1. Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie (...)

1. Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?
2. Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?
3. Czy przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?
4. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobami o kodzie CN 3820 i CN 3814?
5. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814?
6. W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby o kodzie CN 3820 i CN 3814 oraz wyroby uzyskane z ich przetworzenia w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym?
7. Czy ma znaczenie miejsce skażenia alkoholu etylowego, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru?
8. Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jeśli tak, to jaką?
9. Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2009 r. (data wpływu 21 grudnia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 1 września 2009 r. (data wpływu 7 stycznia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814 ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 1 września 2009 r. (data wpływu 7 stycznia 2010 r.) w zakresie pełnomocnictwa do reprezentowania Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo, importować lub nabywać od polskiego producenta/sprzedawcy wyrób o kodzie CN 3820 - środki zapobiegające zamarzaniu i gotowe płyny przeciwoblodzeniowe z zawartością alkoholu etylowego oraz o kodzie CN 3814 - organiczne złożone rozpuszczalniki i rozcieńczalniki, gdzie indziej niewymienione ani niewyłączone; gotowe zmywacze do farb i lakierów z zawartością alkoholu etylowego. Wyroby te będą wyprodukowane na bazie alkoholu etylowego skażonego w sposób określony w rozporządzeniu Komisji WE 3199/93 jakiegokolwiek państwa. Wyroby te Wnioskodawca będzie nabywał w cysternach lub innych mniejszych opakowaniach i sprzedawał w niezmienionej postaci, lub przetwarzał w inne wyroby nieakcyzowe, nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi. Przetwarzanie nie będzie miało wpływu na skażenie alkoholu etylowego. Wyroby te Zainteresowany będzie oferował polskim, wewnątrzwspólnotowym i spoza Unii odbiorcom, w opakowaniach o pojemności od 0,1 l do 1000 l, bądź luzem.

Wnioskodawca nie posiada zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, nie jest zarejestrowanym i niezarejestrowanym handlowcem, nie jest podmiotem pośredniczącym.

Uwaga generalna:

  • wyroby o kodach CN 3820 i CN 3814 wskazane w niniejszym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika, zawierają alkohol etylowy skażony zgodnie z normami określonymi w rozporządzeniu Komisji WE 3199/93.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach...
  2. Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach...
  3. Czy przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach...
  4. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobami o kodzie CN 3820 i CN 3814...
  5. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814...
  6. W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby o kodzie CN 3820 i CN 3814 oraz wyroby uzyskane z ich przetworzenia w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym...
  7. Czy ma znaczenie miejsce skażenia alkoholu etylowego, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru...
  8. Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jeśli tak, to jaką...
  9. Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

Również zawarty w tych wyrobach alkohol etylowy nie podlega opodatkowaniu, gdyż sposób jego skażenia powoduje, że zgodnie z art. 30 ust. 9 ustawy akcyzowej, alkohol ten jest zwolniony od podatku akcyzowego bez względu na przeznaczenie i bez konieczności spełniania dodatkowych warunków.

Ad. 2

Dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, gdyż wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi, a zawarty w nich alkohol etylowy jest zwolniony od podatku akcyzowego ze względu na sposób jego skażenia.

Ad. 3

Przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nie przeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

Ad. 4

Przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym, wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi, więc nie podlegają przepisom ustawy akcyzowej.

Ad. 5

Przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym. Wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

Ad. 6

Wyroby o kodach CN 3820 i CN 3814 oraz wyroby uzyskane z ich przetworzenia, ponieważ nie są wyrobami akcyzowymi, więc nie podlegają przepisom o podatku akcyzowym, stąd poza zwykłymi dokumentami handlowymi nie są wymagane dodatkowe dokumenty.

Ad. 7

Nie ma znaczenia miejsce skażenia alkoholu etylowego użytego do wyprodukowania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814, miejsce pochodzenia tych wyrobów, oraz miejsce ich przeznaczenia.

Ad. 8

Nie jest wymagane prowadzenie ewidencji obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

Ad. 9

Nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków od wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814, ponieważ wyroby te nie podlegają regulacjom podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.) zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 17 tego załącznika został wymieniony alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone ? o kodzie CN 2207.

W myśl art. 93 ust. 1 ustawy, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest, m.in.:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3.


W świetle art. 2 pkt 1 ustawy, nabywane przez Wnioskodawcę wyroby o kodzie CN 3814 oraz CN 3820 nie są wyrobami akcyzowymi, nie zostały bowiem wymienione w załączniku nr 1. Jednakże, zgodnie z definicją alkoholu etylowego, regulacją ustawy o podatku akcyzowym objęty jest alkohol etylowy zawarty w przedmiotowych wyrobach.

Jednocześnie w myśl art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji WE nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

W przepisach ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym jak i przepisach zawartych w rozporządzeniach wykonawczych do ustawy, prawodawca nie zawarł dodatkowych warunków dla zastosowania zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1. Jedynymi warunkami dla zastosowania tego zwolnienia są warunki zawarte w treści przepisu art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż nabywany przez Wnioskodawcę alkohol zawarty w wyrobach o kodzie CN 3814 oraz CN 3820 jest w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym alkoholem etylowym podlegającym opodatkowaniu akcyzą, który jeżeli jest całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażenia alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji WE nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego i nie jest przeznaczony do spożycia przez ludzi, podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego.

Jak zauważono powyżej przedmiotowe wyroby nie są wyrobami akcyzowymi, ponadto alkohol zawarty w tych wyrobach korzysta ze zwolnienia, tym samym dalsza sprzedaż wyrobów o kodzie CN 3814 oraz CN 3820 nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Z powyższych powodów, przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3814 oraz CN 3820 w inny wyrób nieakcyzowy bez wytrącania skażalników nie będzie podlegało podatkowi akcyzowemu.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na definicje legalne niżej wymienionych pojęć zawartych w art. 2 pkt 10 - 14 oraz pkt 23 ustawy:

  • skład podatkowy - miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego;
  • podmiot prowadzący skład podatkowy - podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego;
  • procedura zawieszenia poboru akcyzy - procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe;
  • zarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;
  • niezarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;
  • podmiot pośredniczący - podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, inny niż podmiot prowadzący skład podatkowy, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art.

    32 ust. 1, pochodzących również z importu.

Należy zauważyć, że zarówno działalność podmiotu prowadzącego skład podatkowy jak też działalność zarejestrowanego handlowca, czy też niezarejestrowanego handlowca oraz podmiotu pośredniczącego, ściśle wiąże się z obrotem wyrobami akcyzowymi. Mając na uwadze, iż działalność Wnioskodawcy, w zakresie przedstawionym we wniosku, nie polega na produkcji czy obrocie wyrobami akcyzowymi to tym samym Zainteresowany nie ma obowiązku prowadzenia składu podatkowego, ani też uzyskania statusu jako zarejestrowany handlowiec lub niezarejestrowany handlowiec.

Jak wskazano wyżej, procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych. Mając na uwadze fakt, iż przedmiotem powyższych czynności nie będą wyroby akcyzowe, nie znajdzie w przedmiotowej sytuacji zastosowania ww. procedura. W konsekwencji przemieszczanie tych wyrobów nie będzie wymagało administracyjnego dokumentu towarzyszącego czyli dokumentu, na którego podstawie przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy (art. 2 pkt 15 ustawy), jak też uproszczonego dokumentu towarzyszącego czyli dokumentu, na którego podstawie przemieszcza się, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub nabycia wewnątrzwspólnotowego, wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą oraz alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. WE L 288 z dnia 23.11.1993, str. 12, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 9, t. 1, str. 249, z późn. zm.) ? art. 2 pkt 16 ustawy.

Zgodnie z opisanym zdarzeniem przyszłym przedmiotem nabycia wewnątrzwspólnotowego, importu lub nabycia na terytorium kraju są wyroby o kodach CN 3820 i CN 3814 z zawartością całkowicie skażonego alkoholu, zgodnie z rozporządzeniem Komisji 3199/93.

W myśl powyższego, na gruncie ustawy o podatku akcyzowym dla Wnioskodawcy nie ma znaczenia miejsce dokonania prawidłowego skażenia alkoholu etylowego zużytego do produkcji ww. wyrobów, pochodzenie tych wyrobów oraz miejsca ich przeznaczenia. Wnioskodawca jednak powinien posiadać odpowiednią dokumentację potwierdzająca fakt prawidłowego skażenia alkoholu etylowego zawartego w nabywanych wyrobach zgodnie z rozporządzeniem Komisji 3199/93.

W miejscu tym należy zwrócić uwagę, iż należy rozróżnić zwolnienie od akcyzy określone w art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, od zwolnień od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, które zostały określone w art. 32 ustawy.

W art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, zostało wymienione obligatoryjne zwolnienie alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 3199/93, zawartego w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Natomiast zwolnienie od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie zostało odrębnie określone w art. 32 ustawy (co wynika z treści przepisu), dla którego prawodawca określił odpowiednie warunki przy spełnieniu których ma ono zastosowanie.

Stosownie do powyższego, warunki zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie określone w art. 32 nie mają zastosowania do zwolnienia z akcyzy wymienionego w art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy.

Wnioskodawca nie będzie zatem zobowiązany do prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy. Jednakże warto zauważyć, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Wobec powyższego dla celów dowodowych Zainteresowany powinien posiadać dokumentację potwierdzającą powyższe przeznaczenie wyrobów z zawartością całkowicie skażonego alkoholu etylowego.

Stosownie do art. 85 ust. 1 ustawy, właściwy naczelnik urzędu celnego ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek:

  1. normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych;
  2. dopuszczalne normy zużycia napojów alkoholowych:
    1. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w przypadku ich użycia do produkcji innych wyrobów,
    2. o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 3, w przypadku ich użycia przez podmiot zużywający.

Ze względu na fakt, iż w przedmiotowej sprawie nie zachodzą okoliczności przewidziane w ww. przepisie, nie ma podstawy do występowania do właściwego naczelnika urzędu celnego w celu ustalenia norm zużycia i ubytków.

Jak już stwierdzono niejednokrotnie wyroby o kodzie CN 3820 i CN 3814 (zawierające zwolniony alkohol etylowy) nie są wyrobami akcyzowymi w związku tym, w sytuacji opisanej we wniosku, przetwarzanie oraz obrót tymi wyrobami nie są objęte regulacją przepisów o podatku akcyzowym i tym samym przepisy te nie nakładają na Wnioskodawcę żadnych obciążeń czy wymagań w tym zakresie.

Reasumując:

  1. Nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi. Zawarty w tych wyrobach alkohol etylowy ze względu na skażenie jest zwolniony od podatku akcyzowego.
  2. Dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 oraz alkoholu w nich zawartego nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym.
  3. Przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym.
  4. Przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym.
  5. Przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym.
  6. Przemieszczanie wyrobów o kodach CN 3820 i CN 3814 i nieakcyzowych wyrobów uzyskanych z ich przetworzenia nie podlega przepisom o podatku akcyzowym, w konsekwencji nie będą one przemieszczane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy, a tym samym ich przemieszczanie nie wymaga wystawienia ADT czy UDT.

  7. Dla Wnioskodawcy miejsce dokonania prawidłowego skażenia alkoholu etylowego zawartego w nabywanych wyrobach, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego całkowicie oraz miejsce przeznaczenia tych wyrobów nie ma znaczenia na gruncie ustawy o podatku akcyzowym. Jednakże Wnioskodawca winien posiadać odpowiednią dokumentację potwierdzającą fakt prawidłowego skażenia alkoholu zawartego w nabywanych wyrobach zgodnie z rozporządzeniem Komisji 3199/93.
  8. Dla celów podatku akcyzowego nie jest wymagane prowadzenie ewidencji obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.
  9. Nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków dla wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika