Interpretacja dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu (...)

Interpretacja dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej obrotu na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 30.07.2007r. (data wpływu 02.08.2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej obrotu na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej - jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej obrotu na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podatnik w dniu 1 marca 2007r. rozpoczął działalność gospodarczą w zakresie robót ogólnobudowlanych i zarejestrował się dla potrzeb podatku od towarów i usług. Wnioskodawca wykonuje prace na rzecz firm i osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, które są dokumentowane fakturą. Wartość umów zawieranych do końca 2007r. z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej na wykonanie usług budowlanych będzie wyższa niż 20 000 PLN, ilość transakcji nie przekroczy 50, a liczba odbiorców tych usług będzie mniejsza niż 20.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Podatnik będzie zwolniony z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących obrót na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej przekraczając kwotę 20 000 PLN z tytułu tej sprzedaży...

Zdaniem wnioskodawcy do przedstawionej sytuacji mają zastosowanie przepisy 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. ? poz. 35 załącznika do rozporządzenia. Skutkiem zastosowania tych przepisów w ocenie Podatnika będzie zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących bez względu na uzyskaną przez wnioskującego kwotę obrotu, jeżeli ilość transakcji na wykonanie usług budowlanych zawartych do końca 2007r. z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej nie przekroczy 50, a liczba odbiorców tych usług będzie mniejsza niż 20.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z brzmieniem przepisu § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r.

w sprawie kas rejestrujących (Dz. U z 2007r., Nr 116, poz. 804) oraz pozycji nr 35 wykazu sprzedaży zwolnionej z obowiązku ewidencjonowania stanowiącego załącznik do w/w rozporządzenia, do dnia 31 grudnia 2007r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, o ile ilość transakcji zawartych do końca 2007r. z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej nie przekroczy 50, a liczba odbiorców tych usług będzie mniejsza niż 20. Podatnik prowadzący działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług budowlanych o ile spełni powyższe warunki korzysta ze zwolnienia ewidencjonowania świadczenia usług przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 09-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika