Reklamacja wyrobów tytoniowych a obniżenie kwoty akcyzy

Reklamacja wyrobów tytoniowych a obniżenie kwoty akcyzy

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10.05.2010 r. (data wpływu 17.05.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uprawnienia do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów tytoniowych ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.05.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uprawnienia do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów tytoniowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Międzynarodowa Grupa B znajduje się w trakcie reorganizacji struktury biznesowej. Zmiany dotyczą również działalności gospodarczej Grupy B w Polsce, oraz polskich podmiotów należących do Grupy B.

W związku z restrukturyzacją w Polsce została utworzona spółka dystrybucyjna, tj. T. (dalej: ?Spółka? lub ?Wnioskodawca?), której zadaniem będzie głównie działalność dystrybucyjna i marketingowa na terytorium kraju w stosunku do wyrobów tytoniowych wyprodukowanych m.in. w składzie podatkowym B Polska zlokalizowanym w A.

Wyroby wyprodukowane w tym składzie podatkowym będą również przemieszczane, w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, do innych składów podatkowych prowadzonych przez B Polska w innych lokalizacjach na terytorium kraju.

Spółka będzie również prowadzić działalność dystrybucyjną w odniesieniu do wyrobów tytoniowych nabywanych w drodze wewnątrzwspólnotowego nabycia z innych krajów Unii Europejskiej (dalej: ?UE?), z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. W tym celu Spółka planuje uzyskać zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, do którego będą wprowadzane wyroby tytoniowe nabywane z UE. W składzie podatkowym prowadzonym przez B Trading nie będzie miała miejsca produkcja wyrobów tytoniowych.

W odniesieniu do wyrobów tytoniowych produkowanych w składzie podatkowym B Polska, które to wyroby jeszcze przed opuszczeniem jednego ze składów podatkowych prowadzonych przez ten podmiot, będą sprzedane B T., Spółka będzie podatnikiem podatku akcyzowego na podstawie przepisu art. 13 ust. 3 w związku z przepisem art. 8 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym. Innymi słowy, w odniesieniu do tych wyrobów tytoniowych, Spółka będzie podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu wyprowadzenia własnych wyrobów tytoniowych ze składu podatkowego należącego do B Polska, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Z kolei w odniesieniu do wyrobów tytoniowych nabywanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z innych państw UE, Spółka będzie podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu ich wprowadzenia do swojego składu podatkowego.

B T. będzie również odpowiedzialny za obsługę procesu reklamacji wyrobów tytoniowych, wyprowadzanych ze składu podatkowego B Polska, jak również ze składu podatkowego B T.

W przypadku wyrobów tytoniowych wyprodukowanych w składzie podatkowym B Polska, w stosunku do których podatnikiem będzie B T, proces reklamacji będzie wyglądał w następujący sposób:

  • reklamacja składana przez klientów Spółki w odniesieniu do wyrobów tytoniowych, od których akcyza należna została uiszczona przez Spółkę, jeżeli okaże się ona zasadna, będzie uznawana przez B T;
  • po uznaniu reklamacji przez Spółkę, reklamowane wyroby tytoniowe będą wprowadzane do składu podatkowego B Polska celem wykorzystania ich do produkcji wyrobów tytoniowych lub celem zniszczenia;
  • podatnikiem z tytułu wyprowadzenia nowo-wyprodukowanych wyrobów tytoniowych (z reklamowanych wyrobów tytoniowych) ze składu podatkowego B Polska będzie B T.

Spółka planuje uznawać reklamacje związane z obniżoną jakością produktów. Przyczynami reklamacji mogą być miedzy innymi: uszkodzenia mechaniczne (paczek, pakietów, kartonów) powstałe podczas transportu wyrobów, wady produkcyjne spowodowane zanieczyszczeniem produktu, nadmiernym zawilgoceniem lub wysuszeniem bądź nieprecyzyjnym wykonaniem opakowań. Spółka nie wyklucza również, że reklamacja będzie dotyczyć innych okoliczności, niemniej jednak, co do zasady, okoliczności te będą związane z jakością produktów.

W efekcie reklamacji, jeżeli reklamowane wyroby będą następnie podgalały zniszczeniu, co do zasady, niszczone wyroby tytoniowe będą miały naniesione ważne znaki akcyzy. Nie można jednak wykluczyć sytuacji, że w momencie uznania reklamacji, wyrobów reklamowanych przeznaczony do zniszczenia bądź wykorzystania do produkcji innych wyrobów akcyzowych będzie posiadał ważne znaki akcyzy, natomiast sam proces zużycia do produkcji lub zniszczenia powyższych wyrobów ze względów technicznych bądź technologicznych zostanie przeprowadzony w czasie, kiedy powyższe znaki utracą swoją ważność.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy, w świetle założeń planowanej struktury biznesowej, B T., jako podmiot prowadzący skład podatkowy, będzie uprawniony do obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany z tytułu wyprowadzenia własnych wyrobów ze składu podatkowego B Polska o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów tytoniowych, które uprzednio zostały wyprowadzone z tego składu podatkowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, w okolicznościach stanu faktycznego opisanych powyżej, B T będzie uprawniony do obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany z tytułu wyprowadzenia własnych wyrobów ze składu podatkowego B Polska o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów tytoniowych, które zostały uprzednio wyprowadzone z tego składu podatkowego.

Przepisem stanowiącym podstawę dla B T do skorzystania z takiego obniżenia jest art. 83 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, traktujący o reklamacji wyrobów akcyzowych. Przepis ten stanowi, że: ?W przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot ten może dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów?.

Dokonując wykładni przytoczonej regulacji, stwierdzić należy, że ustawodawca przewidział kilka przesłanek, które muszą zostać spełnione łącznie, aby możliwe było skorzystanie z uprawnienia do obniżenia zobowiązania w podatku akcyzowym o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów. Ustawowe przesłanki dla skorzystania z omawianego uprawnienia to:

  1. wystąpienie reklamacji wyrobów akcyzowych;
  2. uznanie takiej reklamacji przez podmiot prowadzący skład podatkowy;
  3. uprzednie uiszczenie akcyzy należnej od wyrobów reklamowanych;
  4. istnienie zobowiązania podatkowego (kwoty akcyzy należnej), które potencjalnie mogłoby podlegać obniżeniu;
  5. wykorzystanie reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych lub zniszczenie reklamowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym (art. 83 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym).

Odnosząc powyższe regulacje do przypadku Spółki podkreślić należy, że spełnione są wszystkie przesłanki, od których ustawodawca uzależnił możliwość zastosowania obniżenia zobowiązania w podatku akcyzowym, o której mowa w art. 83 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

Ad a) Wystąpienie reklamacji wyrobów akcyzowych

Ta przesłanka ma charakter obiektywny, a jej spełnienie nie zależy od jakichkolwiek działań Spółki. Wystąpienie reklamacji jest ściśle związane z prowadzoną działalnością gospodarczą B T., jaką jest głównie dystrybucja wyrobów tytoniowych. Charakter tej działalności zakłada, że niekiedy klienci B T. będą reklamować sprzedane im wyroby tytoniowe. Z tego też względu należy podkreślić, że poniższe rozważania dotyczące spełnianie przez Spółkę bądź nie warunków dla zastosowania preferencji z art. 83 ustawy o podatku akcyzowym, są aktualne jedynie, jeżeli w danej sytuacji ziści się obiektywna przesłanka w postaci wystąpienia reklamacji wyrobów tytoniowych.

Ad b) Uznanie reklamacji przez podmiot prowadzący skład podatkowy

Jeżeli reklamacja wyrobów tytoniowych będzie zasadna, zostanie ona uznana przez Spółkę. W tym kontekście zaznaczyć należy, że B T. będzie podmiotem prowadzącym skład podatkowy. Spółka będzie prowadzić skład podatkowy, do którego będą, wprowadzane wyroby tytoniowe nabywane z innych państw członkowskich UE w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W składzie tym natomiast nie będzie miała miejsca produkcja wyrobów tytoniowych, dlatego też do składu podatkowego Spółki nie będą wprowadzane reklamowane wyroby tytoniowe.

Niemniej jednak, zdaniem Spółki, przesłanka opisana w pkt b powyżej jest spełniona w okolicznościach przedstawionego stanu faktycznego, jako że Spółka będzie ?podmiotem prowadzącym skład podatkowy?. Na tej podstawie, jeżeli uzna reklamacje wyrobów akcyzowych, będzie uprawniona do obniżenia swojego zobowiązania akcyzowego z tytułu wyprowadzenia wyrobów tytoniowych ze składu B Polska o kwoty akcyzy zapłacone od reklamowanych wyrobów tytoniowych, które zostały uprzednio wyprowadzone przez B T. ze składu podatkowego B Polska. W tym kontekście bez znaczenia pozostanie okoliczność, że reklamowane wyroby akcyzowe, po uznaniu reklamacji przez B T., będą wprowadzane do składu podatkowego B Polska celem wykorzystania ich do produkcji wyrobów tytoniowych lub ich zniszczenia.

W ocenie Spółki, nie jest natomiast uprawniona taka interpretacja art. 83 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym (pojęcia ?podmiotu prowadzącego skład podatkowy?), w której zastosowanie tego przepisu ograniczałoby się jedynie do takiej sytuacji, w której to podatnik podatku akcyzowego z tytułu wyprowadzenia wyrobów tytoniowych ze składu podatkowego jest jednocześnie producentem wyrobów tytoniowych, prowadzącym skład podatkowy, w którym odbywa się produkcja tych wyrobów. Tylko bowiem w takiej sytuacji, ?podmiotem prowadzącym skład podatkowy? byłby podmiot będący podatnikiem podatku akcyzowego, w którego składzie podatkowym byłyby wykorzystywane reklamowane wyroby akcyzowe w celu wyprodukowania kolejnych wyrobów akcyzowych lub też byłyby niszczone.

Zdaniem Spółki, przepis art. 83 ust. 1 i 2 obejmuje swoim zakresem również taką sytuację, w której:

  • podatnikiem podatku akcyzowego jest inny podmiot niż podmiot prowadzący skład podatkowy, w którym są produkowane wyroby akcyzowe (tutaj B T. w odniesieniu do wyrobów produkowanych w składzie podatkowym B Polska); a
  • reklamacja dotyczy wyrobów akcyzowych, w stosunku do których akcyza została zapłacona przez podmiot
  1. będący podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych, których dotyczy późniejsza reklamacja, ze składu podatkowego innego podmiotu,
  2. niebędący natomiast prowadzącym skład podatkowy, w którym wyroby te zostały wyprodukowane.

Spółka zaznacza, że ustawodawca w art. 83 ustawy o podatku akcyzowym wskazuje jedynie na ogólną przesłankę uznania reklamacji przez podmiot prowadzący skład podatkowy. Nie zawęża natomiast tej regulacji wskazując, że chodzi tu jedynie o skład podatkowy, w którym wyroby akcyzowe zostały wyprodukowane i do którego trafią w wyniku reklamacji.

Ad c) Uprzednie uiszczenie akcyzy należnej od wyrobów podlegających późniejszej reklamacji

Jeżeli chodzi o okoliczność zapłaty akcyzy od wyrobów akcyzowych, które w późniejszym okresie podlegają reklamacji, to należy wyraźnie zaznaczyć, że akcyza należna od reklamowanych wyrobów tytoniowych będzie uiszczana przez B T. z tytułu wyprowadzania ich ze składu podatkowego B Polska.

Należny podatek akcyzowy od wyrobów tytoniowych, wyprodukowanych w składzie podatkowym B Polska, podlegających późniejszej reklamacji, nigdy nie będzie uiszczany przez inny podmiot aniżeli B T. W szczególności podatek ten nie będzie uiszczany przez B Polska.

Naturalną konsekwencją jest więc umożliwienie podmiotowi, który uiścił podatek akcyzowy od wyrobów akcyzowych, które następnie podlegają reklamacji, uwzględnienia uiszczonych kwot akcyzy przy kalkulowaniu wysokości swojego zobowiązania podatkowego w przyszłych okresach rozliczeniowych. Tym bardziej, że w sytuacji, w której reklamowane wyroby akcyzowe będą wykorzystywane do produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym B Polska, podatnikiem z tytułu wyprowadzenia nowo-wyprodukowanych wyrobów akcyzowych z reklamowanych wyrobów akcyzowych będzie B T.

Ad d) Istnienie zobowiązania w podatku akcyzowym, które potencjalnie miałoby podlegać obniżeniu

W nawiązaniu do rozważań przedstawionych w punkcie c) powyżej, jedyne zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym, które mogłoby podlegać obniżeniu o kwoty akcyzy uiszczone od reklamowanych wyrobów akcyzowych to zobowiązanie B T. z tytułu wyprowadzania własnych wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego B Polska. Zobowiązanie to będzie dotyczyć wyprowadzenia zarówno (i) wyrobów tytoniowych wyprodukowanych z reklamowanych wyrobów tytoniowych, jak również (ii) zupełnie nowych wyrobów tytoniowych.

B Polska z kolei, w omawianej strukturze biznesowej, będzie podatnikiem podatku akcyzowego jedynie w stosunku do wyrobów tytoniowych wykorzystywanych na potrzeby własne, a także w sytuacjach szczególnych, w których to zobowiązanie podatkowe powstanie, kiedy wyroby akcyzowe będą znajdowały się w składzie podatkowym tego podmiotu (np. przekroczenie norm ubytków związanych z produkcją wyrobów akcyzowych).

W świetle powyższego, jedynym podmiotem, który będzie mógł dokonać obniżenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym o kwoty akcyzy uiszczone z tytułu reklamowanych wyrobów tytoniowych będzie B. T.

Ad e) Wykorzystanie reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych lub zniszczenie reklamowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym (art. 83 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym)

Przesłanka określona w art. 83 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym wymienia dwa alternatywne sposoby wykorzystania reklamowanych wyrobów akcyzowych, których zastosowanie umożliwia skorzystanie z preferencji przewidzianej w przepisie art. 83 ust. tej ustawy.

Reklamowane wyroby akcyzowe mogą być albo wykorzystane do produkcji kolejnych wyrobów akcyzowych, albo zniszczone w składzie podatkowym. Oczywistym jest, że zastosowanie preferencji z art. 83 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym przez B T. w okolicznościach stanu faktycznego będzie uzależnione od takiego właśnie wykorzystania reklamowanych wyrobów tytoniowych.

W tym kontekście Spółka zaznacza, że co do zasady wyroby tytoniowe reklamowane przez klientów B T., po uznaniu reklamacji przez Spółkę, będą trafiały do składu podatkowego B Polska celem wykorzystania ich do produkcji nowych wyrobów akcyzowych lub też celem zniszczenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3 z 2009 r., poz. 11 ze zm.), zwanej dalej ustawą, ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym ?akcyzą?, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 pkt 1 ustawy wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Stosownie do art. 83 ust. 1 i 2 ustawy w przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot ten może dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów. Podmiot prowadzący skład podatkowy może dokonać obniżenia, w przypadku:

  1. wykorzystania reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych;
  2. zniszczenia reklamowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym.

Powyższy przepis przyznaje prowadzącemu skład podatkowy prawo do obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę podatku akcyzowego zapłaconego od reklamowanych wyrobów. Niemniej jednak, aby podmiot prowadzący skład podatkowy mógł skorzystać z powyższego uprawnienia muszą zostać spełnione określone w tym przepisie warunki. I tak, aby zastosować zwolnienie wynikające z art. 83 ustawy

  • zwrot wyrobów akcyzowych powinien nastąpić w wyniku reklamacji tych wyrobów,
  • od zwróconych w wyniku reklamacji wyrobów akcyzowych została zapłacona akcyza,
  • reklamacja złożona przez kontrahentów Spółki musi zostać uznana przez Spółkę,
  • zwrócone wyroby akcyzowe powinny zostać skierowane do ponownego przerobu w składzie podatkowym lub w nim zniszczone.

W kontekście powyższego należy wskazać, iż w przypadku niespełnienia chociażby jednego z powyższych warunków wynikających z treści art. 83 ustawy niemożliwe jest zastosowanie wynikającego z niego zwolnienia.

Podkreślić w tym miejscu należy, iż analizowany przepis przyznaje prawo do obniżenia kwoty należnej akcyzy tylko i wyłącznie w sytuacji gdy mamy do czynienia z reklamacją.

Ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera w przepisach regulujących opodatkowanie wyrobów akcyzą brak jest definicji legalnej pojęcia ?reklamacji?. W myśl definicji słownikowej zawartej w ?Język polski. Współczesny słownik języka polskiego?, pod. red Bogusława Dunaj, Warszawa 2007 wymienione pojęcie oznacza, iż reklamacją jest zawiadomienie składane przez odbiorcę producentowi, dostawcy, wykonawcy usługi o niezgodności dostarczonego towaru lub wykonanej usługi warunkami zawartej wcześniej umowy oraz żądanie uregulowania sprawy; zażalenie składane przez konsumenta najczęściej z powodu złej jakości wyrobu lub niewłaściwie wykonanej usługi (s. 1526).

Tym samym, z definicji językowej wynika, iż reklamacja to żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą jakością towarów lub usług.

W przedstawionym w złożonym wniosku opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazuje, iż będzie odpowiedzialny za obsługę procesu reklamacji wyrobów tytoniowych, wyprowadzanych ze składu podatkowego B Polska. Spółka podnosi przy tym, iż planuje uznawać reklamacje związane z obniżoną jakością produktów. Przyczynami reklamacji mogą być miedzy innymi: uszkodzenia mechaniczne (paczek, pakietów, kartonów) powstałe podczas transportu wyrobów, wady produkcyjne spowodowane zanieczyszczeniem produktu, nadmiernym zawilgoceniem lub wysuszeniem bądź nieprecyzyjnym wykonaniem opakowań. Jednakże Spółka nie wyklucza, że reklamacja będzie dotyczyć innych okoliczności, niemniej jednak, co do zasady, okoliczności te będą związane z jakością produktów.

Spółka wskazuje również, że po uznaniu przez Spółkę reklamacji wyrobów tytoniowych wyprodukowanych w składzie podatkowym B Polska, reklamowane wyroby tytoniowe będą wprowadzane do składu podatkowego B Polska celem wykorzystania ich do produkcji wyrobów tytoniowych lub celem zniszczenia.

Zgodnie z art. 83 ustawy prawo do obniżenia kwoty należnej akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconej od zwróconych przez nabywców w drodze reklamacji wyrobów, które zawierają w cenie akcyzę należy się podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy (jeżeli podmiot ten skieruje te wyroby do ponownego przerobu lub dokona ich zniszczenia w składzie podatkowym). Odnosząc powyższe do przedstawionego zdarzenia przyszłego zauważyć trzeba, iż reklamowane wyroby tytoniowe wyprodukowane w składzie podatkowym B Polska, po uwzględnieniu reklamacji przez Wnioskodawcę celem wykorzystania ich do produkcji wyrobów tytoniowych lub celem zniszczenia będą trafiały do składu podatkowego B Polska, tak więc nie do składu podatkowego Wnioskodawcy. Niemniej jednak, jak wskazuje Wnioskodawca, w odniesieniu do niniejszych wyrobów tytoniowych będących przedmiotem reklamacji (produkowanych w składzie podatkowym B Polska), to Wnioskodawca na podstawie przepisu art. 13 ust. 3 w związku z przepisem art. 8 ust. 5 ustawy będzie podatnikiem podatku akcyzowego. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia swojego zobowiązania akcyzowego z tytułu wyprowadzenia wyrobów tytoniowych ze składu B Polska o kwoty akcyzy zapłacone od reklamowanych wyrobów tytoniowych, które zostały uprzednio wyprowadzone przez Wnioskodawcę ze składu podatkowego B Polska.

Reasumując, biorąc pod uwagę przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy należy uznać, że w przedmiotowym przypadku Wnioskodawca będzie miał prawo, zgodnie z art. 83 ustawy, do obniżenia kwoty akcyzy należnej od sprzedanych wyrobów o akcyzę zapłaconą od zwróconych w drodze reklamacji wyrobów skierowanych do ponownego przerobu lub zniszczenia w składzie podatkowym. Zaznaczyć jednak należy, iż w przypadku niedopełnienia przez Spółkę któregokolwiek z warunków uprawniających do zastosowania niniejszego zwolnienia wynikającego z art. 83 ustawy Spółka takie prawo utraci.

Zaznacza się, że w wydanej interpretacji tut. Organ dokonał wyłącznie oceny zawartego we wniosku stanowiska w zakresie zadanego pytania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 6, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika