obowiązek rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce oraz prawo do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego (...)

obowiązek rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce oraz prawo do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego w związku z importem do Polski schodów ruchomych oraz z tytułu zakupu towarów i usług w Polsce o ile wydatki te będą związane z dostawą na terytorium Polski ruchomych schodów

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.11.2009 r. (data wpływu 01.12.2009 r. ) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce oraz prawa do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego w związku z importem do Polski schodów ruchomych oraz z tytułu zakupu towarów i usług w Polsce o ile wydatki te będą związane z dostawą na terytorium Polski ruchomych schodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.12.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce oraz prawa do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego w związku z importem do Polski schodów ruchomych oraz z tytułu zakupu towarów i usług w Polsce o ile wydatki te będą związane z dostawą na terytorium Polski ruchomych schodów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka, jest spółką z siedzibą w Hiszpanii (dalej jako ?Spółka?). Spółka zajmuje się między innymi dostawą i instalacją schodów ruchomych. Spółka nie posiada na terytorium Polski stałego miejsca prowadzenia działalności i obecnie nie jest zarejestrowana na potrzeby podatku VAT w Polsce. Spółka ma zamiar podpisać umowę z nabywcą posiadającym siedzibę w Polsce zarejestrowanym na potrzeby VAT w Polsce (dalej jako ?nabywca?) na dostawę i instalację schodów ruchomych. Instalacja schodów będzie polegać na wykonaniu szeregu czynności technicznych, w szczególności montażu poszczególnych elementów.

Schody ruchome dostarczane nabywcy będą importowane przez Spółkę w Polsce (dopuszczenie do obrotu na terytorium Unii Europejskiej) z krajów spoza Unii Europejskiej. Dostawa schodów zaimportowanych z Chin do Polski, a także ich zainstalowanie będą stanowić jedną transakcję z nabywcą. Dostawa towarów nabywcy będzie miała miejsce po zaimportowaniu towarów do Polski przez Spółkę.

Spółka nie zamierza dokonywać innych czynności niż import towarów i dostawa towarów nabywcy wraz z ich odpowiednią instalacją. Spółka nie zamierza również korzystać z procedur uproszczonych, o których mowa w przepisach celnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy na Spółce ciąży obowiązek rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce ...
  2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze, tj.

    stwierdzenia, że na Spółce nie ciąży obowiązek rejestracji na potrzeby VAT w Polsce, czy Spółka będzie miała prawo do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego w związku z importem do Polski schodów ruchomych oraz z tytułu zakupu towarów i usług w Polsce o ile wydatki te będą związane z dostawą na terytorium Polski wyżej wskazanych schodów ruchomych nabywcy w rozumieniu ustawy o VAT będzie mógł zostać odzyskany na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz. U. nr 89, poz. 851, ze zm.; dalej jako ?Rozporządzenie?) ...

AD. 1

Na Spółce nie ciąży obowiązek rejestracji na VAT w Polsce. Art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 Nr 54, poz. 535 ze zm; dalej jako ?ustawa o VAT?) nakłada obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 ustawy o VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, do czynności opodatkowanych zalicza się m.in. odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju oraz import towarów.

Ponieważ schody ruchome produkowane będą poza terytorium Unii Europejskiej, Spółka będzie je importować do Polski. W konsekwencji, zgodnie z postanowieniami Działu VII (w szczególności art. 33 ust. 1 i ust. 4) ustawy o VAT będzie zobowiązana do naliczenia oraz uiszczenia należnego podatku VAT na rachunek właściwego urzędu celnego. Ponieważ Spółka nie zamierza korzystać z procedur uproszczonych określonymi na podstawie przepisów celnych, nie zajdzie możliwość zastosowania art. 33a ani art. 33b ustawy o VAT. Tym samym, podatek VAT należny z tytułu importu będzie wykazywany jedynie w zgłoszeniu celnym.

Art. 22 ust. 1 pkt 2 tej ustawy, mówi z kolei, iż miejscem dostawy towarów, które są instalowane lub montowane, z próbnym uruchomieniem lub bez niego, przez dokonującego ich dostawy lub przez podmiot działający na jego rzecz, jest - miejsce, w którym towary są instalowane lub montowane. Ponieważ planowana dostawa schodów ruchomych będzie obejmowała również ich instalację na terenie Polski, tym samym miejscem opodatkowania VAT transakcji będzie Polska. Nabywca, jako podatnik posiadający siedzibę w Polsce zarejestrowany na potrzeby VAT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT będzie obowiązany do rozliczenia podatku należnego z tytułu transakcji z uwagi na fakt, iż Spółka nie posiada siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium kraju. W konsekwencji, Spółka nie będzie zobowiązana do rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy schodów ruchomych.

Mając na uwadze § 1 pkt 1 ppkt k) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie określenia podatników niemających obowiązku składania zgłoszenia rejestracyjnego (Dz. U. z 2004 nr 58, poz. 558 ze zm.), mówiący iż obowiązku składania zgłoszenia rejestracyjnego nie mają podatnicy nieposiadający na terytorium kraju siedziby albo stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli wykonują na terytorium kraju wyłącznie dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca. Spółka jest zdania, że mimo iż będzie wykonywała na terytorium kraju czynności opodatkowane VAT, nie będzie zobowiązana do rejestracji na potrzeby podatku VAT w Polsce.

Odmienne stanowisko stanowiłoby wyraz nadmiernej formalizacji.

Obowiązek rejestracji doprowadziłby do sytuacji, gdzie Spółka mimo iż nie byłaby zobowiązana do rozliczenia podatku należnego z tytułu żadnych transakcji sprzedażowych, byłaby zobowiązana do składania deklaracji VAT oraz prowadzenia odpowiednich ewidencji. Prowadziłoby to do nieuzasadnionego zwiększenia kosztów prowadzenia działalności Spółki. Ponadto nakładanie na Spółkę obowiązku rejestracji na VAT wyłącznie z powodu dokonania importu towarów w Polsce byłoby sprzeczne z postanowieniami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz. U. nr 89, poz. 851, ze zm.; dalej jako ?Rozporządzenie?). Rozporządzenie to warunkuje prawo do zwrotu VAT od braku rejestracji na VAT w Polsce. Jednocześnie Rozporządzenie przewiduje możliwość zwrotu VAT z tytułu importu towarów (odpowiednio § 2 pkt 1 ppkt 2 oraz § 5 pkt 4 ppkt 1).

Powyższe prowadzi do konkluzji, że dokonanie importu w Polsce, mimo niefortunnego sformułowania art. 96 ust. 1 ustawy o VAT, samodzielnie nie skutkuje obowiązkiem rejestracji na VAT. Stanowisko to zostało również pośrednio potwierdzone w interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 4 listopada 2008 r. (nr ILPP2/443-716/08-2/MR). W przytoczonej interpretacji Dyrektor Izby Skarbowej stwierdził, że podmiot francuski, który zamierzał dokonywać importu towarów w Polsce poprzez agencję celną, nie będzie podatnikiem w rozumieniu ustawy o VAT, a tym samym nie będzie miał obowiązku rejestracji na potrzeby VAT.

AD. 2

Tak, Spółka będzie miała prawo. Spółka na potrzeby prowadzonej działalności podlegającej opodatkowaniu VAT w Polsce będzie dokonywała importu, a także potencjalnie nabyć towarów i usług w kraju. Zatem, po otrzymaniu odpowiedniego dokumentu celnego, bądź faktury VAT dokumentujących podatek naliczony, Spółka będzie uprawniona do odliczenia tego podatku w wysokości wynikającej z tych dokumentów. Jeśli stanowisko Spółki zakładające, iż w zaistniałym stanie faktycznym nie ma ona obowiązku rejestracji na potrzeby VAT w Polsce zostanie potwierdzona, Spółka będzie uprawniona do wystąpienia i otrzymania zwrotu podatku naliczonego w trybie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz. U. nr 89, poz. 851 ze zm.; dalej jako ?Rozporządzenie?).

Stanowisko Spółki wynika z faktu, iż spełnia ona wszystkie przesłanki zwrotu VAT na podstawie Rozporządzenia:

  • nie będzie posiadała siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium kraju,
  • będzie zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy o VAT, lub podatnikiem podatku o podobnym charakterze w kraju siedziby lub miejsca zamieszkania albo stałego miejsca prowadzenia działalności,
  • nie będzie zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT na terytorium kraju,
  • nie będzie wykonywać na terytorium kraju sprzedaży, o której mowa w art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, za wyjątkiem dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca.

Należy w szczególności zauważyć, że przepisy Rozporządzenia nie wskazują importu towarów, jako czynności, której podmiot uprawniony nie może wykonać, aby być uprawnionym do wnioskowania o zwrot podatku VAT.

Ponadto, w nadesłanym uzupełnieniu Spółka potwierdziła, iż jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej w kraju siedziby tj. w Hiszpanii. Ponadto, Spółka nie zamierza dokonywać innych dostaw towarów bądź świadczyć usług innych niż te, do których rozliczenia zobowiązany będzie nabywca, zgodnie z art. 17 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, Poz. 535; dalej: ?ustawa o VAT?). Spółka nadmieniła, iż zamierza w Polsce dokonać importu a następnie dostawy i montażu schodów ruchomych. Zgodnie z art. 17 ustawy o VAT, w przypadku dostawy towarów bądź usług przez podmiot nieposiadający siedziby na terytorium kraju, podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku VAT jest nabywca. Zatem dostawa schodów ruchomych będzie stanowiła czynność opodatkowaną, która zdaniem Spółki będzie dawała prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Zgodnie zaś z art. 89 ust. 1a ustawy o VAT podmioty mogą ubiegać się o zwrot podatku VAT w odniesieniu do nabytych przez nie na terytorium kraju towarów i usług lub w odniesieniu do towarów, które były przedmiotem importu na terytorium kraju, jeżeli te towary i usługi były przez te podmioty wykorzystywane do wykonywania czynności dających prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na terytorium państwa, w którym rozliczają one podatek od wartości dodanej, innym niż terytorium kraju.

Zdaniem Spółki, jest to zapis mający na celu implementację art. 5 Dyrektywy 2008/09/WE. Przepis ten mówi, iż państwo członkowskie zwraca wszystkim podatnikom niemającym siedziby w państwie członkowskim zwrotu wszelki VAT naliczony w odniesieniu do dostaw towarów lub świadczenia usług na ich rzecz przez innych podatników w tym państwie członkowskim lub w odniesieniu do importu towarów do tego państwa członkowskiego, w przypadku, gdy spełniają przynajmniej jedną z dwóch przesłanek:

(i) nabyte towary i usługi są używane w celu dokonania transakcji, o których mowa m.in. w art. 169 lit. a) Dyrektywy 2006/112/WE (dalej jako ?Dyrektywa?),

(ii) zakupy dotyczą transakcji na rzecz osoby zobowiązanej do zapłaty VAT zgodnie z art. 194 Dyrektywy, na zasadach stosowanych w państwie członkowskim zwrotu.

(i) Związek z czynnościami opodatkowanymi poza Polską

Litera a) art. 169 Dyrektywy stanowi, iż podatnik ma prawo do odliczenia VAT, jeżeli towary i usługi są wykorzystywane do transakcji, związanych z działalnością, dokonywanych poza terytorium państwa członkowskiego, w którym podatek jest należny lub został zapłacony, w odniesieniu do których VAT podlegałby odliczeniu, gdyby zostały one dokonane na terytorium tego państwa członkowskiego (tzn. na terytorium państwa w którym podatek jest należny lub został zapłacony). Tym samym, aby być uprawnionym do uzyskania zwrotu w państwie członkowskim zwrotu VAT (tutaj: w Polsce) z tytułu poniesionych wydatków w tym państwie, podatnik niemający siedziby w państwie członkowskim zwrotu musi dokonywać transakcji (poza Polską), które dawałyby prawo do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji, gdyby były wykonywane w państwie członkowskim zwrotu (tutaj: w Polsce). Mając na uwadze, że dostawa towarów przez Spółkę w Hiszpanii byłaby opodatkowana oraz biorąc pod uwagę, że Spółka wykonuje tam działalność opodatkowaną Spółka jest zdania, że tym bardziej będzie uprawniona do złożenia wniosku o zwrot VAT na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podatnikom (Dz. U. z 2009 r., nr 224, poz. 1801; dalej jako ?wniosek?).

(ii) Bezpośredni związek z czynnościami opodatkowanymi przez nabywcę

Natomiast, wspomniany wyżej art. 194 Dyrektywy zezwala na zobowiązanie do zapłaty VAT odbiorcy towarów lub usługobiorcy, w sytuacji, gdy podlegająca opodatkowaniu dostawa towarów lub świadczenie usług jest dokonywane przez podatnika niemającego siedziby w państwie członkowskim, w którym VAT jest należny. Tym samym, Dyrektywa 2008/09/WE obliguje państwa członkowskie do zwrotu podatku VAT naliczonego przy imporcie towarów w sytuacji, gdy zobowiązanym do rozliczenia podatku VAT z tytułu dostawy tego towaru jest nabywca, tak jak ma to miejsce w przypadku Spółki.

Biorąc pod uwagę, że czynności wykonywane przez Spółkę związane z zakupami poniesionymi w Polsce dają pełne prawo do odliczenia podatku VAT, Spółka jest zdania, że wypełnia przesłankę zawartą w art. 5 wspomnianej Dyrektywy 2008/09/WE. Tym samym, Spółka uważa, że spełnia również warunek z art. 89 ust. 1a ustawy o VAT, i będzie miała również pełne prawo do zwrotu podatku naliczonego w Polsce.

Kończąc, Spółka nadmieniła, iż podatek naliczony w Polsce związany jest z transakcjami opodatkowanymi w Polsce, od których podatek VAT rozliczony zostanie przez nabywcę. Nie będąc podmiotem zarejestrowanym na potrzeby podatku VAT w Polsce, możliwość uzyskania zwrotu podatku VAT zapłaconego w Polsce poprzez złożenie odpowiedniego wniosku, będzie jedyną możliwością zachowania fundamentalnej zasady neutralności podatku VAT. Powyższe wyjaśnienia opierają się na informacjach uzyskanych od Spółki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1.

W odniesieniu do pytania nr 2, na wstępie należy zauważyć, iż powoływane przez Wnioskodawcę rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz. U. Nr 89 poz. 851 ze zm.) straciło moc prawną wraz z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2010 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz. U. Nr 224 poz. 1801), zwanego dalej rozporządzeniem.

Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, przez pojęcie sprzedaży rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy, w odniesieniu do podmiotów nieposiadających siedziby, stałego miejsca zamieszkania, stałego miejsca prowadzenia działalności, zwykłego miejsca prowadzenia działalności lub miejsca zwykłego pobytu na terytorium kraju, niedokonujących sprzedaży oraz niezarejestrowanych na potrzeby podatku na terytorium kraju, mogą być zastosowane zwroty podatku na warunkach określonych w ust. 1a-1g oraz w rozporządzeniu wydanym na podstawie ust. 2, 3 i 5.

Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą ubiegać się o zwrot podatku w odniesieniu do nabytych przez nie na terytorium kraju towarów i usług lub w odniesieniu do towarów, które były przedmiotem importu na terytorium kraju, jeżeli te towary i usługi były przez te podmioty wykorzystywane do wykonywania czynności dających prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na terytorium państwa, w którym rozliczają one podatek od wartości dodanej lub podatek o podobnym charakterze, innym niż terytorium kraju (ust. 1a).

W myśl § 3 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, zwrot podatku przysługuje podmiotowi uprawnionemu z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej (?) pod warunkiem, że podmiot ten:

  1. jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy, w państwie członkowskim siedziby lub podatnikiem podatku od wartości dodanej albo podatku o podobnym charakterze w kraju siedziby;
  2. nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług na terytorium kraju;
  3. nie wykonuje na terytorium kraju, w okresie, za który występuje o zwrot podatku, sprzedaży, o której mowa w art. 2 pkt 22 ustawy, z wyjątkiem:

(?)

j) usług, w stosunku do których podatnikami rozliczającymi podatek od towarów i usług są nabywcy tych usług, o których mowa w art. 17 ustawy,
k) dostawy towarów, dla której zgodnie z art. 17 ustawy podatnikiem jest ich nabywca.

Przy czym zgodnie z § 2 pkt 2 tegoż rozporządzenia przez podmiot uprawniony z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej rozumie się osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, która nie posiada siedziby, stałego miejsca zamieszkania, stałego miejsca prowadzenia działalności, zwykłego miejsca prowadzenia działalności lub miejsca zwykłego pobytu na terytorium kraju ubiegającą się o zwrot podatku - posiadającą siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Z treści opisu zdarzenia przyszłego zaprezentowanego w przedmiotowym wniosku wynika, iż siedziba Wnioskodawcy znajduje się w Hiszpanii oraz nie posiada na terytorium Polski stałego miejsca prowadzenia działalności i obecnie nie jest zarejestrowana na potrzeby podatku VAT w Polsce. Ponadto zaznacza, iż w ramach prowadzonej działalności zajmuje się między innymi dostawą i instalacją schodów ruchomych. Spółka ma zamiar podpisać umowę z nabywcą posiadającym siedzibę w Polsce zarejestrowanym na potrzeby VAT w Polsce na dostawę i instalację schodów ruchomych, które będą importowane z Chin do Polski. Nadto, Wnioskodawca wskazał, iż jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej w kraju siedziby tj. w Hiszpanii, a w na terytorium Polski nie zamierza dokonywać innych dostaw towarów bądź świadczyć innych usług niż, polegających na imporcie a następnie dostawie i montażu schodów ruchomych, z tytułu których do rozliczenia będzie zobowiązany nabywca. Spółka zaznaczyła również, iż na terytorium kraju ? Hiszpanii, gdzie rozlicza podatek od wartości dodanej, wykonuje działalność opodatkowaną.

Mając na uwadze treść art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy oraz przedstawione powyżej okoliczności sprawy, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca wypełnia przesłanki wynikające z przepisu regulującego zwrot podatków dla określonych podmiotów, poza warunkiem mówiącym o niedokonywaniu sprzedaży na terytorium kraju, bowiem Spółka ma dokonać dostawy oraz wykonać usługę instalacji uprzednio zaimportowanych do Polski ruchomych schodów. Jednakże na mocy § 3 ust. 1 pkt 3 lit. j oraz lit. k w/w rozporządzenia wydanego na podstawie art. 89 ust. 5 ustawy, ustawodawca wyłączył sprzedaż, o której mowa w art. 2 pkt 22, dokonywaną w okresie, za który występuje się o zwrot podatku, w sytuacji gdy dla dostaw towarów lub świadczonych usług, podatnikami rozliczającymi podatek od towarów i usług są nabywcy, z zgodnie z art. 17 ustawy. Powyższe unormowanie znajduje zastosowanie w przedmiotowej sprawie. Wnioskodawca spełnia również pozostałe warunki determinujące zwrot podatku przysługującego podmiotowi uprawnionemu z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej określone w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia, gdyż jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej w Hiszpanii oraz nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w Polsce.

Nadto, w świetle zaprezentowanego zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca spełnia również warunki stawiane przez normę prawną określoną w art. 89 ust. 1a ustawy, gdyż w odniesieniu do towarów i usług nabytych przez niego w Polsce oraz zaimportowanych do kraju (ruchome schody), były one wykorzystywane przez niego do wykonywania czynności dających prawo do odliczenia podatku naliczonego w Hiszpanii - miejscu gdzie Spółka rozlicza go jako podatnik podatku od wartości dodanej prowadzący działalność opodatkowaną tym podatkiem.

Reasumując, na mocy przywołanych wyżej przepisów, Spółka będzie miała prawo do wystąpienia o zwrot podatku naliczonego w związku z importem do Polski schodów ruchomych oraz z tytułu zakupu towarów i usług w Polsce.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika