Stawka podatku - montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy (...)

Stawka podatku - montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy garderobą a pokojem sąsiadującym).

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 listopada 2011 r. (data wpływu 16 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług montażu drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług montażu drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami.

W złożonym wniosku, Zainteresowany nie zaznaczył, czy wniosek dotyczy zaistniałego stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, pismem z dnia 17 lutego 2012 r. Nr ILPP2/443-1679/11-2/MN, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia tego wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, poprzez jednoznaczne określenie przedmiotu wniosku, z pouczeniem, iż w przypadku nieuzupełnienia podania o informację dotyczącą przedmiotu wniosku, zostanie on rozpatrzony według kolejności zapisów zawartych w części E.1 formularza ORD-IN ? tj. jako zaistniały stan faktyczny. Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 20 lutego 2012 r., a zatem wyznaczony termin upłynął z dniem 27 lutego 2012 r. i w tym czasie Wnioskodawca nie udzielił żadnej odpowiedzi. Tym samym, zgodnie z pouczeniem zawartym w ww. wezwaniu tut. Organu ? wniosek został rozpatrzony jako zaistniały stan faktyczny.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, jest zakładanie stolarki budowlanej (PKD 43.32.Z). Wykonanie i usługi montażowe szaf wnękowych oraz wszystkich pozostałych mebli wykonanych z zakupionych materiałów potrzebnych do ich wykonania są sklasyfikowane według PKWIU z roku 2008 r. pod symbolem 43.32.10.0 ? roboty instalacyjne stolarki budowlanej. Wykonywane usługi Zainteresowany traktuje jako wykonywanie usług budowlano-montażowych w budynkach mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB w dziale 11 (sklasyfikowanych zgodnie z PKOB w dziale 11 ? Budynki mieszkalne ? grupy 111, 112, 113, tj. budynki mieszkalne jednorodzinne, budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe oraz budynki zbiorowego zamieszkania), jak również w budynkach niemieszkalnych, handlowo-usługowych i przemysłowych.

W ramach swojej działalności Wnioskodawca wykonuje meble na wymiar typu: szafy na prowadnicach z drzwiami przesuwnymi montowane na stałe (mocowane do sufitu i do podłogi), zabudowy wnęk z drzwiami przesuwnymi, komplety mebli kuchennych z zabudową sprzętu AGD (np. lodówki, kuchenki gazowe), drzwi przejściowe ? przesuwne na prowadnicach między pomieszczeniami, meble biurowe i meble łazienkowe.

Materiały potrzebne do wykonania ww. usług, czyli płyty meblowe, prowadnice, obrzeża, uchwyty i inne akcesoria Zainteresowany zakupuje u producentów z zastosowaniem stawki 23% VAT. Zakupione materiały są następnie przygotowywane pod wymogi klienta, tzn. cięte na wymiar i odpowiednio wykańczane, a następnie montowane u klienta.

Montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy garderobą a pokojem sąsiadującym) Wnioskodawca opodatkowuje preferencyjną 8% VAT, jeśli są wykonywane w budynkach mieszkalnych, które są objęte społecznym programem mieszkaniowym i powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych i 150 m2 w przypadku lokali mieszkalnych. Natomiast wszystkie usługi wykonywane w budynkach niemieszkalnych, np. handlowo-usługowych, przemysłowych oraz biurach, opodatkowuje stawką 23% VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy garderobą a pokojem sąsiadującym) Wnioskodawca prawidłowo opodatkowuje preferencyjną 8% stawką VAT, jeśli są wykonywane w budynkach mieszkalnych, które są objęte społecznym programem mieszkaniowym i powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych i 150 m2 w przypadku lokali mieszkalnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, stosuje on prawidłową stawkę 8% do wyżej opisanych usług. Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług.

Stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%; stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym ? zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy ? rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Według art. 2 pkt 12 ustawy, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.


W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Jednocześnie, na podstawie § 7 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla

  • robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym,
  • robót konserwacyjnych dotyczących:
    • obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    • lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12
    ? w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont (§ 7 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Wnioskodawca wykonuje usługę polegającą na montażu drzwi przejściowych przesuwnych na prowadnicach pomiędzy pomieszczeniami. W ramach realizacji zlecenia wykorzystuje określone materiały, które zostają zakupione, jak np: płyty meblowe, obrzeża, prowadnice oraz uchwyty.

W oparciu o powyższe, wykonanie i montaż drzwi stanowiących część składową budynku ? w zależności od okoliczności towarzyszących tej czynności ? może być uznane za związane z budową, remontem, modernizacją lub przebudową, o których mowa w ustawie. Jeśli zatem są one wykonywane i montowane w budynkach spełniających definicję budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12b ustawy o podatku od towarów i usług, stosowana 8% stawka jest prawidłowa.

Zainteresowany wskazuje, iż takie stanowisko zostało zaprezentowane również w interpretacji indywidualnej o sygnaturze ILPP1/443-865/11-4/MK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?) ? art. 7 ust. 1 ustawy.

Art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Ponadto, art. 8 ust. 1 ustawy określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Według art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do zapisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.


Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym ? zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy ? rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.


W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Obiekty budownictwa mieszkaniowego to budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy).

Zgodnie z § 7 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

  1. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących:
    1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12
    ? w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Na mocy § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia, przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Należy w tym miejscu wskazać, że dla celów podatku VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), która to klasyfikacja stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Dla zastosowania obniżonej 8% stawki podatku od towarów i usług znaczenie ma nie tylko zakres wykonywanych prac, ale także zaklasyfikowanie obiektu budowlanego do obiektów budownictwa mieszkaniowego objętego społecznym programem mieszkaniowym, którego dotyczą te prace.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, dział PKOB 11 obejmuje:

  • budynki mieszkalne jednorodzinne ? 111,
  • budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe ? 112,
  • budynki zbiorowego zamieszkania ? 113.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć: budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Stosownie do art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Z kolei w świetle regulacji art. 3 pkt 7a ww. ustawy, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji (?).

Natomiast definicję remontu zawarto w art. 3 pkt 8 cyt. ustawy. Zgodnie z jego brzmieniem, przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja z kolei oznacza ?unowocześnienie i usprawnienie czegoś? (źródło: Słownik Języka Polskiego, www.sjp.pwn.pl).

Z opisu sprawy wynika, iż przedmiotem działalności Wnioskodawcy, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, jest zakładanie stolarki budowlanej (PKD 43.32.Z). Wykonanie i usługi montażowe szaf wnękowych oraz wszystkich pozostałych mebli wykonanych z zakupionych materiałów potrzebnych do ich wykonania są sklasyfikowane według PKWiU z roku 2008 r. pod symbolem 43.32.10.0 ? roboty instalacyjne stolarki budowlanej. Wykonywane usługi Zainteresowany traktuje jako wykonywanie usług budowlano-montażowych w budynkach mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB w dziale 11 (sklasyfikowanych zgodnie z PKOB w dziale 11 ? Budynki mieszkalne ? grupy 111, 112, 113, tj.

budynki mieszkalne jednorodzinne, budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe oraz budynki zbiorowego zamieszkania), jak również w budynkach niemieszkalnych, handlowo-usługowych i przemysłowych. W ramach swojej działalności Wnioskodawca wykonuje m.in. drzwi przejściowe ? przesuwne na prowadnicach między pomieszczeniami. Materiały potrzebne do wykonania ww. usług, czyli płyty meblowe, prowadnice, obrzeża, uchwyty i inne akcesoria Zainteresowany zakupuje u producentów z zastosowaniem stawki 23% VAT. Zakupione materiały są następnie przygotowywane pod wymogi klienta, tzn. cięte na wymiar i odpowiednio wykańczane, a następnie montowane u klienta. Montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy garderobą a pokojem sąsiadującym) Wnioskodawca opodatkowuje preferencyjną 8% stawką VAT, jeśli są wykonywane w budynkach mieszkalnych, które są objęte społecznym programem mieszkaniowym i powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych i 150 m2 w przypadku lokali mieszkalnych.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

Mając na uwadze powołane regulacje oraz opis sprawy zawarty we wniosku stwierdzić należy, iż w analizowanej sprawie wykonanie i montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami, stanowiących część składową budynku ? w zależności od okoliczności towarzyszących tej czynności ? może być uznane za związane z budową, remontem, modernizacją lub przebudową, o których mowa w ustawie.

Zatem, w przedmiocie wykonania i montażu drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami w obiektach budownictwa społecznego (PKOB 11) Wnioskodawca może zastosować obniżoną, tj. 8% stawkę podatku VAT. Bowiem, spełnione zostały przesłanki określone w art. 41 ust. 12 ustawy, na podstawie których zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT jest prawnie dopuszczalne.

Reasumując, montaż drzwi przesuwnych na prowadnicach między pomieszczeniami (zazwyczaj pomiędzy garderobą a pokojem sąsiadującym), wykonywany w ramach czynności wskazanych w art. 41 ust. 12 ustawy, w budynkach mieszkalnych, które są objęte społecznym programem mieszkaniowym ? Wnioskodawca prawidłowo opodatkowuje preferencyjną 8% stawką podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Ponadto, zwrócić należy uwagę, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być ? zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej ? w wydanej interpretacji rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika