Należy stwierdzić, iż w świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz wyżej przytoczonych przepisów (...)

Należy stwierdzić, iż w świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz wyżej przytoczonych przepisów prawnych wnioskodawca spełnia warunki do opodatkowania usług doradztwa, wykonywanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej, podatkiem liniowym przy jednoczesnym opodatkowaniu według skali podatkowej przychodów z działalności wykonywanej osobiście osiąganych jako członek zarządu wykonujący usługi zarządzania.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 27.02.2012 r. (data wpływu 29.02.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania usług doradczych podatkiem liniowym według stawki 19 % ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 29.02.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania usług doradczych podatkiem liniowym według stawki 19 %.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca prowadzi zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej samodzielną działalność polegającą m.in. na doradztwie w zakresie informatyki, doradztwie w zakresie analiz ekonomicznych i inwestycyjnych, doradztwie w obszarze możliwości pozyskiwania nowych klientów w zakresie działalności gospodarczej oraz analizie i doradztwie przy sporządzaniu celów budżetowych dla optymalizacji prowadzenia działalności gospodarczej.

Zakres świadczonych usług, o których mowa po wyżej wynika z posiadanych przez Podatnika kwalifikacji, a w szczególności z przeszło dziesięcioletniego doświadczenia branży reklamowej i IT, w tym czteroletniego okresu doradzania i zarządzanie spółkami z tej branży i dwuletniego okresu zarządzania działami sprzedaży Podatnik posiada zatem długoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte między innymi przy implementacji i rozwijaniu umiejętności doradczych w realiach biznesowych.

W ramach ww. działalności gospodarczej Podatnik zamierza podjąć współpracę doradczą ze spółką kapitałową w której - niezależnie od prowadzonej działalności gospodarczej - jest również członkiem zarządu i w której pełni odpłatne usługi zarządzania (dalej ?Spółka?). Pełniąc funkcję członka zarządu Podatnik zajmuje się prowadzeniem spraw Spółki oraz reprezentowaniem jej na zewnątrz. Sprawowanie czynności zarządczych w Spółce odbywa się na podstawie aktu powołania, o którym mowa w kodeksie spółek handlowych, a uzyskiwane dochody za pełnienie tej funkcji mają charakter przychodów z działalności wykonywanej osobiście zgodnie z art. 13 pkt 7 oraz art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Spółka zamierza rozwijać swą działalność operacyjną polegającą na projektowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych w internecie typu performance, projektowaniu i prowadzeniu programów partnerskich dla kontrahentów Spółki projektowaniu i utrzymywaniu wyszukiwarek, portali społecznościowych, projektowaniu, wykonywaniu i hostingu stron WWW.

W chwili obecnej Spółka jest w trakcie realizacji kilkunastu takich projektów. ich realizacja wymaga spełnienia standardów, których minimalne wymogi określają umowy z kontrahentami wiążące Spółkę, jak również przepisy prawa, znajdujące zastosowanie ze względu na treści, którymi przy realizacji swoich projektów posługuje się Spółka.


Podatnik będący członkiem zarządu Spółki zamierza zawrzeć z tą Spółką umowę o świadczenie usług doradczych, w ramach której do jego obowiązków wchodzić będzie przede wszystkim:

  • opiniowanie umów handlowych i partnerstwa strategicznego,
  • doradztwo w zakresie optymalizacji realizacji strategii handlowej i marketingowej,
  • doradztwo w zakresie możliwości pozyskiwania dla nowych kontrahentów,
  • doradztwo w zakresie budowania, a w szczególności doboru członków Zespołu, który ma zostać powołany w celu realizacji zadań operacyjnych
  • badanie, przegląd i weryfikacja rynku, na którym działa Spółka, a w szczególności rynku lokalnego, na którym Spółka prowadzi lub bezpośrednio zmierza do uruchomienia swej działalności operacyjnej,
  • opiniowanie projektów dotyczących nowych koncepcji działalności podejmowanych przez Spółkę,
  • doradztwo w zakresie kształtowania polityki Spółki dotyczącej jej działalności operacyjnej.


Cechy charakterystyczne umowy o świadczenie usług doradczych, którą Podatnik zamierza zawrzeć ze Spółką, będą kreowane przez postanowienia umowy, zgodnie z którymi:

  • Podatnik będzie co do zasady świadczyć usługi doradcze w sposób samodzielny, jednakże dopuszczalna będzie również, po powiadomieniu Spółki, możliwość realizacji przez niego poszczególnych zleceń we współpracy z osobami trzecimi względnie z udziałem podwykonawców;
  • usługi będą świadczone w siedzibie Spółki łub w innym miejscu wskazanym przez Spółkę a będącym miejscem jej aktywności i będzie to sposób świadczenia usług najbardziej odpowie dni dla charakteru danych czynności;
  • Spółka uprawniona będzie przekazywać Podatnikowi instrukcje odnośnie zakresu lub kierunku świadczonych przez niego na rzecz Spółki usług doradczych. Podatnik nie będzie jednak związany otrzymanymi instrukcjami, o ile wskaże Spółce przyczyny, dla których jej uwzględnienie naruszałoby przyjęte w obrocie standardy świadczenia usług doradczych,
  • zaangażowanie Podatnika w realizację usług doradczych będzie miało charakter projektowy, to jest nie będą zastrzegane miesięczne limity godzinowe i usługi te będą wynagradzane ryczałtowo;
  • Podatnik w ramach swoich obowiązków zobowiąże się dokładać staranności sumiennego kupca, zgodnie z postanowieniami prawa cywilnego oraz instrukcjami Spółki, o ile instrukcje te nie będą sprzeczne z prawem, standardami świadczenia usług doradczych łub dobrymi obyczajami przyjętymi wśród podmiotów świadczących usługi tożsame lub zbliżone do usług doradczych;
  • przy wykonywaniu obowiązków Podatnik współdziałać będzie z pozostałymi członkami zarządu Spółki dochowując najwyższej staranności wymaganej w stosunkach tego rodzaju.


Podatnik ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności gospodarczej, w ramach której świadczy na rzecz Spółki usługi doradcze; ponosić będzie także odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług, jak za własne działania lub zaniechania. Jednocześnie Podatnik ponosić będzie zupełną i wyłączną odpowiedzialność względem osób trzecich, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki, wynikającą ze świadczenia przez takie osoby usług na rzecz Spółki.

Wynagradzanie Podatnika z tytułu świadczenia usług doradczych będzie miało miejsce w sposób ryczałtowy, to znaczy będzie on otrzymywał stałą miesięczną kwotę wynagrodzenia, bez względu na ilość projektów oraz czasowy wymiar zaangażowania w ich wykonanie.

Istotnym elementem umowy będzie także obowiązek sporządzania przez Podatnika, nie rzadziej niż raz na miesiąc, raportów o przebiegu świadczonych usług doradczych.

Ponadto Podatnik nie zamierza uzyskiwać przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub wykonywał łub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

W odpowiedzi na wezwanie z dnia 12.04. 2012 r. Nr IPPB1/415-202/12-2/ES Wnioskodawca doprecyzował, iż umowa ta nie będzie miała charakteru kontraktu menadżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, ani też umowy o podobnym charakterze. Umowa ta nie przewiduje także, aby na jej podstawie Podatnik mógł działać w imieniu i na rzecz Spółki, ani na jej rachunek czy ryzyko.

Umowa, będąca przedmiotem wniosku o udzielenie niniejszej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych ma za swój przedmiot świadczenie przez Podatnika na rzecz spółki usług doradczych w zakresie jej działalności operacyjnej, a zwłaszcza w zakresie optymalizacji realizacji strategii handlowej spółki, budowania zespołu, który ma zostać powołany w celu realizacji zadań operacyjnych, możliwości pozyskiwania dla nowych kontrahentów.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy przychody z tytułu usług wykonanych na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych świadczonych przez Podatnika na rzecz Spółki, w której jest on również członkiem zarządu, stanowią przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy wynagrodzenie z tytułu tych usług będzie mogło być przychodem z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanym podatkiem liniowym?


Zdaniem Wnioskodawcy przychody z usług doradczych, które Podatnik zamierza świadczyć na rzecz Spółki, w której jest członkiem zarządu, stanowić będą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy i pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia mogą być opodatkowane podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Do prawidłowego rozstrzygnięcia kwestii klasyfikacji przychodów ze świadczonych usług doradczych wymagane jest określenie, czy czynności wykonywane przez Podatnika w ramach umowy doradczej uznać można za czynności wykonywane w ramach prowadzonej przez wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy, a także biorąc pod uwagę wyłączenia określone w art. 5b ustawy. Powołany powyżej przepis art. 5a pkt 6 ustawy określa m.in., że - poza pewnymi wyjątkami- za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się usługową działalność zarobkową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat w sposób zorganizowany i ciągły. Zdaniem Podatnika, z opisanego stanu faktycznego wynika jednoznacznie, iż usługi doradcze spełniają przytoczony warunek. Jednocześnie według Podatnika, do opisanego stanu faktycznego nie ma zastosowania wyłączenie zapisane w art. 5b ustawy mówiące, że za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełniona są następujące warunki:

  • odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
  • są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
  • wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


Zdaniem Podatnika, w przypadku usług, które zamierza wykonywać na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych, warunek zapisany w art. 5b ust. 1 pkt 1 ustawy ma ograniczone praktyczne zastosowanie ze względu na charakter samych usług, które ze swojej natury nie przewidują uwarunkowań, które mogłyby prowadzić do odpowiedzialności Podatnika wobec osób trzecich.

Z opisu stanu faktycznego jednoznacznie wynika natomiast, że Podatnik ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności gospodarczej, w ramach której Podatnik świadczy na rzecz Spółki usługi, Podatnik ponosić będzie także odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług, jak za własne działania lub zaniechania. Jednocześnie Podatnik ponosić będzie zupełną i wyłączną odpowiedzialność względem osób trzecich, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki, wynikającą ze świadczenia przez takie osoby usług na rzecz Spółki. Tym samym zdaniem Podatnika nie będzie również spełniony warunek zapisany w art. 5b ust. 1 pkt 3 ustawy.

Warunek zapisany w art. 5b ust. 1 pkt 2 ustawy nie jest zdaniem Podatnika, spełniony. Z przedstawionych w opisie stanu faktycznego ustaleń zawartych w umowie doradczej jasno bowiem wynika, że jedyną determinantą miejsca oraz czasu wykonywania czynności przez Wykonawcę jest charakter danych czynności, a sposób wykonywania usług doradczych wyznaczany jest przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju umów.

Co prawda usługi będą świadczone w siedzibie Spółki lub w innym miejscu wskazanym przez Spółkę i będącym miejscem jej aktywności, jednakże z umowy będzie wynikało, iż powinien być to sposób świadczenia usług najbardziej odpowiedni dla charakteru danych czynności. Poza tym umowa nie będzie zastrzegała miesięcznych limitów godzinowych pracy, lecz zadania będą wykonywane projektowo, a do zobowiązań Podatnika należało będzie wyłączanie się z rzetelnej realizacji poszczególnych projektów.

Biorąc pod uwagę powyższe, należy uznać, że do opisanego stanu faktycznego nie ma zastosowania wyłączenie zapisane w art. 5b ustawy.

W zakresie wyjątków zapisanych w przepisie art. 5a pkt 6 ustawy, wymagana jest również ocena, czy przychody uzyskiwane z tytułu umowy o świadczenie usług doradczych nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy.

Zdaniem Podatnika, biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny, dalszej dyskusji wymagają jedynie zapisy art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy, bowiem nieadekwatność pozostałych przepisów jednoznacznie wynika z opisanego stanu faktycznego oraz dotychczasowego uzasadnienia stanowiska Podatnika.

Analizując adekwatność art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy, czyli możliwość zaklasyfikowania przychodów z realizacji usług doradczych do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, przywołać należy art. 13 ustawy, z którego to zapisu jedynym punktem wymagającym dalszej dyskusji jest pkt 9, zgodnie z którym, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uznać należy przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej. W zakresie pozostałych zapisów art. 13 ustawy, opisany stan faktyczny nie wymaga zdaniem Podatnika komentarza.

Zatem jak wynika z powyższego, dla udzielenia odpowiedzi na postawione we wniosku pytania, wymagana jest także ocena, czy umowę o świadczenie usług doradczych zaklasyfikować można jako umowę o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontrakt menadżerski lub umowę o podobnym charakterze. Odpowiedź na to pytanie jest w przekonaniu Podatnika jednoznaczna: zakres usług będących przedmiotem umowy o świadczenie usług doradczych w jasny sposób wskazuje, iż umowa ta nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzania przedsiębiorstwem lub podobnej do nich umowy.

Przedmiotowe usługi mają bowiem charakter doradczy i nie przewidują sprawowania zarządzania przedsiębiorstwem, co wynika nie tylko z oceny samego Podatnika, ale także znajduje potwierdzenie w sposobie sklasyfikowania usług doradczych w ramach Polskiej klasyfikacji Wyrobów i Usług.


?Usługi doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania? klasyfikowane są wg PKWiU pod symbolem 74.14.1 - Grupowanie to obejmuje:

  • Usługi doradztwa w zakresie ogólnych zagadnień zarządzenia, -
  • Usługi doradztwa w zakresie zarządzania finansami (z wyjątkiem podatków),
  • Usługi doradztwa w zakresie zarządzania rynkiem,
  • Usługi doradztwa w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
  • Usługi doradztwa w zakresie zarządzania produkcją,
  • Usługi doradztwa w zakresie stosunków międzyludzkich,
  • Usługi doradztwa w zakresie zarządzanie pozostałe.


Dla prowadzonej analizy istotnym jest fakt, iż grupowanie to nie obejmuje zarządzania w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, gdyż usługi te zostały sklasyfikowane w grupowaniach ?74.14.2. Usługi w zakresie zarządzania pozostałe? oraz ?74.15.1 Usługi w zakresie zarządzania holdingami?.

Jednocześnie podkreślić należy, iż przywoływanie klasyfikacji statystycznych dla potrzeb interpretacji prawa podatkowego w zakresie objętym niniejszym wnioskiem jest praktyką wcześniej stosowaną na przykład przez Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów w interpretacji z 3 listopada 2005 r., (1433/NG/GF/I 1/415 - art. 14a/6/05/GK), czy też przez Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze, w postanowieniu z 10 maja 2005 r. (sygn. PD/415-33/05/05/R1).

Zauważyć także należy, że z zakresu czynności usług, które Podatnik zamierza wykonywać na rzecz Spółki w ramach doradztwa, nie wynika, aby Spółka miała powierzyć mu jakiekolwiek czynności kierowania (zarządzania) - Będzie to bowiem szereg czynności, których istotą jest doradztwo i które są odrębne oraz niepokrywające się ze świadczonymi przez Podatnika na innej podstawie prawnej usługami zarządzania wykonywanymi w ramach pełnienia funkcji członka zarządu w ramach zawartej umowy o świadczenie usług doradczych, Podatnikowi nie będzie również zlecone zarządzanie przedsiębiorstwem Spółki, a więc umowa ta pozbawiona będzie podstawowego elementu charakterystycznego dla umów mających za przedmiot usługi zarządzania.

Biorąc zatem pod uwagę fakt, że przychody z tytułu usług, które Podatnik ma zamiar świadczyć na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych, mogą być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zakwalifikowane do źródła przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, przychody te mogą również być przez niego opodatkowane według art. 30c ustawy 19% podatkiem liniowym.

Zgodnie bowiem z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatnicy co do zasady mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Stosownie zaś do art. 9a ust 3 ustawy, jeżeli podatnik który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa powyżej, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego łub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym, w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż w świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz wyżej przytoczonych przepisów prawnych wnioskodawca spełnia warunki do opodatkowania usług doradztwa, wykonywanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej, podatkiem liniowym przy jednoczesnym opodatkowaniu według skali podatkowej przychodów z działalności wykonywanej osobiście osiąganych jako członek zarządu wykonujący usługi zarządzania.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy


W tym miejscu podkreślić należy, iż w przedmiotowej sprawie, mając na uwadze treść przepisu art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, tut. Organ wydając interpretację prawa podatkowego nie jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania dowodowego, czy czynności wykonywane w ramach działalności gospodarczej mają charakter umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktu menadżerskiego, czy też umowy o podobnym charakterze. Do postępowania w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika