1) Czy dochody Fundacji przeznaczane w zaprezentowanym stanie przyszłym, w szczególności na następujące (...)

1) Czy dochody Fundacji przeznaczane w zaprezentowanym stanie przyszłym, w szczególności na następujące kategorie wydatków:- wydatki na obsługę prawną budowy Centrum, w tym na uzyskanie stosowanych decyzji administracyjnych, - wydatki na wynagrodzenie podmiotów świadczących usługi budowlane lub wykonujących inne prace lub roboty, w szczególności roboty geodezyjne, w tym na zakup materiałów budowlanych oraz zagospodarowanie terenu wokół Centrum, - wydatki na zakup dla potrzeb Centrum sprzętu medycznego oraz innego wyposażenia potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania Centrum, a także- wydatki na wynagrodzenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu umowy o zastępstwo inwestycyjne na rzecz Centrum, podlegać będą zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT?2)Czy wartość nieodpłatnych świadczeń i rzeczy pozyskanych przez Fundację w trakcie wykonywania umowy o zastępstwo inwestycyjne lub innej umowy związanej z realizacją projektu budowy Centrum i przeznaczonych na cel w postaci budowy Centrum podlegać będzie zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b ustawy o CIT?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji przedstawione we wniosku z dnia 16.02.2009 r. (data wpływu 19.02.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego z tytułu uczestnictwa w projekcie polegającym na wybudowaniu przy Centrum Onkologii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.02.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego z tytułu uczestnictwa w projekcie polegającym na wybudowaniu przy Centrum Onkologii .

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Fundacja jest organizacją pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 ze zm., dalej jako Ustawa o działalności organizacji pożytku publicznego?).

Z treści § 5 ust. 3 Statutu Fundacji (dalej jako: ?Statut?) wynika, że Fundacja prowadzi działalność społecznie użyteczną w sferze zadań publicznych określonych w Ustawie o działalności pożytku publicznego, na rzecz ogółu społeczności, a w szczególności osób, do których stosuje się cel Fundacji. Działalność ta jest wyłączną statutową działalnością Fundacji.

Celami Fundacji, zgodnie z § 9 Statutu, są m.in. udzielanie pomocy szpitalom i placówkom medycznym, udzielanie pomocy placówkom wychowawczym, oświatowym i opiekuńczym oraz podejmowanie i wspieranie działań w zakresie upowszechniania profilaktyki zdrowotnej. Zgodnie z § 10 Statutu, Fundacja realizuje swoje cele m.in. poprzez następujące działania podejmowane na rzecz osób, placówek, ośrodków i instytucji wskazanych w § 9 Statutu:

  • organizowanie i finansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego,
  • wyposażanie poradni i ośrodków specjalistycznych w sprzęt rehabilitacyjny.

W chwili obecnej Fundacja prowadzi projekt polegający na wybudowaniu przy Centrum Onkologii - z siedzibą w W. (zwanym dalej: ?Instytutem?), Centrum Profilaktyki (zwanego dalej: ?Centrum?) składającego się z 4 kondygnacyjnego budynku wolnostojącego, podjazdu, parkingów oraz elementów zagospodarowania terenu działki, na której zostanie wybudowane Centrum.

Zgodnie z planowaną strukturą realizacji Centrum, inwestorem bezpośrednim będzie Instytut, natomiast Fundacja przyjmie na siebie rolę inwestora zastępczego. Fundacja wykonując rolę inwestora zastępczego, przekaże na rzecz Instytutu darowizny rzeczowe oraz będzie świadczyć na rzecz Instytutu nieodpłatne usługi na podstawie zawartej pomiędzy Instytutem i Fundacją nieodpłatnej umowy nienazwanej o charakterze umowy o zastępstwo inwestycyjne.

W umowie tej Fundacja zobowiąże się wobec Instytutu do wykonania wszystkich lub niektórych obowiązków inwestora, jak na przykład zlecenia projektantowi opracowania dokumentacji inwestycji, zawarcia umów z wyspecjalizowanymi wykonawcami prac i robót geodezyjnych, budowlanych, sprawowania nadzoru inwestorskiego, dokonania odbiorów wynikających z tych prac i robót, przeprowadzenia rozliczeń z wykonawcami.

Dodatkowo planowane jest zawarcie umowy pomiędzy Fundacją, Instytutem a projektantem, dotyczącej stworzenia projektu architektonicznego Centrum i przeniesienia praw autorskich do projektu. W powyższej umowie projektant zobowiąże się do sporządzenia projektu Centrum i przeniesienia praw autorskich do tego projektu na Instytut bezpośrednio lub za pośrednictwem Fundacji.

Umowa o zastępstwo inwestycyjne nie będzie przewidywała przekazywania przez Fundację na rzecz Instytutu żadnych środków pieniężnych. Wykonanie tej umowy następować będzie de facto poprzez przekazywanie na rzecz Instytutu darowizn w postaci rzeczy i nieodpłatnych usług na potrzeby realizacji Centrum. Fundacja, na podstawie lub w związku z umową o zastępstwo inwestycyjne i budową Centrum, będzie ponosiła w szczególności następujące kategorie wydatków:

  1. wydatki na obsługę prawną budowy Centrum, w tym na uzyskanie stosowanych decyzji administracyjnych;
  2. wydatki na wynagrodzenie podmiotów świadczących usługi budowlane lub wykonujących inne prace lub roboty, w szczególności roboty geodezyjne, w tym na zakup materiałów budowlanych oraz zagospodarowanie terenu wokół Centrum;
  3. wydatki na zakup dla potrzeb Centrum sprzętu medycznego oraz innego wyposażenia `potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania Centrum;
  4. wydatki na wynagrodzenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu umowy o zastępstwo inwestycyjne na rzecz Centrum;
  5. wydatki na funkcjonowanie Fundacji.

W trakcie realizacji przez Fundację projektu budowy Centrum, Fundacja wykonując umowę o zastępstwo inwestycyjne lub inną umowę związaną z realizacją projektu budowy Centrum będzie także nieodpłatnie pozyskiwała różnego rodzaju świadczenia i rzeczy, które następnie będą przeznaczone na cel w postaci budowy Centrum.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy dochody Fundacji przeznaczane w zaprezentowanym stanie przyszłym, w szczególności na następujące kategorie wydatków:

  • wydatki na obsługę prawną budowy Centrum, w tym na uzyskanie stosowanych decyzji administracyjnych,
  • wydatki na wynagrodzenie podmiotów świadczących usługi budowlane lub wykonujących inne prace lub roboty, w szczególności roboty geodezyjne, w tym na zakup materiałów budowlanych oraz zagospodarowanie terenu wokół Centrum,
  • wydatki na zakup dla potrzeb Centrum sprzętu medycznego oraz innego wyposażenia potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania Centrum, a także
  • wydatki na wynagrodzenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu umowy o zastępstwo inwestycyjne na rzecz Centrum, podlegać będą zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust.

    1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT...

2. Czy wartość nieodpłatnych świadczeń i rzeczy pozyskanych przez Fundację w trakcie wykonywania umowy o zastępstwo inwestycyjne lub innej umowy związanej z realizacją projektu budowy Centrum i przeznaczonych na cel w postaci budowy Centrum podlegać będzie zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b ustawy o CIT...

Zdaniem Fundacji:

W zakresie pytania nr 1:

Dochody, przeznaczane w zaprezentowanym stanie przyszłym na realizację projektu w postaci budowy Centrum, w szczególności na każdą ze wskazanych w niniejszym wniosku kategorię wydatków, podlegać będą zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt. 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT.

W zakresie pytania nr 2:

Wartość nieodpłatnych świadczeń i rzeczy pozyskanych przez Fundację w trakcie wykonywania umowy o zastępstwo inwestycyjne lub innej umowy związanej z realizacją projektu budowy Centrum przeznaczonych na cel w postaci budowy Centrum, podlegać będzie zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT.

Za stanowiskiem przedstawionym w zakresie zarówno pytania nr 1 jak i pytania nr 2 przemawia treść przepisu art. 17 ust.1b Ustawy o CIT, zgodnie z którym: ,,Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków nie stanowiących kosztu uzyskania przychodów?.

W związku z powyższym, w zakresie, w jakim Fundacja będzie dokonywała na rzecz Centrum darowizn rzeczowych lub świadczyła nieodpłatnie usługi, Fundacja będzie spełniała swój cel statutowy dotyczący udzielania pomocy szpitalom i placówkom medycznym oraz podejmowania i wspierania działań w zakresie upowszechniania profilaktyki zdrowotnej. Wynika to z faktu, że dokonywane przez Fundacje darowizny rzeczy lub nieodpłatne świadczenie usług służyć będą bezpośrednio realizacji tych celów przez Instytut.

Zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT ma zastosowanie nawet wówczas, gdy rzeczy i usługi nie są środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i prawnymi. Pogląd taki wynika wprost z treści wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Katowicach z dnia 12 lutego 2003 r. (sygn. aktl SA/Ka 2507/Ol), który w uzasadnieniu do powyższego wyroku stwierdził: ?Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT wolne od podatku są m.in. dochody podatników, których celem jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, w części przeznaczonej na ten cel.

Naczelny Sąd Administracyjny wskazał również, że znaczenie słownikowe pojęcia ?działalność? oznacza ?ogół działań, czynności, starań podejmowanych w określonym, jakimś celu, zakresie; praca, aktywność, działanie; wywieranie wpływu, funkcjonowanie czegoś, oddziaływanie na coś? (vide: Popularny słownik języka polskiego pod red. naukową prof. dr hab. Bogusława Dunaja, Wydawnictwo Wilga; także Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN). Stwierdzić zatem należy, iż w tak zdefiniowanej działalności mieszczą się zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie działania podejmowane w określonym celu lub zakresie (w przedmiotowej sprawie) ochrony zdrowia rozumianej jako wszelkiej społecznej działalności, której celem jest zapobieganie chorobom i ich leczenie, utrzymanie rozwoju psychicznego, fizycznego i społecznego człowieka, przedłużanie życia, zapewnienie zdrowego rozwoju następnych pokoleń; podstawowe metody współczesnej ochrony zdrowia to: umacnianie zdrowia, zapobieganie chorobom, wczesne wykrywanie chorób, leczenie zapobiegające ich rozwojowi oraz ograniczające ich skutki, rehabilitacja, opieka medyczno-społeczna nad ludźmi. Powyższe wnioski wynikające z wykładni gramatycznej art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT uprawniają do twierdzenia, iż dochody fundacji, realizującej jeden z celów statutowych jakim jest ochrona zdrowia, przekazywane w formie darowizny (z poleceniem nakładającym obowiązek określonego działania na obdarowanego) środków pieniężnych wyspecjalizowanej fundacji zagranicznej celem leczenia dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi korzystają ze zwolnienia podatkowego określonego w ww. przepisie. Nie ma bowiem podstaw do uznania, że ustawodawca nie zamierzał preferować czy też stymulować instrumentami podatkowymi takich działań, które mają na celu dofinansowanie poprzez przekazywanie środków pieniężnych czy też rzeczy, ograniczając zwolnienie podatkowe do podatników realizujących takie działania wyłącznie samodzielnie, wprost i bezpośrednio.

Z treści cytowanego wyroku wynika, że Fundacja może skorzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT, jeżeli dokonuje ?ogółu działań, czynności, starań podejmowanych w określonym, jakimś celu, zakresie; praca, aktywność, działanie; wywieranie wpływu, funkcjonowanie czegoś, oddziaływanie na coś?, bez względu na formę wydatkowania środków majątkowych.

Drugi wniosek wynikający z zacytowanego wyroku obejmuje możliwość powierzenia tych środków majątkowych przez Fundację wyspecjalizowanemu podmiotowi, który realizuje bezpośrednio swoje cele statutowe, które jednocześnie są celami statutowymi Fundacji.

Działalność Fundacji związana z realizacją Centrum będzie miała na celu wspieranie powstającej placówki służby zdrowia, jakim niewątpliwie będzie Centrum. Za takim rozumieniem analizowanych przepisów przemawia następujący fragment cytowanego wcześniej wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Katowicach z dnia 12 lutego 2003 r.: ?Zwolnienie określone w przepisie art. 17 ust. I pkt 4 Ustawy o CIT, ma zastosowanie w odniesieniu do tych fundacji, które w sposób bezpośredni prowadzą działalność określoną w tym przepisie, np. prowadzenie placówki służby zdrowia, bądź przyczyniają się do tej działalności w sposób pośredni, wspierając działalność takiej placówki?.

Za powyżej powołanym poglądem, dotyczącym przykładowego wskazania sposobów realizacji celu statutowego w art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT przemawia także treść wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 sierpnia 2004 r.

(sygn. akt FSK 207/04), w którym stwierdzono, iż: Wyliczenie sposobów wydatkowania dochodów zawarte w art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT stanowi jedynie przykładowy katalog?. W uzasadnieniu do tego wyroku Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził ponadto, iż: Ma ono (zwolnienie) zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w art. 17 ust. 1, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków nie stanowiących kosztu uzyskania przychodów. Słowo ?także? to ?partykuła, która włącza do większego zbioru wyróżniony przez nią element i komunikuje, że można o nim powiedzieć to samo co o pozostałych elementach tego zbioru (Uniwersalny Słownik Języka Polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, tom 4)?.

A zatem, wyliczenie sposobów wydatkowania dochodów zawarte w treści art. 17 ust. 1b po wyrażeniu ?w tym także? stanowi jedynie przykładowy katalog. Nieuzasadniona jest zatem interpretacja zawężająca listę wydatków zwolnionych z opodatkowania tylko i wyłącznie do ?wydatków na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Badając zatem przesłanki zwolnienia dochodów od podatku określone wart. 17 ust. 1b powołanej ustawy należy określić, czy strona przeznaczyła i - bez względu na termin - wydatkowała dochód na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 4-8?.

Należy podkreślić, że analogiczne wnioski płyną również z analizy treści innych wyroków Naczelnego Sądu Administracyjnego. I tak w wyroku z dnia 17 grudnia 2007 r. (sygn. akt II FSK 1399/07) Naczelny Sąd Administracyjny nie tylko wskazał na przykładowy charakter wyliczeniu sposobów realizacji celów statutowych zawartych w art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT, ale również zwrócił uwagę na celowościowy, kierunkowy sposób dokonywania wydatków realizujących te cele, które są objęte zwolnieniem od podatku dochodowego. Naczelny Sąd Administracyjny stwierdza w powyższym wyroku, że:

,,Jak zasadnie zaznaczono w uzasadnieniu zaskarżonego wyroku, posłużenie się przez ustawodawcę określeniem kwalifikującym ?w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów? niedwuznacznie wskazuje na przykładowe wyliczenie okoliczności (przesłanek) dających podstawę do zwolnienia. W nawiązaniu do przytoczonych w uzasadnieniu zapadłego wyroku poglądów orzecznictwa (w tym wyroku Sądu Najwyższego z dnia 4 czerwca 2002 r., sygn. akt III RN 127/01, ?Monitor Podatkowy? 2002 nr 7, s. 2 oraz uchwały 7 sędziów tegoż Sądu z dnia 13 marca 2002 r., sygn. akt 111 ZP 21/01, OSNP 2002 nr 12, poz. 280), Naczelny Sąd Administracyjny zwraca uwagę, że przyjęta w powołanym na wstępie przepisie konstrukcja zwolnienia ma charakter celowościowy. Oznacza to, że dyspozycja tego przepisu obejmuje różne, nie skategoryzowane (poza przypadkiem wyraźnie przez ustawodawcę wyodrębnionym) wydatki, o ile tylko w ostatecznym rachunku ukierunkowane są na osiągnięcie określonych w nim celów?.

W świetle powyższego, podkreślić należy, że dla zastosowania przedmiotowego zwolnienia istotnym jest ocena czy dany wydatek jest w ostatecznym rachunku ukierunkowany na osiągnięcie określonych celów statutowych podatnika dokonującego wydatków.

Fundacja może więc dokonywać wydatków na cel w postaci budowy Centrum, podczas gdy użytek z Centrum w postaci realizacji celów statutowych Fundacji będzie zapewniony poprzez działalność Instytutu przy wykorzystaniu Centrum. Działalność ta natomiast niewątpliwie polega na szeroko rozumianej ochronie zdrowia.

Odnosząc się natomiast do kwestii zwolnienia z opodatkowania dochodu osiągniętego przez Fundację w następstwie nieodpłatnych świadczeń uzyskanych na mocy umowy o zastępstwo inwestycyjne lub innej umowy związanej z realizacją projektu budowy Centrum i przekazanych na rzecz Instytutu dla potrzeb budowy lub funkcjonowania Centrum, to również taki dochód podlegał będzie zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT.

Wniosek powyższy wynika bowiem z celowościowej wykładni przedmiotowego przepisu.

Za takim poglądem wprost opowiedział się Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 30 czerwca 2004 r.(sygn. akt. FSK 189/04), w którym stwierdził, iż:

?Oczywistym jest bowiem, że ?dochód? jako wykreowane przez ustawodawcę pojęcie prawne, będące elementem konstrukcji podatku dochodowego, wprowadzone dla prawno podatkowych potrzeb określenia podstawy opodatkowania, nie może być ?wydatkowany?; wydatkować można bowiem jedynie środki znajdujące pokrycie w ustalonym dla potrzeb wymiaru podatku dochodzie. Skoro zatem w istocie dochód podmiotów określonych w art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT podlegał zwolnieniu w sytuacji, gdy pochodzące z niego środki wydatkowane zostały na ściśle określone przez ustawę cele społeczne - to brak jest racjonalnych przesłanek do przyjęcia, że uzyskane przez takich podatników nieodpłatne świadczenie, wykorzystywane bezpośrednio przez nich na te same cele mogły wpływać na wysokość płaconego przez nich podatku dochodowego. Stałoby to bowiem w sprzeczności z zasadą racjonalnego ustawodawcy, który z jednej strony odstępując od zasady równości opodatkowania w przypadku wydatkowania środków z dochodu na preferowane przez niego cele społeczne, dopuszczałby z drugiej strony możliwość opodatkowania w sytuacji wykorzystania przez podatnika uzyskanych przez niego nieodpłatnych świadczeń na te same cele. Wniosek taki jest tym bardziej zasadny, gdy uwzględnić, że zakres wydatków mających wpływ na wysokość zwolnienia określony został przez ustawodawcę bardzo szeroko. Obejmował on bowiem nie tylko wydatki bezpośrednio poniesione na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT, lecz wartości niematerialnych i prawnych służących realizacji tych celów oraz na opłacenie określonych podatków. Niezrozumiała i nieracjonalna byłaby więc teza, że podatnik korzysta ze zwolnienia w przypadku, gdy nabywa on za środki mające pokrycie w dochodzie np. środki trwałe służące bezpośrednio realizacji preferowanych przez ustawodawcę celów społecznych, natomiast w przypadku, gdy uzyska on możliwość dysponowania tymi samymi środkami dla tych samych celów ale w ramach nieodpłatnych świadczeń - to zmuszony będzie ponosić ciężar podatkowy z tego tytułu?.

Z przywołanego powyżej wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika jednoznacznie, że do uzyskanych przez Fundację świadczeń nieodpłatnych np. rzeczy lub usług, które następnie zostaną zadysponowane dla realizacji celów statutowych Fundacji również w ramach nieodpłatnych świadczeń na rzecz budowy i funkcjonowania Centrum niewątpliwie znajdzie zastosowanie zwolnienie określone w przepisie art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT.

Reasumując, zdaniem Fundacji, ponieważ budowa i przyszłe funkcjonowanie Centrum, niewątpliwie kwalifikuje się jako realizacja celu statutowego Fundacji jakim jest ochrona zdrowia, dochody Fundacji, również osiągnięte w postaci nieodpłatnych świadczeń i rzeczy, wydatkowane na i w związku z budową Centrum, podlegać będą zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b Ustawy o CIT.

Fundacja pragnie ponadto wskazać, że stosownie do treści wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 30 października 2001 r. (sygn. akt. III SA 1409/00), powołane w niniejszym Wniosku orzeczenia sądów administracyjnych dotyczące wykładni przepisów prawa podatkowego uzasadniające stanowisko własne Fundacji, poprzez ich powołanie stają się argumentacją Fundacji i dlatego zostały przywołane w niniejszym Wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego, a w szczególności art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika