie. Także ww. działalność poza strefą nie stanowi kolejnego etapu procesu produkcyjno - dystrybucyjnego mającego istotny wpływ na wartość transakcji, jest jedynie usprawnieniem procesu logistycznego Spółki (konieczność ?bycia bliżej klienta?, bowiem charakter oferowanego asortymentu wyrobów w znacznej mierze wykorzystywany jest przy usuwaniu awarii wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych).

Dodatkowym argumentem przemawiającym za brakiem konieczności wyodrębniania organizacyjnego magazynów zlokalizowanych poza obszarem SSE jest definicja działalności gospodarczej określona:

  1. w art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ? ?działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa (...) wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły? oraz
  2. w uchwale składu siedmiu sędziów SN z 14 maja 1998 r. (III CZP 12/98), w której stwierdza się: ?czynności podejmowane przez podmiot gospodarczy wchodzą w zakres jego działalności gospodarczej, gdy pozostają w normalnym, funkcjonalnym związku z tą działalnością, w szczególności podejmowane są w celu realizacji zadań związanych z przedmiotem działalności tego podmiotu?.


Wyżej przytoczone regulacje dają podstawę uznania, że sprzedaż z przedmiotowych magazynów jest realizowana przez samą Spółkę. W takiej sytuacji, nie ma obowiązku wyodrębniania jej organizacyjnie, gdyż przychody z takiej działalności stanowią przychód Spółki, a koszty jej prowadzenia koszty działalności Spółki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie zezwolenia z dnia 21 listopada 2000 r. zmienionego na podstawie art. 6 ustawy z dnia 02.10.2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 166 poz. 1840 z późn. zm.). Spółka jest średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy o pomocy publicznej.

Zasady i tryb ustanawiania specjalnych stref ekonomicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzania takimi strefami oraz szczególne zasady i warunki prowadzenia na ich terenie działalności gospodarczej zostały określone w ustawie z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 1994 r. Nr 123, poz. 600 ze zm.).

Od dnia 01 stycznia 2001 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 117, poz. 1228). Zgodnie z art. 5 ust. 1 tej ustawy przedsiębiorcy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy uzyskali zezwolenie na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1, zachowują przez okres ważności zezwolenia prawo do zwolnień i preferencji podatkowych określonych w art. 12 ust. 1 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy.

Z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej ustawą z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1840) wprowadzono kolejne zmiany do ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych. Przepisem art. 3 tej ustawy uchylono art. 5 ustawy z dnia 16.11.2000 r. Natomiast art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 02.10.2003 r. stanowi, iż z zastrzeżeniem ust. 6, przedsiębiorca, który posiada zezwolenie uzyskane przed dniem 1 stycznia 2001 r., zachowuje prawo do zwolnień podatkowych określonych w art. 12 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.:

  1. w okresie do dnia 31 grudnia 2011 r. - jeżeli był on w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy małym przedsiębiorcą,
  2. w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. - jeżeli był on w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy średnim przedsiębiorcą

nbspnbspnbsp ? w rozumieniu załącznika 1 do rozporządzenia nr 70/2001/WE z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001 r.).

Wskazany art. 5 ust. 1 ww. ustawy nowelizującej dotyczy zarówno zasad ustawowych, jak i przepisów rozporządzeń (w tym Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 46, poz. 290 ze zm.).

Ponadto w ustawie z dnia 02.10.2003 r. wpisano regulację art. 6 ust. 1, zgodnie z którą przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie przed dniem 1 stycznia 2001 r., może wystąpić z wnioskiem do ministra właściwego do spraw gospodarki o jego zmianę polegającą na zastosowaniu do tego przedsiębiorcy przepisów dotyczących zwolnień podatkowych określonych w art. 5 w miejsce przepisów art. 12 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.

Mając na uwadze fakt, że Spółka prowadzi działalność na terenie strefy na podstawie zezwolenia z dnia 21 listopada 2000 r. (tj. przed 01.01.2001 r.), w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdą przepisy dotyczące zwolnień podatkowych określone w art. 5 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840 ze zm.).

W myśl ww. przepisów art. 5, Spółka zachowuje prawa nabyte do korzystania ze zwolnień na podstawie przepisów art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 ze zm.) w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2000 r., dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą być, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, całkowicie zwolnione odpowiednio od podatku dochodowego od osób prawnych i podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie równym połowie okresu, na jaki ustanowiona została strefa. Dochody, o których mowa w ust. 1, uzyskane w latach podatkowych następujących po roku podatkowym, w którym zgodnie z ust. 1 wygasło całkowite zwolnienie od podatku dochodowego, mogą być, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, zwolnione od podatku dochodowego w pozostałym okresie, na jaki ustanowiona została strefa, w części nie przekraczającej 50% takich dochodów (ust. 2).

Wskazany natomiast przez Wnioskodawcę art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? przewidujący zwolnienie dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej ? wprowadzony do tej ustawy z dniem 01.01.2001 r. ? w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowania.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 4 ust. 1 ww. ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, Rada Ministrów wydała rozporządzenie z dnia 15 kwietnia 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 46, poz. 290 ze zm., w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2000 r.).

W myśl § 5 ust. 1 tego rozporządzenia, dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu jest wolny od podatku dochodowego w okresie 10 lat od dnia rozpoczęcia przez podmiot gospodarczy działalności gospodarczej na terenie strefy, z zastrzeżeniem ust. 2 - 5.

Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotem działalności Spółki jest również sprzedaż towarów wytwarzanych poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, zakupionych uprzednio od innych kontrahentów. Przychód ze sprzedaży tych towarów podlega opodatkowaniu.

Ponadto, Spółka rozważa utworzenie magazynów zlokalizowanych poza terenem strefy w celu realizacji w nich częściowej sprzedaży wyrobów gotowych wytworzonych na terenie strefy. Magazyny nie będą wyodrębnionymi samodzielnymi jednostkami organizacyjnymi Spółki. Z magazynów sprzedawane będą również towary, które nie korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, nie wytworzone na terenie strefy. Spółka zapewni precyzyjny sposób identyfikacji wyrobów własnych, które korzystają ze zwolnienia oraz nabytych towarów. Z tytułu posiadania dodatkowych magazynów zlokalizowanych poza terenem strefy, Spółka ponosić będzie koszty wynajmu (dzierżawy) pomieszczeń, koszty wynagrodzeń itp.

Odnosząc się do kwestii zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych sprzedaży wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej należy stwierdzić, iż fakt sprzedaży wyrobów wyprodukowanych przez Spółkę na terenie strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem poprzez magazyny poza terenem strefy, nie pozbawia tych towarów przymiotu ?produktu strefowego?. Korzystanie z obcego magazynu w ramach usługi najmu, nie stanowi częściowego ?przeniesienia? działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren strefy. Zatem, o ile sprzedawane wyroby są wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem, dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Reasumując powyższe, sprzedaż wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych.

Odnosząc się do kwestii wyodrębnienia organizacyjnego w związku z prowadzeniem magazynów zlokalizowanych poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak również towarów nabytych od kontrahentów, należy podkreślić, iż prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej i wynikające stąd zwolnienie dochodów pochodzących z tej działalności jest wyjątkiem od zasady równości i sprawiedliwości opodatkowania, w związku z tym przepisy dotyczące zwolnień muszą być interpretowane ściśle, zgodnie z ich wykładnią językową.

Jak wskazano powyżej, zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie ustanowienia wałbrzyskiej specjalnej strefy ekonomicznej, dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu jest wolny od podatku dochodowego w okresie 10 lat od dnia rozpoczęcia przez podmiot gospodarczy działalności gospodarczej na terenie strefy, z zastrzeżeniem ust. 2 - 5.

W myśl § 6 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwolnienie od podatku dochodowego może uzyskać przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą wyłącznie na terenie strefy, a w przypadku osób prawnych ? mający także siedzibę na terenie strefy.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, iż zwolnienie od podatku przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej, określonej w zezwoleniu. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu.

Powyżej wskazano, iż sprzedaż wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych jako działalność gospodarcza objęta zezwoleniem prowadzona przez Spółkę w specjalnej strefie ekonomicznej.

Zatem, funkcjonowanie magazynów, których działalność polega m.in. na sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie strefy (objętych zezwoleniem), a więc mająca charakter pomocniczy w stosunku do podstawowej działalności Spółki, stanowi działalność prowadzoną w specjalnej strefie ekonomicznej i nie powoduje obowiązku wyodrębnienia organizacyjnego tej działalności.

Mając na uwadze powyższe, prowadzenie magazynów zlokalizowanych poza obszarem specjalnej strefy ekonomicznej, z których prowadzona będzie sprzedaż zarówno wyrobów wytworzonych na terenie strefy, jak również towarów nabytych od kontrahentów nie wymaga wyodrębnienia organizacyjnego.

Jednocześnie należy wskazać, iż powołane w treści wniosku orzeczenie sądu administracyjnego nie może wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując tego orzeczenia, jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego należy stwierdzić, iż zdaniem organu podatkowego, tezy badanego rozstrzygnięcia nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika