Czy wydanie przez Spółkę nagrody, w związku z reklamą i promocją Kontrahenta Spółki i oferowanych (...)

Czy wydanie przez Spółkę nagrody, w związku z reklamą i promocją Kontrahenta Spółki i oferowanych przez niego towarów lub usług, prowadzoną wśród pracowników sklepów mających w ofercie produkty Kontrahenta Spółki w ramach akcji marketingowych (polegających na promowaniu ekspozycji lub osiągnięciu pułapu sprzedaży produktów Kontrahenta Spółki), o wartości nie przekraczającej 200 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27.10.2011 r. (data wpływu 14.11.2011 r.) oraz piśmie z dnia 26.01.2012 r. (data nadania 26.01.2012 r., data wpływu 30.01.2012 r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 12.01.2012 r. Nr IPPB4/415-841/11-2/MP (data nadania 13.01.2012 r., data odbioru 19.01.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród z tytułu uczestnictwa w akcji marketingowych ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.11.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród z tytułu uczestnictwa w konkursach, akcji sprzedaży premiowej oraz akcji marketingowych.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 12.01.2012 r. Nr IPPB4/415-841/11-2/MP (data nadania 13.01.2012 r., data doręczenia 19.01.2012 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.

Pismem z dnia 26.01.2012 r. (data nadania 26.01.2012 r., data wpływu 30.01.2012 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca świadczy usługi marketingowo-reklamowe na rzecz swoich klientów, w skład których między innymi wchodzą:

  1. organizacja konkursów konsumenckich, w których warunkiem uczestnictwa jest zakup określonego produktu lub usługi, bądź zakup przy użyciu określonego środka płatniczego (karty płatniczej wydanej przez jeden z podmiotów funkcjonujący na rynku);
  2. organizacja konkursów konsumenckich, w których nie jest wymagany zakup, a jedynie rozwiązanie zadania kursowego;
  3. organizacja akcji sprzedaży premiowej z limitowaną ilością nagród (otrzymanie przyrzeczonej nagrody nie jest związane z jakąkolwiek inną aktywnością uczestnika jak tylko zakup);
  4. organizacja akcji marketingowych premiujących ekspozycje lub sprzedaż produktów Kontrahentów Spółki wśród pracowników sklepów, w ofercie których znajdują się produkty Kontrahentów Spółki.

Spółka występuje w roli organizatora powyższych akcji promocyjnych oraz przyrzekającego nagrody w rozumieniu artykułów 919 i 921 Kodeksu cywilnego. Konkursy oraz akcje sprzedaży premiowej realizowane są na zlecenie dużych podmiotów gospodarczych w tym z branży produktów szybko zbywalnych FMCG, usług finansowych (dalej: Kontrahenci), zaś podstawą ich realizacji jest każdorazowo zlecenie zawarte między Spółką a Kontrahentem oraz przygotowany przez Wnioskodawcę regulamin określający prawa i obowiązki Spółki oraz uczestników akcji - osoby fizyczne, konsumenci w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego.

Zarówno konkursy jak i akcje realizowane są w oparciu o konstrukcję przyrzeczenia publicznego opisaną w artykułach od 919 do 921 Kodeksu cywilnego, adresowane są do nieokreślonego kręgu odbiorców, obejmując swoim zasięgiem terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zaś informacja o ich organizacji i przebiegu zamieszczana jest za pośrednictwem publicznego środka komunikacji jakim jest globalna sieć Internet, w postaci budowy i publicznego rozpowszechniania dedykowanej strony internetowej utrzymywanej w sieci przez Spółkę, zawierającej w szczególności materiały reklamowe dotyczące danego konkursu bądź akcji. Wnioskodawca lub Kontrahenci informują ponadto potencjalnych uczestników konkursów lub akcji sprzedaży premiowej o ich organizacji za pośrednictwem reklam w telewizji lub komunikacji za pośrednictwem portalu Facebook.com, czy to na stronach portalu dedykowanych produktom, których zakup uprawnia do udziału w konkursie lub akcji sprzedaży premiowej, czy to marce wsparciu której służy konkurs. W każdym razie informacje te odsyłają odbiorców do dedykowanej strony internetowej.

Mechaniki konkursów, o których mowa w punktach a) i b) powyżej zakładają rywalizacje uczestników opartą o:

  • zadanie kreatywne polegające na przygotowaniu hasła reklamowego lub dokończeniu zdania;
  • zaprezentowanie swoich zdolności artystycznych na zadany temat;
  • dokonanie zgłoszenia do konkursu jak najbliżej określonej godziny;
  • dokonanie największej ilości transakcji kartą płatniczą;

W przypadku, gdy ustalenie laureatów wiąże się z wyborem rozwiązań zadania konkursowego polegającego na ocenie w oparciu o subiektywne kryteria - wyboru tego dokonuje powołana przez Wnioskodawcę komisja konkursowa, w oparciu o wskazane w regulaminie konkursu kryteria. W pozostałych sytuacjach ustalenia laureatów dokonuje Wnioskodawca jako organizator i przyrzekający nagrodę w konkursie w oparciu o obiektywne kryteria (kolejność/data wpłynięcia zgłoszeń, ilość dokonanych transakcji).

Laureaci w konkursach opisanych w punktach a) i b) powyżej nagradzani są nagrodami rzeczowymi lub pieniężnymi o różnych wartościach tj.:

  1. poniżej 200 złotych brutto;
  2. poniżej 760 złotych brutto;
  3. powyżej 760 złotych brutto:

przy czym wartość ta jest każdorazowo określona w regulaminie konkursu.

Laureaci w akcjach sprzedaży premiowej (punkt c) powyżej), nagradzani są w trakcie trwania akcji marketingowej jednak do wyczerpania puli nagród określonej w regulaminie akcji, nagrodami rzeczowymi o wartości do 760 złotych brutto. W konkursach nie mogą uczestniczyć ani uzyskać nagrody pracownicy oraz współpracownicy Spółki (organizatora) jak również Kontrahenta.

Przedmiotem nagród dla laureatów akcji sprzedaży premiowych mogą być nagrody rzeczowe o wartości mniejszej niż produkt promocyjny, którego zakup upoważnia do odbioru nagrody, opatrzony logotypem zleceniodawcy akcji (kontrahenta Spółki) bądź nie, w zależności od rodzaju nagrody. Dla przykładu może to być zarówno wyprodukowana na zlecenie kontrahenta Spółki autorska gra typu mini-domino opatrzone logotypem kontrahenta Spółki, gadżet w postaci artystycznych owijek dopasowanych wyłącznie do produktu promocyjnego.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż akcja marketingowa opisana w pytaniu numer 4 skierowana jest do pracowników lub współpracowników sklepów mających w ofercie produkty kontrahenta Spółki. Pracownicy lub współpracownicy sklepów są osobami, które są odpowiedzialne za zatowarowanie sklepów lub oferowanie produktów odbiorcom końcowym - konsumentom. W programie biorą udział jedynie sklepy mające w ofercie produkty kontrahenta spółki, zaś akcja nie ma charakteru sprzedaży premiowej, a akcji marketingowej wspierającej sprzedaż.

Akcje marketingowe polegające na premiowaniu ekspozycji na półce lub bezpośrednio sprzedaży produktów Kontrahentów Spółki skierowane są wyłącznie do pracowników lub współpracowników podmiotów mających w swojej ofercie produkty Kontrahenta Spółki (mogą również mieć w ofercie inne produkty konkurencyjne).

Akcja zakłada przyznawanie tym pracownikom punktów za ekspozycję produktów promocyjnych zgodnie z założeniami organizatora akcji, jak również przyznawania punktów za zakupy przez sklep produktów kontrahenta Spółki, objętych akcją u dystrybutorów lub bezpośrednio od kontrahenta Spółki. Następnie uczestnicy mogą, przyznane im za pośrednictwem sklepu punkty wymieniać na nagrody rzeczowe, w tym również takie o wartości rynkowej do 200 złotych brutto. Niektóre nagrody wydawane uczestnikom w ramach akcji marketingowej mogą zawierać dodatkowo logotyp kontrahenta Spółki. Akcja marketingowa poprzez wydawanie nagród ma na celu budowanie świadomości marki kontrahenta Spółki wśród sklepów i ich pracowników, promocje produktów kontrahenta Spółki.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy wydanie przez Spółkę nagrody w organizowanym konkursie, ogłaszanym za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej zamieszczonej w sieci internet, a jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 760 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  2. Czy wydanie przez Spółkę nagrody w organizowanym konkursie, w którym warunkiem udziału jest zakup produktów lub usług, a jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 200 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  3. Czy wydanie przez Spółkę nagrody w organizowanym konkursie, w którym warunkiem udziału nie jest zakup produktów lub usług, a jedynie wykonanie zadania konkursowego, a jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 200 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  4. Czy wydanie przez Spółkę nagrody, w związku z reklamą i promocją Kontrahenta Spółki i oferowanych przez niego towarów lub usług, prowadzoną wśród pracowników sklepów mających w ofercie produkty Kontrahenta Spółki w ramach akcji marketingowych (polegających na promowaniu ekspozycji lub osiągnięciu pułapu sprzedaży produktów Kontrahenta Spółki), o wartości nie przekraczającej 200 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  5. Czy wydanie przez Spółkę nagrody o wartości nie przekraczającej 760 złotych brutto, związane zorganizowaną przez Spółkę na zlecenie Kontrahenta akcją sprzedaży premiowej, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...

Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi zakres opodatkowania nagród z tytułu uczestnictwa w akcji marketingowych (pytanie Nr 4). W pozostałym zakresie zostaną wydane odrębne interpretacje indywidualne (pyt. Nr 1, 2, 3 i 5).

Zdaniem Wnioskodawcy,

Ad. 4

Zdaniem Wnioskodawcy, organizacja akcji marketingowej polegającej na przyznawaniu wszystkim uczestnikom będącym pracownikami sklepów mających w swojej ofercie produkty (towary lub usługi) Kontrahenta Spółki, którzy zrealizują kryterium ekspozycji lub poziomu sprzedaży określone w regulaminie akcji - nagród o wartości do 200 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Według Wnioskodawcy, należy mieć na względzie, iż organizacja akcji marketingowej ma na celu promocję i reklamę Kontrahenta Spółki oraz oferowanych przez niego towarów i usług, ma bowiem wpływ na rozpoznawalność marki Kontrahenta Spółki, oraz poziom sprzedaży produktów. Bez znaczenia pozostaje również fakt, iż akcja marketingowa prowadzona jest (Spółka jest organizatorem akcji i przyrzekającym nagrody) przez Spółkę działającą na zlecenie i rzecz Kontrahenta Spółki, który to jest bezpośrednim i wyłącznym beneficjentem usług agencji.

Przywołać również należy stanowisko Wnioskodawcy w zakresie braku odpłatności i ekwiwalentności dla świadczenia Spółki w postaci nagrody oraz przyrzeczenia publicznego, w oparciu o które organizowane są akcje marketingowe jako jednostronnej czynności prawnej kreującej stosunek zobowiązaniowy. Mając powyższe na uwadze, zdaniem Wnioskodawcy zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych znajdzie również zastosowanie w omawianym stanie faktycznym, w zakresie w jakim osoby otrzymujące nagrodę o wartości do 200 złotych brutto:

  1. nie pozostają ze Spółką (lub Kontrahentem Spółki) w stosunku pracy lub innym stosunku umownym jak umowa o dzieło czy zlecenia;
  2. świadczenie w postaci nagrody nie jest przekazywane na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, w związku z tą działalnością.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia ? według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione ? według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku ? według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku,
  4. w pozostałych przypadkach ? na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępniania.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy źródłami przychodów są również inne źródła, które nie zostały wymienione w tym artykule.

Zgodnie z treścią art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użyte w tym przepisie sformułowanie ?w szczególności? oznacza, iż przepis zawiera tylko przykładowe wyliczenie przychodów, co oznacza, że przysporzenia majątkowe, nie zaliczane do pozostałych źródeł przychodów stanowią przychody objęte tym przepisem.

Na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Podstawową przesłanką omawianego zwolnienia jest otrzymanie od świadczeniodawcy nieodpłatnego świadczenia.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia ?nieodpłatnego świadczenia?. Dokonując zatem wykładni gramatycznej, za ?nieodpłatne świadczenie? uznać należy świadczenia ?nie wymagające opłaty, takie za które się nie płaci, bezpłatne?. Zatem należy przyjąć, że nieodpłatnym świadczeniem jest takie zdarzenie, którego skutkiem (następstwem) jest nieodpłatne przysporzenie majątku jednej osobie, kosztem majątku innej osoby, innego podmiotu.

Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno-reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne (np. kalendarze, upominki i drobne prezenty) czy też wykonuje usługi wchodzące w zakresie działalności gospodarczej dokonującego świadczenia.

W prawie podatkowym brak jest definicji promocji. Wskazać jednak należy, że na potrzeby prawa podatkowego pod pojęciem promocji rozumieć należy ogół czynności związanych z oddziaływaniem na klientów i potencjalnych nabywców polegających na dostarczaniu informacji, argumentacji, obietnic, a także zachęty, skłaniającej do nabywania oferowanych produktów i usług, jak również wytwarzających przychylną opinię o firmie.

Przepisy ww. ustawy podatkowej nie zawierają również definicji pojęcia reklamy, którą w oparciu o definicje słownikowe można określić jako rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, w celu zachęty do nabywania towarów i korzystania z określonych usług. Reklama jest to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta, jest skierowana i dostępna potencjalnie dla wszystkich, posiada zatem ogólny, anonimowy, powszechny, nieprywatny charakter.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca świadczy usługi marketingowo-reklamowe na rzecz swoich klientów, w skład których między innymi wchodzi organizacja akcji marketingowych premiujących ekspozycje lub sprzedaż produktów Kontrahentów Spółki wśród pracowników sklepów, w ofercie których znajdują się produkty Kontrahentów Spółki. Akcja marketingowa skierowana jest do pracowników lub współpracowników sklepów mających w ofercie produkty kontrahenta Spółki. Pracownicy lub współpracownicy sklepów są osobami, które są odpowiedzialne za zatowarowanie sklepów lub oferowanie produktów odbiorcom końcowym - konsumentom. W programie biorą udział jedynie sklepy mające w ofercie produkty kontrahenta spółki, zaś akcja nie ma charakteru sprzedaży premiowej, a akcji marketingowej wspierającej sprzedaż.

Akcja zakłada przyznawanie pracownikom punktów za ekspozycję produktów promocyjnych zgodnie z założeniami organizatora akcji, jak również przyznawania punktów za zakupy przez sklep produktów kontrahenta Spółki, objętych akcją u dystrybutorów lub bezpośrednio od kontrahenta Spółki.

Następnie uczestnicy mogą, przyznane im za pośrednictwem sklepu punkty wymieniać na nagrody rzeczowe, w tym również takie o wartości rynkowej do 200 zł brutto. Niektóre nagrody wydawane uczestnikom w ramach akcji marketingowej mogą zawierać dodatkowo logotyp kontrahenta Spółki. Akcja marketingowa poprzez wydawanie nagród ma na celu budowanie świadomości marki kontrahenta Spółki wśród sklepów i ich pracowników, promocje produktów kontrahenta Spółki.

Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, iż nieodpłatne świadczenie to świadczenie stanowiące przysporzenie tylko po stronie obdarowanego, nie związane z żadnym wzajemnym zobowiązaniem ?obdarowanego? na rzecz ?darczyńcy?. Nie można więc uznać za nieodpłatne świadczenia wskazanych we wniosku nagród, które uczestnicy akcji marketingowych otrzymywać będą za swoją aktywność na rzecz Kontrahentów Spółki przejawiającą się realizacją odpowiedniej sprzedaży oraz odpowiednią ekspozycją produktów Spółki. Co za tym idzie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy nie będzie miało zastosowania w przypadku nagród przyznawanych za te działania.

Ponadto zasadą jest, iż reklama i promocja są skierowane do faktycznych bądź potencjalnych odbiorców towarów lub usług w celu zachęcenia ich do dokonania zakupu, a nie tak jak w stanie faktycznym do pracowników lub współpracowników sklepów mających w ofercie produkty kontrahenta Spółki w celach premiujących ekspozycje lub sprzedaż produktów Kontrahentów Spółki wśród pracowników sklepów.

W konsekwencji, wartość nagród niestanowiących nieodpłatnych świadczeń, tj. przyznawanych uczestnikom akcji za realizację określonej sprzedaży oraz odpowiednią ekspozycję produktów Kontrahentów Spółki, stanowić będzie przychód ze źródła określonego w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Tym samym świadczeniodawca, zgodnie z art. 42a ww. ustawy, zobowiązany będzie do sporządzenia informacji PIT-8C, w której wykaże wartość przekazanych nagród. Natomiast obdarowany, dla którego wystawiona zostanie informacja PIT-8C winien w swoim zeznaniu rocznym uwzględnić kwotę przychodu wynikającą z tej informacji.

Zgodnie bowiem z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje

IPPB4/415-841/11-4/MP, interpretacja indywidualna

IPPB4/415-841/11-6/MP, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika