Podatek od towarów i usług w zakresie uznania przemieszczenia towarów Wnioskodawcy z terytorium Polski (...)

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania przemieszczenia towarów Wnioskodawcy z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, obowiązku podatkowego oraz podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia ? brak daty sporządzenia (data wpływu 20 lipca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 października 2012 r. (data wpływu 26 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przemieszczenia towarów Wnioskodawcy z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, obowiązku podatkowego oraz podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przemieszczenia towarów Wnioskodawcy z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, obowiązku podatkowego oraz podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 października 2012 r. (data wpływu 26 października 2012 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy, sformułowanie pytań i własne stanowisko.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie kamieniarskim (m.in. obróbka kamieni naturalnych, sprzedaż kamieni naturalnych ? płyt, sprzedaż wyrobów gotowych).

Zakład produkcyjny Zainteresowanego jest położony w (?). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca oferuje płyty kamienne surowe i polerowane, nagrobki, parapety, blaty, okładziny elewacyjne, płytki i inne elementy kamienne dla potrzeb budownictwa oraz klientów indywidualnych. Zainteresowany w najbliższym czasie zamierza otworzyć na terytorium Republiki Czeskiej magazyn towarów i wyrobów (Magazyn Czechy). Powierzchnia magazynowa będzie dzierżawiona. Magazyn ten nie będzie mieć charakteru magazynu konsygnacyjnego, o którym mowa w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług.

Towary i/lub wyroby gotowe będą przemieszczane z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej własnym transportem bądź za pośrednictwem firm transportowych albo będą bezpośrednio sprowadzane do Magazynu Czechy z innych krajów członkowskich bądź z krajów trzecich (zaimportowanie towarów będzie następować na terytorium Republiki Czeskiej).

Magazyn ten służyć będzie przede wszystkim do składowania towarów i wyrobów gotowych i ich wydawania nabywcom. Towary i wyroby gotowe składowane w Magazynie Czechy będą głównie przeznaczone do sprzedaży na rynek czeski. Wnioskodawca w związku z planowanym otworzeniem Magazynu Czechy dokona rejestracji dla celów VAT (w tym dla celów wewnątrzwspólnotowych) na terytorium Republiki Czeskiej. Zainteresowany jest zarejestrowany również w Polsce dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych i posiada numer VAT PL (NIP PL). Wnioskodawca nie wyklucza, iż po przemieszczeniu towarów z Polski do Republiki Czeskiej (Magazyn Czechy) towar zostanie przeznaczony na sprzedaż polskim kontrahentom i nastąpi przemieszczenie towarów z Republiki Czeskiej (Magazyn Czechy) bezpośrednio do polskiego kontrahenta. W takich sytuacjach sprzedaż zostałaby zafakturowana z zastosowaniem czeskiego numeru podatkowego VAT.

Zainteresowany w złożonym uzupełnieniu wskazał, że zaopatrzenie ww. magazynu będzie dokonywane poprzez:

  1. przemieszczenie własnych towarów i wyrobów gotowych z jego Zakładu Produkcyjnego położonego w Pieszycach (przemieszczenie towarów z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej),
  2. sprowadzenie towarów bezpośrednio do Magazynu Czechy z terytoriów innych krajów członkowskich bądź z krajów trzecich (zaimportowanie towarów będzie następować na terytorium Republiki Czeskiej).

Sprzedaż towarów z Magazynu Czechy będzie dokonywana przy zastosowaniu czeskiego numeru VAT (VAT CZ).

Z Magazynu Czechy będą dokonywane dostawy towarów na rynek czeski oraz do innych krajów członkowskich Unii Europejskiej, w tym również na terytorium Polski. Towar składowany w Magazynie Czechy w związku z dokonywanymi dostawami na rzecz nabywców będzie transportowany: na terytorium Republiki Czeskiej, z terytorium Republiki Czeskiej na terytorium innego kraju członkowskiego (w tym Polski).

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku).

  1. Czy przemieszczenie towarów dokonywane przez Wnioskodawcę z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej (Magazyn Czechy) będzie spełniać definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów?
  2. W sytuacji uznania, iż ww. przemieszczenie towarów spełnia definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, kiedy należy rozpoznać obowiązek podatkowy z tytułu dokonanej dostawy towarów?
  3. W sytuacji uznania, iż ww. przemieszczenie towarów spełnia definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w jaki sposób należy ustalić podstawę opodatkowania?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej zwana uVAT), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT).

Przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa powyżej, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8 (art. 13 ust. 1 uVAT).

Przepis ust. 3 art. 13 uVAT stanowi, że za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów uznaje się również przemieszczenie przez podatnika, o którym mowa w art. 15, lub na jego rzecz towarów należących do jego przedsiębiorstwa z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, które zostały przez tego podatnika na terytorium kraju w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo sprowadzone na terytorium kraju w ramach importu towarów, jeżeli mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Aby przemieszczenie towarów z Polski do Republiki Czeskiej mogło zostać uznane za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów zgodnie z art. 13 ust. 3 uVAT, muszą zostać spełnione następujące przesłanki:

  • towar został faktycznie przemieszczony z terytorium kraju na terytorium innego państwa UE,
  • przemieszczane towary muszą należeć do podatnika,
  • przemieszczenie musi być dokonywane w ramach prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.

Uwzględniając powyższe, przemieszczenie towarów dokonywane przez Zainteresowanego z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej (Magazyn Czechy), będzie spełniać definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Przepisy ustawy nie rozróżniają momentu powstania obowiązku podatkowego od tego, czy mamy do czynienia z klasyczną transakcją wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, czy też z transakcją uznawaną za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 uVAT.

Zgodnie z zasadą ogólną wyrażoną w art. 20 ust. 1 uVAT, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towarów, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 20a i 20b.

Stosownie do ust. 2 art. 20 uVAT, w przypadku gdy przed upływem terminu, o którym mowa powyżej, podatnik wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.

Uwzględniając to, iż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 uVAT, będzie podlegać fakturowaniu, w praktyce obowiązek podatkowy będzie zasadniczo powstawać zgodnie z art. 20 ust. 2 uVAT.

Reasumując, Wnioskodawca będzie rozpoznawać obowiązek podatkowy przy fakturowanych dostawach (przemieszczeniach towarów uznawanych za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów) w dacie wystawienia faktury VAT.

Zainteresowany przy tego rodzaju przemieszczeniach towarów powinien ustalić podstawę opodatkowania zgodnie z art. 29 ust. 11 w zw. z ust. 10 uVAT, co oznacza, iż podstawą opodatkowania powinna być cena nabycia towarów (bez podatku), co będzie miało zastosowanie przede wszystkim przy towarach nabywanych niepodlegających przetworzeniu (obróbce). W pozostałych przypadkach, powinien on ustalić podstawę opodatkowania w oparciu o koszty wytworzenia, określone w momencie przemieszczenia towarów z terytorium Polski do Republiki Czeskiej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

Art. 13 ust. 1 ustawy wskazuje, iż przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Stosownie do art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

  1. podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  2. osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  3. podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;
  4. podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Art. 13 ust. 6 ustawy stanowi, iż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97 (?).

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych ? art. 15 ust. 2 ustawy.

Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów uznaje się również przemieszczenie przez podatnika, o którym mowa w art. 15, lub na jego rzecz towarów należących do jego przedsiębiorstwa z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, które zostały przez tego podatnika na terytorium kraju w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo sprowadzone na terytorium kraju w ramach importu towarów, jeżeli mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Przepis ten rozszerza pojęcie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na czynności nie mające charakteru czynności dwustronnych (czynionych za wynagrodzeniem), polegające na przemieszczeniu towarów przedsiębiorstwa z Polski do innego kraju członkowskiego, w którym mają one posłużyć wykonywanej tam przez podatnika działalności gospodarczej.

Z powyższego wynika, że dla uznania za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów w ramach przemieszczenia towarów, o którym mowa w ww. art. 13 ust. 3 ustawy, kluczowe znaczenie ma przemieszczenie towarów z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, które mają służyć działalności gospodarczej podatnika wykonywanej na terytorium państwa, do którego towary zostają przemieszczone.

Przy czym należy zaznaczyć, iż przemieszczenie towarów, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, nie uznaje się za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, w przypadku, gdy występuje jedna z przesłanek negatywnych określonych w art. 13 ust. 4 ustawy.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie kamieniarskim. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, oferuje on płyty kamienne surowe i polerowane, nagrobki, parapety, blaty, okładziny elewacyjne, płytki i inne elementy kamienne dla potrzeb budownictwa oraz klientów indywidualnych. W najbliższym czasie Zainteresowany zamierza otworzyć na terytorium Republiki Czeskiej magazyn towarów i wyrobów (Magazyn Czechy). Powierzchnia magazynowa będzie dzierżawiona. Magazyn ten nie będzie mieć charakteru magazynu konsygnacyjnego, o którym mowa w przepisach ustawy. W przedmiotowej sprawie towary i/lub wyroby gotowe będą przemieszczane z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej własnym transportem bądź za pośrednictwem firm transportowych. Magazyn ten służyć będzie przede wszystkim do składowania towarów i wyrobów gotowych i ich wydawania nabywcom. Wnioskodawca w związku z planowanym otworzeniem Magazynu Czechy dokona rejestracji dla celów VAT (w tym dla celów wewnątrzwspólnotowych) na terytorium Republiki Czeskiej. Zainteresowany jest zarejestrowany również w Polsce dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych i posiada numer VAT PL (NIP PL). Sprzedaż towarów z Magazynu Czechy będzie dokonywana przy zastosowaniu czeskiego numeru VAT (VAT CZ). Z Magazynu Czechy będą dokonywane dostawy towarów na rynek czeski oraz do innych krajów członkowskich Unii Europejskiej, w tym również na terytorium Polski.

Z powyższego wynika zatem, że przemieszczane towary będą służyły działalności gospodarczej Wnioskodawcy na terytorium Republiki Czeskiej, bowiem w następstwie przemieszczenia własnych towarów z Polski do Magazynu Czechy, będzie on dokonywał na terytorium Republiki Czeskiej lokalnych dostaw towarów na rynek czeski oraz do innych krajów członkowskich Unii Europejskiej, w tym również na terytorium Polski. Ponadto, jak Zainteresowany wskazał, w związku z planowanym otworzeniem Magazynu Czechy dokona on rejestracji dla celów VAT (w tym dla celów wewnątrzwspólnotowych) na terytorium Republiki Czeskiej. Sprzedaż towarów z Magazynu Czechy będzie dokonywana przy zastosowaniu czeskiego numeru VAT (VAT CZ).

Zatem, w przedmiotowej sprawie wystąpi przemieszczenie towarów na własną rzecz przez Wnioskodawcę (podatnika, o którym mowa w art. 15 ustawy) z terytorium kraju na terytorium Republiki Czeskiej, dla celów prowadzonej tam działalności gospodarczej, tym samym spełnione będą przesłanki wskazane w art. 13 ust. 3 ustawy do uznania przedmiotowej transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Mając na uwadze przedstawiony stan sprawy oraz powołane regulacje prawne stwierdzić należy, że przemieszczenie własnych towarów dokonywane przez Zainteresowanego z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej (Magazyn Czechy), będzie spełniać definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 ustawy.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towarów (?).

W świetle regulacji art. 20 ust. 2 ustawy, w przypadku gdy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 podatnik wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.

Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, iż uwzględniając to, że dokonywana przez niego wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, będzie podlegać fakturowaniu, w praktyce obowiązek podatkowy będzie zasadniczo powstawać zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy, tj. z chwilą wystawienia faktury, w przypadku gdy zostanie ona wystawiona przed upływem terminu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy.

Stosownie do treści art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy tych towarów ? art. 29 ust. 10 ustawy.

Na mocy art. 29 ust. 11 ustawy, przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 (?).

Zatem Zainteresowany, przy dokonywaniu przez niego przemieszczenia własnych towarów i wyrobów gotowych z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej, powinien ustalić podstawę opodatkowania zgodnie z powołanym art. 29 ust. 11 w zw. z ust. 10 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W przedmiotowej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie uznania przemieszczenia towarów Wnioskodawcy z terytorium Polski na terytorium Republiki Czeskiej za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, obowiązku podatkowego oraz podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Zdarzenie przyszłe w zakresie miejsca świadczenia przy dostawie towarów zostało rozstrzygnięte w odrębnej interpretacji indywidualnej z dnia 2 listopada 2012 r. znak ILPP4/443-324/12-5/ISN. Natomiast w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie dokumentacji niezbędnej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów wydane zostało w dniu 2 listopada 2012 r. postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia znak ILPP4/443-324/12-6/ISN.

Tut. Organ zwraca uwagę na fakt, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy oraz własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniami nie mogą być ? zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej ? rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika