Zwrot akcyzy A. z tytułu nabycia na terytorium kraju i udostępnienia odpłatnie siłom zbrojnym, o (...)

Zwrot akcyzy A. z tytułu nabycia na terytorium kraju i udostępnienia odpłatnie siłom zbrojnym, o których mowa w art. 31 ust. 2 ustawy wyrobów energetycznych przeznaczonych na cele napędowe.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 26.04.2010 r. (data wpływu 30.04.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia określonego w § 30 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228) ? jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 30.04.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia określonego w § 30 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

A. na podstawie art. 7 ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o A. (Dz. U. Nr 90 poz. 405), Decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie zasad planowania i realizacji zakupu środków materiałowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przez A. (Dz. Urz. MON. 2003. Nr 2 z późn. zm.) oraz w oparciu o centralne plany rzeczowe dokonuje dla Sił Zbrojnych RP zakupów, między innymi paliw płynnych i smarów (produktów MPS).

Wszyscy dostawcy ww. paliw, dostarczanych do odbiorców (jednostek wojskowych i innych jednostek organizacyjnych MON) fakturują dostawy wskazując jako nabywcę i płatnika Departament Budżetowy Ministerstwa Obrony Narodowej. Faktury zawierają również NIP Departamentu Budżetowego MON.

Ww. zakupy są opłacane przez Agencję z rachunku akredytywy budżetowej otwartej w NBP przez Departament Budżetowy MON, ze środków dysponenta głównego - Ministra Obrony Narodowej.

Niektóre z nabywanych produktów MPS zwolnione są od akcyzy ze względu na przeznaczenie, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U z 2009 r., Nr 3, poz. 11, z późn. zm.). W najbliższym czasie w Polsce planowany jest pobyt wojsk amerykańskich. Wojskom tym na podstawie umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podpisanej w dniu 11 grudnia 2009 r. będą odpłatnie udostępniane różne produkty.

Wśród ww. produktów będą również paliwa, nabywane przez A., zwolnione w momencie zakupu od akcyzy ze względu na przeznaczenie, np. paliwo F-34 do silników odrzutowych. Ponieważ paliwa te będą używane do celów, innych niż określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, właściwy organ wojskowy obowiązany będzie uregulować podatek akcyzowy od udostępnionej ilości tych paliw.

Do naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego ze środków finansowych otrzymanych z MON oraz składania deklaracji w imieniu Ministra Obrony Narodowej, została wyznaczona A.. Aktualnie A. posiada potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego AKC-PR z dnia 14.06.2004 r. W zgłoszeniu tym, w danych identyfikacyjnych podatnika widnieje nazwa, NIP i Regon A.

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228), po otrzymaniu stosownych dokumentów z jednostek organizacyjnych MON, A. będzie wnioskowała do Naczelnika Urzędu Celnego I w Warszawie o zwrot zapłaconego podatku akcyzowego od paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym, o których mowa w art. 31 ust. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. Do składanego wniosku należy dołączyć dokumenty wymienione literalnie w ww. rozporządzeniu, w tym oryginały faktur, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej akcyzy.

W wyżej opisanej sytuacji na fakturach zakupu nie będzie wyszczególnionej akcyzy, natomiast udokumentowanie uregulowania akcyzy od paliw udostępnionych ww. siłom zbrojnym, będzie wynikało jedynie ze złożonych deklaracji i dokonanych przelewów bankowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy posiadane przez A. zgłoszenie rejestracyjne będzie spełniało kryteria art. 16 ustawy o podatku akcyzowym, tzn. nie będzie konieczności składania nowego zgłoszenia rejestracyjnego, a na przelewach dotyczących dokonanych wpłat oraz na deklaracjach dla podatku akcyzowego, jako podatnika należy wskazywać A., czy też posiadając stosowne pełnomocnictwo, Agencja zobowiązana będzie złożyć do Urzędu Celnego w Warszawie nowe zgłoszenie rejestracyjne podatnika podatku akcyzowego AKC-PR, wskazując jako podatnika Departament Budżetowy MON wraz z jego NIP-em i REGON-em oraz dokonywać wpłat i składać deklaracje dla podatku akcyzowego, posługując się danymi identyfikacyjnymi Departamentu Budżetowego MON...
  2. Jakie dodatkowe dokumenty, poza wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228) należy składać razem z wnioskiem, przy ubieganiu się A. o zwrot akcyzy od paliw, które przy zakupie zwolnione były od akcyzy, a następnie po zmianie ich przeznaczenia, zapłacony został od nich podatek akcyzowy...

Zdaniem Wnioskodawcy, posiadane przez A. zgłoszenie rejestracyjne będzie spełniało kryteria art. 16 ustawy o podatku akcyzowym, tzn. nie będzie konieczności składania nowego zgłoszenia rejestracyjnego, a na przelewach dotyczących dokonanych wpłat oraz na deklaracjach dla podatku akcyzowego, jako podatnika należy wskazywać A..

Zdaniem wnioskodawcy, A. ubiegając się o zwrot zapłaconej akcyzy do każdego wniosku składnego, do Naczelnika Urzędu Celnego, poza wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228), winna załączać kopie deklaracji dla podatku akcyzowego złożonej za miesiąc, w którym powstał obowiązek podatkowy od paliw, które przy zakupie zwolnione były od akcyzy, a następnie po zmianie ich przeznaczenia, zapłacony został od nich podatek akcyzowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Przepis § 30 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. nr 32, poz. 228 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, stanowi, iż zwolnienie realizowane przez zwrot zapłaconej kwoty akcyzy przysługuje organowi wojskowemu z tytułu nabycia na terytorium kraju i udostępnienia odpłatnie siłom zbrojnym, o których mowa w art. 31 ust. 2 ustawy, podczas ich przebywania na terytorium kraju, następujących wyrobów akcyzowych:

  1. wyrobów energetycznych przeznaczonych na cele napędowe oraz smarów, zwanych dalej 'paliwami', używanych wyłącznie w służbowych pojazdach, statkach powietrznych i okrętach tych sił lub służbowych pojazdach towarzyszącego im personelu cywilnego, oraz
  2. energii elektrycznej używanej wyłącznie w uzgodnionych obiektach i terenach.

Jednocześnie zgodnie z ust. 3 wskazanego paragrafu, zwrot zapłaconej kwoty akcyzy następuje na wniosek organu wojskowego złożony w terminie do 90 dni od dnia zakończenia pobytu sił zbrojnych na terytorium kraju.

Przy czym, zgodnie z ust. 4 wniosek, o którym mowa w ust. 3, składa się:

  1. Naczelnikowi Urzędu Celnego I w Warszawie - w przypadku zakupów dokonywanych przez Ministra Obrony Narodowej lub upoważnionego przez niego Prezesa A., Dowódcę Wojsk Lądowych oraz Dowódcę Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej lub odpowiednio upoważnionych przez nich dowódców wojskowych jednostek budżetowych;
  2. Naczelnikowi Urzędu Celnego w Gdyni - w przypadku zakupów dokonywanych przez Dowódcę Marynarki Wojennej lub upoważnionego przez niego dowódcę wojskowej jednostki budżetowej.

Z kolei w myśl ust. 5 wniosek, o którym mowa w ust. 3, zawiera:

  1. wskazanie okresu przebywania sił zbrojnych na terytorium kraju;
  2. określenie kwoty akcyzy, o zwrot której ubiega się organ wojskowy;
  3. numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot zapłaconej kwoty akcyzy.

Natomiast na podstawie ust. 6 do wniosku, o którym mowa w ust. 3, dołącza się:

  1. w przypadku wyrobów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 - wykaz paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu zawierający:
    1. oznaczenie państwa wysyłającego,
    2. określenie rodzaju i ilości paliw,
    3. poświadczenie odbioru paliw,
    4. wyliczenie kwoty akcyzy na podstawie faktur nabycia;
  2. w przypadku wyrobów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 - wykaz zużytej energii elektrycznej zawierający:
    1. oznaczenie państwa wysyłającego,
    2. określenie ilości energii elektrycznej,
    3. wyliczenie kwoty akcyzy na podstawie faktur nabycia;
  3. listę personelu sił zbrojnych oraz personelu cywilnego;
  4. oryginały faktur, na podstawie których organ wojskowy nabył paliwa lub energię elektryczną;
  5. oryginały faktur, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy;
  6. kopie faktur, z których wynikają obciążenia sił zbrojnych za udostępnione paliwa i energię elektryczną.

Ponadto zgodnie z ust. 7 wykaz, o którym mowa w ust. 6 pkt 1 i 2, oraz faktury, o których mowa w ust. 6 pkt 4-6, stanowią podstawę do obliczenia kwoty akcyzy podlegającej zwrotowi na rzecz organu wojskowego.

Zauważyć ponadto należy, iż w świetle ust. 2 cytowanego paragrafu zwrot zapłaconej kwoty akcyzy przysługuje, gdy siły zbrojne w całości dokonały zapłaty należności za nabyte paliwa lub energię elektryczną.

Z kolei na podstawie uregulowań zawartych w § 2 pkt 5 rozporządzenia organ wojskowy oznacza Ministra Obrony Narodowej lub upoważnionego przez niego Prezesa A., właściwego dowódcę rodzaju sił zbrojnych lub upoważnionego przez niego dowódcę wojskowej jednostki budżetowej.

Natomiast zgodne z uregulowaniem art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.), zwanej dalej ustawą, podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi celnemu.

Przy czym zgodnie z art. 155 ust. 1 ustawy podmiot zarejestrowany na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy, o której mowa w art. 168, tj. ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, ze zm.), uznaje się za podmiot zarejestrowany zgodnie z art. 16, bez konieczności potwierdzania tej okoliczności przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

A. w analizowanym wniosku podnosi, iż dokonuje dla Sił Zbrojnych RP zakupu paliw płynnych i smarów. Przy czym niektóre z nabywanych wyrobów akcyzowych zwolnione są od akcyzy ze względu na przeznaczenie, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. A. informuje przy tym, iż w fakturach wystawianych przez dostawców niniejszych wyrobów akcyzowych jako nabywca i płatnik widnieje Departament Budżetowy Ministerstwa Obrony Narodowej. Poza tym ww. zakupy opłacane są przez A. z rachunku akredytywy budżetowej otwartej w NBP przez Departament Budżetowy MON, ze środków dysponenta głównego - Ministra Obrony Narodowej.

W najbliższym czasie w Polsce planowany jest pobyt wojsk amerykańskich, którym na podstawie podpisanej umowy będą odpłatnie udostępniane różne produkty, w tym m.in. nabywane przez A. paliwa zwolnione w momencie zakupu od akcyzy ze względu na przeznaczenie. Ponieważ paliwa te będą używane do celów, innych niż określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, właściwy organ wojskowy obowiązany będzie uregulować podatek akcyzowy od udostępnionej ilości tych paliw. Do naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego ze środków finansowych otrzymanych z Departamentu Budżetowego MON oraz składania deklaracji w imieniu Ministra Obrony Narodowej, została wyznaczona A., która posiada potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego AKC-PR z dnia 14.06.2004 r.

W związku z powyższym A. będzie występować z wnioskiem do Urzędu Celnego o zwrot zapłaconego podatku akcyzowego od paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym. Jednakże w opisanej sytuacji na fakturach zakupu nie będzie wyszczególnionej akcyzy, natomiast udokumentowanie uregulowania akcyzy od paliw udostępnionych ww. siłom zbrojnym, będzie wynikało jedynie ze złożonych deklaracji i dokonanych przelewów bankowych.

Odpowiadając na pierwsze z pytań zawartych we wniosku, tj. czy posiadane przez A. zgłoszenie rejestracyjne będzie spełniało kryteria art. 16 ustawy o podatku akcyzowym, tzn. nie będzie konieczności składania nowego zgłoszenia rejestracyjnego, a na przelewach dotyczących dokonanych wpłat oraz na deklaracjach dla podatku akcyzowego, jako podatnika należy wskazywać A., czy też posiadając stosowne pełnomocnictwo, Agencja zobowiązana będzie złożyć do Urzędu Celnego I w Warszawie nowe zgłoszenie rejestracyjne podatnika podatku akcyzowego AKC-PR, wskazując jako podatnika Departament Budżetowy MON wraz z jego NIP-em i REGON-em oraz dokonywać wpłat i składać deklaracje dla podatku akcyzowego, posługując się danymi identyfikacyjnymi Departamentu Budżetowego MON wskazać należy, iż zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 ustawy obowiązek rejestracji dla podatku akcyzowego występuje wtedy gdy podmiot wykonuje działalność w zakresie czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym lub czynności z wykorzystaniem wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Jednakże zgodnie z treścią art. 155 ust. 1 ustawy podatnicy zarejestrowani dla celów podatku akcyzowego na mocy ustawy o podatku akcyzowym z 2004 r. zostali uznani za podmioty zarejestrowane dla celów akcyzy również na podstawie ustawy o podatku akcyzowym z 2008 r. bez konieczności ponownego dokonywania rejestracji. Mając zatem na uwadze powyższe uznać należy, iż w sytuacji gdy A. posiada potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego AKC-PR z dnia 14.06.2004 r. nie jest zobowiązana do złożenia nowego zgłoszenia rejestracyjnego. Jednocześnie należy wskazać, iż w świetle § 2 pkt 5 rozporządzenia organ wojskowy oznacza m.in. Ministra Obrony Narodowej lub upoważnionego przez niego Prezesa A.. Zatem, przy spełnieniu określonych warunków, zwolnienie przewidziane w § 30 rozporządzenia przysługuje Ministrowi Obrony Narodowej lub upoważnionemu przez niego Prezesowi A.. Zgodnie z niniejszym ustawodawca dopuszcza aby o zwolnienie wynikające z § 30 rozporządzenia, realizowane przez zwrot zapłaconej kwoty akcyzy, ubiegał się w imieniu Ministra Obrony Narodowej Prezes A.. Tak więc, w sytuacji w której zarejestrowana dla potrzeb podatku akcyzowego A. została wyznaczona do naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego ze środków finansowych otrzymanych z Departamentu Budżetowego Ministra Obrony Narodowej oraz składania w jego imieniu deklaracji dopuszczalne jest aby na przelewach dotyczących dokonanych wpłat oraz na deklaracjach dla podatku akcyzowego, jako podatnika wskazywać A.. Wobec powyższego w celu ubiegania się o zwolnienie przewidziane w § 30 rozporządzenia nie jest konieczne rejestrowanie jako podatnika podatku akcyzowego Departamentu Budżetowego Ministra Obrony Narodowej oraz dokonywanie wpłat i składanie deklaracji dla podatku akcyzowego ze wskazaniem danych identyfikacyjnych Departamentu Budżetowego Ministra Obrony Narodowej.

Z kolei w zakresie drugiego pytania przedstawionego we wniosku, tj. jakie dodatkowe dokumenty, poza wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego należy składać razem z wnioskiem, przy ubieganiu się A. o zwrot akcyzy od paliw, które przy zakupie zwolnione były od akcyzy, a następnie po zmianie ich przeznaczenia, zapłacony został od nich podatek akcyzowy należy brać pod uwagę zapisy § 30 ust. 6 rozporządzenia, zgodnie z którym w przypadku paliw do wniosku dołącza się wykaz paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu; listę personelu sił zbrojnych oraz personelu cywilnego; oryginały faktur, na podstawie których organ wojskowy nabył paliwa; oryginały faktur, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy oraz kopie faktur, z których wynikają obciążenia sił zbrojnych za udostępnione paliwa. Poza tym należy mieć na uwadze ust. 7 niniejszego paragrafu, w świetle którego wykaz paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu oraz faktury, które należy dołączyć do wniosku o zwrot zapłaconej kwoty akcyzy stanowią podstawę do obliczenia kwoty akcyzy podlegającej zwrotowi na rzecz organu wojskowego. Wobec powyższego do wniosku, o którym mowa w § 30 ust. 3 rozporządzenia wymagane jest dołączenie dokumentów stanowiących podstawę do obliczenia kwoty akcyzy podlegającej zwrotowi na rzecz organu wojskowego w postaci wykazu paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu; oryginału faktur, na podstawie których organ wojskowy nabył paliwa; oryginału faktur, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy oraz kopii faktur, z których wynikają obciążenia sił zbrojnych za udostępnione paliwa. W sytuacji będącej przedmiotem wniosku na fakturach zakupu nie będzie wyszczególnionej akcyzy, natomiast udokumentowanie uregulowania akcyzy od paliw udostępnionych siłom zbrojnym, będzie wynikało ze złożonych deklaracji i dokonanych przelewów bankowych. Z uwagi na niniejsze, mając na uwadze, iż wykaz paliw udostępnionych odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu oraz faktury, które należy dołączyć do wniosku o zwrot zapłaconej kwoty akcyzy stanowią podstawę do obliczenia kwoty akcyzy podlegającej zwrotowi na rzecz organu wojskowego stwierdzić należy, iż A. w sytuacji kiedy nie będzie posiadała faktur, z których będą wynikały wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy wraz z wnioskiem powinna złożyć przedmiotowe deklaracje podatkowe, z których będą wynikały wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy.

Reasumując, mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa regulujące podatek akcyzowy należy wskazać, iż w analizowanej sytuacji A. nie jest zobowiązana do złożenia nowego zgłoszenia rejestracyjnego oraz, że dopuszczalne jest aby na przelewach dotyczących dokonanych wpłat oraz na deklaracjach dla podatku akcyzowego, jako podatnika wskazywać A.. Poza tym należy stwierdzić, iż skoro A. nie będzie posiadała faktur, z których będą wynikały wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy wraz z wnioskiem powinna złożyć deklaracje podatkowe, z których będą wynikały wnioskowane kwoty zwrotu zapłaconej kwoty akcyzy przy jednoczesnym złożeniu pozostałych dokumentów wymienionych w § 30 ust. 6 rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 6, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika