Czy Gmina w transakcji zamiany gruntów będzie występować jako podatnik VAT, a tym samym Spółce (...)

Czy Gmina w transakcji zamiany gruntów będzie występować jako podatnik VAT, a tym samym Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury otrzymanej od Gminy, w związku z umową zamiany gruntów?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2008 r. (data wpływu 3 listopada 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od Gminy ? jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od Gminy.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest w posiadaniu gruntów, którymi z uwagi na swoje położenie zainteresowana jest Gmina X, w związku z planowaną przez nią inwestycją celu publicznego. Obecnie Spółka rozważa dokonanie zamiany gruntów z Gminą, a więc dokona przeniesienia własności swoich gruntów na rzecz Gminy, natomiast Gmina przeniesie na własność Wnioskodawcy inny grunt. Grunty mające być przedmiotem zamiany mają ekwiwalentną wartość (wg ceny netto, na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego). Spółka nie prowadzi bieżącej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Grunt Spółki (jak również grunt Gminy X) mający być przedmiotem zmiany, w ewidencji gruntów ujęty jest jako grunt rolny. Dla przedmiotowego terenu nie został opracowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jednakże w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego tereny te zostały przeznaczone pod inwestycje. Spółka dokonując przeniesienia własności swojego gruntu, potraktuje to jako dostawę towaru opodatkowaną stawką 22%.

Spółka zamierza na gruntach pozyskanych w wyniku zamiany (grunty pozyskane od Gminy X), jak również pozostałych gruntach należących do Spółki, zrealizować inwestycję polegającą na wybudowaniu kompleksu hal, przeznaczonych do handlu hurtowego oraz magazynów wraz z obiektami usługowo-administracyjnymi. W związku z planowaną inwestycją Spółka będzie dokonywała w przyszłości czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Gmina X w przedstawionej transakcji zamiany gruntów występuje jako podatnik VAT, a Spółka ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury otrzymanej od Gminy, w związku z umową zamiany gruntów...

Zdaniem Wnioskodawcy, dokonując zamiany gruntu zakwalifikowanego w ewidencji gruntów jako rolny, ale przeznaczonego w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane, nie będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT, w związku z powyższym zamiana nieruchomości będzie podlegała opodatkowaniu według stawki podstawowej, tj. 22%. W związku z powyższym, Spółka winna wystawić fakturę dokumentującą przedmiotową zamianę gruntu i wykazać oraz rozliczyć ją w deklaracji VAT-7 za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy tj. z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia wydania towaru (sporządzenia aktu notarialnego).

Natomiast Gmina X w przedstawionej transakcji zamiany gruntów nie będzie występowała jako podatnik podatku od towarów i usług. W konsekwencji Spółka, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej zwaną ustawą o VAT), nie będzie miała prawa do obniżenia swojego podatku należnego o podatek naliczony w sytuacji gdyby Gmina X wystawiła fakturę z tytułu zamiany nieruchomości, z uwagi na fakt, że faktura ta zostałaby wystawiona przez podmiot nieuprawniony do jej wystawienia.


Wnioski te, zdaniem Zainteresowanego, są uprawnione w świetle wymienionego poniżej stanu prawnego.

Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów na terytorium kraju zasadniczo rozumie się ? w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT ? przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast, przez towar, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, rozumie się także budynki i budowle lub ich części oraz grunty. Zatem zamiana gruntów stanowi zamianę towarów, czyli jest odpłatną dostawą według art. 5 ust. 1 pkt 1 analizowanej ustawy. Z przywołanego art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, nie wynika, że odpłatność za czynności dostawy towarów lub świadczenia usług musi mieć postać pieniężną. Odpłatność jako świadczenie wzajemne może również przybrać postać rzeczową ? zapłatą może być inny towar lub usługa, albo mieszaną ? zapłata w części pieniężna, a w części rzeczowa. Innymi słowy, dla uznania czynności za odpłatną wystarczające jest, by istniała możliwość określenia ceny wyrażonej w pieniądzu w stosunku do świadczenia wzajemnego stanowiącego wynagrodzenie za tę czynność. Umowa zamiany jest umową wzajemną, bardzo zbliżoną do umowy sprzedaży. Różnica w stosunku do umowy sprzedaży polega na tym, że w miejsce świadczenia ceny pojawia się obowiązek drugiej strony przeniesienia własności rzeczy.

Zdaniem Spółki dokonując zamiany gruntu zakwalifikowanego jako rolny, ale przeznaczonego w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane, dostawa takiego gruntu nie będzie mogła skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT i będzie podlegać opodatkowaniu według stawki podstawowej, tj. 22%. W opisanej sytuacji nie będzie miał bowiem zastosowania art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, który stanowi, iż zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę, z uwagi na fakt, iż brak planu zagospodarowania przestrzennego dla danej działki oraz zaliczenie nieruchomości w ewidencji gruntów jako użytki rolne nie wyklucza uznania tej nieruchomości za przeznaczoną pod zabudowę.

Ustalenie przeznaczenia terenu oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Jednakże polityka przestrzenna gminy wyrażona jest w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, którego ustalenia są wiążące dla organów gminy przy uchwalaniu planu. W przypadku zatem braku planu zagospodarowania przestrzennego, o przeznaczeniu danej nieruchomości decydują ogólne zasady, kierunki i zamierzenia w zakresie realizacji polityki przestrzennej gminy, znajdujące odzwierciedlenie w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. A zatem, pomimo że studium nie jest aktem prawa powszechnie obowiązującego, odrębne przepisy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie pozwalają na ocenę przeznaczenia gruntu ? gdy brakuje planu miejscowego ? w oderwaniu od ustaleń studium.

Jak wspomniano w opisie stanu faktycznego Gmina X na gruntach pozyskanych od Spółki w wyniku zamiany zamierza zrealizować cel publiczny, a więc działać jako organ władzy publicznej, a nie podmiot gospodarczy.

Zgodnie z brzmieniem art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Powyższa działalność obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy o VAT).

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika podatku od towarów i usług, organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji, których zostały one powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Stosownie również do § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r., zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. W ocenie Spółki o uznaniu jednostki samorządu terytorialnego za podatnika podatku od towarów i usług, decyduje charakter wykonywanych przez tą jednostkę czynności. Zatem, wykonywanie czynności o charakterze publicznoprawnym (załatwianie tzw. spraw urzędowych), powoduje, iż jednostki te są wyłączone z kategorii podatników VAT. Natomiast w przypadku wykonywania czynności o charakterze cywilnoprawnym, podmioty te są podatnikami podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i odpłatne świadczenie usług podlegają opodatkowaniu tym podatkiem. Zamiana nieruchomości z przeznaczeniem na realizację celu publicznego jest w ocenie Spółki czynnością o charakterze publicznoprawnym, wynikającą z odrębnych przepisów prawa. W konsekwencji Gmina X, w opisanej transakcji zamiany nieruchomości, niewystępowałaby jako podatnik podatku od towarów i usług zobowiązany do opodatkowania czynności zamiany, tym samym niebyłaby zobowiązana do wystawienia z tego tytułu faktury VAT, z wykazanym podatkiem w wysokości 22%. Nawet w sytuacji gdyby Gmina X dokonała wystawienia faktury VAT dokumentującej dostawę gruntu w wykonaniu umowy zamiany, Spółka nie byłaby upoważniona do dokonania odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanej od Gminy faktury VAT, bowiem zastosowanie znajdzie przepis art. 88 ust. 3a ustawy o VAT wyłączający prawo Spółki do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z otrzymanej od Gminy faktury VAT z tytułu dostawy gruntu na rzecz Spółki w wykonaniu umowy zamiany, ponieważ przepis ten, odmawia takiego prawa m.in. w przypadku, gdy sprzedaż została udokumentowana fakturami wystawionymi przez podmiot nieuprawniony do wystawiania faktur, a więc wystawionymi przez podmiot, który np. nie jest podatnikiem VAT.

Podsumowując, w świetle powyższych rozważań, zdaniem Spółki, Gmina X w powyższej transakcji zamiany gruntów, w związku z faktem, iż uzyskany w wyniku takiej zamiany grunt, ma być przeznaczony na cel publiczny, nie występuje jako podatnik od towarów i usług, bowiem zbycie posiadanych gruntów nastąpi w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa tj. przeprowadzenia inwestycji celu publicznego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.


Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).


Podkreślić jednak należy, iż aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Podatnikami podatku od towarów i usług są w myśl art. 15 ust. 1 ustawy, osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat tej działalności. Z kolei stosownie do ust. 2 tego artykułu, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W świetle wskazanych unormowań organy władzy publicznej oraz urzędy obsługujące te organy na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:

  • podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich przepisami prawa, oraz
  • podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.


Kryterium rozdziału stanowi zatem charakter wykonywanych czynności:

  • czynności o charakterze publicznoprawnym (załatwianie tzw. spraw urzędowych) wyłączają te podmioty z kategorii podatników,
  • czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują, że podmioty te są podatnikami podatku od towarów i usług, a realizowane przez nich odpłatne dostawy towarów i odpłatne świadczenie usług podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.

Zgodnie z powyższym, organy władzy publicznej oraz urzędy obsługujące te organy są podatnikami VAT jedynie w zakresie czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te organy czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, przykładowo ? czynności sprzedaży (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, leasingu, itp. umów prawa cywilnego.

W myśl § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z przedłożonego wniosku wynika, iż Zainteresowany rozważa zamianę gruntów z Gminą, w wyniku której dokona przeniesienia własności swoich gruntów na rzecz Gminy, natomiast Gmina przeniesie na jego własność inny grunt. Przedmiotowe nieruchomości mają ekwiwalentną wartość (wg ceny netto, na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego). Grunty mające być przedmiotem zamiany, w ewidencji gruntów ujęte są jako grunt rolny. Dla przedmiotowego terenu nie został opracowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jednakże w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego tereny te zostały przeznaczone pod inwestycje. Zainteresowany podkreśla, iż na gruntach pozyskanych w wyniku zamiany zamierza wybudować kompleks hal, przeznaczonych do handlu hurtowego oraz magazynów wraz z obiektami usługowo-administracyjnymi, natomiast Gmina zamierza zrealizować inwestycję celu publicznego.

Stosownie do art. 603 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), przez umowę zamiany każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się do przeniesienia własności innej rzeczy. Zgodnie z art. 604 ww. ustawy, do zamiany stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży.

Dostawą towarów jest zgodnie z powołanym art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, co również ma miejsce w przypadku umowy zamiany, w odniesieniu do obu stron transakcji.

Zatem, realizowana w oparciu o umowę zamiany dostawa towarów (w tym gruntów) będzie odpłatną dostawą towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jeżeli będzie realizowana przez podatnika w ramach jego działalności gospodarczej.

W świetle powyższego, stwierdzić należy, iż Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego będzie korzystać ze zwolnienia w zakresie czynności związanych z realizacją zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, jednakże w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Tak więc z uwagi na fakt, iż planowana zamiana opisanych we wniosku gruntów będzie miała charakter cywilnoprawny, nie będzie możliwe wyłączenie Gminy z grona podatników VAT, a tym samym wykonane czynności będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.


Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Powyższe zwolnienie nie znajdzie jednak zastosowania w niniejszej sprawie, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca przedmiotem zamiany będą grunty, które zostały przeznaczone w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego pod inwestycję (zabudowę). W związku z tym, przedmiotowe dostawy nieruchomości powinny być opodatkowane stawką podstawową.

Mocą art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Podstawowa zasada dotycząca możliwości odliczenia podatku naliczonego została sformułowana w art. 86 ust. 1 ustawy. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy).

Ze wskazanego przepisu wynika, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikowi podatku od towarów i usług, od zakupów towarów i usług wykorzystywanych do dokonywania czynności opodatkowanych. Oznacza to, iż można odliczyć w całości podatek naliczony, który związany jest z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W myśl postanowień art. 88 ust. 3a pkt 1 lit. a ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi wystawionymi przez podmiot nieistniejący lub nieuprawniony do wystawiania faktur lub faktur korygujących.

Biorąc pod uwagę powyższą analizę przepisów oraz informacje przedstawione przez Zainteresowanego we wniosku, stwierdzić należy, iż przepis art. 88 ust. 3a pkt 1 lit. a ustawy, nie będzie miał zastosowania w niniejszej sprawie. Bowiem planowana zamiana gruntów będzie miała charakter cywilnoprawny, nie będzie więc możliwe (w odniesieniu do tej transakcji) wyłączenie Gminy z grona podatników VAT. Przedmiotowe transakcje będą zatem podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 22%, ponieważ dostawa gruntów przeznaczonych pod zabudowę nie może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy. Tak więc Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawionej przez Gminę dokumentującej dostawę przedmiotowego gruntu, pod warunkiem, że będzie występował związek pomiędzy poniesionym wydatkiem, a wykonywanymi przez Spółkę z tytułu prowadzonej działalności czynnościami opodatkowanymi.

Tut. Organ podkreśla, iż zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, wydana interpretacja indywidualna dotyczy stosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług tylko przez Wnioskodawcę. W związku z tym zaznacza się, iż interpretacja nie będzie wywierać skutku prawnego w tym zakresie dla Gminy X.

Dodatkowo tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie podniesione przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego ? nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej ? w niniejszej interpretacji rozpatrzone.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika