Jaki jest moment powstania dochodu i jakie jest źródło dochodu w związku z nabyciem bezpłatnych (...)

Jaki jest moment powstania dochodu i jakie jest źródło dochodu w związku z nabyciem bezpłatnych akcji w ramach programu N.?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 09.03.2012 r. (data wpływu 13.03.2012 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku z dnia 18.05.2012 r. (data nadania 18.05.2012 r., data wpływu 22.05.2012 r.) na wezwanie tut. organu z dnia 10.05.2012 r. Nr IPPB2/415-231/12-2/MG (data nadania 10.05.2012 r., data doręczenia 15.05.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego nabycia akcji francuskiej spółki w ramach programu ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 13.03.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego nabycia akcji francuskiej spółki w ramach programu.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.


W dniu 4 grudnia 2007 r. francuska spółka FT zatwierdziła program N., polegający na przekazaniu pracownikom, zatrudnionym w spółkach z Grupy FT, w tym także pracownikom T. bezpłatnych akcji, pod warunkiem osiągnięcia założonych celów przepływów pieniężnych w 2007 i 2008 roku. Akcje przysługują pracownikom, którzy byli nieprzerwanie zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w okresie od 31 grudnia 2006 r. do 4 grudnia 2007 r. w którejkolwiek spółce Grupy T. biorącej udział w programie. Ilość akcji była uzależniona od klasy stanowiska na dzień 4 grudnia 2007 roku.

Cele programu zostały osiągnięte i w dniu 4 grudnia 2009 r. FT przekazała część swoich akcji uprawnionym pracownikom. Uprawnieni pracownicy T. otrzymali bezpłatne akcje bezpośrednio od FT, a T. nie pośredniczyła przy przekazywaniu tych akcji. Przekazywane akcje były akcjami skupionymi z rynku i nie stanowiły akcji nowej emisji.

Zgodnie z zasadami programu N. przez pierwsze dwa lata (Okres Zachowania) akcje nie mogły być sprzedawane, przekazywane, ani zbyte w jakiejkolwiek innej formie. W dniu 4 grudnia 2011 r. przestały obowiązywać ograniczenia związane z możliwością swobodnego dysponowania otrzymanymi akcjami.

Jako uprawniony pracownik T., Wnioskodawca nabył w dniu 4 grudnia 2009 r. 80 akcji FT w ramach opisanego programu, a od dnia 4 grudnia 2011 r. Wnioskodawca może tymi akcjami swobodnie dysponować. Do dnia złożenia niniejszego wniosku Wnioskodawca nie sprzedał tych akcji.


Przedmiotowy wniosek obarczony był brakami formalnymi, w związku z tym pismem z dnia 10.05.2012 r. Nr IPPB2/415-231/12-2/MG (data nadania 10.05.2012 r., data doręczenia 15.05.2012 r.), na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez wskazanie:

  • kto był właścicielem akcji w okresie zachowania?
  • czy w momencie przekazania akcji Wnioskodawca dysponował prawami i przywilejami należnymi akcjonariuszom, tj. z tym momentem uzyskał prawo do czerpania korzyści wnikających z akcji (prawo do dywidendy)?


W dniu 22.05.2012 r. z zachowaniem ustawowego terminu do tut. organu wpłynęło uzupełnienie wniosku z dnia 18.05.2012 r. (data nadania 18.05.2012 r.), w którym Wnioskodawca wyjaśnił, że w okresie zachowania właścicielem przedmiotowych akcji był Wnioskodawca, jednakże nie mógł swobodnie dysponować tymi akcjami z uwagi na obowiązujące ograniczenia:

  • nie mogły one być sprzedawane, przekazywane, ani zbyte w jakiejkolwiek innej formie,
  • od dnia nabycia akcji (4 grudnia 2009 r.) Wnioskodawca uzyskał prawo do czerpania korzyści wynikających z akcji: Wnioskodawca otrzymywał dywidendę oraz miał prawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Jaki jest moment powstania dochodu i jakie jest źródło dochodu w związku z nabyciem bezpłatnych akcji w ramach programu N.?


Zdaniem Wnioskodawcy, dochód powstał w dniu 4 grudnia 2011 r., czyli w momencie zakończenia Okresu Zachowania, gdyż dopiero w tym dniu przestały obowiązywać ograniczenia związane z możliwością swobodnego dysponowania otrzymanymi akcjami. Dochód ten należy zakwalifikować, zgodnie z art. 24 ust. 11-12a jako dochód uzyskany przez osoby uprawnione z tytułu objęcia (nabycia) akcji spółek, których siedziba znajduje się na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Dochód ten nie podlega opodatkowaniu w momencie objęcia (nabycia) tych akcji, a obowiązek zapłacenia podatku zostaje odroczony do chwili sprzedaży akcji.

Po sprzedaży tych akcji powstanie do opodatkowania, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 6, przychód z kapitałów pieniężnych, od którego Wnioskodawca powinien zapłacić podatek na zasadach opisanych w art. 30b ust. 1.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powołanego przepisu wynika, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy, bądź od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Na podstawie art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jednocześnie stosownie do art. 11 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.


Na podstawie art. 11 ust. 2a omawianej ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców,
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu,
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku,
  4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

W świetle powyższego za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.

Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne - to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu - przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Przepis art. 10 ust. 1 cytowanej ustawy zawiera katalog źródeł przychodów, wśród których w pkt 9 tego przepisu wymienione są przychody m.in. z innych źródeł.

Jak stanowi art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania ?w szczególności? oznacza, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i tym samym powyższa ustawa w swoich założeniach daje podstawy prawne, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego i jego uzupełnienia wynika, że w dniu 04.12.2007 r. francuska spółka zatwierdziła program polegający na przekazaniu pracownikom zatrudnionym w spółkach z Grupy, w tym także pracownikom polskiej spółki akcyjnej, bezpłatnych akcji, pod warunkiem osiągnięcia założonych celów przepływów pieniężnych w latach 2007 i 2008. Akcje przysługują pracownikom, którzy byli nieprzerwanie zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w okresie od 31.12.006 r. do 4.12.2007 r. w którejkolwiek spółce Grupy, biorącej udział w programie. Ilość akcji była uzależniona od klasy stanowiska na dzień 04.12.2007 r. Cele programu zostały osiągnięte i w dniu 04.12.2009 r. francuska spółka przekazała część swoich akcji uprawnionym pracownikom. Uprawnieni pracownicy polskiej spółki otrzymali bezpłatne akcje bezpośrednio od spółki francuskiej, a spółka polska nie pośredniczyła przy przekazywaniu tych akcji. Przekazywane akcje były akcjami skupionymi z rynku i nie stanowiły akcji nowej emisji. Zgodnie z zasadami programu przez pierwsze dwa lata (Okres Zachowania) akcje nie mogły być sprzedawane, przekazywane, ani zbyte w jakiejkolwiek innej formie. W dniu 04.12.2011 r. przestały obowiązywać ograniczenia związane z możliwością swobodnego dysponowania otrzymanymi akcjami. Jako uprawniony pracownik polskiej spółki, Wnioskodawca nabył w dniu 04.12.2009 r. 80 akcji, a od dnia 04.12.2011 r. może tymi akcjami swobodnie dysponować. W okresie zachowania właścicielem przedmiotowych akcji był Wnioskodawca, jednakże nie mógł swobodnie dysponować tymi akcjami z uwagi na obowiązujące ograniczenia, tj. nie mogły one być sprzedawane, przekazywane, ani zbyte w jakiejkolwiek innej formie. Od dnia nabycia akcji Wnioskodawca uzyskał prawo do czerpania korzyści wynikających z akcji: Wnioskodawca otrzymywał dywidendę oraz miał prawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

Nieodpłatne otrzymanie przez Wnioskodawcę 80 akcji spółki z siedzibą we Francji w efekcie uczestnictwa w przedmiotowym programie wywołało skutek podatkowy w postaci uzyskania przychodu, który powstał już z chwilą nieodpłatnego nabycia akcji, tj. w dniu 04.12.2009 r. W tym momencie Wnioskodawca osiągnął korzyść o konkretnym wymiarze finansowym, bowiem od tego dnia Wnioskodawca był właścicielem akcji i posiadał wszystkie prawa związane z tymi akcjami, tj. uzyskał prawo do czerpania korzyści wynikających z akcji, otrzymywał dywidendę oraz miał prawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, pomimo, że Wnioskodawca nie mógł swobodnie dysponować tymi akcjami z uwagi na obowiązujące ograniczenia, tzw. Okres Zachowania, w trakcie którego akcje nie mogły być sprzedawane, przekazywane, ani zbyte w jakiejkolwiek innej formie.

Zwrócić bowiem należy uwagę na fakt, że większość podatników aby czerpać korzyści z akcji sama musi nabyć akcje za określoną cenę. A zatem inne osoby chcąc nabyć akcje muszą zdecydować się na uszczuplenie swojego majątku, czyli muszą ponieść określony koszt, którego Wnioskodawca nie poniósł, ponieważ akcje nabył nieodpłatnie.

Uwzględniając zatem powyższe okoliczności faktyczne i prawne należy stwierdzić, iż w związku z tym, że Wnioskodawca jako pracownik polskiej spółki w momencie przekazania bezpłatnych akcji dysponował prawami i przywilejami należnymi akcjonariuszom spółki z siedzibą we Francji, z tym momentem uzyskał prawo do czerpania korzyści wnikających z akcji, tym samym pomimo, że pełne prawo dysponowania tymi akcjami nastąpiło od dnia 04.12.2011 r., to w momencie ich otrzymania niewątpliwie wystąpiło po stronie Wnioskodawcy przysporzenie majątkowe.

Ponieważ darmowe akcje Wnioskodawca otrzymał od spółki francuskiej zastosowanie znajduje odpowiednia umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania - w tym przypadku Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku, podpisana 20 czerwca 1975 r. w Warszawie (Dz. U. z 1977 r. Nr 1, poz. 5).

Stosownie do art. 21 ust. 1 ww. Umowy, dochody, do których nie mają zastosowania pozostałe przepisy umowy (a do przychodu, o którym mowa w niniejszej sprawie pozostałe przepisy umowy nie mają zastosowania) podlegają opodatkowaniu tylko w miejscu zamieszkania.

Kwalifikacja źródła uzyskania przychodu uzależniona jest od podmiotu, od którego Wnioskodawca otrzymał nieodpłatne świadczenie. W stanie faktycznym przedstawionym we wniosku Wnioskodawca otrzymał nieodpłatnie akcje francuskiej spółki, będąc pracownikiem polskiej spółki akcyjnej należącej do Grupy, bezpośrednio od spółki francuskiej, natomiast spółka polska nie pośredniczyła przy przekazywaniu tych akcji. Wobec powyższego wskazać należy, że przychód uzyskany z tytułu nieodpłatnego nabycia tych akcji stanowi przychód z innych źródeł, który należy zakwalifikować do przychodów i innych źródeł, stosownie do powołanego art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym w momencie upływu Okresu Zachowania, tj. po upływie dwóch lat, w trakcie których Wnioskodawca nie mógł przedmiotowych akcji sprzedać, przekazać ani zbyć, po stronie Wnioskodawcy nie wystąpił przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Nie można bowiem podzielić stanowiska Wnioskodawcy, zgodnie z którym dochód powstał w dniu 04.12.2011 r., czyli w momencie zakończenia Okresu Zachowania, oraz że dochód ten należy zakwalifikować, zgodnie z art. 24 ust. 11-12a jako dochód uzyskany przez osoby uprawnione z tytułu objęcia (nabycia) akcji spółek, których siedziba znajduje się na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, oraz że obowiązek zapłacenia podatku zostaje odroczony do chwili sprzedaży akcji.

Jak wskazano powyżej w niniejszej sprawie przysporzenie po stronie Wnioskodawcy nastąpiło już w momencie nabycia akcji francuskiej spółki, które nie były akcjami nowej emisji, tj. w dniu 04.12.2009 r., tym samym odroczenie momentu powstania obowiązku podatkowego, o którym mowa w art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie znajduje zastosowania w sprawie.

Należy bowiem wyjaśnić, iż zgodnie z treścią art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu ustawy obowiązującym w 2009 r., tj. w roku w którym Wnioskodawca nabył akcje francuskiej spółki i uzyskał z tego tytułu przychód podlegający opodatkowaniu, dochód stanowiący nadwyżkę pomiędzy wartością rynkową akcji objętych przez osoby uprawnione na podstawie uchwały walnego zgromadzenia, a wydatkami poniesionymi na ich objęcie, nie podlega opodatkowaniu w momencie objęcia tych akcji; zasadę określoną w zdaniu pierwszym stosuje się odpowiednio do dochodu stanowiącego nadwyżkę pomiędzy wartością rynkową akcji a wydatkami poniesionymi na ich nabycie od spółki posiadającej osobowość prawną, która objęła te akcje wyłącznie w celu przeniesienia tytułu ich własności na osoby uprawnione na podstawie uchwały walnego zgromadzenia spółki będącej emitentem akcji.

Przepis art. 24 ust. 11 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2010 r. znajduje jednak zastosowanie tylko do objęcia akcji nowej emisji emitowanych przez polskie spółki kapitałowe. Z treści przepisu wynika bowiem, że jego regulacje dotyczą dochodu osób uprawnionych na podstawie uchwały walnego zgromadzenia spółki. Przepis odwołuje się więc do pojęcia walnego zgromadzenia wspólników, czyli pojęcia występującego w polskim Kodeksie spółek handlowych. Trudno zatem porównywać pojęcie występujące w polskim systemie prawnym z pojęciami występującymi w systemach prawnych innych państw. Z pewnością ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera w swojej treści zapisów, które umożliwiałyby stosowanie przepisów tej ustawy do spółek utworzonych według prawa innych państw. Gdyby art. 24 ust. 11 ustawy miał być stosowany również do spółek zagranicznych, to ustawa zawierałaby nakaz odpowiedniego porównywania użytych w tym przepisie pojęć, czego jednak nie czyni. Skoro zatem wykładnia gramatyczna powołanego przepisu pozwala zastosowanie wyrażonej w nim normy prawnej, to niedopuszczalne jest poprzez innego rodzaju wykładnię korygowanie jego treści.

Zatem zasada określona w powołanym przepisie art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu ustawy obowiązującym w roku 2009 nie obowiązuje w przypadku, gdy objęcie akcji nie nastąpiło na podstawie uchwały walnego zgromadzenia wspólników polskiej spółki kapitałowej, a objęte akcje nie są akcjami nowej emisji, z czym mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie.

Ponadto, należy wyjaśnić, iż odwołanie się przez Wnioskodawcę w treści własnego stanowiska do art. 24 ust. 11-12a ww. ustawy nie może również potwierdzić prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy, ponieważ ustawodawca odroczył moment powstania obowiązku podatkowego dotyczącego dochodu uzyskanego przez osoby uprawnione z tytułu nabycia akcji spółek, których siedziba mieści się na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, o czym stanowi przepis art. 24 ust. 11 w zw. z art. 24 ust. 12a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednakże w brzmieniu ustawy obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. Przepis art. 24 ust. 12a ww. ustawy wprowadzony został na mocy art. 1 pkt 16 lit. g) ustawy z dnia 25 listopada 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2010 r. Nr 226, poz. 1478) i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2011 r.

Tym samym, pomimo tego, że Wnioskodawca nabył akcje spółki z siedzibą we Francji znajdujące się w obrocie, to jak wynika z wyżej przywołanego uregulowania prawnego przepis art. 24 ust. 11-12a ustawy ma zastosowanie do dochodu z tytułu nabycia akcji osiągniętego od dnia 1.01.2011 r., natomiast Wnioskodawca nabył przedmiotowe akcje w roku 2009, co skutkuje tym, że odroczenie momentu powstania obowiązku podatkowego przewidziane przez ustawodawcę w art. 24 ust. 11 ww. ustawy nie ma zastosowania w niniejszym stanie faktycznym.

Reasumując, nieodpłatne nabycie przez Wnioskodawcę akcji spółki francuskiej w ramach wprowadzonego programu, bezpośrednio od podmiotu zagranicznego, znajdujących się w obrocie nastąpiło w 2009 r., bowiem w momencie przekazania bezpłatnych akcji Wnioskodawca dysponował prawami i przywilejami należnymi akcjonariuszom spółki, tj. uzyskał prawo do czerpania korzyści wynikających z akcji, otrzymywał dywidendę oraz miał prawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, pomimo obowiązującego ograniczenia, tzw. Okresu Zachowania polegającego na tym, że pełne dysponowanie tymi akcjami nastąpiło w dniu 4.12.2011 r. - skutkuje powstaniem w 2009 r. po stronie Wnioskodawcy przychodu z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Natomiast w przypadku sprzedaży akcji, Wnioskodawca uzyska przychód z kapitałów pieniężnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a wartość przyjęta do opodatkowania jako nieodpłatne świadczenie stanowiła będzie koszt uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia papierów wartościowych.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika