Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupach opodatkowanych (...)

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupach opodatkowanych VAT (których możliwość nie jest wyłączona z art. 88 ustawy) stanowiących koszty kwalifikowane podlegające refinansowaniu?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2010 r. (data wpływu 1 marca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 maja 2010 r. (data wpływu 10 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 maja 2010 r. (data wpływu 10 maja 2010 r.) o doprecyzowanie przedstawionego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca działa w branży blacharsko-lakierniczej. Zajmuje się sprzedażą usług dla koncernu samochodowego oraz sprzedażą towarów handlowych, tj. zajmuje się zaopatrywaniem w lakiery fabryk samochodów, sprzedażą lakierów do napraw pojazdów oraz lakierów przemysłowych dla dystrybutorów regionalnych oraz zakładów lakierniczych. Od 2009 r. w ramach umowy prowadzi, jako jednostka pośrednicząca i stopnia, projekt refinansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości o nazwie ?Rozwój (...)?. Celem projektu jest organizacja szkoleń dla zainteresowanych uczestników z branży blacharsko-lakierniczej, a więc branży w której Wnioskodawca osiąga przychody ze sprzedaży towarów. w ramach projektu Zainteresowany prowadzi szkolenia twarde techniczne (realizowane w oparciu o swoje towary handlowe):

  • Szkolenie lakiernicze ? aplikacja,
  • Szkolenie lakiernicze ? eksperckie,
  • Spot Repair (naprawy punktowe),
  • Naprawa elementów plastikowych,
  • Szkolenie kolorystyczne ? aplikacja.

Jak i miękkie o tematyce:

  • Zarządzanie warsztatem blacharsko-lakierniczym poprzez kluczowe wskaźniki efektywności,
  • Aktywna sprzedaż,
  • Motywowanie pracowników,
  • System wynagrodzeń,
  • Zarządzanie warsztatem blacharsko-lakierniczym poprzez kluczowe wskaźniki efektywności,
  • Przepływ pracy w warsztacie blacharsko-lakierniczym,
  • Elektroniczne systemy zarządzania zleceniami i stanami.


Usługi szkoleniowe są prowadzone na rzecz beneficjentów ostatecznych. Na podstawie umowy o dofinansowanie, zawartej z PARP uzyskują oni z PARP dofinansowanie na pokrycie 60-80% kosztów kwalifikowanych projektów szkoleń. Pozostała część 20-40% wartości świadczonych szkoleń jest pokrywana przez beneficjenta ostatecznego na podstawie umowy o wykonanie szkoleń, zawartej przez Wnioskodawcę z tym beneficjentem ostatecznym. Zainteresowany wykonywane usługi kwalifikuje jako usługi w zakresie edukacji, podlegające zwolnieniu od podatku VAT.

Wnioskodawca w ramach zawartej umowy nabywa towary i usługi opodatkowane podatkiem VAT. Stanowią one element kosztów kwalifikowanych, finansowanych częściowo przez PARP oraz częściowo opłacanych przez beneficjenta ostatecznego w ramach budżetu organizacji i realizacji szkoleń. Inne wydatki związane z budżetem rekrutacji i promocji projektu, zarządzania projektem oraz kosztów pośrednich projektu są refinansowane tylko i wyłącznie przez PARP.

Koszty ponoszone w ramach realizacji projektu można pogrupować następująco:

  • wydatki związane z personelem ? wynagrodzenia osób szkolących, wynagrodzenia osób wykonujących obsługę administracyjno-biurową, koszty podróży, koszty zakwaterowania, koszty wyżywienia,
  • wydatki dotyczące uczestników szkoleń, tj.: koszty zakwaterowania, wyżywienia,
  • inne wydatki, tj.: koszty najmu powierzchni, koszty rozmów telefonicznych,
  • koszty zakupu materiałów szkoleniowych.


Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. usługi będące przedmiotem złożonego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej mieszczą się w grupowaniu PKWiU 80.4 ? Usługi kształcenia ustawicznego dla dorosłych i pozostałych form kształcenia.

Prowadzone szkolenia są częściowo odpłatne. Faktury wystawiane przez Spółkę opiewają na kwoty tzw. wkładu własnego szkolących się osób. Wkład własny osoby szkolącej zależy od stopnia dofinansowania przyznanego danemu podmiotowi w ramach procedur i wytycznych od PARP. Przedziały fakturowanych wkładów osób szkolących się wahają się, co zaznaczono powyżej, od 20 do 40% wartości kosztów szkolenia i zależą od czynników takich jak zarobki osoby szkolącej się, czy wielkość podmiotu, z którym podpisano umowę o przeprowadzenie szkolenia.

Pozostała część kosztów szkolenia, która nie jest fakturowana na osoby szkolące jest zwracana Spółce w ramach innych procedur PARP na podstawie dowodów zakupu materiałów i usług, tj. dotacji otrzymywanej bezpośrednio od PARP.

Wnioskodawca nadmienił również, że w ramach podstawowej działalności gospodarczej wykonuje jedynie sprzedaż towarów i usług podlegające opodatkowaniu stawką podstawową 22%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupach opodatkowanych VAT (których możliwość nie jest wyłączona z art. 88 ustawy) stanowiących koszty kwalifikowane podlegających refinansowaniu...

Zdaniem Wnioskodawcy, ma on prawo do odliczenia kwoty 100% podatku naliczonego zawartego w nabywanych towarach i usługach związanych z realizacją projektu.

Zainteresowany zawarł umowę z PARP w celu zwiększenia swojej atrakcyjności w branży blacharsko-lakierniczej. Szkolenia są prowadzone na materiałach lakierniczych będących w ofercie Wnioskodawcy i są prowadzone pod ?logiem? Zainteresowanego.

Korzyści, które osiąga Wnioskodawca realizując szkolenia, to:

  • wzrost wizerunku na rynku, jako firmy dbającej o przyszłość branży blacharsko - lakierniczej,
  • zwiększenie ilości kontraktów z firmami działającymi na rynku dzięki działaniom promocyjnym projektu,
  • zwiększenie szans na pozyskanie nowych klientów, dzięki profesjonalnej prezentacji X podczas realizowanych szkoleń.


Szkolenia są realizowane przez Zainteresowanego na rzecz potencjalnych klientów i służą zwiększeniu czynności podlegających opodatkowaniu. w świetle art. 86 ust. 1 podstawową przesłanką odliczenia kwoty podatku od towarów i usług jest wykorzystywanie tych towarów oraz usług dla celów prowadzonej działalności gospodarczej. w tym miejscu należy zaznaczyć, iż takie wykorzystanie może mieć formę bezpośrednią (np. zużyte materiały do wytworzenia produktu), jak i formę pośrednią (np. koszty działalności marketingowych, reklamowych) ? na co zwrócił uwagę Dyrektor Izby Skarbowej w interpretacji z dnia 17 września 2008 r. (IPPP1/443 -1224/08-2/AP). Jeśli więc istnieje związek pomiędzy zakupioną usługą/towarem a opodatkowaną działalnością gospodarczą podatnika, zachowuje on prawo do odliczenia.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od źródła, z którego pochodzą środki finansowe służące do nabycia towarów i usług. Dla podatnika, który wykonuje czynności opodatkowane VAT, fakt nabycia towaru lub usługi za środki pochodzące z otrzymanej dotacji nie ma więc znaczenia.

Ponadto, przyznanie podatnikowi prawa do odliczenia podatku naliczonego realizuje w praktyce naczelną we wspólnotowym systemie podatku od wartości dodanej zasadę neutralności. Zasada ta wyraża się w dążeniu do zapewnienia takiego stanu prawnego, aby wartość podatku VAT zapłaconego przez podatnika w cenie zakupionych przez niego towarów/usług wykorzystywanych dla celów działalności opodatkowanej, nie stanowiła dla tego podatnika kosztu ostatecznego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy).

Powyższe wskazuje, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikom w związku z zakupem towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych.

Tym samym, powyższa zasada wyłącza możliwość dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które są wykorzystywane do czynności nie objętych zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług oraz do czynności, choć podlegających zakresowi opodatkowania podatkiem od towarów i usług, jednak na podstawie przepisów szczególnych zwolnionych od tego podatku.

Zatem, podstawowym kryterium decydującym o prawie podatnika podatku od towarów i usług do odliczenia podatku naliczonego, zawartego w towarach i usługach, które zostały przez niego zakupione, jest wystąpienie związku pomiędzy podatkiem naliczonym przy nabyciu towarów i usług a podatkiem należnym z tytułu wykonywanej przez podatnika działalności opodatkowanej.

Wnioskodawca działa w branży blacharsko-lakierniczej. Zajmuje się sprzedażą usług dla koncernu samochodowego oraz sprzedażą towarów handlowych, tj. zajmuje się zaopatrywaniem w lakiery fabryk samochodów, sprzedażą lakierów do napraw pojazdów oraz lakierów przemysłowych dla dystrybutorów regionalnych oraz zakładów lakierniczych. Od 2009 r. prowadzi, jako jednostka pośrednicząca i stopnia, projekt refinansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości o nazwie ?Rozwój (...)?.

Usługi szkoleniowe są prowadzone na rzecz beneficjentów ostatecznych. Na podstawie umowy o dofinansowanie, zawartej z PARP uzyskują oni z PARP dofinansowanie na pokrycie 60-80% kosztów kwalifikowanych projektów szkoleń. Pozostała część 20-40% wartości świadczonych szkoleń jest pokrywana przez beneficjenta ostatecznego na podstawie umowy o wykonanie szkoleń, zawartej przez Wnioskodawcę z tym beneficjentem ostatecznym. Zainteresowany wykonywane usługi kwalifikuje jako usługi w zakresie edukacji, podlegające zwolnieniu VAT.

Wnioskodawca w ramach zawartej umowy nabywa towary i usługi opodatkowane VAT. Stanowią one element kosztów kwalifikowanych, finansowanych częściowo przez PARP oraz częściowo opłacanych przez beneficjenta ostatecznego w ramach budżetu organizacji i realizacji szkoleń. Inne wydatki związane z budżetem rekrutacji i promocji projektu, zarządzania projektem oraz kosztów pośrednich projektu są refinansowane tylko i wyłącznie przez PARP.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. usługi będące przedmiotem złożonego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej mieszczą się w grupowaniu PKWiU 80.4 ? Usługi kształcenia ustawicznego dla dorosłych i pozostałych form kształcenia.

Prowadzone szkolenia są częściowo odpłatne. Faktury wystawiane przez Spółkę opiewają na kwoty tzw. wkładu własnego szkolących się osób. Wkład własny osoby szkolącej zależy od stopnia dofinansowania przyznanego danemu podmiotowi w ramach procedur i wytycznych od PARP. Przedziały fakturowanych wkładów osób szkolących się wahają się, co zaznaczono powyżej, od 20 do 40% wartości kosztów szkolenia i zależą od czynników takich jak zarobki osoby szkolącej się czy wielkość podmiotu, z którym podpisano umowę o przeprowadzenie szkolenia. Pozostała część kosztów szkolenia, która nie jest fakturowana na osoby szkolące jest zwracana Spółce w ramach innych procedur PARP na podstawie dowodów zakupu materiałów i usług, tj. dotacji otrzymywanej bezpośrednio od PARP.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?) ? art. 7 ust. 1 ustawy. Przez świadczenie usług, o którym mowa w tym przepisie, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów art. 8 ust. 1 ustawy.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót (?). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Cyt. przepis wskazuje, że podstawa opodatkowania podatkiem od towarów i usług obejmuje tylko takie dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni wpływ na kwotę należną (cenę) z tytułu dostawy lub świadczenia usługi.

Dla określenia, czy dane dotacje są, czy też nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania. z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji, gdy podatnik w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia usług. Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. w efekcie obrót zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni mają wpływ na cenę (kwotę należną). Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu tym podatkiem, służące pokryciu ogólnych kosztów działalności podatnika ? co ma miejsce w przedmiotowej sprawie, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Wnioskodawca na podstawie zawartej umowy z PARP otrzymuje dofinansowanie przeznaczone na przeprowadzenie szkolenia, realizowanego w ramach projektu ?Rozwój (...)? w wysokości 60-80%. Pozostała część 20-40% wartości świadczonych szkoleń jest pokrywana przez beneficjenta ostatecznego na podstawie umowy o wykonanie szkoleń, zawartej przez Wnioskodawcę z tym beneficjentem ostatecznym.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż pozyskana dotacja nie ma jakiegokolwiek związku ze sprzedażą, nie jest przyznawana jako dopłata do ceny usługi, a przeznaczona jest na pokrycie poniesionych kosztów w ramach realizowanego programu. Oznacza to, że w opisanej sytuacji występuje dotacja o charakterze zakupowym, a nie dotacja mająca na celu sfinansowanie ceny sprzedaży. w konsekwencji, w związku z realizacją projektu, Spółka nie otrzymuje sfinansowanego otrzymaną dotacją wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, a jedynie zwrot poniesionych przez Spółkę kosztów.

Zatem otrzymana przez Wnioskodawcę dotacja nie ma bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych przez Spółkę usług, nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a tym samym nie podlega opodatkowaniu jako czynność nie wymieniona w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Natomiast wkłady własne beneficjentów ostatecznych są związane z konkretnym konsumentem w celu realizacji konkretnego programu szkoleniowego, w związku z czym są bezpośrednio związane ze świadczeniem usług szkoleniowych. Tym samym, zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy, otrzymany wkład własny stanowi obrót, podlegający opodatkowaniu według właściwej dla usług stawki. Bowiem z przepisu art. 29 ust. 1 ustawy wynika, iż na obrót składają się: kwota należna obejmująca całość świadczenia należnego od nabywcy (pomniejszona o kwotę należnego podatku), jak również otrzymane przez podatnika dotacje (mające wpływ na cenę usługi). Tak więc, wkłady własne uznaje się za wynagrodzenie za świadczone usługi szkoleniowe.

Zatem, otrzymany wkład własny od beneficjentów ostatecznych stanowi obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT.

Podsumowując stwierdza się, iż dotacja, czyli otrzymany zwrot poniesionych kosztów nie stanowi czynności opodatkowanej VAT, ponieważ czynność ta nie została wymieniona w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu, zawartych w art. 5 ust. 1 ustawy. Natomiast wpłaty uczestników szkolenia, które z uwagi na swój charakter stanowią obrót z tytułu wykonywanych przez Zainteresowanego usług (sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU ex 80 ?Usługi w zakresie edukacji?), zalicza się do czynności podlegających opodatkowaniu, wymienionych w art. 5 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

I tak, stosownie do treści art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. w poz. 7 tego załącznika, tj. w ?wykazie usług zwolnionych od podatku? wymienione zostały usługi o symbolu PKWiU ex 80 ? ?usługi w zakresie edukacji?. Stosownie do objaśnień zawartych w załącznikach do ustawy symbol ex oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce ?nazwa usługi?. Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania.

W związku z powyższym, istotnym w przedmiotowej sprawie jest właściwe zaklasyfikowanie wg PKWiU wykonywanych usług przez Wnioskodawcę.

Do grupowania PKWiU ex 80 należy podkategoria PKWiU 80.4 obejmująca ?usługi kształcenia ustawicznego dla dorosłych i pozostałych form kształcenia?. Ponieważ ustawodawca, w załączniku nr 4 do ustawy przy pozycji 7, usługi w zakresie edukacji o symbolu PKWiU ex 80, nie wymienił żadnych usług dla których zwolnienie to nie ma zastosowania, dlatego też należy uznać, że zwolnienie od podatku dotyczy wszystkich usług objętych grupowaniem PKWiU 80.

Wobec powyższego, w związku z faktem, iż otrzymane przez Spółkę dofinansowanie w tej części nie będzie stanowiło obrotu podlegającego opodatkowaniu, a w części pokrywanej przez beneficjenta będzie obrotem zwolnionym od podatku VAT, w świetle art. 86 ust. 1 ustawy, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług związanych z realizacją projektu szkoleniowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika