Czy w związku z koniecznością zapłaty przez Uniwersytet kar, odsetek i innych podobnych należności, (...)

Czy w związku z koniecznością zapłaty przez Uniwersytet kar, odsetek i innych podobnych należności, pomimo zwrotu tych kwot przez odpowiedzialnych za zdarzenie pracowników, w obu wariantach, tj. gdy zwrot następuje:
1) przed faktycznym poniesieniem wydatków przez Uczelnię, tj. przed zapłatą przez Uniwersytet kar bądź odsetek, gdy ich wysokość jest znana wcześniej;
2) po poniesieniu wydatku, tj. następuje po zapłacie kar, odsetek przez Uczelnię;
wartość poniesionych na te cele wydatków będzie stanowiła dla Uczelni przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, jako wydatki poniesione na cele niestatutowe, a więc nie korzystające ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
WYDANA W WYNIKU UWZGLĘDNIENIA SKARGI

W związku ze skargą z dnia 18 października 2010 r. (data nadania 19.10.2010 r.) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 02 sierpnia 2010 r. nr ILPB3/423-387/10-2/EK w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad zwolnienia od podatku dochodów uzyskiwanych przez Jednostkę na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy w związku z ponoszeniem wydatków na cele niestatutowe, doręczoną w dniu 05 sierpnia 2010 r. (data potwierdzenia odbioru), Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów w trybie art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) oraz na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku z § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), uwzględnia skargę w całości, w związku z czym zmienia zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 02 sierpnia 2010 r., uznając stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad zwolnienia od podatku dochodów uzyskiwanych przez Jednostkę na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy w związku z ponoszeniem wydatków na cele niestatutowe.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Uniwersytet jest wyższą uczelnią publiczną działającą na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 164 ze zm.) oraz w oparciu o statut Uczelni. Na podstawie statutu, Uniwersytet powołany jest m. in. do realizacji zadań w zakresie edukacji i kształcenia studentów oraz prowadzenia badań naukowych.

W związku z powyższym, Wnioskodawcy ? na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm.) i przy braku negatywnych przesłanek wymienionych w art. 17 ust. 1a ustawy oraz spełnieniu wymagań wynikających z art. 17 ust. 1b ? przysługuje zwolnienie od podatku dochodów, które zgodnie ze statutem Uczelni są przeznaczone i wydatkowane na: działalność naukową, naukowo - techniczną, oświatową, w tym również polegającą na kształceniu studentów, kulturalną (...) ? w części przeznaczonej na te cele.

Zdarza się, że z przyczyn leżących po stronie pracowników Uczelni jest Ona zobowiązana do zapłaty różnego rodzaju kar bądź też odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty np. odsetki z tytułu opóźnionej wpłaty zobowiązania podatkowego, czy też tytułem ubezpieczeń społecznych.

Ponieważ konieczność zapłaty tego rodzaju kar czy odsetek wynika z przyczyn leżących po stronie pracowników, Uniwersytet obciąża pracownika ? zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawa pracy ? wartością poniesionych z jego winy wydatków. Obciążenie to może nastąpić w dwóch wariantach / terminach:

  1. przed faktycznym poniesieniem wydatków przez Uczelnię, tj. przed zapłatą przez Uniwersytet kar bądź odsetek, gdy ich wysokość jest znana wcześniej,
  2. po poniesieniu wydatku, tj. następuje po zapłacie kar, odsetek przez Uczelnię.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z koniecznością zapłaty przez Uniwersytet kar, odsetek i innych podobnych należności, pomimo zwrotu tych kwot przez odpowiedzialnych za zdarzenie pracowników, w obu wariantach, tj. gdy zwrot następuje:

  1. przed faktycznym poniesieniem wydatków przez Uczelnię, tj. przed zapłatą przez Uniwersytet kar bądź odsetek, gdy ich wysokość jest znana wcześniej;
  2. po poniesieniu wydatku, tj. następuje po zapłacie kar, odsetek przez Uczelnię;

wartość poniesionych na te cele wydatków będzie stanowiła dla Uczelni przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, jako wydatki poniesione na cele niestatutowe, a więc nie korzystające ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych...

Wnioskodawca wyraził pogląd, iż na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4, art. 17 ust. 1b oraz art. 17 ust. 1a pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), wolne od podatku dochodowego od osób prawnych są kwoty otrzymywane przez podatników, których celem, ujętym w statucie, jest działalność w opisanych zakresach, ale pod warunkiem, iż otrzymywane przychody w całości będą przeznaczone oraz wydatkowane na te cele. W przypadku innego przeznaczenia bądź wydatkowania otrzymanych kwot, będą one zaliczone do przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Co do zasady bowiem, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ?przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe?.

W ocenie Wnioskodawcy, kwoty wydatkowane na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności nie mogą zostać uznane za koszty poniesione w celu realizacji celów statutowych, wobec czego odpowiadające im kwoty dochodu (przychodu) nie będą korzystały ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Wnioskodawca wskazał, iż w sytuacji kiedy kwoty wydatkowane na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności zostaną najpierw zapłacone, a następnie ich wartością zostanie obciążony pracownik ? równowartość kwoty wypłaconej ze środków własnych Uniwersytetu, jako nie wydatkowanej na cel statutowy, będzie stanowiła przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Nie zmienia tego fakt, iż kwoty te zostaną następnie Uczelni zwrócone przez pracowników. W chwili dokonywania wydatku uzyskane przez Uczelnię przychody nie będą wydatkowane na cel statutowy ? będą więc opodatkowane.

Wnioskodawca zauważył również, iż możliwa jest sytuacja, gdy pracownik przekaże na rzecz Uczelni kwoty na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności, jeśli obowiązek ich zapłaty wynika z jego przyczyny, jeszcze przed faktycznym ich poniesieniem przez Uniwersytet. W takim wypadku, w ocenie Wnioskodawcy, Uczelnia od początku otrzyma kwoty, które przeznaczone są na cele inne niż statutowe, a więc które winny zostać zaliczone do przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Podsumowując powyższe rozważania, Wnioskodawca stwierdził, iż równowartość poniesionych wydatków będzie stanowiła dla Niego przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, jako wydatkowana na cele niestatutowe, a więc nie korzystające ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w obu przedstawionych wariantach, tj. zarówno, gdy zwrot przez pracownika następuje:

  1. przed faktycznym poniesieniem wydatków przez Uczelnię, tj. przed zapłatą przez Uniwersytet kar bądź odsetek,
  2. po poniesieniu wydatku, tj. następuje po zapłacie kar, odsetek przez Uczelnię.


W wydanej w dniu 02 sierpnia 2010 r. interpretacji indywidualnej, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu ? działając w imieniu Ministra Finansów na mocy upoważnienia wynikającego z § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) ? uznał stanowisko Wnioskodawcy za:

  • prawidłowe ? w przypadku gdy zwrot wydatków następuje przed faktycznym ich poniesieniem przez Jednostkę;
  • nieprawidłowe ? w przypadku gdy zwrot wydatków następuje po faktycznym ich poniesieniu przez Jednostkę.

W wydanej interpretacji stwierdzono, iż w sytuacji, gdy zwrot wydatków z tytułu kar, odsetek i innych podobnych należności następuje przed ich faktycznym poniesieniem przez Uczelnię, równowartość poniesionych na te cele wydatków będzie stanowiła dla Uczelni przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, jako wydatkowany na cele niestatutowe, a więc nie korzystający ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Natomiast, w przypadku gdy Wnioskodawca uzyska zwrot wydatków niestanowiących ? w świetle przepisów art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? kosztów uzyskania przychodów, to na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a tej ustawy zwrot ten nie będzie stanowił przychodu podatkowego.

Interpretacja została skutecznie doręczona w dniu 05 sierpnia 2010 r.

W dniu 23 sierpnia 2010 r., do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie wpłynęło wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w związku z wydaniem interpretacji indywidualnej z dnia 02 sierpnia 2010 r. nr ILPB3/423-387/10-2/EK.

Nie zgadzając się z wydaną interpretacją w tej części, w której stanowisko Wnioskodawcy uznane zostało za nieprawidłowe, Strona zarzuciła tut. Organowi naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. art. 17 ust. 1 pkt 4 i art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W opinii Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, iż w momencie dokonywania wydatku uzyskane przez Uczelnię przychody nie będą wydatkowane na cel statutowy, kwoty wydatkowane na zapłatę kar, odsetek i podobnych należności nie mogą zostać uznane za koszty poniesione w celu realizacji celów statutowych ? odpowiadające im kwoty dochodu (przychodu) nie będą korzystały ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, również w przypadku gdy następnie nastąpi ich zwrot przez pracownika.

Zdaniem Wnioskodawcy, tut. Organ naruszył także przepisy prawa procesowego, tj. art. 14c ustawy Ordynacja podatkowa poprzez dokonanie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w części dotyczącej kwalifikacji otrzymanego przez Uczelnię zwrotu wydatków, nie odnosząc się natomiast do sposobu rozliczenia podatkowego wydatków poniesionych przez Uczelnię na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności. Tymczasem, jak wskazuje Strona, przedmiotem zapytania był sposób kwalifikacji podatkowej kwot zapłaconych kar, odsetek i innych należności, w sytuacji gdy ich zwrot przez pracownika następuje po poniesieniu wydatku.

W odpowiedzi na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa z dnia 17 września 2010 r. nr ILPB3/423W-156/10-2/BN, skutecznie doręczonej w dniu 20 września 2010 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa ? stwierdził brak podstaw do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad zwolnienia od podatku dochodów uzyskiwanych przez Jednostkę na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy w związku z ponoszeniem wydatków na cele niestatutowe, w przypadku, gdy zwrot wydatków następuje po ich poniesieniu przez Jednostkę.

Pismem z dnia 18 października 2010 r. Wnioskodawca za pośrednictwem Izby Skarbowej w Poznaniu Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na akt administracyjny, tj. odpowiedź na wezwanie do usunięcia naruszenia przepisów prawa podatkowego wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Organ upoważniony, tj. Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, z dnia 17 września 2010 r. nr ILPB3/423W-156/10-2/BN odmawiającą zmiany wcześniej przez ten Organ wydanej interpretacji indywidualnej z dnia 02 sierpnia 2010 r. nr ILPB3/423-387/10-2/EK.

W złożonej skardze wniesiono o uchylenie decyzji Organu odwoławczego oraz poprzedzającego ją postanowienia Organu podatkowego w tej części, w której stanowisko Wnioskodawcy uznane zostało za nieprawidłowe.

Zaskarżonej decyzji Organu odwoławczego Strona zarzuca naruszenie:

  1. przepisów prawa materialnego, tj. art. 17 ust. 1 pkt 4 i art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez ich błędną wykładnię oraz niewłaściwe zastosowanie w sprawie,
  2. przepisów prawa procesowego, tj. art. 14c ustawy Ordynacja podatkowa.


W ocenie Strony, wydatki poniesione przez Uczelnię tytułem zapłaty kar, odsetek i innych podobnych należności nie mogą zostać uznane za koszty poniesione w celu realizacji celów statutowych, w związku z czym odpowiadające im kwoty dochodu (przychodu) nie będą korzystały ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Stanowisko takie wyrażone zostało zarówno w odniesieniu do sytuacji gdy zwrot wydatków przez pracownika następuje przed ich faktycznym poniesieniem, jak i po ich poniesieniu. Strona zauważa przy tym, iż nie ma powodów, dla których to samo zdarzenie gospodarcze ? zapłata kar, należności i innych podobnych należności, które podlegają zwrotowi, powinno być traktowane dla celów podatkowych odmiennie, w zależności od terminu, w jakim zwrot tych wydatków nastąpi.

Strona zwraca uwagę, iż zdarzenia składające się na stan faktyczny, tj. poniesienie wydatku na cele inne niż statutowe i zwrot przez pracownika poniesionych kwot należy rozpatrywać przede wszystkim przez pryzmat poniesienia wydatku na cele niestatutowe. Potwierdzenia prawidłowości takiej kwalifikacji zaistniałego zdarzenia oczekiwał w zadanym pytaniu i przedstawionym stanowisku w sprawie Wnioskodawca.

Jednocześnie Strona wskazała, iż wydana interpretacja indywidualna nie spełnia wymagań określonych przepisem art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, gdyż zawiera ocenę prawną wyłącznie w części dotyczącej kwalifikacji otrzymanego przez Wnioskodawcę zwrotu, nie odnosząc się do sposobu podatkowego rozliczenia wydatków poniesionych przez Uczelnię na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności.

Po ponownym rozpoznaniu sprawy, w związku z wniesieniem skargi oraz z uwzględnieniem zarzutów w niej przedstawionych, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, co następuje.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym (?). Tak określony dochód stanowi ? w myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy ? przedmiot opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo -techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego ? w części przeznaczonej na te cele.

Art. 17 ust. 1a pkt 2 ww. ustawy stanowi natomiast, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Ponadto, z treści art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynika, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych ściśle określa więc dwa warunki, których spełnienie uprawnia do skorzystania z ww. zwolnienia przedmiotowego, i tak:

  1. podatnik korzystający ze zwolnienia musi prowadzić działalność statutową wymienioną w ww. przepisie, przy czym statut może przewidywać również inne cele działalności,
  2. uzyskane dochody muszą być przeznaczone wyłącznie na cele tej preferowanej przez ustawodawcę działalności statutowej oraz bez względu na termin ? wydatkowane na te cele, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodu.


Przeznaczenie i wydatkowanie dochodu powinno charakteryzować tożsamość celu, na który podatnik najpierw dochód przeznaczył, a następnie wydatkował.

Należy wskazać, iż zwolnienie to nie jest uzależnione od rodzaju uzyskiwanego dochodu, oprócz dochodów wymienionych w art. 17 ust. 1a ww. ustawy. Ważny jest bowiem cel na jaki jest ten dochód przeznaczony, a nie źródło jego pochodzenia, przy czym źródłem dochodów mogą być przykładowo dochody z działalności statutowej, z działalności gospodarczej, ze składek członkowskich.

Użycie przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych sformułowania ?w części przeznaczonej na te cele? oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów niż wymienione w tym przepisie ? to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych ?innych celów? nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia tego dochodu od opodatkowania.

W przypadku podatników korzystających ze zwolnienia zawartego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, koszty należy rozpatrywać w sposób szczególny.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 (?).

Jeśli więc podatnik uzyskuje dochody zwolnione od podatku dochodowego w związku z prowadzeniem określonej działalności statutowej, tak jak ma to miejsce w przypadku Uczelni, wszelkie wydatki w pierwszej kolejności powinny być analizowane pod kątem możliwości zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów.

Następnie, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów należy analizować pod kątem możliwości zaliczenia ich do wydatków przeznaczonych na działalność statutową. Jeżeli wydatek wiąże się bezpośrednio z realizacją celów statutowych, które stanowią pozytywną przesłankę zwolnienia, to równowartość dochodu odpowiadająca temu wydatkowi będzie wolna od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, iż Uniwersytet ? na podstawie statutu ? powołany został m. in. do realizacji zadań w zakresie edukacji i kształcenia studentów oraz prowadzenia badań naukowych. Zdarza się, że z przyczyn leżących po stronie pracowników Uniwersytetu, jest On zobowiązany do zapłaty różnego rodzaju kar bądź też odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty (np. odsetki z tytułu opóźnionej wpłaty zobowiązania podatkowego, czy też tytułem ubezpieczeń społecznych). W związku z tym, że konieczność zapłaty ww. kar i odsetek wynika z przyczyn leżących po stronie pracowników, Uniwersytet obciąża pracownika ? zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawa pracy ? wartością poniesionych z jego winy wydatków. Obciążenie to może nastąpić:

  1. przed faktycznym poniesieniem wydatków przez Uczelnię,
  2. po poniesieniu wydatków przez Uczelnię.


W świetle powyższego, ponieważ w chwili dokonywania wydatku kwoty ponoszone na zapłatę kar, odsetek i innych podobnych należności nie mogą zostać uznane za koszty poniesione w celu realizacji celów statutowych, odpowiadające im kwoty dochodu (przychodu) nie będą korzystały ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednocześnie, bez wpływu na przedmiotowe rozstrzygnięcie pozostaje kwestia terminu, w jakim Uczelnia otrzyma zwrot wydatków przez pracownika.

Stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2010 r. było zatem prawidłowe.

Mając na uwadze powyższe, należało orzec jak w sentencji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejsze rozstrzygnięcie. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław w terminie trzydziestu dni od dnia jego doręczenia za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika