Czy dochód uzyskany przez Wspólnotę z tytułu otrzymanej dotacji z NFOŚIGW zaliczonej przez, bank (...)

Czy dochód uzyskany przez Wspólnotę z tytułu otrzymanej dotacji z NFOŚIGW zaliczonej przez, bank na częściową spłatę kapitału kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych, a więc przeznaczonej na cele mieszkalne, tj. utrzymanie części wspólnej nieruchomości podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wspólnoty Mieszkaniowej, przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2012 r. (data wpływu 17 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 maja 2012 r. (data wpływu 15 maja 2012 r.), oraz pismem z dnia 20 czerwca 2012 r. (data wpływu 28 czerwca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania z tytułu otrzymanej dotacji na częściową spłatę kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych, przeznaczonej na cele mieszkalne ? jest nieprawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 17 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania z tytułu otrzymanej dotacji na częściową spłatę kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych, przeznaczonej na cele mieszkalne.

Z uwagi na braki wniosku, pismem z dnia 27 kwietnia 2012 r., oraz pismem z dnia 13 czerwca 2012 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), wystąpił do Wnioskodawcy o jego uzupełnienie.

W odpowiedzi na wezwania, skutecznie doręczone w dniu 15 maja 2012 r. oraz 28 czerwca 2012 r. wpłynęły do tut. Organu uzupełnienia wniosku (nadane w polskiej placówce pocztowej 9 maja 2012 r. oraz 22 czerwca 2012 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wspólnota Mieszkaniowa powstała z mocy prawa z dniem 1 sierpnia 2007 r., działa w oparcia o ustawę o własności lokali (Dz. U. z 2000 r., nr 80, poz. 903 z póżn. zm.). Przedmiotem własności Wspólnoty jest budynek mieszkalny wielorodzinny o liczbie 26 lokali mieszkalnych, powierzchni użytkowej 1153,38 m2.

Na przychody Wspólnoty składają się przychody przeznaczone na utrzymanie części wspólnej (zaliczka eksplatacyjna, odsetki), zaliczki wnoszone przez właścicieli na pokrycie kosztów mediów dostarczanych do lokali, oraz zaliczki wnoszone przez właścicieli na fundusz remontowy, przeznaczone na pokrycie kosztów remontów części wspólnej nieruchomości.

Na koszty Wspólnoty składają się koszty zarządu nieruchomością wspólną, w tym koszty remontów finansowane z funduszu remontowego oraz koszty utrzymania lokali indywidualnych, tj. koszty mediów dostarczanych do lokali. Uzyskane dochody Wspólnota przeznacza na utrzymanie zasobów mieszkaniowych, tj. utrzymanie części wspólnej nieruchomości.

Zgodnie z zawartą umową z dnia 14 marca 2011 r. Wspólnota zaciągnęła kredyt inwestycyjny w Banku Ochrony Środowiska na zakup i montaż kolektorów słonecznych z dotacją na częściową spłatę kapitału kredytu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 74.639,40 zł. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 75.336,97 zł, z czego kwota 697,57 zł pochodziła ze środków własnych Wspólnoty, kwota 74.639,40 zł została sfinansowana z zaciągniętego kredytu. Spłata kredytu przez Wspólnotę następuje ze środków funduszu remontowego, tj. zaliczek uiszczanych przez właścicieli na ten cel, a więc środków pochodzących z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przeznaczonych na utrzymanie zasobów mieszkaniowych.

Dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu przyznawana jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego ?Program dla przedsięwzięć w zakresie odnawialnych źródeł energii i obiektów wysokosprawnej kogenerencji Część 3 - Dopłaty na częściowe spłaty kapitału kredytów bankowych przeznaczonych na zakup i montaż kolektorów słonecznych dla osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych?. Program Priorytetowy określa wydatki uznawane przez NFOŚiGW za koszty kwalifikowane Przedsięwzięcia.

Instalacja kolektorów słonecznych ma na celu oszczędność na ekologicznym ogrzewaniu budynków.

Zaciągnięty przez Wnioskodawcę kredyt przeznaczony został na zakup i montaż instalacji kolektorów słonecznych do ogrzewania wody użytkowej i wspomaganie zasilenia w energię innych odbiorników ciepła w budynkach przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe, w tym zakup kolektorów słonecznych szt. 16 o pow. 32,848 m2, zainstalowanych w budynku wielorodzinnym należącym do Wspólnoty.

Po zrealizowaniu przedsięwzięcia, zgodnie z umową, Wspólnota otrzymała zawiadomienie z Banku kredytującego o otrzymaniu dotacji z NFOŚiGW w kwocie 33.587,73 zł, stanowiącej 45% kredytu przeznaczonego na koszty kwalifikowane przedsięwzięcia, która została zaliczona na częściową spłatę kapitału kredytu.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca poinformował, iż w związku z rosnącymi kosztami energii cieplej i zużycia ciepłej wody ponoszonymi przez Wspólnotę, Wspólnota Mieszkaniowa skorzystała z programu dopłat do inwestycji w odnawialne źródła energii z NFOŚiGW.

Indywidualni właściciele domów i wspólnoty mieszkaniowe niepodłączone do sieci ciepłowniczej mają możliwość uzyskania dopłaty do zakupu i montażu kolektorów słonecznych do ogrzewania wody użytkowej z NFOŚiGW za pośrednictwem banków kredytujących. Aby zmniejszyć zapotrzebowanie na energię z tradycyjnych źródeł, a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla NFOŚiGW wspiera proekologiczne inwestycje, finansując do 45% poniesionych kosztów. Skorzystanie z dotacji udzielanych przez NFOŚiGW jest możliwe, pod warunkiem podpisania umowy z jednym z sześciu banków, który zawarł umowę współpracy z Narodowym Funduszem i po zrealizowaniu przedsięwzięcia oraz po spełnieniu ściśle określonych warunków. Wypłata kredytu następuje w formie bezgotówkowej bezpośrednio na konto wykonawcy, na podstawie wystawionych faktur na zakup i montaż kolektorów słonecznych. Spłata części kredytu (podobnie jak w przypadku kredytów z premią termodernizacyjną i remontową z BGK) następuje przez przekazanie dotacji funduszu bezpośrednio do banku, który potwierdził sfinansowanie przedsięwzięcia.

Podstawą działania NFOŚiGW jest ustawa Prawo ochrony środowiska oraz ustawa o finansach publicznych, rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej NFOŚiGW i wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Zgodnie z ustawą środki NFOŚiGW przeznacza się na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w celu realizacji zasady zrównoważonego rozwoju i polityki ekologicznej państwa oraz na współfinansowanie projektów inwestycyjnych, kosztów operacyjnych i działań realizowanych z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej niepodlegających zwrotowi przeznaczonych, na ochronę środowiska i gospodarkę wodną.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dochód uzyskany przez Wspólnotę z tytułu otrzymanej dotacji z NFOŚIGW zaliczonej przez bank na częściową spłatę kapitału kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych, a więc przeznaczonej na cele mieszkalne, tj. utrzymanie części wspólnej nieruchomości podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych?

Zdaniem Wnioskodawcy, przychód związany z otrzymaną dotacją przeznaczoną na częściową spłatę zaciągniętego kredytu wpływa na dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, który podlega zwolnieniu w przypadku przeznaczenia go na utrzymanie zasobów mieszkaniowych.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dochody wspólnot mieszkaniowych uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyjątkiem dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 ww. ustawy wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego (?).

Biorąc pod uwagę powyższe zdaniem Wspólnoty dochód uzyskany z dotacji z NFOŚiGW zaliczonej przez bank na częściową spłatę kapitału kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych może być zaliczony do dochodów zwolnionych wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 44, pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (podobnie jak w przypadku kredytów z premią termodernizacyjną, przyznawaną na realizację przedsięwzięć termodernizacyjnych, których celem jest zmniejszenie zapotrzebowania na energię oraz ograniczenie strat energii w zasobach mieszkaniowych, co w konsekwencji wpływa na koszty utrzymania zasobów mieszkaniowych).

Zdaniem Wspólnoty uzyskany dochód jest przeznaczony na cele mieszkalne, tj. utrzymanie części wspólnej nieruchomości, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.), która określa zasady funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych, ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej nieruchomości, tworzy wspólnotę mieszkaniową. Wspólnota mieszkaniowa może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana. Nie posiada jednak osobowości prawnej. Wspólnotę mieszkaniową tworzą zarówno właściciele odrębnych lokali mieszkalnych, jak i właściciele odrębnych lokali użytkowych. Każdy członek wspólnoty mieszkaniowej jest właścicielem lokalu oraz udziału w nieruchomości wspólnej. Udział w nieruchomości wspólnej jest prawem związanym z własnością lokalu.

Zasadniczym źródłem przychodów wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z art. 15 cytowanej ustawy, są zaliczki wnoszone przez jej członków w formie bieżących opłat na pokrycie kosztów zarządu.

Wspólnoty mieszkaniowe jako jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, ze zm.), są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 powyższej ustawy, przychodami (?) są w szczególności otrzymane pieniądze i wartości pieniężne (pkt 1), jak również inne, niewymienione szczegółowo w ustawie zdarzenia, których skutkiem jest przyrost majątku podatnika. Bez znaczenia jest źródło pochodzenia tych środków, tzn. czy zostały one wypracowane wskutek prowadzenia działalności gospodarczej, uzyskane jako pożytki zrealizowane przez wspólnotę z nieruchomości wspólnej czy też otrzymane w inny przewidziany tą ustawą sposób.

Powyższe oznacza, że wszystkie środki pieniężne jakie wpływają na konto Wspólnoty Mieszkaniowej (bądź są wpłacane do kasy), bez względu na źródło ich pochodzenia, stanowią w rozumieniu ustawy podatkowej przychód.

Natomiast wszelkie koszty ponoszone przez Wspólnotę, mające związek z uzyskanym przychodem są kosztami uzyskania przychodów w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Dochodem Wspólnoty, zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym, która - w myśl art. 7 ust. 1 ustawy - stanowi przedmiot opodatkowania podatkiem dochodowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą.

Aby prawidłowo zastosować powyższe przepisy w odniesieniu do wspólnoty mieszkaniowej i jej działalności w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi, należy przywołać także art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W myśl tego przepisu, wolne od podatku są dochody spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego oraz samorządowych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność w zakresie gospodarki mieszkaniowej uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi - w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyjątkiem dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi.

Jak wynika z treści powyższej regulacji, aby dochód podmiotów, o których w tym przepisie mowa, korzystał ze zwolnienia przedmiotowego, muszą być spełnione dwa warunki, a mianowicie:

  1. dochody muszą być uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
  2. dochody te muszą być przeznaczone na utrzymanie tych zasobów mieszkaniowych.

Podkreślenia wymaga fakt, iż oba te warunki muszą być spełnione łącznie.

Przez pojęcie ?zasoby mieszkaniowe? należy rozumieć:

  1. znajdujące się w budynku mieszkalnym lokale mieszkalne wraz przynależnymi do nich pomieszczeniami oraz wyposażenie techniczne, jak np.: dźwigi osobowe i towarowe, aparaty do wymiany ciepła, kotłownie i hydrofornie wbudowane, klatki schodowe, strychy, piwnice, komórki, balkony, loggie, garaże,
  2. pomieszczenia znajdujące się w budynku mieszkalnym lub poza nim, związane z administrowaniem i zapewnieniem bezawaryjnego funkcjonowania osiedlowych budynków mieszkalnych, tj.: budynki (pomieszczenia) administracji osiedlowej, kotłownie i hydrofornie wolnostojące, osiedlowe warsztaty (zakłady) konserwacyjno ? remontowe,
  3. urządzenia i uzbrojenie terenów, na których znajdują się ww. budynki: zbiorniki ? doły gnilne, szamba, przydomowe oczyszczalnie ścieków, rurociągi i przewody sieci wodociągowo ? kanalizacyjnej, gazowej i ciepłowniczej, sieci elektroenergetyczne i telefoniczne, budowle inżynieryjne (studnie itp.), stacje transformatorowe, budowle komunikacyjne (np. drogi osiedlowe, ulice, chodniki), inne budowle i urządzenia związane z ukształtowaniem i zagospodarowaniem terenu, mające wpływ na prawidłowe funkcjonowanie osiedlowych budynków mieszkalnych (np. latarnie oświetleniowe, ogrodzenia).

Związane z wymienionymi budowlami (pomieszczeniami), obiektami i urządzeniami (np. opłaty, zaliczki) stanowią przychody i koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Stanowią one jednocześnie przychody i koszty podatkowe w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz art. 15 ust. 1, z uwzględnieniem art. 16 ust. 1 ww. ustawy).

Dochód powstały z tego tytułu, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolny będzie od podatku dochodowego, o ile przeznaczony zostanie na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych. Zgodnie z tym przepisem, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych podlegać będzie jedynie dochód osiągnięty z innej działalności niż gospodarka zasobami mieszkalnymi, bez względu na cel, na jaki zostanie przekazany.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wspólnota zaciągnęła kredyt na zakup i montaż kolektorów słonecznych. Uzyskała częściową dotację na spłatę kredytu przyznaną przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego ?Program dla przedsięwzięć w zakresie odnawialnych źródeł energii i obiektów wysokosprawnej kogenerencji Cześć 3 ? Dopłaty na częściowe spłaty kapitału kredytów bankowych przeznaczonych na zakup i montaż kolektorów słonecznych dla osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych?.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Natomiast stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 48 ww. ustawy kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Zauważyć należy, że zakres i zasady działania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określa ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.). Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zwany też Narodowym Funduszem, posiada osobowość prawną i w rozumieniu ustawy o finansach publicznych jest państwowym funduszem celowym. Stosownie natomiast do treści art. 29 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), funduszem celowym jest fundusz powołany ustawowo, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a wydatki są przeznaczone na realizację wyodrębnionych zadań, z zastrzeżeniem ust. 9.

Odnosząc powyższy stan prawny do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego należy stwierdzić, iż w przedmiotowej sprawie nie został spełniony pierwszy z warunków wskazanych w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tzn. źródło pochodzenia dochodów. Wnioskodawca otrzymał bowiem dotację z funduszu celowego, czyli przychody z tego tytułu nie zostały uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi.

Przedmiotowa dotacja, nawet w części przeznaczonej na gospodarkę zasobami mieszkaniowymi, nie może korzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. ustawy, gdyż nie można jej uznać za przychody osiągnięte z gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Ze zwolnienia nie może bowiem korzystać dochód uzyskany z innego źródła niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi, nawet jeżeli zostanie przeznaczony na utrzymanie tych zasobów, nie spełniony bowiem będzie jeden z kumulatywnych warunków, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Środki te podlegają zatem opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Dotacja udzielona z funduszu celowego (Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) nie jest tożsama z dotacją udzieloną z budżetu państwa czy też z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, zatem nie może również korzystać ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Nie może także korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ponieważ uzyskana została z funduszu celowego, a nie od agencji rządowej.

W tym stanie rzeczy należało uznać za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, zgodnie z którym dochód uzyskany z dotacji z NFOŚiGW zaliczonej przez bank na częściową spłatę kapitału kredytu zaciągniętego na zakup i montaż kolektorów słonecznych może być zaliczony do dochodów zwolnionych wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 44, pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika