Podatek od towarów i usług:1. w zakresie montażu, rolet zewnętrznych, bram garażowych wykonywanych (...)

Podatek od towarów i usług:1. w zakresie montażu, rolet zewnętrznych, bram garażowych wykonywanych przez Wnioskodawcę w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu,2. w zakresie montażu, rolet wewnętrznych i markiz w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia ? brak daty (data wpływu 25 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 czerwca 2012 r. (data wpływu 4 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe ? w zakresie montażu, rolet zewnętrznych, bram garażowych wykonywanych przez Wnioskodawcę w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu,
  • nieprawidłowe ? w zakresie montażu, rolet wewnętrznych i markiz w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług montażu rolet zewnętrznych i wewnętrznych, markiz, bram garażowych oraz ich napraw i serwisu. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 czerwca 2012 r. o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą wykonującym usługi montażu rolet zewnętrznych i wewnętrznych, markiz, bram garażowych oraz ich napraw i serwisu. Wymienione produkty montowane są w lokalach lub budynkach mieszkalnych, a także użytkowych. Montowane rolety, markizy czy bramy są indywidualnie dopasowane do wymagań klientów, w szczególności w zakresie kolorów, typów, rozmiarów itp. Montaż rolet zewnętrznych, markiz, bram garażowych związany jest niejednokrotnie z pracami budowlanymi takimi jak: skucie elewacji, podkucie tynku, wycięcie warstwy styropianowej wraz z tynkiem, gipsowanie, tynkowanie, malowanie, silikonowanie, przewierty, stałe przytwierdzanie itp. Powyższe produkty Zainteresowany zakłada u klientów z materiałów pochodzących od dostawców zewnętrznych.

Faktury na ww. prace objęte są 8% stawką VAT.

Wyżej opisana działalność sklasyfikowana jest pod nr PKD 43.33.Z ? zakładanie stolarki okiennej.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 29 czerwca 2012 r. Zainteresowany poinformował, iż prace opisane we wniosku są wykonywane w obiektach budowlanych zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym sklasyfikowanych w PKOB dział 11 budynki mieszkalne, symbol PKOB 111 i 112.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:


  1. Czy w przypadku świadczenia wyżej opisanych usług w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym, o których mowa w art. 41 ust. 12-12c ustawy o podatku od towarów i usług, i wykonywanych w ramach:
    1. modernizacji tych obiektów, czyli w sytuacji, gdy roboty te będą miały na celu unowocześnienie lub też podniesienie wartości oraz możliwości użytkowych modernizowanych środków lub
    2. termomodernizacji tych obiektów, czyli w sytuacji, gdy roboty te będą miały na celu zmniejszenie zapotrzebowania na energię końcową dostarczaną przez systemy techniczne lub
    3. remontu tych obiektów, czyli w sytuacji, kiedy roboty te będą miały na celu odtworzenie stanu pierwotnego, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym, Zainteresowany może zastosować 8% stawkę podatku VAT?
  2. Czy w przypadku napraw i serwisowania rolet, markiz oraz bram garażowych w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym, o którym mowa w art. 41 ust. 12 ? 12c zastosowanie ma 8% stawka podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

W przypadku świadczenia wyżej opisanych usług w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym, o których mowa w art. 41 ust.12 ? 12c i wykonanych w ramach:

  1. modernizacji tych obiektów, czyli w sytuacji, gdzie założenie rolet, markiz czy wstawienie bram garażowych unowocześnia budynek oraz podnosi jego standard i wartość lub
  2. termomodernizacji tych obiektów, czyli w sytuacji, gdzie założenie rolet zewnętrznych czy bram garażowych powoduje zmniejszenie strat cieplnych użytkowanego obiektu,
  3. remontu tych obiektów, czyli w sytuacji gdy roboty te będą miały na celu odtworzenie stanu pierwotnego przy zastosowaniu również innych wyrobów budowlanych niż użytych przy stanie pierwotnym Zainteresowany ma prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT.

Ad. 2

Zainteresowany ma prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT, albowiem usługa naprawy lub serwisu rolet, markiz i bram garażowych w lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym, o których w art. 41 ust. 12-12c ustawy jest odtworzeniem w ramach remontu, pierwotnych funkcji tychże produktów poprzez naprawę mechanizmu ręcznego lub elektrycznego uszkodzonej rolety, markizy czy bramy garażowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe ? w zakresie montażu rolet zewnętrznych, bram garażowych wykonywanych przez Wnioskodawcę w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu,
  • nieprawidłowe ? w zakresie montażu, rolet wewnętrznych i markiz w budynkach lub lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz ich napraw i serwisu.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Według art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 -12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W myśl art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym ? zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy ? rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Według art. 2 pkt 12 ustawy, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Przepis art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z tym rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 - mieszkalnych jednorodzinnych, 112 - o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 - zbiorowego zamieszkania.

Jednocześnie, w myśl § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

  1. towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  3. robót konserwacyjnych dotyczących:
    1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

   - w zakresie w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont (§ 7 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca wykonuje usługi montażu rolet zewnętrznych i wewnętrznych, markiz, bram garażowych oraz ich naprawę i serwis. Wymienione produkty montowane są w lokalach lub budynkach mieszkalnych zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym sklasyfikowanym w PKOB dział 11 ? budynki mieszkalne, symbol PKOB 111 i 112. Montowane rolety, markizy czy bramy są indywidualnie dopasowane do wymagań klientów, w szczególności w zakresie kolorów, typów, rozmiarów itp. Montaż rolet zewnętrznych, markiz, bram garażowych związany jest niejednokrotnie z pracami budowlanymi takimi jak: skucie elewacji, podkucie tynku, wycięcie warstwy styropianowej wraz z tynkiem, gipsowanie, tynkowanie, malowanie, silikonowanie, przewierty, stałe przytwierdzanie itp. Powyższe produkty Zainteresowany zakłada u klientów z materiałów pochodzących od dostawców zewnętrznych.

W związku z tym, że przepisy dotyczące podatku od towarów i usług nie definiują pojęć ?budowa?, ?remont?, ?modernizacja?, ?termomodernizacja?, ?przebudowa?, ?roboty budowlane?, należy dokonać ich wykładni w oparciu o przepisy z innych dziedzin.

W myśl art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o:

  • budowie ? należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego (pkt 6),
  • robotach budowlanych ? należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (pkt 7),
  • przebudowie ? należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; (?) (pkt 7a),
  • remoncie ? należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym (pkt 8).

W świetle art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. Nr 223, poz. 1459), przez przedsięwzięcie termomodernizacyjne rozumie się przedsięwzięcie, którego przedmiotem jest:

  1. ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania do budynków mieszkalnych, budynków zbiorowego zamieszkania oraz budynków stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego służących do wykonywania przez nie zadań publicznych,
  2. ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki wymienione w lit. a, do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii, określone w przepisach prawa budowlanego, lub zostały podjęte działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków,
  3. wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynków wymienionych w lit. a,
  4. całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji.

W znaczeniu słownikowym (?Współczesny słownik języka polskiego?, red. Bogusław Dunaj, wyd. Langenscheidt Polska Sp. z o.o.), ?remont? oznacza zespół czynności, w których wyniku przywraca się sprawność, wartość użytkową jakiegoś obiektu, urządzenia, natomiast ?montaż? to składanie, łączenie, ustawianie z poszczególnych części maszyn, urządzeń, budowli; zakładanie instalacji. Z kolei ?instalować? oznacza zakładać, montować jakieś urządzenia techniczne.

Pojęcie ?modernizacja? ? według słownika języka polskiego (Elżbieta Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2005, str. 474, kol. 2) ? oznacza unowocześnienie i usprawnienie czegoś.

Modernizacja, podobnie jak w przypadku innych wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy czynności, powinna zatem dotyczyć elementów konstrukcyjnych obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do czynności i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

Należy zauważyć, iż sama usługa montażu czy też instalacja poszczególnych towarów nie może być traktowana jako remont, modernizacja lub termomodernizacja. Dopiero w połączeniu z zespołem innych czynności, w wyniku których podnosi się bądź też przywraca poprzedni stan faktyczny czy wartość użytkową budynku lub lokalu, usługę taką można traktować jako usługę remontu, modernizacji lub termomodernizacji, o których mowa w ustawie.

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca wykonuje usługi montażu rolet zewnętrznych i wewnętrznych, markiz, bram garażowych oraz ich napraw i serwisu. Montaż rolet zewnętrznych, markiz, bram garażowych związany jest niejednokrotnie z pracami budowlanymi takimi jak: skucie elewacji, podkucie tynku, wycięcie warstwy styropianowej wraz z tynkiem, gipsowanie, tynkowanie, malowanie, silikonowanie, przewierty, stałe przytwierdzanie itp. Powyższe produkty Zainteresowany zakłada u klientów z materiałów pochodzących od dostawców zewnętrznych. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest określenie stawki podatku dla wyżej wymienionych usług wykonywanych w ramach modernizacji, termomodernizacji lub remontu budynków objętych społecznym programem mieszkaniowym sklasyfikowanych w PKOB pod symbolem PKOB 111 i 112.

Ad. 1

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy w odpowiedzi na zadane pytanie stwierdzić należy, iż w przypadku wykonywania przez Zainteresowanego czynności polegających na montażu rolet zewnętrznych, bram garażowych wykonywanych w ramach modernizacji, termomodernizacji lub remontu w obiektach będących budynkami lub lokalami objętymi społecznym programem mieszkaniowym, zastosowanie ma 8% stawka podatku VAT, w myśl art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy.

Natomiast dla czynności polegających na montażu rolet wewnętrznych i markiz zastosowanie ma stawka podatku w wysokości 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy.

Czynności polegające na montażu rolet wewnętrznych i markiz są bowiem zaopatrywaniem obiektów (budynków, mieszkań) w elementy wyposażenia, a efekt wykonywanych prac nie staje się elementem konstrukcyjnym danego obiektu. Fakt trwałego przytwierdzenia rolet wewnętrznych i markiz do ścian, podłogi lub sufitu, w przedmiotowej sprawie pozostaje bez znaczenia, bowiem w wyniku mocowania nie następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego budynku lub lokalu mieszkalnego.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy, ma prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT, albowiem usługa naprawy lub serwisu rolet, markiz i bram garażowych w lokalach objętych społecznym programem mieszkaniowym, o których w art. 41 ust. 12-12c ustawy jest odtworzeniem w ramach remontu, pierwotnych funkcji tychże produktów poprzez naprawę mechanizmu ręcznego lub elektrycznego uszkodzonej rolety, markizy czy bramy garażowej.

Usługi naprawy i serwisowania rolet zewnętrznych i bram garażowych w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym, podlegają opodatkowaniu 8% stawką podatku VAT. Powyższe uprawnienie przysługuje Wnioskodawcy w przypadku, gdy usługi te posiadają cechy remontu, modernizacji, przebudowy obiektu budownictwa mieszkaniowego.

Natomiast w przypadku napraw i serwisowania rolet wewnętrznych oraz markiz w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym, zastosowanie ma stawka podatku w wysokości 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 w zw. art. 146 pkt 1 ustawy, gdyż ich remont nie jest związany z obiektem budowlanym lub jego częścią (rolety wewnętrzne oraz markizy, jak już wskazano w niniejszej interpretacji, stanowią elementy wyposażenia).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika