Jaka stawka podatku VAT będzie prawidłowa przy realizacji zaplanowanej inwestycji w zakresie: robót (...)

Jaka stawka podatku VAT będzie prawidłowa przy realizacji zaplanowanej inwestycji w zakresie: robót budowlanych, infrastruktury towarzyszącej, dostawy wyposażenia medycznego, dostawy i montaż wyposażenia socjalnego, bytowego, technologicznego?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu, przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2010 r. (data wpływu 7 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlano-montażowych dotyczących rozbudowy Domu Pomocy Społecznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlano-montażowych dotyczących rozbudowy Domu Pomocy Społecznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. z 2001 r., Dz. u. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) - powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie pomocy społecznej. Do zadań własnych powiatu zaliczono obowiązek prowadzenia i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczenie w nich skierowanych osób ? art. 19 pkt 10 ustawy z dnia 14 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. u. z 2009 r., Nr 175, poz. 1362 - t. j. z późn. zm.). Jedną z jednostek organizacyjnych Powiatu realizujących zadania Powiatu jest Dom Pomocy Społecznej w x (DPS). Jest to dom dla osób przewlekle psychicznie chorych. Jest placówką stacjonarną stałego lub okresowego pobytu. Dom świadczy usługi:

  1. w zakresie potrzeb bytowych,
  2. opiekuńcze,
  3. wspomagające.


Stosownie do zapisu § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. u. Nr 217, poz. 1837 ze zm.), dom funkcjonuje w sposób zapewniający właściwy zakres usług, zgodny ze standardami określonymi dla danego typu domu, w oparciu o indywidualne potrzeby mieszkańców domu. Należy zaznaczyć, iż dom opieki społecznej jest sklasyfikowany w klasie 1130 ? ?Budynki zbiorowego zamieszkania? zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskie Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. u. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.). Zarząd Powiatu w 2009 r. złożył wniosek o dofinansowanie projektu na rozbudowę Domu Pomocy Społecznej w x w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa x na lata 2007-2013. Wniosek został przyjęty do realizacji i w dniu 4 listopada 2009 r. podpisano umowę o dofinansowanie projektu. w budżecie Powiatu na 2010 r. zostało zaplanowane do realizacji zadanie inwestycyjne. Zakres robót to rozbudowa Domu Pomocy Społecznej w X, w tym roboty budowlane, instalacyjne obiektu kubaturowego wraz z wyposażeniem technologicznym, socjalnym i rehabilitacyjnym budynku, sieci przyłączy i urządzeń infrastruktury technicznej, dróg wewnętrznych i przeciwpożarowych, parkingów, małej architektury, ukształtowania i zagospodarowania terenu zielenią oraz wykonanie robót związanych z dokończeniem budowy budynku DPS w X.

W postępowaniu przetargowym oferty złożyło siedmiu wykonawców. Trzech wykonawców do obliczenia ceny brutto zastosowało stawkę 7% VAT, zaś dwóch wykonawców stawkę 22% VAT na zamówienia, a jeden w części 7% i w części 22%.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, stawka podatku wynosi 22%. w obecnym stanie prawnym ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi. Na podstawie § 37 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 224, poz. 1799 ze zm.) w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy, obniża się do wysokości 7% do robót budowlano -montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy. Należy przez to rozumieć budynki mieszkalne sklasyfikowane w PKOB w dziale 11 (w tym budynki tzw. zbiorowego zamieszkania, czyli Dom Pomocy Społecznej w X).

W związku ze zmianami wprowadzonymi od 1 stycznia 2008 r. w odniesieniu do zasad wcześniej obowiązujących jest brak możliwości zastosowania obniżonej stawki podatku do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z infrastrukturą towarzyszącą. Definicja ?infrastruktury towarzyszącej? jest zawarta w art. 146 ust. 3 ustawy o VAT i przepis ten nadal obowiązuje, ale w rozporządzeniu Ministra Finansów obowiązującym od dnia 1 stycznia 2008 r. uległy zmianie zasady stosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług przy wykonywaniu robót budowlano-montażowych. Wcześniej stawkę 7% stosowało się w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą. z dniem 1 stycznia 2008 r. w związku z zakończeniem okresu stosowania przepisu art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług, ustawodawca wprowadził nowe zasady stosowania obniżonej stawki podatku w wysokości 7% ? do budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. w tym samym dniu, wszedł w życie zmieniony przepis § 5 ust. 1a pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów. Zgodnie z przepisem obniżoną stawkę VAT 7% stosuje się do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa. Pominięty został zapis ?infrastruktury towarzyszącej?. w kolejnym roku cyt. wyżej rozporządzenie wykonawcze do ustawy o VAT, zostało zastąpione rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. Jednakże brzmienie przepisu § 6 ust. 2 pkt 1 tego rozporządzenia, który reguluje materię stosowania obniżonej 7% stawki podatku VAT do robót budowlanych, odpowiada treści cyt. wyżej, obowiązującego wcześniej przepisu § 5 ust. 1a pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r.

w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. w kolejnym roku, tj. od 1 stycznia 2010 r. na mocy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. (Dz. u. Nr 224, poz. 1799 ze zm.) w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy VAT, stawkę podatku VAT obniża się do wysokości 7% do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego o którym mowa w art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług. Także nie ma zapisu ?infrastruktury towarzyszącej?, chociaż art. 146 ust. 3 ustawy o VAT nie został uchylony.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

W świetle obowiązujących przepisów Wnioskodawca zwraca się z zapytaniem jaka stawka podatku VAT będzie prawidłowa przy realizacji zaplanowanej inwestycji w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury towarzyszącej...

Zdaniem Wnioskodawcy, prace polegające na budowie, rozbudowie budynków łącznie z instalacjami cieplnymi, wodno-kanalizacyjnymi, gazowymi wewnątrz budynku i robotami wykończeniowymi będą objęte stawką podatku VAT 7%. Zaś instalacje zewnętrzne takie jak: przyłącze wodociągowe do budynku, budowa szamba, parkingu, wewnętrznej drogi dojazdowej, ogrodzenia jako infrastruktura towarzysząca objęte będą stawką podatku VAT 22%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?) ? art. 7 ust. 1 ustawy.

Art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki, budowle lub ich części będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Natomiast, art. 8 ust. 1 ustawy określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do ustawy, przewidziano opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, tj. 7%, 3% i 0%.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym ? zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy ? rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.


Stosownie do przepisu § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 224, poz. 1799 ze zm.), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do:

  1. robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,
  2. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

   - w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Obiekty budownictwa mieszkaniowego to, budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy).

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. u. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych, dział PKOB 11 obejmuje:

  • budynki mieszkalne jednorodzinne ? 111,
  • budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe ? 112,
  • budynki zbiorowego zamieszkania ? 113.

Natomiast Klasa 113 (Budynki zbiorowego zamieszkania) obejmuje m.in.: budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np.: domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty, bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.

Ponadto, w myśl ww. rozporządzenia, budynki mieszkalne ? są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. w przypadkach, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Budynki niemieszkalne ? to obiekty budowlane wykorzystywane głównie dla potrzeb niemieszkalnych. w przypadku, gdy co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest do celów mieszkalnych, budynek klasyfikowany jest jako budynek mieszkalny.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż zgodnie z art. 41 ust. 12 w związku z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT oraz zgodnie z § 37 rozporządzenia Ministra Finansów, 7% stawka podatku od towarów i usług znajduje zastosowanie w odniesieniu do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części, a także robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów zaliczanych do budownictwa mieszkaniowego. Ustawa wprowadza szeroką definicję obiektów, odnosząc to pojecie do całości działu 11 Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych i obejmując wszelkie budynki, jakie to grupowanie PKOB wyróżnia. Zatem, w przypadku usług związanych z wykonywaniem robót budowlano-montażowych, kluczowym elementem pozwalającym prawidłowo określić stawkę podatku VAT jest rodzaj obiektu (budynku), w którym roboty te są wykonywane.

Biorąc powyższe pod uwagę, preferencyjna stawka podatku w wysokości 7% ma zastosowanie dla robót wykonywanych w bryle budynku (o ile będzie on sklasyfikowany w PKOB 11), natomiast dla usług wykonywanych poza bryłą budynku zastosowanie ma podstawowa stawka podatku w wysokości 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca będzie wykonywał roboty budowlano-montażowe polegające na rozbudowie Domu Pomocy Społecznej. Jest to dom dla osób przewlekle psychicznie chorych. Jest placówką stacjonarną stałego lub okresowego pobytu. Dom świadczy usługi: w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńcze, wspomagające. Zarząd Powiatu w 2009 r. złożył wniosek na dofinansowanie projektu na rozbudowę Domu Pomocy Społecznej w x w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa x na lata 2007-2013. Wniosek został przyjęty do realizacji i w dniu 4 listopada 2009 r. podpisano umowę o dofinansowanie projektu. w budżecie Powiatu na 2010 r. zostało zaplanowane do realizacji zadanie inwestycyjne. Zakres robót to rozbudowa DPS w X, w tym roboty budowlane, instalacyjne obiektu kubaturowego wraz z wyposażeniem technologicznym, socjalnym i rehabilitacyjnym budynku, sieci przyłączy i urządzeń infrastruktury technicznej, dróg wewnętrznych i przeciwpożarowych, parkingów, małej architektury, ukształtowania i zagospodarowania terenu zielenią oraz wykonanie robót związanych z dokończeniem budowy budynku DPS w X. Przedmiotowy budynek, w którym będą wykonywane prace budowlano-montażowe, jest sklasyfikowany w klasie 1130 ? ?Budynki zbiorowego zamieszkania? według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych.

Wobec powyższego, stawka podatku VAT w wysokości 7% znajdzie zastosowanie w odniesieniu do całości robót budowlanych, które wykonywane będą w bryle budynku sklasyfikowanego w PKOB w dziale 11, tj. w obiekcie budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem, wszystkie roboty budowlano-montażowe wykonywane w bryle budynku Domu Pomocy Społecznej będą opodatkowane preferencyjną stawką w wysokości 7%.

Jak słusznie zauważył Wnioskodawca przepis art. 146 ust. 1 pkt 2 lit a ustawy o podatku od towarów i usług, dotyczący stosowania preferencyjnej 7% stawki podatku w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych, związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą obowiązywał do dnia 31 grudnia 2007 r.

Od dnia 1 stycznia 2008 r. ustawodawca przewidział stosowanie 7% stawki podatku tylko w odniesieniu do:

  1. dostaw, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym - na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy o VAT,
  2. robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy ? aktualnie na podstawie § 37 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 224, poz. 1799 ze zm.),
  3. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, w zakresie, w jakim wymienione obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy ? aktualnie zgodnie z § 37 pkt 2 rozporządzenia.


Natomiast pozostałe roboty (usługi) przeprowadzane poza bryłą budynku objęte są 22% stawką podatku.

Zatem, do usług wykonywanych poza bryłą budynku, dotyczących przyłącza wodociągowego do budynku, budowy szamba, parkingu, wewnętrznej drogi dojazdowej, ogrodzenia, zastosowanie znajduje podstawowa stawka podatku w wysokości 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto, w sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, iż analiza załączników dołączonych do wniosku nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). w związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny prawnej załączników dołączonych przez Zainteresowanego.

Jednocześnie informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stawki podatku dla robót budowlano-montażowych dotyczących rozbudowy Domu Pomocy Społecznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Kwestie dotyczące stawki podatku dla dostawy wyposażenia rehabilitacyjnego oraz dostawy i montażu wyposażenia socjalnego, bytowego i technologicznego zostały rozstrzygnięte pismem z dnia 30 czerwca 2010 r. nr ILPP2/443 -523/10-6/BA.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika