Czy przychody przeznaczone na działalność związaną z ochroną zdrowia są przychodami podatkowymi (...)

Czy przychody przeznaczone na działalność związaną z ochroną zdrowia są przychodami podatkowymi wskazanymi w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych a koszty kosztami podatkowymi, zgodnie z zasadą z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej, przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2012 r. (data wpływu 14 maja 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 sierpnia 2012 r. (data wpływu 13 sierpnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów podmiotu prowadzącego działalność związaną z ochroną zdrowia ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów podmiotu prowadzącego działalność związaną z ochroną zdrowia, możliwości odliczenia od dochodu straty podatkowej z lat ubiegłych, niestosowania art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 oraz ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz prawidłowości sporządzenia zeznania rocznego o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-8).

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), pismem z dnia 1 sierpnia 2012 r., nr IPTPB3/423-182/12-2/MF (doręczonym w dniu 6 sierpnia 2012 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie, dnia 13 sierpnia 2012 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w polskiej placówce pocztowej w dniu 10 sierpnia 2012 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej (dalej Szpital) świadczy głównie usługi w zakresie ochrony zdrowia, które stanowią około 98% przychodów, pozostałe przychody (około 2%) pochodzą ze sprzedaży innych usług, np. wynajem powierzchni.

Szpital jest podatnikiem, który prowadząc działalność w zakresie ochrony zdrowia, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. l pkt 4 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), przeznaczając dochody na cele statutowe związane z ochroną zdrowia.

W 2006 r. Szpital poniósł stratę. Strata powstała, ponieważ łączna suma przychodów była niższa niż łączna suma kosztów ich uzyskania.

W latach 2008-2010 Szpital osiągnął dochody. Zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w rozliczeniach podatkowych CIT-8 obniżał je kolejno w następujących po sobie latach o wysokość straty z 2006 r. nie przekraczając 50% kwoty tej straty w każdym roku.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, iż strata poniesiona w 2006 r. została ustalona w oparciu o łączną sumę przychodów ze wszystkich źródeł przychodów, jakie uzyskuje Szpital, tj. działalność lecznicza, usługi dodatkowe m.in. najem pomieszczeń, usługi kuchni, przychody finansowe, odsetki, przychody operacyjne typu: odszkodowania, kary umowne. Łącznie wszystkie te przychody były niższe od łącznej sumy kosztów uzyskania przychodów ustalonych na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, poniesionych w 2006 r. W związku z tym Szpital uzyskał stratę podatkową.

Ponadto wskazano, iż dane liczbowe, które zostały przedstawione we wniosku, to dane z deklaracji CIT-8 jaka została pierwotnie złożona przez Szpital do urzędu skarbowego. Przychód wyliczony przez Szpital to 48.554.883,90 zł, koszty uzyskania przychodu to 45.752.106,39 zł, dochód 2.802.777,51 zł, dochód wydatkowany/przeznaczony na cele statutowe 2.431.009 zł. Takie też dane posłużyły do wypełnienia deklaracji CIT-8 Szpitala.

Wnioskodawca zaznaczył, że uzyskał informację, iż w poz. 27 deklaracji CIT8 powinna zostać wykazana kwota 0 zł, a w poz. 37 ze znakiem minus wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów, w poz. 40 (dochody wolne od podatku) 0 zł.

Wnioskodawca dodał, iż źródła przychodów Szpitala to:

  • działalność lecznicza,
  • usługi dodatkowe typu najem pomieszczeń, usługi kuchni,
  • przychody finansowe, odsetki,
  • przychody operacyjne typu odszkodowania, kary umowne.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 9 sierpnia 2012 r.):

  1. Czy Szpital będący Samodzielnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej korzystający ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na mocy art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oblicza dochód/stratę podatkowa uwzględniając wszystkie przychody i wszystkie koszty, czy też powinien stosować zasadę określoną w art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 oraz ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyłączyć przy ustalaniu dochodu/straty przychody ze źródeł, z których dochód jest wolny od podatku oraz przypadające na nie koszty uzyskania przychodów i czy w związku z tym, strata wynikająca z nadwyżki kosztów uzyskania przychodu nad przychodami podlega rozliczeniu z dochodem będącym różnicą między przychodami a kosztami uzyskania przychodów?
  2. Czy przychody przeznaczone na działalność związaną z ochroną zdrowia są przychodami podatkowymi wskazanymi w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych a koszty kosztami podatkowymi, zgodnie z zasadą z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
  3. Czy prawidłowo jest sporządzona deklaracja CIT-8, w której Szpital korzystający ze zwolnienia podatkowego wykazał w poz. 27 przychody w kwocie 0 zł, w poz. 37 ze znakiem minus wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów, poz. 40 (dochody wolne od podatku) 0 zł, skoro przychody Szpitala wyniosły 48.554.883,90 zł, koszty 45.752.106,39 zł, dochód 2.802.777,51 zł, dochód wydatkowany/przeznaczony na cele statutowe 2.431.009,51 zł.
  4. Które ze źródeł przychodów wymienionych poniżej należy uwzględnić przy wyliczaniu dochodu/straty podatkowej zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a które są przychodami ze źródeł, gdzie dochód podlega zwolnieniu i których zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 oraz ust. 4 ww. ustawy nie uwzględnia się przy wyliczaniu dochodu/straty.

Źródła przychodów:

  • działalność lecznicza,
  • usługi dodatkowe typu najem pomieszczeń, usługi, kuchni,
  • przychody finansowe, odsetki,
  • przychody operacyjne typu odszkodowania, kary umowne.

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi odpowiedź na pytanie nr 2.

Wniosek w zakresie pozostałych pytań nr 1, nr 3 i nr 4 zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody przeznaczone na działalność związaną z ochroną zdrowia są przychodami podatkowymi wskazanymi w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a koszty kosztami podatkowymi zgodnie z zasadą z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Nie ma przy tym znaczenia, iż dochód stanowiący różnicę między ww. przychodami i kosztami podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe potwierdza jednoznacznie wykładnia Ministra Finansów dokonana w interpretacji ogólnej z dnia 5 marca 2008 r., Nr DD6/8213/11/KWW/07/MB7/82, odnośnie zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, związanego również z wydatkowaniem dochodu. Interpretacja ta dotyczy innego zwolnienia, ale kwestia przychodów i kosztów podatkowych jest w tym przypadku, w ocenie Wnioskodawcy, analogiczna do omawianego. Wnioskodawca zauważa, iż w interpretacji tej wskazano, że ?przychody i koszty składające się na gospodarkę zasobami mieszkaniowymi są jednocześnie przychodami i kosztami podatkowymi w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 12 oraz art. 15 ust. 1 z uwzględnieniem art. 16 ust. 1). Dochód powstały z tego tytułu, w myśl art. 7 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolny jest od podatku dochodowego, o ile przeznaczony zostanie na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych...?.

W ocenie Wnioskodawcy, Minister Finansów jednoznacznie wyjaśnił, iż przy warunkowym zwolnieniu dochodu, wiążącym się z jego wydatkowaniem, przychody i koszty są rozliczane na zasadach ogólnych. Zatem, nawet jeżeli koszty służą do wyliczenia dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4, to są to koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, o ile zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Podobnie przychody, które posłużą do wyliczenia dochodu są przychodami określonymi w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nawet jeżeli dochód będzie podlegał zwolnieniu z podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca świadczy głównie usługi w zakresie ochrony zdrowia, które stanowią około 98% przychodów, pozostałe przychody (około 2%) pochodzą ze sprzedaży innych usług, np. wynajem powierzchni.

Wnioskodawca jest podatnikiem, który prowadząc działalność w zakresie ochrony zdrowia, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. l pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przeznaczając dochody na cele statutowe związane z ochroną zdrowia.

W 2006 r. Wnioskodawca poniósł stratę, ponieważ łączna suma przychodów była niższa niż łączna suma kosztów ich uzyskania. W latach 2008-2010 osiągnął dochody.

Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w rozliczeniach podatkowych CIT-8 obniżał je kolejno w następujących po sobie latach o wysokość straty z 2006 r. nie przekraczając 50% kwoty tej straty w każdym roku.

Ponadto wskazano, iż strata poniesiona w 2006 r. została ustalona w oparciu o łączną sumę przychodów ze wszystkich źródeł przychodów, jakie uzyskuje Szpital, tj. działalność lecznicza, usługi dodatkowe m.in. najem pomieszczeń, usługi kuchni, przychody finansowe, odsetki, przychody operacyjne typu odszkodowania, kary umowne. Łącznie wszystkie te przychody były niższe od łącznej sumy kosztów uzyskania przychodów ustalonych na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, poniesionych w 2006 r. Przychód wyliczony przez Szpital to 48.554.883,90 zł, koszty uzyskania przychodu to 45.752.106,39 zł, dochód 2.802.777,51 zł, dochód wydatkowany/przeznaczony na cele statutowe 2.431.009 zł. Takie też dane posłużyły do wypełnienia deklaracji CIT-8.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą - art. 7 ust. 2 ww. ustawy.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii. Zgodnie z ww. przepisem, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, wartość umorzonych lub przedawnionych zobowiązań (art. 12 ust. 1 pkt 1 - 3 powołanej ustawy). Na podstawie art. 12 ust. 1 ww. ustawy można stwierdzić, że co do zasady przychodem jest każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększająca jego aktywa, mająca definitywny charakter, którą może on rozporządzać jak własną.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Z tego względu, każdorazowy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie w celu dokonania jego kwalifikacji prawnej. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, gdy ustawa wyraźnie wskazuje jego przynależność do kategorii kosztów uzyskania przychodów lub wyłącza możliwość zaliczenia go do tego rodzaju kosztów. W pozostałych przypadkach należy natomiast zbadać istnienie związku przyczynowego pomiędzy poniesieniem kosztu a powstaniem przychodu lub realną szansą powstania przychodów podatkowych, bądź też zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła ich uzyskiwania.

Innymi słowy oznacza to, że dla kwalifikacji prawnej danego kosztu istotne znaczenie ma cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem, a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu istnieje związek przyczynowy. W oparciu o kryterium stopnia tego powiązania, ustawodawca wyróżnia koszty podatkowe bezpośrednio związane z przychodami i inne niż bezpośrednio z nimi związane, których nie można wprost przypisać do określonych przychodów, ale są racjonalnie uzasadnione jako zmierzające do ich osiągnięcia.

Zatem, aby wydatek poniesiony przez podatnika mógł stanowić koszt uzyskania przychodów, muszą zaistnieć łącznie następujące przesłanki:

  • został poniesiony przez podatnika,
  • jest definitywny, a więc bezzwrotny,
  • pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
  • poniesiony został w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów,
  • nie jest kosztem wymienionym w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu wydatków enumeratywnie wymienionych w przywołanym art. 16 ust. 1 ustawy, stanowić mogą koszt uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo?skutkowym z osiąganymi przychodami.

Właściwa i zgodna z treścią ustawowej regulacji kwalifikacja kosztów uzyskania przychodów powinna brać pod uwagę:

  • przeznaczenie wydatku (jego celowość, zasadność dla funkcjonowania podmiotu) oraz
  • potencjalną możliwość (analizowaną w dacie poniesienia wydatku na podstawie obiektywnych przesłanek) przyczynienia się danego wydatku do osiągnięcia przychodu.

Obowiązkiem podatnika, jako odnoszącego korzyść z faktu zaliczenia określonych wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów, jest wykazanie związku pomiędzy poniesieniem kosztu a uzyskaniem przychodu, zgodnie z dyspozycją powołanego art. 15 ust. 1 ustawy podatkowej.

Katalog dochodów zwolnionych od opodatkowania zawiera art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo - techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego ? w części przeznaczonej na te cele.

W myśl art. 17 ust. 1a pkt 2 tej ustawy, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Zgodnie z art. 17 ust. 1b ww. ustawy, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Zwolnienie zawarte w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest zwolnieniem warunkowym i zależy od łącznego spełnienia następujących przesłanek:

  • celem statutowym podatnika musi być działalność wymieniona w tym przepisie,
  • uzyskane przez niego dochody muszą być przeznaczone i wydatkowane na ten cel.

Powyższe oznacza, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia zależy nie tylko od przeznaczenia, ale także wydatkowania osiągniętego dochodu na preferowane ustawą cele statutowe. Użyte przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy sformułowanie ?w części przeznaczonej na te cele? oznacza, że jeżeli podatnik przeznaczy i wydatkuje środki na realizację innych celów, niż wymienione w tym przepisie, to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych ?innych celów? nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania. Jeżeli podatnicy wymienieni w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy ponoszą wydatki, które w myśl art. 16 ust. 1 ww. ustawy nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, ich równowartość wpływa na zwiększenie dochodu. Jeżeli jednak wydatki te były poniesione na cele statutowe dochód powstały z tego tytułu będzie wolny od podatku.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, stanowi dochód ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 7 albo 7a ust. 1 cytowanej ustawy, po odliczeniu wartości wskazanych w tym przepisie.

Odnosząc powyższe uwarunkowania prawne do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego, należy stwierdzić, iż przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę prowadzącego działalność w zakresie ochrony zdrowia, korzystającego ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ponoszone koszty stanowią przychody i koszty podatkowe, stosownie do przepisów art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz art. 15 ust. 1, z uwzględnieniem art. 16 ust. 1 ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji indywidualnej.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika